Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DreamUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 08:51

Sleeper schreef:
De laatste tijd, is vast al jaren zo, valt me op dat boodschappen mandjes er zo ontzettend vies uitzien. Aan de binnenkant vieze bruine randen, plakkerig. Kortom ranzig. Worden winkelmandjes eigenlijk schoongemaakt?

Dat vroeg ik me ook altijd af voor de winkelwagens. Maar het schijnt dus dat er bedrijven zijn die voor supermarkten dat allemaal schoon maken. Zo is me ook een keer verteld dat er zelfs een wasstraat voor winkelwagens bestaat :+

Weissjee

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 08:58

Winkelwagens komt idd een soort wasstraat voor. Ik heb zelf bij een supermarkt gewerkt 3 jaar en in die tijd 1 keer gezien dat de mandjes werden 'schoongemaakt'. Enkel een doekje doorheen gehaald. Misschien is het wel vaker gebeurt maar het gebeurde niet regelmatig.

Wat ik mij eigenlijk al een tijdje afvraag is waarom achterin de auto de raampjes niet helemaal naar beneden kunnen.. wat zou daar de reden voor zijn?

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 09:05

Weissjee schreef:
Winkelwagens komt idd een soort wasstraat voor. Ik heb zelf bij een supermarkt gewerkt 3 jaar en in die tijd 1 keer gezien dat de mandjes werden 'schoongemaakt'. Enkel een doekje doorheen gehaald. Misschien is het wel vaker gebeurt maar het gebeurde niet regelmatig.

Wat ik mij eigenlijk al een tijdje afvraag is waarom achterin de auto de raampjes niet helemaal naar beneden kunnen.. wat zou daar de reden voor zijn?

Ik weet niet wat voor auto jij hebt, maar bij ons kunnen de raampjes bij de stoelen achterin gewoon open :). Of bedoel je nog verdee naar achter?

JolisaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 09:11

Bij sommige auto's kunnen die raampjes inderdaad niet helemaal open. Volgens mij is dat voor kleine kinderen, minder kans dat ze het raam uitrollen.

DreamUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 09:14

Ik dacht ook dat het voor de veiligheid van kleine kinderen is maar een automonteur heeft me verteld dat het is omdat het raam bij de meeste auto's niet verder kan. Door de vorm van de auto oid.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 09:18

Ik moet echt leren lezen, had helemaal overgeslagen. Denk ook dat dat voor kindveiligheid is, hoewel ze bij onze nieuwste dus helemaal open kunnen.

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 09:41

Volgens mij klopt het inderdaad wat pernill zegt, bij sommige auto's kan dat gewoon niet door de vorm van de achterdeur oid

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 09:52

_Karlijn schreef:
Welke kant zouden je ogen opkijken als je je oogspieren helemaal zou kunnen ontspannen?

Je hebt 3 oogspiertjes: een voor naar links, een voor naar rechts en het zogeheten katrolspiertje, dat alle andere bewegingen (omhoog, omlaag, zigzag, cirkel, etc) mogelijk maakt.
Meestal wordt gezegd, dat 'omhoog' de ruststand is, maar dan zijn de twee opzij spieren ontspannen, maar trekt het katrolspiertje de oogbol op - die is dus niet ontspannen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 09:53

Je ogen draaien toch echt in hun kas omhoog tijdens het slapen.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 09:55

:j Jazeker, ik bestrijd dat geen seconde.
Alleen: dat dan niet de toestand, waarin alle drie de spiertjes geheel ontspannen zijn.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 13:40

amkeVH schreef:
Volgens mij klopt het inderdaad wat pernill zegt, bij sommige auto's kan dat gewoon niet door de vorm van de achterdeur oid

Dit klopt inderdaad :j De achterdeur moet zo gevormd zijn dat hij aansluit bij de wielkast van de achterband, dus kan het raam niet diep genoeg de deur in om helemaal weg te zakken.

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 14:06

In de supermarkt waar ik werkte maakte we de mandjes schoon als er tijd vrij was. Denk dat dit gemiddeld zo 1 keer per maand gebeurde.. soms meer, soms minder..

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 14:08

Ik heb als kwaliteitsfunctionaris gewerkt bij een grote supermarktketen en daar hadden ze inderdaad een wasstraat voor karretjes. Mandjes werden in de filialen zelf schoongemaakt

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 18:00

Liselot schreef:
Ik heb als kwaliteitsfunctionaris gewerkt bij een grote supermarktketen en daar hadden ze inderdaad een wasstraat voor karretjes. Mandjes werden in de filialen zelf schoongemaakt

Wat ik me dan direct afvraag. Waarom gooien ze die mandjes niet gewoon door dezelfde wasstraat?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 18:03

Omdat die dan alle kanten opvliegen. Dan zouden ze voor mandjes een aparte wasstraat moeten maken.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 18:09

Liselot schreef:
Omdat die dan alle kanten opvliegen. Dan zouden ze voor mandjes een aparte wasstraat moeten maken.

Ook als je ze in een wagentje zet?

vanspeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 18:14

Ik vraag me af of ambassadeurs ook ten tijde van oorlog onschendbaar zijn.

En als ze dat zijn, of men zich daar ook daadwerkelijk aan houdt.

Of worden ze al een land uitgehaald voordat er stront aan de knikker komt?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 18:14

ijssnuiver schreef:
Liselot schreef:

Ook als je ze in een wagentje zet?

Ik vermoed van wel, de karretjes komen met de wielen vast op een sterk magnetische lopende band en dan gaat er vanaf alle kanten hoge druk op

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 18:20

vanspeijk schreef:

Dat laatste vooral iig in de us. Afhankelijk van welke stront ergaande is.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 20:56

vanspeijk schreef:

Officieel blijven ze onschendbaar - conventie van Genève.
In de praktijk worden ze teruggeroepen.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 21:45

waarom een autoverzekering voor jonge mensen onbetaalbaar is? heeft iedereen dan zomaar 1500 euro per jaar te spenderen of rijden ze 'illegaal' op de verzekering van hun ouders?

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 21:49

Ik betaal alles voor mn auto zelf vanaf t moment dat ik m had. Verzekering was t eerste jaar 100€ in de maand, nu 2 jaar later zit ik op €60 per maand :)
Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik geen uitgaanstypje ben en op die manier makkelijk elke maand geld over hield :)

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 21:50

geld dat je waar vandaan haalt? :) ik kan helaas geen weekendwerk doen ivm chronische ziekte..

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 21:57

Ik had toen stuffie (€75) en werkte op vrijdagavond en zaterdag in de winkel :) permaand totaal €300 aan inkomsten - €100 aan verzekering en €40wegenbelasting en €60 brandstof = €100 aan t eind vd maand over

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 22:12

Ieuww nu raak ik winkel mandjes helemaal niet meer aan :+ , smetvrezerig en die details vertel ik mezelf niet :')

Waarom duurt kriebelhoest zolang tot het doorkomt.. , en waarom is hij inmuun voor hoest drank :') . Zoethout thee heb ik ook minimaal 3 a 4 koppen van nodig pfv