Het grote Dr Martens topic!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Valerie_V

Berichten: 1735
Geregistreerd: 01-06-07
Woonplaats: Steenwijk

Re: Het grote Dr Martens topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 15:41

Heel gaaf!

nienke555

Berichten: 4933
Geregistreerd: 16-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 19:00

Angelic1990 schreef:
Mijn gothichartje huilt van blijdschap, want gister heb ik EINDELIJK Vonda’s kunnen kopen <3 *\o/*

Zijn echt m’n droomdocs sinds ik klein ben, maar altijd buiten budget. Nu een paar via Marktplaats voor een goede prijs en ze zitten zooooo lekker!


[ [url=m/zPFnHQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ecoOIS.jpg]Afbeelding[/url] ]

Prachtig zijn ze! Zou ik ook nog wel willen (of het lage model).

Hier de pareltjes die ik via Vinted gescoord heb, 1490 Wild Botanics <3 Prachtige print!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 21:19

Oh die zijn gaaf!

En de Vonda's staan ook nog op mijn wishlist. Maar mag ze pas kopen als m'n andere paar echt is ingelopen. Ken mezelf een beetje, kast vol schoenen en de helft draag ik niet.

Heb ze deze week een hele dag naar kantoor aan gehad. Bij gods gratie mocht ik daar een keer naartoe. Maar dan loop je niet super veel. Ze blijven zo leuk.. en een ellende om te combineren, ben daar zo slecht in :')
Afbeelding

Angelic1990
Berichten: 67
Geregistreerd: 13-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 18:04

Oh, die Botanics zijn ook zo mooi! <3

Angelic1990
Berichten: 67
Geregistreerd: 13-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 18:05

idinn schreef:
Oh die zijn gaaf!

En de Vonda's staan ook nog op mijn wishlist. Maar mag ze pas kopen als m'n andere paar echt is ingelopen. Ken mezelf een beetje, kast vol schoenen en de helft draag ik niet.

Heb ze deze week een hele dag naar kantoor aan gehad. Bij gods gratie mocht ik daar een keer naartoe. Maar dan loop je niet super veel. Ze blijven zo leuk.. en een ellende om te combineren, ben daar zo slecht in :')
[ [url=m/ZVmaOi.jpg]Afbeelding[/url] ]


Haha, kan ik me voorstellen hoor.. Al zou ik zelfs die met kleine bloemetjes gewoon overal onder aantrekken :D
Ze staan je superleuk

magda_90
Berichten: 32285
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 19:55

Vraagje. :o

Ik heb nu drie paar Dr Martens. Pascal, Virginia dacht ik en die jodphurs zeg maar. Alle drie goed ingelopen, kan er prima 10 kilometer op lopen en hele dag op staan. Ze zijn goddelijk. :+:

Totdat ik mijn dagelijkse 10 km fiets. Ik heb al van alles geprobeerd, schoenen strak, losser, los, dikke sokken, dunne sokken, zadel hoog, zadel laag etc. Puntje bij paaltje heb ik verdoofde tenen en bal. -O- En dat doet gewoon pijn en soms zo erg dat ik weer even een stukje moet lopen. Maar ik snap er niets van, ze knellen nergens, ik heb nergens drukplekken of wat dan ook. Maar toch raakt er ergens iets in de knel.

Als ik dan bijvoorbeeld allstars aan heb, heb ik nergens last van. Dus het zouden de schoenen moeten zijn (of elders lichamelijk?) maar waar vind ik het knelpunt als ik nergens een knelpunt voel? Herkent iemand dat?

Ik heb vanmiddag gewoon de veters helemaal los gegooid maar ook toen had ik het probleem.

Of is dit een huisartsen ding? :=

Shenavallie
Berichten: 11719
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 20:01

Dit is een huisartsding, ligt niet aan je schoenen. Waarschijnlijk zit er een zenuw knel als je op je zadel zit. Ik had dat zelfs met paardrijden vroeger en vandaag de dag, maakt niet uit welke schoenen ik draag, heb ik het nog steeds met fietsen.

magda_90
Berichten: 32285
Geregistreerd: 24-09-06

Re: Het grote Dr Martens topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 20:13

Dankjewel. Ja ik vind het wel gek dat ik dit met alleen dr Martens heb.

Zou het ook een fysiotherapie ding kunnen zijn? Daar kan ik zonder huisarts naar toe namelijk.

Shenavallie
Berichten: 11719
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 20:53

magda_90 schreef:
Dankjewel. Ja ik vind het wel gek dat ik dit met alleen dr Martens heb.

Zou het ook een fysiotherapie ding kunnen zijn? Daar kan ik zonder huisarts naar toe namelijk.

Oh, ja zeker. Gewoon eens bellen. ;)

magda_90
Berichten: 32285
Geregistreerd: 24-09-06

Re: Het grote Dr Martens topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 21:41

Ga ik doen, bedankt voor het meedenken.

Om in de sfeer te blijven. *\o/*
Afbeelding
Afbeelding

Dennis

Berichten: 31492
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Het grote Dr Martens topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 21:56

Oehhhhhhh, wil ik ook!

Mand

Berichten: 3158
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 22:30

Ik krijg mn Jadons nog steeds niet ingelopen. Begin te twijfelen of dat wel gaat gebeuren -O-

_Reneee

Berichten: 5791
Geregistreerd: 24-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 22:37

Doorbijten, duurde bij mij ook eeuwen. Maar nu zijn ze heerlijk <3

Mand

Berichten: 3158
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Het grote Dr Martens topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 01:03

Ben een maand bezig en na 5 minuten heb ik open blaren en doet het zoveel zeer :(

_Reneee

Berichten: 5791
Geregistreerd: 24-09-07

Re: Het grote Dr Martens topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 08:33

Heb je er skisokken in? Dat scheelt veel.

Drunksheep

Berichten: 9507
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 12:28

Ik ben altijd zo blij als er weer nieuwe vegan Docs uitkomen, en nu hadden ze de Sinclair gelanceerd <3

Uiteraard zo gauw ik kon besteld, ben vliefd:
Afbeelding

Mand

Berichten: 3158
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 17:27

_Reneee schreef:
Heb je er skisokken in? Dat scheelt veel.


Yes, altijd

E_J
Berichten: 1180
Geregistreerd: 05-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 20:29

Mand schreef:
Ben een maand bezig en na 5 minuten heb ik open blaren en doet het zoveel zeer :(

Ik heb het hier al eens eerder gezegd, maar ik ga het gewoon nog eens zeggen :')
Ik zweer bij 3 lagen sokken! Eerst pantykousjes, dan wollen sokken en dan normale sokken (mijn voorkeur was Happy Socks). Daarmee heb ik mijn Jadons ingelopen en ik zweer, met die combinatie aan heb ik nooit blaren gehad. En het zat ook niet zo wild oncomfortabel als het misschien klinkt :+

Mand

Berichten: 3158
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Het grote Dr Martens topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 20:30

Meer dan twee paar sokken red ik niet, dan gaan mn voeten slapen/tintelen :')

E_J
Berichten: 1180
Geregistreerd: 05-12-15

Re: Het grote Dr Martens topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 20:59

Hahaha dan kun je de normale sokken ook wel skippen! Alleen pantykousjes met wollen sokken helpt ook heel goed! Ik vond de extra normale sokken eroverheen vooral fijn voor hoe het eruit zag omdat mijn wollen sokken er niet zo leuk uitzien :+

xx_Irisje

Berichten: 12347
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: Het grote Dr Martens topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 22:14

En hoe dragen jullie ze nu dan?
Eenmaal ingelopen nog steeds met zulke dikke sokken?

E_J
Berichten: 1180
Geregistreerd: 05-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 22:45

xx_Irisje schreef:
En hoe dragen jullie ze nu dan?
Eenmaal ingelopen nog steeds met zulke dikke sokken?

Nee hoor! Nu gewoon met normale sokken. Het heeft wel een tijd geduurd voordat ze waren ingelopen maar nu kan ik gewoon met normale sokken ermee lopen. Alleen als ik echt flinke stukken erop wil lopen doe ik een pleister op mijn hakken omdat ik anders wel een blaar krijg maar ik heb zelf überhaupt hele blaar-gevoelige voeten

DewiRox
Berichten: 4586
Geregistreerd: 29-12-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 22:44

Vraagje!
Zijn er mensen met ervaringen met sandalen van Dr. Martens? Dan het liefst specifiek de VOSS II LEREN SANDALEN MET RIEM

https://www.drmartens.com/nl/nl/p/26799001

Zitten deze fijn? Gaan ze niet erg glijden/slippen wanneer je voeten een beetje warm/zweterig worden? En heb je geen last van snijdende bandjes?

rockwitch

Berichten: 11758
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Het grote Dr Martens topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 19:52

Hebben ze de DrMartens smaller gemaakt ofzo. Ik heb echt al tig jaar docs en buiten het inlopen altijd heerlijk gelopen ermee. Nu al 2x een nieuw paar gekocht en ze zijn gewoon een cm smaller in de zool als mijn oude. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet meer precies weet welk model mijn oude zijn, maar net gemeten en het scheelt dus letterlijk een cm. Voor mij met mijn brede voetjes niet echt prettig.

Oude
Afbeelding
Afbeelding

Nieuwe
Afbeelding
Afbeelding

Heb ik gewoon het verkeerde model gekozen of is het echt veranderd. Ik moet er niet aan denken om geen docs meer te kunnen dragen. Want ik woon in die schoenen.

nienke555

Berichten: 4933
Geregistreerd: 16-05-13

Re: Het grote Dr Martens topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 20:36

Je hebt nu de Pascal. Weet het niet zeker maar volgens mij staan die erom bekend dat ze wat smaller zijn dan de ‘normale’ docs.