Toekomstige studenten HBO

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sem_

Re: Toekomstige studenten HBO

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 18:22

Ik zit midden in de tentamenweek dus ik zou het druk moeten hebben, maar ik ben alleen maar aan het uitstellen. :+

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 19:11

Hier nu herfst vakantie... bezig met het zelfstanding inhalen van alle theorie en volgende week uurtjes ingepland met docenten voor praktijk toetsen.

Namelijk helemaal niet meer naar school geweest of eigenlijk beter gezegd niet kon. Nu proberen of we zo toch de toetsen nog kunnen halen. 4 of 6 november praktijk toetsen (hopelijk 6 november, de 4e naar de neuroloog). En die week er na kennis toets, nog best wat tijd dus. Hopelijk gaat het lukken! Maar wordt even flink aan trekken.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 19:35

Succes! Jou posts lezend, moet dat denk ik wel lukken. :D

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 19:52

Ik hoop het, maar met mij gaat het niet zo goed...

Kan links bijna niks meer zien en ook concentreren gaat dus erg lastig (trombose in been, longembolie, hersenbloeding/trombose in hersenen). Leren valt me ook nog ontzettend zwaar, maar ga me er wel helemaal op in zetten om het toch te gaan halen!

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 19:55

Kan ik me voorstellen, klinkt erg heftig! Ik vind het al knap dat je doorzet. :j

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 20:26

Wauw Quir wat een doorzettingsvermogen!
Sterkte, klinkt heel heftig... :(:)

Harpoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 20:06

Wow Quir wat heftig, ik weet gedeeltelijk wat je meemaakt meis..

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 23:38

Pff Quir dat klinkt verschrikkelijk... Sterkte ermee.

Daar kom ik dan aan met mijn bijna zeurende en miepende verhaal. Maar.. hoe egoistisch misschien ook, ik moet het kwijt in de hoop dat er iemand hier is die me begrijpt. Op het moment ben ik in staat mijn studie op te geven, terwijl ik mijn p met twee herkansingen (over alle toetsen) in een jaar heb gehaald. Ik zie het gewoon niet meer zitten.

Is alle inspanning dit nog wel waard? Ik doe niets anders dan school, huiswerk en werk, en ben dan blij als ik 8 uurtjes kan slapen. Dit ging wel aardig, kon vooruit kijken en zien dat deze inspanning gewoon voor een goed cijfer zou zorgen en waarmee ik dan lekker door kon. Maar op het moment ziet het er gewoon naar uit dat ik ondanks alle inspanningen geen enkel tentamen ga halen, en mijn Engels mondeling is ook maar afwachten.

Zit nu voor de zoveelste nacht op rij in tranen, gewoon extreem gefrustreerd en eigenlijk tot niets in staat.. Niet halen is gewoon geen optie..

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 15:57

Hoe gaat het nu Goldwynn?

Ik heb al mijn tentamens gehaald deze periode, dus ik ben tevreden. :) Zeker gezien veel klasgenoten
toch wel 1, 2 of zelfs 3 of 4 onvoldoendes terugkregen.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 16:20

Ik had het topic niet meer gelezen, maar Goldwynn het is zeker geen zeurende en miepend verhaald hoor! Hoe gaat het nu?

Fijn dat je alles gehaald hebt Sem!

Hier ehm, vrijdag eigenlijk de eerste toets (vaardigheidstoets). Ik hoef deze nu niet te doen en mag de toets volgende periode doen (als eerste kans), erg blij mee. Volgende week wel theorie toets, die ga ik wel gewoon proberen te maken.

Wel een aantal (invasieve) onderzoeken te gaan nu. Vrijdag lumbaal punctie (soort ruggenprik) waarmee ze de druk in mijn hersenen gaan meten en wat hersenvocht afnemen om te onderzoeken. Volgende week dinsdag een angiografie van het oog (kijken of alle bloedvaatjes intact zijn en niet verstopt of een infarct aanwezig is). En dan woensdag de toets....

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 17:13

Succes Quir, en vooral sterkte.

Lekker dat je alles gehaald heb :).

Ik heb nog maar 1 van de 2 cijfers terug. Een 7, 1 voor stralingsdeskunighrid. Best blij mee. Had nadat we het gingen bespreken met vrienden een erg slecht gevoel er over.

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 17:35

Op een of andere manier heb ik de twee van vorige week toch gehaald. Vraag me niet hoe. Diegene die ik niet af had zelfs met een 7.9, en als enige van mijn oude klas heb ik hem gehaald. Ben nu een combinatieklas, daar hebben wel meer het tentamen gehaald gelukkig.
Tentamens van maandag en woensdag zijn nog afwachten, heb bij beide op zich wel een oke gevoel, maar kan ook zo ontzettend vies gaan tegenvallen. Portfolio van Engels was een pass en ik denk dat m'n mondeling vandaag ook gehaald heb :).

Ik ben klaar, nu een paar daagjes kamer en beesten weer op orde krijgen, die zijn een beetje verwaarloosd door de drukte (A)

Succes nog voor diegene die nog aan de bak moeten :)
Sterkte er ook mee Quir.. *virtuele hug*

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 17:58

Pffff, ik lees dat hier een enkeling al van de tentamenweken af is? Heerlijk gevoel zeker :D

Ik heb net m'n tweede tentamen niet zo succesvol gemaakt en moet nu nog hard aan m'n verslagen gaan zitten...

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 19:25

Top Goldwynn!

Ik heb net mijn 4e tentamen achter de rug en heb er morgen nog 2... Dus dan heb ik er 6 gehad.
Twee gingen wel goed, 2 dramatisch _O-

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 20:13

Hoe gaat het bij jullie nu allemaal?

Ik heb zelf blijkbaar de gewoonte om hier op bokt te kruipen als ik geen motivatie kan vinden. Of nouja, ik krijg mezelf echt niet aan het werk. Heb al vakantie, maar vandaag pas om 4 uur begonnen met projectwerk. En dan nog niet te spreken over wat ik allemaal nog moet doen. Klein beetje een verkeerde inschatting gemaakt met de hoeveelheid huiswerk en tijd die erin gaat zitten, gezien ik zowel zaterdag als zondag zo ongeveer vol heb zitten met paard en werken..

Vanaf maandag weer beginnen met leren voor de tentamens, wordt een zware deze periode. Snap van bepaalde vakken gewoon helemaal niets (moeilijk Engels boek waarbij we de docent nodig hebben om het te snappen, maar de docent gewoon helemaal niets uitlegt bijvoorbeeld) en andere zijn simpelweg verschrikkelijk (onderzoek). Mijn barstende koppijn en menstruatiepijn werken daar ook niet echt aan mee..

*crawls in corner*