Rare opmerkingen van klanten deel II

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Rare opmerkingen van klanten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 15:28

Tara ik vind het ook jammer dat de bonuskaart nodig is. Maar 5427853 keer de code intoetsen met zere schouders is ook niet de bedoeling. Gelukkig heeft vanaf deze week iedereen weer een kaart dus geen reden om hem niet te hebben. :)

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 15:31

Was ook niet moeilijk om eraan te komen hoor. Tripje servicebalie en je had er een. Dus in dat opzicht wás er al geen reden om er geen te hebben.

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 15:32

Bij La P.lace ook zo met de cortingscoupons. Geen coupon, geen korting. Het staat duidelijk aangegeven, ook zoals in de AH folders van de bonuskaarten. Korting is makkelijk te verkrijgen en dat heb je zelf in de hand.
En hoe er met die regel omgegaan wordt, vanuit het oogpunt van de klant, verschilt per winkel (leiding) en per kassabediende. Vanuit mijn oogpunt als (ex-) cassiere verschilt dat per klant.
Ik had het niet helemaal op Pimaude haar manier gehandeld, maar ben het zeker met haar insteek eens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 15:35

Tsja het is nou eenmaal zo. Of je het ermee eens bent of niet. Net als dat je geen airmiles kunt sparen zonder kaart. Geen uit eten bonnen kunt halen bij de Esso zonder zegels. Macdonalds geen koffie voor 1€ zonder bonnetje. :)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 15:42

Pimaude, nee dat snap ik. Maar waarom niet gewoon hetzelfde systeem als in alle andere supermarkten?

Denise, van de la place dat snap ik. Dat is geen supermarkt.

Zitosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 15:45

Hier ook geen bonus zonder bonuskaart :) (Carrefour Market, BE)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 15:47

En je geen korting kunt krijgen op eten zonder dat alles tot op de cent nauwkeurig geregistreerd wordt. Wat je koopt, waar je het koopt, hoe vaak je daar komt, waar je nog meer weleens komt...

Losse papieren coupons of bonnetjes die je uit moet knippen vind ik fijner, anoniemer. Ben ook niet van plan de nieuwe bonuskaart te registreren.
AH Website schreef:
Wat doen we met je gegevens?
Indien je je Bonuskaart activeert, vragen we je Bonuskaartnummer en een aantal van je gegevens, zoals naam, geslacht, naw-gegevens, emailadres en geboortedatum. Vanaf dat moment gaan we je persoonlijke aanbiedingen doen. Daarvoor analyseren we de aankoop- en websitebezoekgegevens over de laatste 3 maanden vóór activering.
We vergelijken deze gegevens met het koop- en bezoekgedrag van andere klanten. Uiteindelijk analyseren we je aankoop- en websitebezoekgegevens over een periode van maximaal 27 maanden. Hierna worden deze gegevens onomkeerbaar versleuteld.

Ik vind het nogal wat...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 15:51

_Tara_ schreef:
Pimaude, nee dat snap ik. Maar waarom niet gewoon hetzelfde systeem als in alle andere supermarkten?
.

Ja nee volkomen mee eens hoor. Maar we kunnen het niet veranderen.

Vjestagirl: je krijgt nu wel aanbiedingen op het brood wat ie altijd koopt, meer een kruidvarkaart.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 15:55

pimaude schreef:
_Tara_ schreef:
.

Ja nee volkomen mee eens hoor. Maar we kunnen het niet veranderen.

Vjestagirl: je krijgt nu wel aanbiedingen op het brood wat ie altijd koopt, meer een kruidvarkaart.

Dat idee benauwd me. Niet alleen dat klantenlokkerij zo ver moet gaan (groot fan van de prijzenoorlog), maar vooral ook dat dat zo strak geregistreerd wordt. Dat er vandaag geen misbruik van gemaakt wordt wil niet zeggen dat het morgen ook niet gebeurd.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 16:03

pimaude schreef:
Secrible: onze ah is niet bij Watson aangesloten. Dat betekend dat onze baas zelf de regels mag bedenken. Bij ons is de regel: vaste klanten moet je de code wel intypen als ze hem een keertje vergeten. Verder hoeft het niet. :) dus nee, ik ben niet onbeschoft, ik werk volgens onze regel. Geen kaart is geen bonus. Kijk maar naar de ah recle en de folder: aanbiedingen gelden op vertoon van je bonuskaart. Dus fijn dat je me zo noemt zonder de regel te weten.

Staat er in je regels ja, dat een klant netjes moet vragen om een bonuskaart te mogen krijgen?
Ik vind het nog steeds zwaar onbeschoft om tegen een klant te zeggen dat ze het "eerst netjes moet vragen". Dat is absoluut geen fatsoen en ik was echt link geworden als je dat tegen mij had gezegd, zeker als ik al boos was. Komt mij over als treiteren.
Daarnaast valt ah niet eens onder watson, maar onder ahold, dus dat snap ik niet?

Verder meen ik me te herinneren dat je wettelijk verplicht bent om de kortingen aan iedereen te geven, maar door die nieuwe pas van ah is google daarmee overspoelt, dus kan het niet terugvinden. 2 jaar geleden is er iig een rechtzaak over geweest en ik meen dat ah in het ongelijk is gesteld.

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 16:38

Bij mij ligt het aan de klant. Iemand die niet netjes goedemorgen terug zegt, die moet maar een bonuskaart hebben. Als je onbeschoft bent tegen de caissière ben ik onbeschoft terug...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 16:40

Oh Ahold dan. Zei toch dat we niet zijn aangesloten xp

En onze ah is geen standaart, is gewoon omgetoverde c1000 met eigen regels dus zie jou probleem niet. Daarbij was die mevrouw al direct pissig en als jij die klant was had ik hetelfde gedaan. Jou had ik nieteens geholpen omdat je be bij voorbaat al onbeschoft noemt. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 16:42

Suus_pepper zo werk ik ook. Langslopen en zeggen tegen een vriend: oh zij heeft t nummer wel. Uhu fout gedacht. Netjes uitleggen dat de kaart thuis ligt, prima geen probleem.

Onbeschoft, bellen of mij negeren is geen extra aandacht dus geen bonuskaart van mij. Servicebalie staat aan het eind vd winkel ;)

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 16:48

Hmm, je blijft een visitekaartje, en echt onbeschoft terug reageren zal ik dan ook niet snel doen als ik in dienst ben van een bedrijf. Daar staat tegenover dat je niet alles hoeft te pikken. Bellende mensen vind ik nog altijd een lastige kwestie. Als cassiere met een rij mensen voor de kassa zou ik denk ik niks zeggen tegen de persoon die belt en afrekent, en zou vervolgens de volgende klant extra vriendelijk helpen. Als winkelmedewerker zal ik een bellende klant niet helpen. Voor zijn of haar eigen privacy mag het gesprek eerst afgerond worden. Noodsituaties daar buiten gelaten natuurlijk. Hoe gaan jullie om met bellende mensen?
Moet eerlijk bekennen dat ik af en toe nog wel eens helemaal niks zeg en het totaalbedrag extra hard schreeuw tegen een bellende klant, diegene strak aankijkend. :')

Wel kies ik ervoor om vriendelijk gedrag te belonen door deze mensen extra goed te helpen of door coulanter met de regels w.b. kortingscoupons om te gaan.

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 16:54

Naja, ik vind het ook wel vervelend . Ik kreeg ook een keer geen korting, mijn voorganger wel en die had ook t kaartje niet bij zich. Ja, dan kun je hoog en laag springen, maar dan laat ik alles staan, loop naar de klantenservice om zo'n kreng te halen voor bij de verzameling en kun je als caissière toch echt mooi je bon af slaan of wachten tot ik terug ben met dat ding.

In het bewuste geval duurde het ruim tien minuten voor ik t kaartje had en was mijn caissière niet erg blij toen ik er weer was. Tja, als jij banketstaaf doet, doe ik het ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 16:58

_Denise_ schreef:
Hmm, je blijft een visitekaartje, en echt onbeschoft terug reageren zal ik dan ook niet snel doen als ik in dienst ben van een bedrijf. Daar staat tegenover dat je niet alles hoeft te pikken. Bellende mensen vind ik nog altijd een lastige kwestie. Als cassiere met een rij mensen voor de kassa zou ik denk ik niks zeggen tegen de persoon die belt en afrekent, en zou vervolgens de volgende klant extra vriendelijk helpen. Als winkelmedewerker zal ik een bellende klant niet helpen. Voor zijn of haar eigen privacy mag het gesprek eerst afgerond worden. Noodsituaties daar buiten gelaten natuurlijk. Hoe gaan jullie om met bellende mensen?
Moet eerlijk bekennen dat ik af en toe nog wel eens helemaal niks zeg en het totaalbedrag extra hard schreeuw tegen een bellende klant, diegene strak aankijkend. :')

Wel kies ik ervoor om vriendelijk gedrag te belonen door deze mensen extra goed te helpen of door coulanter met de regels w.b. kortingscoupons om te gaan.

Bellende mensen scan ik, wacht tot il geld krijg en zeg heeel vriendelijk gedag tegen de volgende. Mn collega gaat juist achterover zitten wachten tot er is opgehangen

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 17:23

Ik heb bellende klanten tot nu toe geholpen, maar ga het niet meer doen.. Mensen moeten echt fatsoen leren..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 17:25

Serieus, wat zegt je baas daar over?

Bellende klanten zijn ook klanten.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 17:28

Advocaat van de duivel: wat maakt het voor jouw werk uit of een klant belt of niet? Zolang hij/zij maar betaald is je doel behaald, namelijk mensen de kans geven om te betalen voor de producten die ze hebben willen.

Dat het niet leuk is snap ik helemaal, iedereen wil graag vriendelijk te woord gestaan worden. Aan de andere kant gebeurd het ook regelmatig dat kassa dames staan of zitten te kletsen met elkaar. Dat vind ik persoonlijk erger, je wordt betaald om vriendelijk te doen tegen de klant, om een visitekaartje te zijn, niet om te socializen met elkaar. Maar een klant wordt niet betaald, die mag in principe doen en laten wat hij/zij wil...

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 17:31

Als winkelmedewerker mocht ik (op aanraden van leiding) ervoor kiezen bellende mensen niet te helpen. Immers werkten we met adviezen in het belang van de gezondheid van de klant (zonadvies en zelfmedicatie) en het gevaar dat dit advies niet goed overkomt bij een bellend persoon is erg groot.

Als cassiere zal ik een bellend iemand wel gewoon correct helpen, maar diegene mag van mij niet dezelfde service en vriendelijkheid verwachten van iemand die wel aandacht schenkt aan degene die hem/haar helpt.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 17:33

Ik werk bij de mac, maar wij geven ook echt geen korting als mensen de kortingsbonnen niet bij zich hebben. We maken het mensen zo makkelijk om korting te krijgen, ze mogen ook zelf wel wat doen. Alle kortingsbonnen worden thuisgestuurd, of mensen downloaden de app en kunnen zo aan de korting komen.

Nee, ik ben het met pimaude eens. Als mensen er vriendelijk om vragen en ik zou het mogen geven, geen probleem. Maar zo niet, dan hebben ze helaas pech.

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 17:37

Mijn leidinggevende vind het prima. Als ik ze maar netjes help als ze ophangen. Bij ons kunnen ze ook de zelfscan gebruiken, dus als ze dan echt op dat moment moeten bellen gebruiken ze die maar..

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 18:04

Ik heb heul geen nieuwe bonuskaart gehad... Krijg ik nou straks geen korting meer |(

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 18:14

Bellende mensen zeg ik gewoon netjes gedag en help ik gewoon verder. Ze zijn toch binnen no time weer weg en ik ga mij daar dan niet aan ergeren. Asociaal vind ik het zeker wel, even netjes goedendag zeggen en tot ziens is geen grote moeite.
Daarentegen; je weet niet waar het telefoongesprek over gaat en je wordt er voor betaald om de klant vriendelijk te helpen.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 18:41

Vraag me eigenlijk wel af of de oude bonuskaarten nog wel geldig zijn? Want ik schaf liever geen nieuwe kaart aan als de oude gewoon nog werkt. Persoonlijke aanbiedingen zijn sowieso geen pré dus daarvoor hoeft t voor mij sowieso al niet..