Woow.. het is echt heftig, gelukkig staat de wind niet land in waards
Dan was het leed niet te overzien geweest. Dan had de rook tot aan Medemblik en Enkhuizen gestaan
Siers83
Geplaatst: 01-05-11 20:17
Dat lijkt me ook echt erg, dat je niet weet hoe het met je paardjes is. En dat er dus ook niemand bij kan.Zouden ze dat weggetje dan deze keer wel afsluiten denk je Arabesk?
e_horse
Geplaatst: 01-05-11 20:18
@Arabesk: Zouden ze het vanuit Engeland dan ook kunnen zien?
Op twee plekken in de duinen, bij Sint Maartenszee en Schoorl, woedt brand. Bij Schoorl lijkt de brand het grootst, daar staat zo'n vierkante kilometer in brand.
Brandweerkorpsen uit de hele provincie proberen de branden te blussen, maar de harde wind en de droogte maken dat moeilijk. Camping
In de buurt van de brand in Sint Maartenszee ligt een camping, maar die hoeft niet te worden ontruimd. Wel moesten mensen het strand verlaten.
Ook woedde er eerder vandaag een brand bij Egmond aan Zee, maar die brand is inmiddels door de brandweer geblust.
marjolein_el
Geplaatst: 01-05-11 20:20
Nee gelukkig staat hij kant van de zee op! Daarom denk ik ook niet dat we moeten evacueren.
jiperdepip
Geplaatst: 01-05-11 20:23
voor ons is dat juist weer minder gelukkig........ mijn paardjes staan 2 min bij de de zee vandaan
Laatst bijgewerkt door jiperdepip op 01-05-11 20:30, in het totaal 1 keer bewerkt
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Geplaatst: 01-05-11 20:23
Een woordvoerder van de politie/brandweer vertelde net op RTVNH radio dat er niemand is aangehouden en die info dus niet klopt.
Vanky
Geplaatst: 01-05-11 20:25
Cayenne schreef:
Een woordvoerder van de politie/brandweer vertelde net op RTVNH radio dat er niemand is aangehouden en die info dus niet klopt.
Ze pakken telkens mensen op en er zit niks tussen en ja als mensen net boodschappen hebben gedaan en spiritus bij zich hebben is dat al snel een 'brandbare vloeistof'