Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #15

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 10:13

Mwm heb jij geen recht op hulp vanuit de wmo?

wyoming

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 10:30

Afspraak zoon bij de neuroloog weer verplaatst. Afspraak stond in september, toen begin oktober en nu eind oktober. Voor dochter staat er 16 september een afspraak maar helaas kunnen ze niet op dezelfde dag.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 10:47

MWM :(:)
Lekker dit topic als uitlaatklep gebruiken hoor. Dat lucht in ieder geval op.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 10:56

Knuffel MWM.

-
M'n ouders zijn op vakantie in een strandhuisje, ultieme droom van m'n moeder. Vorig jaar hadden ze veel wind en regen. Nu is het sinds vanochtend ook gewoon koud en komende week nog maar een paar dagen lekker, dan weer prut weer.
Ik baal gewoon zo voor ze. M'n moeder wil gewoon 24/7 in de zee zitten, die leeft daarvoor. M'n pa werkt 50 weken per jaar 6 dagen per week en die verdient ook gewoon een week echt niks doen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 11:08

Amsterdam-Rijnkanaal :\.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 11:19

MyWishMax schreef:
Ik ben er helemaal klaar mee. Je zou denken dat ik genoeg ervaring heb met rustig aan doen en pijn en noem alle rot dingen maar op. Leuk dat leven met chronische ziekte, maar dit is echt even te veel. Heb gisteren enorm zitten janken want kan niet eens zelfstandig boodschappen doen, haar wassen, aankleden is k u t. Dus zit hele dagen op de bank en kan niet eens even kleding opruimen want gaat 5 shirts goed en de 6e krijg ik zo'n enorme pijnscheut.

Ik gebruik al morfine achtige pijnstilling dagelijks voor normale klachten, de paracetamol erbij doet gewoon niks lijkt wel. En die hand helemaal niet gebruiken lukt gewoon niet als je alleen woont.

Digitale dikke knuffel! :(:)

Ergernis van vandaag is de vermoeidheid en de behandelplek van gisteren (fysio)
doet ook nog heerlijk zeer, en heb er spierpijn bij gekregen maar die straalt overal naar toe uit.
Over mijn hele schouderblad/bladen gebied en ribben,
en mijn nek/rand schedel is ook mee genomen dus die zijn ook heerlijk gevoelig.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 11:34

Dank jullie wel! Ik heb wel hulp aan alle kanten hoor, maar ben toch altijd heel gehecht aan mijn stukje zelfstandigheid wat ik nog wel heb en kan en dat is nu even confronterend. En ook wel overdreven want het is nog niet eens een week maar dit is gewoon de druppel want gezondheid ging aan alle kanten al slecht en nu dit nog.
Maar stalgenootjes houden mijn box netjes en doen dekens en alles bij paard, halen me op zodat ik even rond kan hangen daar en haar voer kan doen. Haat het om hulp te vragen met paard want enorme controle freak, maar gelukkog clubje vriendinnen die weten hoe ik alles wil en doe en uit zichzelf aan de slag zijn telkens. Zo blij mee, ook dat je dus niet joeft te vragen. Maar voelt wel vervelend hahaha.
Ouders helpen met boodschappen, overal heen rijden en ook haar wassen en borstelen enzo maar die wonen 10 minuten verder dus ik ben al blij dat dir 1 a 2 keer per dag helpen.
En het is idd die hulp vragen. Sommige dingen wil ik gewoon zelf doen en denk ik dat ik wel kan tot ik het doe. :+

Wmo heb ik alleen hulp in de huishouding en die vraag ik dinsdag of ze wat andere dingen wil doen als normaal idd zoals was vouwen en ophangen. Dan maar iets minder uitgebreid schoonmaken. Zij is echr geweldig maar ik heb recht op 3 uur hulp, 1 keer 2 uur en dan 1 keer per 2 weken nog keer 2 uur (omdat en mijn vaste geen 3 uur kan en voor mijn energie die 2 uur ook wel de max was. Vroeger had ik hulp die 3 uur kwam maar dan moest ik daarna ook echt 2 uur slapen door de vermoeidheid en met die 2 uur is dat niet zo heftig)
Andere hulp denk ik niet want zo ernstig is het niet. Hoewel ik echt niet tevreden ben over de hulp in het ziekenhuis want heb niet eens een schatting qua tijd gekregen of waar ik op moet letten. Gewoon spalk om op geleide van de pijn en tot ziens. Niet reken op zoveel weken en let erop dat als je dit voelt dat het niet goed is oid. Ook niks over de enorme hoeveelheid bloed in die vingertop ofzo. Denk dat ik de huisarts nog even bel maandag of zij daar wat over kunnen zeggen.
Heb gelukkig al handfysio standaard naast normale fysio, maar die is op vakantie. Zodra zij terug is kan ze volgens mijn andere fysio ook ander soort spalk maken en zij weet veel meer erover natuurlijk. Dus hopelijk kan zij wat zinnigs zeggen.
Maar het zijn gewoon de simpele dagelijkse dingen die ineens lastig zijn en daarbij ook al het gedoe met gewicht en eten wat me sowieso wat gevoeliger maakt.

Oh en nog een ergernis. Waarom vinden mensen het toch normaal om commentaar te leveren op mijn gewicht? Opmerkingen die ze echt niet zouden durven maken als het aan de andere kant van het spectrum zou zitten maar omdat ik slank was en afval naar dun en mager zijn alle opmerkingen maar normaal en niet asociaal of kwetsend... Ik zit al in de medische trajecten, bemoei je er niet mee. En vooral niet op zo'n manier die je nooit zou durven bij een zwaarder iemand.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 11:56

Help je dan mee met schoonmaken dat je natijd moet slapen?

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 12:34

Pff we gaan naar een feestje, ik had een leuke jurk aangedaan.. heb ik een vlek op mijn jurk gemaakt :(

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 12:35

Nee, ik heb juist een schoonmaker via de gemeente omdat ik het zelf niet kan. Maar voor een deel, best aardig wat, van de mensen met chronische ziekte is het al vermoeiend om iemand in huis te hebben. Te veel prikkels en te lang achter elkaar.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 12:48

Wij hebben een buurvrouw die telkens als ze langs loopt en mijn hond ziet, voor het raam blijft staan en haar aanstaart tot ze reactie krijgt en mijn hond gaat grommen en blaffen. Vervolgens wordt ze boos dat ze gromt en blaft naar haar als we haar tijdens het uitlaten tegen komen. Misschien als ze stopt met uitlokken van een reactie...

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 14:17

Die vakantie file uittocht van toeristen. Die vergeet ik altijd, waardoor ik eigenlijk te laat weg rijdt voor het werk.

As we speak staan we wederom in file 2 wat het eiland af moet. :')

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 14:41

Polarize schreef:
Wij hebben een buurvrouw die telkens als ze langs loopt en mijn hond ziet, voor het raam blijft staan en haar aanstaart tot ze reactie krijgt en mijn hond gaat grommen en blaffen. Vervolgens wordt ze boos dat ze gromt en blaft naar haar als we haar tijdens het uitlaten tegen komen. Misschien als ze stopt met uitlokken van een reactie...

>;) bijzonder.

Ik ga uiteten vanavond, helemaal leuk. Maar ik wil eigenlijk gewoon uren lang Simsen.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 14:52

Nyaleti schreef:
Polarize schreef:

>;) bijzonder.

Ik ga uiteten vanavond, helemaal leuk. Maar ik wil eigenlijk gewoon uren lang Simsen.

Ach ze heeft zelf ook honden, en ze is ooit helemaal uit haar dak gegaan dat mijn hond die van haar "aanviel". Ze gaf een keer een snauw omdat haar eigen honden tekeer gingen tegen haar. Beetje apart mens is het.

Oh nu je het zegt .ik was bezig mijn vriendengroep na te maken in Sims _O-

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 14:55

Ik ook, was echt een perfecte save. Zoveel dingen kwa karakter klopte gewoon _O-
Tot ik ruzie kreeg met een vriend en de sim even ging zwemmen..
Luchtte best op moet ik zeggen _O-

Snoraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 14:58

Collega's die me in het weekend gaan bellen over levertijden. Hou op. :j

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 15:00

Nyaleti schreef:
Ik ook, was echt een perfecte save. Zoveel dingen kwa karakter klopte gewoon _O-

Oh dat heb ik ook wel eens gedaan met een oud-vriendin _O-
Nee deze vriendengroep gaat nog goed...maar het huis heeft wel een zwembad. Voor het geval dat :j

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 15:15

CupCakes_ schreef:
Die vakantie file uittocht van toeristen. Die vergeet ik altijd, waardoor ik eigenlijk te laat weg rijdt voor het werk.

As we speak staan we wederom in file 2 wat het eiland af moet. :')

Bijzonder is dat altijd, ja. Eerst een file heen, dan een file terug.

Ik mis dat niet, iig :)).

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 15:21

Nyaleti schreef:

:')

Ik ben weer aan het schrijven geslagen. Liep er al weken tegenaan, maar ik heb momenteel natuurlijk beperkt schermtijd, dus het was lastig. Ik heb per toeval mijn schriftje gevonden waar ik destijds een van de eerste beginnetjes/versies/hoe je het wil noemen in had geschreven. Dat lezen van die versie, die ook nog eens in het Nederlands is, is zo cringy. Echt beschamend gewoon. Ik haat het om in het Nederlands te schrijven :+

Edit: even de honderd maren weggehaald :+

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 15:29

Mensen die het nodig vinden om mijn hond die op een parkeerplaats even in de camper wacht tot ik klaar ben met boodschappen te gaan lopen opjutten.

Precies naast het raam rechtsvoor (waar hij normaal gesproken rustig om zich heen zit te kijken) gaan staan, tegen hem praten, recht aankijken, op het raam tikken etcetera.

Hond naaide zich -vrij logisch- steeds verder op.
Waarom dóen mensen zoiets.
Laat dat dier gewoon met rust alstjeblieft.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 15:31

Vanaf vanmorgen vroeg alle deuren en ramen open gezet tegen elkaar zodat het af kan koelen, is het van 27 naar 25 graden afgekoeld. Schiet niet op zo! Ik denk als ik vanavond de deuren weer dicht doe de temperatuur weer zal oplopen

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 15:34

Weer in de thuishaven. Vakantie voorbij ;(.

Maar, ergens ook wel fijn weer thuis te zijn <3.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 18:59

Ik moet echt naar de supermarkt. Maar ik heb geen zin en geen idee hoe.

Auto: die is heel heet en het is maar een paar honderd meter. Ik hoef ook maar weinig dingen.

Fiets: die zit onder het stof en dan moet ik die afstoffen

Lopen: ik ben moe, heb zere voeten en heb al 20.000 stappen gezet vandaag. En volgens m’n horloge 71 verdiepingen omhoog en 68 omlaag. Het was nogal heuvelachtig waar ik wandelde.

Ik overweeg de auto. Echt gênant. :o

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 19:03

Vraagje. Hoe geaccepteerd is het dat een hond blaft?

Ik word echt gek van de hond hierachter. Die slaat aan bij elk geluidje en blijft makkelijk super lang door blaffen. Ik word er helemaal gek van. En dan denk ik, als er nog tig buren zon piephond hebben, is het toch ook niet normaal?

Maar vraag me wel af of ik zon piepert ben (hond zit echt Al enorm in m'n allergie en elke blaf is al verrot), of is het ook echt niet geaccepteerd?

Edit. Ob god. Paar huizen verder nog 1 en nu jutten ze elkaar op ;(
Laatst bijgewerkt door Tancreda4 op 16-08-25 19:06, in het totaal 1 keer bewerkt

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 19:06

MarlindeRooz schreef:
Ik moet echt naar de supermarkt. Maar ik heb geen zin en geen idee hoe.

Auto: die is heel heet en het is maar een paar honderd meter. Ik hoef ook maar weinig dingen.

Fiets: die zit onder het stof en dan moet ik die afstoffen

Lopen: ik ben moe, heb zere voeten en heb al 20.000 stappen gezet vandaag. En volgens m’n horloge 71 verdiepingen omhoog en 68 omlaag. Het was nogal heuvelachtig waar ik wandelde.

Ik overweeg de auto. Echt gênant. :o

Hoeveel meter precies? Vanaf 500 meter mag je voor een keertje de auto pakken :+