Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 17:48

Suzanne F. schreef:
fjordjes schreef:
Het is inmiddels gelukt, gisteren kon het niet vanwege de vele aanvragen. Als je in je mijnkpn app lijkt moet je naar Voor Jou gaan, daar kun je kiezen wat je wil. Kon nu nog wel 2 uur duren dus ik heb het alleen kunnen aanvragen

Bij mij staat er dat ik het niet kan aanvragen vanwege de drukte.

Ja dat had ik gisteravond ook maar vanmorgen kon ik het wel aanvragen. En kan idd nu ook Netflix ontvangen, al uitgeprobeerd.

Suzanne F.

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 18:10

Ik ga het zo weer proberen. Ik wil hbo Max graag.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 19:12

Krijg ik een paniekmail over het aantal min uren die ik opbouw.

Uhh planner , rooster mij dan ook voldoende in. Al zie Ik na een flinke periode dat het eigenlijk best wel mee gaat vallen.

Maar krijg er wel stress van. Deze maand kan ik echt niks extra werken.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 19:23

Zebrastreep schreef:

Uhh planner , rooster mij dan ook voldoende in. Al zie Ik na een flinke periode dat het eigenlijk best wel mee gaat vallen.

Gewoon aangeven.
Volgende maand beter.

Hier is de regel vanuit cao. Min uren, vervelend, als je eens per zoveel weken een dienst op lost, en dit kan aantonen op papier, moeten ze de minuren kwijt spelen.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-25 19:33

Zebrastreep schreef:

Als minuren niet jouw schuld zijn en je gewoon beschikbaar bent/was, zijn ze niet jouw verantwoordelijkheid. Ik weet niet precies meer hoe de wet- en regelgeving zit, maar er moet iets over in je cao staan.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 19:56

Zebrastreep schreef:

Ik had vorig jaar heel veel minuren, hebben ze dit jaar weer rechtgetrokken zonder iets te zeggen. Idd moeten ze me maar meer inplannen.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 20:16

Zebrastreep schreef:

Weet je al iets van je huis?

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 21:03

Zucht, probeer paardenspullen te koop te zetten op fb, gelijk op meerdere groepen tegelijk, 1 groep blijkbaar zeiksnorren die de advertentie afwijzen omdat er geen prijs bij staat, joh het zijn 15 artikelen ofzo, alles een andere prijsklasse.
Zet ik er prijzen bij, wijzen ze hem alsnog af want ja ik heb in de laatste 28 dagen een groepsregel geschonden. Je kan azijnzeiker zijn of azijnpisser zijn zeg

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 21:11

Caira schreef:
Zebrastreep schreef:

Weet je al iets van je huis?

Jaa dat gaat door!! *\o/* gisteren gehoord dus echt heel blij , kijk er enorm naar uit!

En over de min uren ik had dit vorig jaar ook en ben geëindigd met + 50. De planner ziet alleen niet dat 6 overleggen nog niet zijn ingepland , dat mijn nieuwe functie uren nog niet zijn meegeteld en dat we straks op meerdere locaties werken en ik dan langere diensten ga draaien dan nu.

Heb nu in paniek veel omgegooid maar gooi er wel nog een mail achteraan dat mijn andere uren nog niet zijn meegeteld ( wat al goed is voor meer als 40 uur ).

Nadeel is dat ik ooit akkoord ben gegaan met een basisrooster toen ik nog een andere baan had. Dat is inmiddels niet meer zo.

En over het Cao , dat gaat hier nog wel een heel apart :+ ze willen je niet voor 100% inroosteren zodat je ruimte blijft houden voor uitval of ziekte. Maar als ze dat nou eens deden was er al heel veel opgelost. En we zijn met teveel mensen.

Nou ja ik heb in ieder geval goedkeuring gekregen voor de langere diensten dus dat is mooi en voor mij in de toekomst dus geen punt meer dat er sprake is van min uren.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-25 21:14

Maar wat doen ze dan als je uitvalt?? Niet ziekmelden? Of hoe moet ik dat voor me zien?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 21:19

Ja, idd. Gaat dat dan van je verlof af of zo? Of verrekent dat met de minuren?

Raar verhaal iig :o

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 21:31

Zo proberen ze als een collega uitvalt dat er altijd iemand kan werken.

Anders kunnen mensen zeggen van nee ik zit al op mijn uren ik kom niet ( wat je recht dan ook is als je aan je uren zit).

Het is wel zo dat deze instelling zijn eigen Cao heeft gemaakt waardoor het nog omslachtiger wordt. Maar als je het uitzoekt klopt het wettelijk gezien allemaal en kun je er niks mee.

Ze zeggen dat meer instellingen met de 80/100 regeling werken. Maar op mijn vorige werk was het nog erger met de uren daar werd je echt compleet genaaid en konden ze alles maken.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 21:38

Wat een rare manier van werken :o . Als een collega ziek wordt, dan werk ik een paar uur over als t nodig is. Dat verrekent wel op een later tijdstip.

Dat minder indelen voor t geval dat vind ik maar raar :=

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 21:41

De asociale hondenbezitters die hun hond steeds op de stoep laten kakken. %) _-:(

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 21:55

Zebrastreep schreef:

Anders kunnen mensen zeggen van nee ik zit al op mijn uren ik kom niet ( wat je recht dan ook is als je aan je uren zit).

Het is wel zo dat deze instelling zijn eigen Cao heeft gemaakt waardoor het nog omslachtiger wordt. Maar als je het uitzoekt klopt het wettelijk gezien allemaal en kun je er niks mee.

Ze zeggen dat meer instellingen met de 80/100 regeling werken. Maar op mijn vorige werk was het nog erger met de uren daar werd je echt compleet genaaid en konden ze alles maken.

Klopt! Ze mogen 80/100 regeling doen, maar als je met enige regelmaat iets oplost, moeten ze de minuren weer weg strepen.

In de zorg is dat normaal (helaas) de 80 procent.

Hier straks ook weer 80 procent basisrooster. Ben benieuwd hoe dat gaat. :j ook omdat ik veel e learners moet doen en bijscholingen en werk overleggen tellen ook mee.

Ik zat afgelopen week op 36 uur. Terwijl ik 24 uur op contract had.
En per 1 februari 4 uur minder op contract. En deze week ook 28 uur.
Volgende week maar 7 uur. En daarna heb ik vakantie... Want ik heb ander werk. :') ben benieuwd hoe ze dit allemaal gaan doen.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 22:03

De motie van de PvdD en het feit dat de sport en de overkoepelende organisaties het zelf heeft bewerkt stelligt, en zo ontiegelijk passief zijn in het algemeen

Wescha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 22:08

Wij worden gewoon 100% ingeroosterd. Over het algemeen werken wij allemaal 32 uur.
Flexers worden over het algemeen 100% ingeroosterd. Hierdoor lopen wij momenteel tegen het probleem aan dat de een na de ander ziek wordt. En je dus al richting de 40 uur per week werkt bij ziekte. Wij krijgen het momenteel opgelost maar moet niet te lang duren. Punt alleen is dat er 1 locatie maar een half jaar open is per jaar en daardoor wij nu heel veel over uren maken maar straks de overuren moeilijk kunnen opnemen ivm net genoeg personeel zijn.

Op mijn andere werk inderdaad ook de 80% regeling. Ik werd er altijd nerveus van. Omdat ze bij ziekte inderdaad kunnen bellen. Maar met een gezin met jonge kinderen kun je niet altijd invallen.

Wescha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 22:10

marleen_88 schreef:
De asociale hondenbezitters die hun hond steeds op de stoep laten kakken. %) _-:(

Deze herken ik zo!
Vandaag met de kinderwagen er door heen gereden. Niet in de gaten gehad en daardoor de bijkeuken inclusief droogloopmat er onder. Afgelopen week mijn goede schoenen ook al

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 23:08

Wescha schreef:
Wij worden gewoon 100% ingeroosterd. Over het algemeen werken wij allemaal 32 uur.
Flexers worden over het algemeen 100% ingeroosterd. Hierdoor lopen wij momenteel tegen het probleem aan dat de een na de ander ziek wordt. En je dus al richting de 40 uur per week werkt bij ziekte. Wij krijgen het momenteel opgelost maar moet niet te lang duren. Punt alleen is dat er 1 locatie maar een half jaar open is per jaar en daardoor wij nu heel veel over uren maken maar straks de overuren moeilijk kunnen opnemen ivm net genoeg personeel zijn.

Op mijn andere werk inderdaad ook de 80% regeling. Ik werd er altijd nerveus van. Omdat ze bij ziekte inderdaad kunnen bellen. Maar met een gezin met jonge kinderen kun je niet altijd invallen.

Flex wordt hier inderdaad ook 100% ingeroosterd. Maar zij mogen zelf hun rooster inplannen.
Ik vind soms ook wel de onverwachte werk verzoeken wat vervelend , maar ik heb geen kinderen en geen vriend dus dan neem ik ook wel sneller wat aan omdat ik makkelijker kan schuiven.

Wij zijn nogal een populaire woning voor de flex, iedereen wil hier wel werken. Wel fijn alleen nu denk ik wel graag vast personeel eerst inroosteren en niet de flex alle ruimte geven. Zeker omdat er op andere woningen wel vaak grote tekorten zijn.

Maar met een druk gezin kan ik mij voorstellen dat het soms niet echt rust geeft. Daar houden ze ook niet altijd rekening mee.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 23:14

maralyn schreef:
Zebrastreep schreef:

Klopt! Ze mogen 80/100 regeling doen, maar als je met enige regelmaat iets oplost, moeten ze de minuren weer weg strepen.

In de zorg is dat normaal (helaas) de 80 procent.

Hier straks ook weer 80 procent basisrooster. Ben benieuwd hoe dat gaat. :j ook omdat ik veel e learners moet doen en bijscholingen en werk overleggen tellen ook mee.

Ik zat afgelopen week op 36 uur. Terwijl ik 24 uur op contract had.
En per 1 februari 4 uur minder op contract. En deze week ook 28 uur.
Volgende week maar 7 uur. En daarna heb ik vakantie... Want ik heb ander werk. :') ben benieuwd hoe ze dit allemaal gaan doen.

Ik zit er vaak ook boven in de ene week en heel dik onder in de andere week. Heb nu ook voor de nieuwe basis gevraagd of dat anders kan.

Bij ons tellen idd vergaderingen en cursussen ook mee. Nu moet ik nogal wat cursussen doen. De planner vergeet ook even dat ik nog een andere functie met 30 uur heb per jaar ( dit wordt nog wat meer) en binnenkort een cursus van 3 dagen. Dit wordt alleen niet georganiseerd door werk maar door een bedrijf buitenaf. Maar goed het zijn werkuren en ik kan dan geen diensten draaien waar ik wel voor stond ingepland. Dus ze laten dat maar mooi mee tellen.

Ik vraag mij af of in de zorg de 80/100 regeling wel een goed idee is. Ben wel benieuwd wat er gebeurd als er 100% ingeroostert gaat worden.

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 23:38

Harde realiteit te horen gekregen
Zicht dat ik kwijt ben in mijn linkeroog krijg ik nooit meer terug. Geschat dat dat 20% verlies is ongeveer.
Binnenkort nog zichtsveld test maar dat verandert niks natuurlijk :(

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 07:52

Wescha schreef:
marleen_88 schreef:

Deze herken ik zo!
Vandaag met de kinderwagen er door heen gereden. Niet in de gaten gehad en daardoor de bijkeuken inclusief droogloopmat er onder. Afgelopen week mijn goede schoenen ook al

Oh wat erg dit. :(:)

Het is hier vooral ergernis, naast dat het goor is en asociaal, dat wij het op moeten ruimen, want het gebeurt op "onze" stoep... -O-

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 10:14

Weer eczeem plekken op mijn enkels die ontzettend jeuken. Mag van mij wel weer zomer worden dan gaat het een stuk beter. Ik heb gelukkig wel zalf, maar daar worden mijn handen niet echt beter van |o

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 10:24

wakker geworden met ontieglijke pijn in mijn linkerarm. kan het niet omhoog doen. aankleden is drama. kalveren voeren met een hand is ook lastig. autorijden ging wel aardig.

k*t met veel te grote pickuptruck die niet kan rijden en de hele boel bij school blokkeert omdat zo'n gevaarte natuurlijk ook niet te parkeren valt. asociaal k*tvolk.

maar mijn humeur zal ook wel met de armpijn te maken hebben.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 10:47

Wat erg van je zicht Roihi!

Zebrastreep misschien kan je de crème smeren met iets, dus zonder dat het in contact komt met je handen? Een wattenschijfje, wegwerphandschoen, ik roep maar.

Ik erger mij aan allerlei pijntjes overal en nergens, houdt dat nou nooit eens op?