Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

rien10

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 13:34

Nog een:

"Hoi Bart. Heb jij voor mij het telefoonnummer van die kerel, die jij toen ingehuurd hebt om Hans op z'n bek te timmeren?"

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 14:28

Kirrietje schreef:
We hebben een kantoortuin en mensen kunnen (helaas :+ ) achter me langs lopen. En er is serieus 1 iemand die de hele tijd dan gaat meekijken op mijn scherm. 9 van de 10x is het gewoon werkgerelateerd maar soms staat Whatsapp of Bokt open. En dat vind ie dan nodig om hardop voor te lezen :Y)

Ik zou een briefje ophangen:"wie dit leest is een zoutzak"

Wel sneu figuur zeg!

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 14:33

rien10 schreef:
Whatsapp aan jezelf schrijven en open zetten.
"Collega Piet leest nu mee. Dat is me een partij irritant, echt. Rete vervelend."

Of

"Hoi *naam partner* is die bestelling van easy toys al binnen? Ik wil 't vanavond namelijk wel eens uitproberen."

Jaaaaa doe dit _O-

Kirrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 14:36

Jullie maken m'n humeur wel weer beter :')

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 15:23

Extiction rebellion die uit protest tegen de installatie van de nieuwe regering maar weer eens op de A12 is gaan zitten. Had lekker op het bordes van Huis ten Bosch gaan zitten, daar stond de nieuwe regering!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 15:32

Polarize schreef:
Ik maak het mezelf nog makkelijker en kan online een afspraak inplannen :') maar ik kan zo in mn hoofd gaan zitten over of het echt wel via de huisarts moet, en er is nu even niemand thuis die ik het na kan vragen, dus bokt to the rescue. Dan maar even een afspraak maken en fingers crossed dat het niks is

hoezo zou het niet via de huisarts moeten? Alles gaat eerst via de huisarts.
Als het niet al te bijzonder is kunnen ze het gewoon wegsnijden

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 15:50

Urbanus schreef:
Kirrietje schreef:
We hebben een kantoortuin en mensen kunnen (helaas :+ ) achter me langs lopen. En er is serieus 1 iemand die de hele tijd dan gaat meekijken op mijn scherm. 9 van de 10x is het gewoon werkgerelateerd maar soms staat Whatsapp of Bokt open. En dat vind ie dan nodig om hardop voor te lezen :Y)
NIET! Dat is echt bijdehand, ik zou zo boos worden :')
Niet alleen bijdehand, maar ook een beveiligingsrisico wanneer het om werk gerelateerde dingen gaat. Er is een reden dat niet iedereen rechten heeft tot alles heeft en ook op kantoor je computers moet locken als je erbij weg loopt. En tuurlijk ziet men wel eens wat toevallig bij het langs lopen enzo, maar opzettelijk zonder toestemming meekijken is echt heel wat anders. Dat kan echt niet, ik zou het melden bij zijn leidinggevende en security-verantwoordelijke (beetje afhankelijk van de procedures bij jullie natuurlijk).

Daarnaast is het privacyschending als het om privézaken gaat (zeker als je het dan ook nog eens gaat opzettelijk gaat verspreiden). Ook hiervoor zou ik bij bovenstaand langs gaan.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 16:13

Ik zou dat eerst zo brengen bij die betreffende collega.
Blijft het dan doorgaan dan zou ik dat hoger op aankaarten.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 16:30

prompter schreef:
Extiction rebellion die uit protest tegen de installatie van de nieuwe regering maar weer eens op de A12 is gaan zitten. Had lekker op het bordes van Huis ten Bosch gaan zitten, daar stond de nieuwe regering!

Ik erger me aan de bordes foto. Wat slecht! :')

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 17:03

Wat vind je er slecht aan?

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 17:11

Kirrietje schreef:

Ooh wat kinderachtig. :')

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 17:37

daantjuhhh schreef:
Ik zou dat eerst zo brengen bij die betreffende collega.
Blijft het dan doorgaan dan zou ik dat hoger op aankaarten.
Je hebt gelijk. Als je beetje normale omgang hebt zou dat kunnen, en zou daar ook mijn voorkeur naar uit gaan. Ik heb ook een paar collega's gehad die zulke creeps waren dat je dat stadium meteen voorbij gaat, en zat beetje met dat in mijn hoofd. Vind ik overigens wel dat andermans werk en privéleven bespieden en privédingen rond roepen wel heel extreem en iets waarvan elke oliebol weet dat dat niet normaal is. Als je dan niet zo mondig bent snap ik ook wel als je meteen naar een leidinggevende zou stappen. Het gaat niet om iets wat een foutje zou kunnen zijn, maar consequent abnormaal gedrag. Maar in principe heb je gelijk en kun je als het mogelijk is beter gewoon onderling dingen oplossen.

Maar hoe dan ook ik zou het ook zeker bij de security-verantwoordelijke laten vallen. Stel dat je het onderling aankaart en dus verder niemand op de hoogte is, en die gast gaat over een tijdje weg op niet zo'n positieve manier en haalt oliebol uit daarom. Kom je achteraf nog ff met ohja, hij deed toen ook al dit. In principe is dit gewoon opzettelijk access restriction omzeilen.

Een beetje security-afdeling zou het als interne incident registratie houden tenzij er wat gebeurd, zeker als je aangeeft dat het al onderling of met management opgelost is. Juist omdat mensen op de vingers tikken zorgt dat er niks gemeld wordt, en security kan niks als er niks gemeld wordt. Die moeten juist een veilige omgeving creëren waarin iedereen zich vrij en veilig voelt meldingen te maken, niet 1 waar je bang bent iets te melden ivm consequenties (zei het vanuit security, zei het omdat iemand anders op de vingers getikt is en bij jou komt klagen dat jij hebt geklaagd).

Mocht er wat gebeuren is het bekend en kunnen ze sneller de juiste maatregelen treffen. Maar mocht het nooit slecht bedoeld zijn en nooit stilgestaan zijn bij de mogelijke implicaties kwa bedrijfsbeveiliging, is het alsnog goed om te weten zodat het meegenomen kan worden om bijv. te weten hoe goed de policies werken/bekend zijn en voor dingen als awareness training.
Laatst bijgewerkt door Cambionn op 02-07-24 17:38, in het totaal 1 keer bewerkt

flintstones

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 17:37

Baas die beslist om op de drukste dag van de week een vergadering van bijna een uur tr gaan doen...

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 17:51

Dat het leven deze week echt even oneerlijk is.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 18:34

CupCakes_ schreef:

Nou. Dat kan je wel zeggen. Ik ben een rasoptimist. Maar nu. Bah.

Jij sterkte gewenst CupCakes.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 18:39

CupCakes_ schreef:

Sterkte moppie!

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 18:48

rien10 schreef:
Wat vind je er slecht aan?

Die op Omroep Brabant staat een dame met haar ogen dicht en een ander kijkt niet eens richting de camera :+

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 18:50

CupCakes_ schreef:

Heel veel sterkte :knuffel:

Ik ben echt kapot van werk vandaag bah, niet eens heel raar gedaan of enorm drukke dag gehad, maar zo'n hoofdpijn en weinig energie. Straks maar even pony hobbelen en hoofd leeg maken

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 20:56

Polarize schreef:
CupCakes_ schreef:

Heel veel sterkte :knuffel:

Ik ben echt kapot van werk vandaag bah, niet eens heel raar gedaan of enorm drukke dag gehad, maar zo'n hoofdpijn en weinig energie. Straks maar even pony hobbelen en hoofd leeg maken

Niet zo ontspannen pony hobbelen, mijn schouder is nu heel erg au
Denk dat ik toch iets teveel spanning en onrust in mn hoofd had van werk, volgende keer dus maar gewoon knuffelen na zo'n dag

Afbeelding

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 20:57

Of met zadel rijden :+
Sterkte

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 21:33

Oh met zadel had ik er hier ook af gelegen :') 4 benen de lucht in en tijdens het bokken een draai maken is een lastige om uit te zitten.
Daarna probeerde hij het weer maar toen had ik m door en bleef ik zitten, toen was het goed

Maar het wordt denk ik wel een gevalletje cap shoppen, want ik ben wel op mijn schouder/hoofd gevallen

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 21:36

Sterkte
Zou even kalm aan doen als ik jou was

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 21:39

Polarize schreef:
Oh met zadel had ik er hier ook af gelegen :') 4 benen de lucht in en tijdens het bokken een draai maken is een lastige om uit te zitten.
Daarna probeerde hij het weer maar toen had ik m door en bleef ik zitten, toen was het goed

Maar het wordt denk ik wel een gevalletje cap shoppen, want ik ben wel op mijn schouder/hoofd gevallen

Auww :knuffel: heb je je niet erg bezeerd dan?

Ligt het nou aan mij of was bokt een half uur niet bereikbaar om dingen te posten. Lezen en dingen aanklikken ging prima, berichten posten niet.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 21:43

Een beetje blauwe schouder en denk dat ik morgen flink stijf ga zijn, maar dat is het ook

Ook geen hoofdpijn, dus ben niet heel hard op mijn hoofd gevallen, je ziet het alleen aan dat ik wat zand op mijn cap had

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 21:46

Oef, beterschap hoor.