paasei

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

Re: paasei

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 19:57

Het was vanochtend vroeg wel heel mooi! Hier viel het tot een uur of drie nog goed te doen, daarna kwam er meer zon en werd het erg benauwd.

Afbeelding

Afbeelding

Je moet wat als je al om half 8 moet schrijven :))

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 19:59

Mooie plaatjes Berdien!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 20:59

Ik had ook helemaal herfstvibes in het bos <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 21:43

Het is nu gewoon nog superwarm buiten! En het is half 10. Niet normaal. Deed even mijn zonnescherm in. Pfff. Snel naar binnen naar de airco.

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 22:07

Suzanne F. schreef:
Het is nu gewoon nog superwarm buiten! En het is half 10. Niet normaal. Deed even mijn zonnescherm in. Pfff. Snel naar binnen naar de airco.

Ja maar echt he. Ik liep even de tuin in, ik kreeg gelijk een klap :+ mega benauwd dat het is. Gauw weer naar binnen. 21 graden hier binneb heerlijk. Niet te koud maar precies goed

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 22:08

Volgens buienradar is het hier nu nog 21 graden, zo vies benauwd %) En slaap ook nog eens niet thuis, daar heb ik een plafondventilator en dat is zo zalig :)) Hier een raam open, en dus muggen -O-

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 00:47

Het is nu zo vies benauwd. Kwart voor een en het is 23 graden. Ik heb wel het idee dat de warmte vooruit geduwd wordt door een enorme onweersbui die volgens de radar onderweg is. Kom maar door met die bui. Vooralsnog zijn het een paar kleine druppels.

Eik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 07:06

Het was gistermiddag en avond inderdaad heel vies benauwd. Nu is het wel lekker buiten alleen regent het (en heb ik de tuiskussens en zonnescherm gewoon buiten liggen want er zou geen regen komen :D )
En dan vanmiddag weer volop zon.
Nou ja nog 1 dagje wat warmer, morgen lekker max 20 graden. En de voorspellingen zeggen zelfs aankomende week nachten van 7 a 8 graden :j

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 07:26

Ja die heerlijke nachten zag ik ook, mijn hart maakte er een sprongetje van. <3

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 08:13

Ik zag die twee nachten zojuist ook in de app. Ik word daar erg blij van. Ik ben echt een enorme koukleum maar slaap echt fijn in een kamer die zo koud mogelijk is. In de winter als het vriest gooi ik rustig de deur volledig open, komen de wolkjes adem uit de mond en lig ik als een soort burrito ingewikkeld in twee donsdekens en een sprei. Zalig! <3 De cv radiator in de slaapkamer heeft in 20 jaar tijd twee keer aangestaan en dat was bij installatie van de eerste CV ketel en drie jaar terug bij de installatie van de nieuwe CV ketel haha.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 08:28

Ik houd ook van koude nachten. En ‘s ochtends de deur open om het huis te kunnen koelen.

Eik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 08:30

Tazzey schreef:
Ik zag die twee nachten zojuist ook in de app. Ik word daar erg blij van. Ik ben echt een enorme koukleum maar slaap echt fijn in een kamer die zo koud mogelijk is. In de winter als het vriest gooi ik rustig de deur volledig open, komen de wolkjes adem uit de mond en lig ik als een soort burrito ingewikkeld in twee donsdekens en een sprei. Zalig! <3 De cv radiator in de slaapkamer heeft in 20 jaar tijd twee keer aangestaan en dat was bij installatie van de eerste CV ketel en drie jaar terug bij de installatie van de nieuwe CV ketel haha.

Oh herkenbaar! Ik ben ook een koukleum maar oh zo dol op de kou (en sneeuw, ik wil zo graag een dik pak sneeuw van 40 a 50 cm) en dan mezelf in bed in 3 dekens rollen als een burrito inderdaad :D

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 08:33

Nou sneeuw houd ik niet zo van. Winter ook niet. Maar koude nachten maak je me wel blij mee.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 08:39

Sneeuw heb ik al wel opgegeven in dit land. ;( Afgelopen jaren hier niet eens een laag gehad die de hele straat bedekte. Ooit verhuis ik naar Groenland en dan heb ik m'n sneeuw. <3

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 08:58

Van mij mag er wel een meter aan sneeuw vallen. Fantastisch!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 09:02

Ik hou niet van extreme temperaturen of dat nu warm of koud is. Doe maar lekker gematigd herfstweer met niet teveel wind en regen please.

Afgelopen nacht was het nog warm en benauwd inderdaad, heb nu alles open om te luchten. Hopelijk helpt het, vind 21 graden overdag wel lekker.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 09:43

Liefst maximaal 20°c, geen felle zon, geen enorme buien of keiharde wind, geen meter sneeuw of gladheid.
Hier en daar een beetje fellere zon voor max een uurtje is prima, lichte buien en een beetje wind ook maar niet dat je zo ongeveer ertegenin moet gaan hangen of takken wegkoppen zegmaar. :+
's Nachts bij voorkeur max 8°c, dan kan ik fijn slapen maar ook nog lekker wandelen met een hoodie en evt dunne bodywarmer, veel kouder mag ook, rond het nulpunt of iets kouder, al moet ik dan de winterjas van mijn Shih Tzu tevoorschijn halen en zelf ook dikker gekleed gaan als ik ga wandelen.

Overigens heb ik een oud huis wat slecht geïsoleerd is, blijkt dat onder mijn vloer en op de zolder van mijn bovenbuur het een holle ongeïsoleerde bende is waardoor er veel warmte weglekt.
Gaan ze ergens de komende jaren aanpakken, groot verduurzamingsproject waarmee ze komend jaar starten.
Binnenshuis loop ik in fe winter ook standaard met een hoodie over een longsleeve en evt een joggingbroek over mijn leggings, 2 paar sokken en bij zitten/liggen standaard een dekbed over me heen want ik verdom het om de thermostaat hoger dan 16°c te zetten als ik het zo ook wel red.
Wanneer ik mensen over de vloer verwacht gaat het wat omhoog maar ik heb er ook één bij die nog zit te janken dat het zooooo koud is als de thermostaat onder de 26°c staat, die zet de temperatuur op kantoor ook gerust op 28°c hoorde ik laatst . 8)7
Ik bezwijk dan zo ongeveer vd hitte en zou echt gillend gek worden als ik daarmee op kantoor moet zitten. :')

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 10:21

nevica schreef:
Sneeuw heb ik al wel opgegeven in dit land. ;( Afgelopen jaren hier niet eens een laag gehad die de hele straat bedekte. Ooit verhuis ik naar Groenland en dan heb ik m'n sneeuw. <3

Of je komt overwinteren in Zuid-Limburg, wat ook nog steeds Nederland is :'). We hebben toch altijd wel een aantal dagen goed sneeuw :j *dit is de brunsummerheide (mijn ‘achtertuin’) afgelopen winter en als je verder het heuvelland in gaat bv ligt er ook vaak diepere sneeuw nog. Jammer genoeg wel geen echt langere periodes, maar toch… We’ll take what we can get :j

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Maar nog los van de sneeuw, vind ik überhaupt de winterse temperaturen gewoon heerlijk haha. Ik vind niks zo heerlijk als een ochtend wandeling maken rond vriespunt of zelfs lager, met een opkomend winter zonnetje en de vorst op de grond en mezelf warmlopen. YES please. Daar ben ik dan ook al heel blij mee, maar sneeuw vind ik ook fantastisch - Arya ook haha dus we gaan er dan meteen lekker op uit altijd.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 10:39

nevica schreef:

Van 10januari tot 21 januari.
Ijs een sneeuw genoeg gehad dit jaar.... zeker met al dat water vooraf...

Afbeelding
Afbeelding

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 10:47

Maar dat is een dun laagje, ik noem dat niet echt sneeuw. :') Zal wel aan mijn winterhart liggen. In Limburg ziet er al beter uit ja!

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 10:55

dat is dan gezichtsbedrog, dat was geen dun laagje.
gingen er tot de kogel in... dun laagje denk ik aan 1-2 cm

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 10:57

Het voordeel van hier wonen is ook nog dat ik in principe zo de Belgische Ardennen (met een dik half uurtje tot 40min rijden zit je dan al echt in een flink pak sneeuw gebied) of de Duitse Eifel kan opzoeken als ik zou willen. Daar ligt ook jaarlijks toch wel echt even veel sneeuw (in de praktijk komt dat er jammer genoeg nu niet meer echt van omdat ik vaak ziek ben, maar ik ga dan wel nog regelmatig het heuvelland in, richting drielandenpunt bv). Maar ik stond meer als enkel diep hier afgelopen winter in Heerlen/Brunssum en dat was toch ook echt wel al heel wat <3 :j

Eik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 11:32

Dat in zuid Limburg is een leuk begin inderdaad, en dan nog een paar cm meer graag.

Ooit ga ik op sneeuwvakantie, niet skiën of après ski, maar sneeuwpoppen maken, sneeuwballengevechten, sneeuwwandelingen. Heerlijk lijkt mij dat!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 12:02

Okay ik ben iets minder blij met het vocht en mijn lijf ook. :')

Misschien toch maar een rollator aanschaffen. :=

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 12:07

Wat een leuke foto's komen er voorbij.

Was hier ook erg vies warm vannacht maar we zijn erg blij met de airco.

Net naar het strand geweest. Heerlijk weer. Wel warm ondanks bewolking.

Net op terras gezeten en was heerlijk in het zonnetje