Rare mensen op marktplaats deel 9!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 09:35

Amyd schreef:
Ik ben al een tijdje stille meelezer in dit topic.
Ik kruip nu even onder mijn steen vandaan, want mijn frustratie is groot en ik moet even spuien :+

Mijn paard is onlangs ingeslapen en ik heb besloten om geen paard meer aan te schaffen.
Ik ben dus mega uitverkoop aan het houden na 27 jaar een eigen paard te hebben gehad en ook 27 jaar aan spullen.

Echt hoe vaak mensen minder dan de helft bieden is echt bizar.
En als je dan iemand heb die een beetje fatsoenlijk bedrag bied en je reageert terug dat je het voor dat bedrag wel verkopen, dan hoor je daar ook niks meer van.

Mensen die vragen stellen over producten waar je netjes op antwoord en dan ook vervolgens niets meer van hoort.
Hoeveel moeite kost het om te zeggen dat het toch niet is wat je zoekt.
Het fatsoen is echt ver te zoeken.

Ik begin het zelf soms lastig te vinden om nog netjes te blijven.

Ik heb ook het idee dat het met paardenspullen erger is dan met niet paardenspullen.

Ha, ha ik ben ook die stille meelezer, trouwens nog veel sterkte met het verlies van jouw paard. Ook ik heb 30 jaar aan paardenspullen en na zo'n tijd ook kwalitatief opgebouwd, maar word ook doodmoe van de discussies Met als gevolg, dat hier nog heel veel ligt en staat bijv. een HCA recreatiewagen maar dat ik zo zoetjes aan nergens meer moeite voor wil doen, ja dumpen maar dat is ook gekkenwerk natuurlijk.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 10:04

Anderzijds zie je ook fantasie prijzen omdat mensen moeite hebben het los te laten?
Of denken dat het nog echt zoveel waard is?

Kieffer zadel, 25 jaar oud en 750 vragen en dan erbij zetten, kost nu nieuw 2500,-
Ja en toen 1250 gulden en er is ondertussen wel wat veranderd aan de kussen enz ook al heet het model nog steeds zo :D

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 10:56

Bekend probleem, al een poos lopen paardenspullen slecht op marktplaats. Komt misschien ook wel omdat de markt behoorlijk verzadigd is. Bracht het voorheen daarom maar naar een 2e hands ruitershop, daar kreeg ik er nog iets voor omdat als mensen het schijnbaar in handen hebben de kwaliteit wel ervaren. Maar die is helaas gestopt. 2 jaar geleden 2 paarden weg moeten doen, heb er nog maar 1 gehouden. Dus ook aardig wat spullen opgeruimd. Helaas nogal een verzameltic gehad van dekjes en altijd zeer netjes op mn spullen geweest, kreeg er amper wat voor. En dan toch maar akkoord gegaan met minder dan een kwart van de nieuwprijs omdat ik er anders niet vanaf scheen te komen, en dan was de koper meestal verrast dat het inderdaad nog als nieuw was >;) .

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 11:47

Syberdepiep schreef:
Bekend probleem, al een poos lopen paardenspullen slecht op marktplaats. Komt misschien ook wel omdat de markt behoorlijk verzadigd is. Bracht het voorheen daarom maar naar een 2e hands ruitershop, daar kreeg ik er nog iets voor omdat als mensen het schijnbaar in handen hebben de kwaliteit wel ervaren. Maar die is helaas gestopt. 2 jaar geleden 2 paarden weg moeten doen, heb er nog maar 1 gehouden. Dus ook aardig wat spullen opgeruimd. Helaas nogal een verzameltic gehad van dekjes en altijd zeer netjes op mn spullen geweest, kreeg er amper wat voor. En dan toch maar akkoord gegaan met minder dan een kwart van de nieuwprijs omdat ik er anders niet vanaf scheen te komen, en dan was de koper meestal verrast dat het inderdaad nog als nieuw was >;) .

Heel herkenbaar, ik ben altijd heel zuinig op mijn spullen, sta soms ook wel versteld wat sommigen nog durven aan te bieden.

pantarhei

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 12:09

Ik geef tegenwoordig liever weg dan op MP zetten qua paardenspullen. Echt niet normaal wat ze durven te bieden op echt bijna nieuw spul

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 12:27

Hier loopt marktplaats echt voor geen meter.
Amper reacties. Ook op populaire items niet.

Waar ik een aantal jaar terug echt lekker kon verkopen op marktplaats.

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 12:47

Lange tijd niks op marktplaats gezet en ik weet nu ook weer waarom. :+

Heb er iets opstaan, vanmorgen een bod, tegenbod gedaan en dat was voor de koper prima. Koper had direct aangegeven het vandaag wel te willen halen.
Gezegd dat dit wel kon, adres gegeven en hij zei dat hij er 11 uur zou zijn.
Krijg ik om 4 minuten voor 11 bericht dat het niet lukt en dat hij me succes wens met de verkoop. _-:(

Ik begrijp echt niet dat je zoiets niet kan bedenken voor je een afspraak maakt en 4 minuten voor de afgesproken tijd afzegt.

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 14:20

Tjonge wat een grappenmaker dan zeg {:)-:(

Amyd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 16:20

DuoPenotti schreef:
Anderzijds zie je ook fantasie prijzen omdat mensen moeite hebben het los te laten?

Kieffer zadel, 25 jaar oud en 750 vragen en dan erbij zetten, kost nu nieuw 2500,-
Ja en toen 1250 gulden en er is ondertussen wel wat veranderd aan de kussen enz ook al heet het model nog steeds zo :D

Dat is dan idd wel erg overdreven.
Maar ik heb een 4 jaar oud mentuig met een nieuwwaarde van € 450,- erop staan voor € 200,-
Lijkt mij op zich best redelijk.
Ik wil best nog iets zakken, maar een bod van € 50,- is dan wel een beetje schandalig.
En dan nog ge pikeerd zijn als ik zeg dat ik het weinig vind.

Ook een menwagen van 3 jaar oud voor € 1750,- lijkt mij een koopje.
Maar men wil er maar € 750 voor geven.

Ik vraag er al niet veel voor in mijn ogen omdat de menwagen nog op stal staat en ik er thuis geen plek voor heb.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 05:43

Amyd schreef:
DuoPenotti schreef:

Maar ik heb een 4 jaar oud mentuig met een nieuwwaarde van € 450,- erop staan voor € 200,-
Ik wil best nog iets zakken, maar een bod van € 50,- is dan wel een beetje schandalig.

Ik vraag er al niet veel voor in mijn ogen omdat de menwagen nog op stal staat en ik er thuis geen plek voor heb.

Tja ik ga er zelf altijd vanuit dat nadat ik iets aangeschaft heb de waarde al stukken minder is. 4 jaar oud...dat zegt niets. Is het 10x per jaar gebruikt of 100x en hoe is het weg gehangen en onderhouden. Veel mensen zijn al x ergens in gestonken en dan krijg je dit soort biedingen.
Ik zou het veel geld vinden voor het tuig om nog de helft van de nieuwwaarde te betalen. Ik begrijp dat jou gevoel anders is maar begrijp bieders ook. Bovendien is het soms ook een beetje een biedt spel voor sommige mensen.

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 07:34

Ik had laatst ook iets vervelends. Akkoord gegaan met een bod, vroeg of die het binnenkort kon ophalen.
Hij wilde de volgende ochtend, ik aangegeven dat ik dan werk maar het wel zaterdag of zondag kan. Nee wilde morgenochtend vroeg... naja oke, wekker eerder en afgesproken om 07:00/15.
Krijg die volgende dag om 07:20 een berichtje dat het niet gaat lukken en het zaterdag word.
Vervelend maar oke, ik wil er van af. Paar uur later weer een bericht of ik het niet kan brengen want hij zit slecht in vervoer :? Uhm nee. En toen wilde hij het toch niet meer hebben.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 12:55

Ik heb weinig verstand van men spullen en hun 2ehands waarde.
Maar 200 klinkt me dan ook weer niet goedkoop. Als het nieuw 400 was.
Lijkt me dan ook niet het beste leer voor die prijs.
Tenminste ik heb zelf hier zoiets liggen voor die prijs en dan zie je wel dat het geen merk spul is.

Amyd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 09:03

DuoPenotti schreef:
Ik heb weinig verstand van men spullen en hun 2ehands waarde.
Maar 200 klinkt me dan ook weer niet goedkoop. Als het nieuw 400 was.
Lijkt me dan ook niet het beste leer voor die prijs.
Tenminste ik heb zelf hier zoiets liggen voor die prijs en dan zie je wel dat het geen merk spul is.

Is Biothane tuig en van Tjeu van de Meulengraaf.
Maar misschien denk ik wel verkeerd hoor.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 10:52

Vraagje: als jullie iets te koop hebben staan, en je hebt meerdere bieders (verder geen contact, alleen biedingen), stuur je die mensen dan een berichtje als je het verkoopt? Iets van "bedankt voor de interesse maar hij is verkocht" oid?

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 10:56

Vjestagirl schreef:
Vraagje: als jullie iets te koop hebben staan, en je hebt meerdere bieders (verder geen contact, alleen biedingen), stuur je die mensen dan een berichtje als je het verkoopt? Iets van "bedankt voor de interesse maar hij is verkocht" oid?

Ja dat doe ik wel ja. Ik vind het wel netjes (en waardeer het ook van de andere kant).

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 11:01

Ik betaal ook niet de helft van de nieuwprijs voor iets van 4 jaar oud. Al is het maar omdat nieuwprijs een relatief begrip is: in de sale, met een procentkorting, nieuwsbriefcode of weet ik veel is het product vaak al goedkoper te krijgen dan de adviesprijs. Net als tweedehands rijbroeken voor 15-20 euro. Doe ik niet, als ik voor een 10tje meer er eentje in de uitverkoop kan vinden die ik dan vooraf nog kan passen of gratis kan retouren. Voor mij moet gebruikt tweedehands (tenzij het écht een goed en zeldzaam product is) wel echt minstens 70% ofzo schelen.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 17:19

Vjestagirl schreef:

Nee niet bij alleen biedingen. Zij nemen ook niet de moeite een berichtje te sturen. Bovendien krijg je dan van Marktplaats automatisch bericht als het item verkocht is.

Als iemand een bericht stuurt, dan laat ik het wel weten.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 18:17

Ben een bbq aan het kopen en er heeft er eentje staan 'bieden vanaf 75 euro'. Ik bied 75 euro openbaar en het duurt al 3 dagen voor ik reactie krijg terwijl technische vragen meteen beantwoord worden. Prima joh, logisch dat je wacht of er een beter bod komt.

Krijg ik nu terug 'je mag ophalen voor 100 euro'. Nee vriend, 75 euro en alleen dot weekend ben ik in de buurt. Als hij tegen zaterdag niks meer laat horen verwijder ik mijn bod en begint hij terug van 0 :j

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 18:24

Amyd schreef:
DuoPenotti schreef:

Tuig en menwagen is gewoon geen markt in.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 23:10

Ik zag de vraag mbt zoekopdrachten en dan een melding krijgen dat er niets is. Ik weet niet of ik nu spuit 11 ben, maar ik heb dat ook vaak. Je kan dan op dat moment gewoon op 'zoek' drukken, je filters staan namelijk wel goed ingesteld. En dan zie je de advertenties alsnog. :)

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 09:44

Wij hadden onze bank gratis op MP gezet. Ik hoopte er iemand blij mee te maken (mijn vooroordeel, want sprak gebrekkig Nederlands), maar het bleek een Frans sprekende handelaar te zijn die al diverse banken in zijn wagen had. :7 Hij ging de bank eerst filmen en om een akkoord vragen via WhatsApp, dus we waren een tijdje aan het wachten. Toen had ik hem eigenlijk al zitten... We waren net aan het verhuizen, dus er stond van alles aan meubels en ik wilde door. Vervolgens ging hij met hulp van een vertaalapp vragen of hij die spullen ook mee mocht nemen. Nou nee, dat is niet de bedoeling. :+ En of we de bank nog even wilde stofzuigen aan de onderkant. Ik had de bank al compleet schoongemaakt met onze meubelreiniger en dat vond ik best veel moeite voor een gratis bank. Eerst liep ik nog naar binnen om de stofzuiger te halen, tot ik bedacht dat ik een verlengsnoer uit zou moeten leggen om er te komen. Sorry, nee. Hier houdt het op. Dat ene stofje aan de onderkant... Pff.

Vervolgens gingen wij op zoek naar een tijdelijke bank in een klein formaat. Snel gevonden via Marktplaats. Zag er netjes uit, handig formaat, 50 euro. Trailer aankoppelen en gaan! Nou, dat viel tegen. Eenmaal daar bleken de kussens omgedraaid om enorme koffievlekken te verbergen. Ter plekke moest ze de chocopinda's nog van de stof trekken en de crackers uit de bank vegen. En we kregen de bank het huis niet uit. Het was één geheel en we kregen hem nergens de bocht om. Diverse uitgangen geprobeerd. Uiteindelijk is het met geweld gelukt. Het stucwerk is niet heel gebleven. Ik wilde heel de bank niet meer hebben, maar mijn man wilde toch doorzetten.

Achteraf toch wel een beetje spijt van. We hadden beter onze eigen bank kunnen houden in een kleinere opstelling. Nu betaalden we voor een bank die in mindere staat was. Thuis hebben we hem onder handen genomen met de hogedrukspuit (want nog net een paar dagen 30+ graden om te drogen :D ) en het water eruit gehaald met de meubelreiniger. De wasbare hoezen meteen de wasmachine in.

Nu staat hij er gelukkig weer fris bij, maar ik zal dit echt nooit meer zo doen.

Amyd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 18:15

Mijn menwagen is verkocht! Dat ging toch sneller dan gedacht.
Tuig wel een aantal vragen over gehad, ook vragen waarop het antwoord al in de text staat en op de foto's te zien in.
Die beantwoord ik geduldig.
Maar dan wordt vervolgens geghost.
Verder gelukkig wel wat kleinere dingetjes verkocht.

Voor het Freemax westernzadel is het al eventjes stil.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 20:11

Ik heb een groot poppenhuis gratis af te halen gezet, stond al even te koop en aantal keer interesse in gehad en komen ze niet opdagen
Gezien de afmetingen ben ik benieuwd of mensen goed lezen en nu met gratis wel komen opdagen
zonde want is hou, groot en in goede staat maar ik wil het nu echt weg hebben

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 20:41

Amyd fijn dat de wagen weg is :j
Dat niet lezen herken ik wel.... zo vermoeidend.

Maar zo had ik nu een advertentie zonder info. Net zo vermoeiend.
Schoenen die zowel leer als imitatie kunnen zijn.
Geen merk niets.
Dus gevraagd,
En moet zeggen netjes antwoord dus daar lag het niet aan.

Maar zouden jullie als adverteerder dan niet daarna de advertentie aanpassen omdat je denkt, hey wel een valide vraag. Laat ik het er in zetten.
Nou ja die adverteerder niet. Ik snap dat dus niet...

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 21:34

Nee want juist kun je dan ook kijken hoeveel interesse er is.