Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Meliaforever schreef:Is het normaal dat je werkgever je verplicht 6 weken meer te werken omdat collega's op vakantie gaan.
24 uur contract en 6 weken 34 uur werken. Kan je dit sowieso weigeren?
Meliaforever schreef:Is het normaal dat je werkgever je verplicht 6 weken meer te werken omdat collega's op vakantie gaan.
xPabloBokt schreef:Meliaforever schreef:Is het normaal dat je werkgever je verplicht 6 weken meer te werken omdat collega's op vakantie gaan.
Ja, je werkgever mag dit alleen verzoeken maar kan jou dit niet verplichten. Personeelstekort ligt in de risicosfeer van de werknemer. Zeker als hij gewoon iedereen tegelijk op vakantie stuurt en daardoor in de knel komt.
Kookaburra schreef:xPabloBokt schreef:
Ja, je werkgever mag dit alleen verzoeken maar kan jou dit niet verplichten. Personeelstekort ligt in de risicosfeer van de werknemer. Zeker als hij gewoon iedereen tegelijk op vakantie stuurt en daardoor in de knel komt.
Werkgever bedoel je?
Nyaleti schreef:Is het lekker als ik zo meteen een roereitje maak en die morgen ochtend / middag op eet? Uiteraard in de koelkast en evt even in de magnetron voor het eten.
Nyaleti schreef:Is het lekker als ik zo meteen een roereitje maak en die morgen ochtend / middag op eet? Uiteraard in de koelkast en evt even in de magnetron voor het eten.
Jasmijn schreef:Een Dyson stofzuiger maakt via een laser de stofdeeltjes zichtbaar.
Waarom zou ik die willen zien?
Hij moet ze gewoon opzuigen.
Lalidan schreef:Zijn er eigenlijk vaste dingen die je beter niet in een airfryer kan stoppen? Ik ontdek steeds meer dingen die er wel in kunnen, maar voordat ik ga experimenteren, is het misschien handig te leren van andersmans ontploffingenDat vloeibare dingen niet gaan had ik al bedacht
Lalidan schreef:Ik heb eigenlijk liever een laser die het onzichtbaar maakt
Zijn er eigenlijk vaste dingen die je beter niet in een airfryer kan stoppen? Ik ontdek steeds meer dingen die er wel in kunnen, maar voordat ik ga experimenteren, is het misschien handig te leren van andersmans ontploffingenDat vloeibare dingen niet gaan had ik al bedacht
marleen_88 schreef:Bedoel je met “niet zo zwarte top” dat hij wat verwassen is of dat het überhaupt geen zwart is? Dan zou ik denk ik daarvoor gaan. Zwart bij begrafenissen begint langzaam een beetje ouderwets te worden — zeker bij jonge mensen wordt de kleding steeds kleurrijker met de gedachte dat het leven van diegene gevierd wordt.Ik ga maandag condoleren, een oud-leerling van mij is helaas overleden. Ook heeft ze een tijd mijn paard bijgereden.
Nu de vraag: is zwarte broek met een niet zo zwarte top geschikt? Of kan ik het beste een zwarte jumpsuit aandoen?