Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:30

Ik was opzoek naar reviews van de Philips one up, maar tot nu toe niet veel meer dan 'ik heb deze' gevonden (op bokt :P ).
Zijn er mensen die m al een tijdje gebruiken en zijn jullie er nog steeds blij mee? :D

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:50

J0anieke schreef:
Ik was opzoek naar reviews van de Philips one up, maar tot nu toe niet veel meer dan 'ik heb deze' gevonden (op bokt :P ).
Zijn er mensen die m al een tijdje gebruiken en zijn jullie er nog steeds blij mee? :D

Ik ben ook heel benieuwd! Twijfel al weken over wel of niet bestellen :o

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:14

J0anieke schreef:

Ik gebruik de Philps one up sinds vorige zomer en ik ben er heel blij mee.
Hij doet wat hij moet doen.
Toevallig gisteren een andere activiteit geprobeerd.
Ik heb de wandtegels in mijn badkamer gedweild en ook daar is hij perfect voor.

Wel een opmerking.
Ik heb na uitvoerig speurwerk bewust voor een combi van de one up en een losse stofzuiger gekozen omdat ik sowieso een stofzuiger nodig heb ivm een vloerkleed + een gestoffeerde trap.
Indien ik uitsluitend een harde ondergrond in mijn woning zou hebben dan zou ik kiezen voor een combinatie van een stofzuiger + dweiler. Dan ben je in 1x klaar :j

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:23

Mijn ervaring met zo'n groter apparaat dat vies water opzuigt is dat die echt gaan stinken na verloop van tijd (ik heb een tapijt reiniger voor als de kat kotst of een kind op de grond plast, noem maar op. _O- echt méga blij mee, maar ik vind dat ding dus wel stinken. Ben blij dat die op zolder staat), dus ik ga daar niet aan beginnen. :') (naast dat ik dus ook tapijt heb haha)

Maar bedankt! Ik ga de 5000 bestellen! <3

Morrie

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:33

ik heb de Philips one up 5000 en ik vind het een onding. Ik krijg het dweiltje niet schoon onder de kraan en heb er ooit 1 in de wasmachine gehad, netjes zoals erop staat maar die kwam er aan flarden uit. Die dingen zijn ook nog es erg duur. Bij mij vallen de reservoirs er regelmatig uit tijdens het dweilen, grote natte bende dus en ik vind hem erg nat dweilen. Het enige voordeel is dat ie stil is.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:40

J0anieke schreef:

Die is echt fantastisch. Dweilen is nu echt een fluitje van een cent geworden en pakken m heel regelmatig. Vloeren zijn ook veel schoner. De eerste keer was het water na een paar meter al zwart. Zo ranzig. Nu doen we 2 verdiepingen met 1 bakje water. Dan zie je inderdaad pas dat je eerst gewoon echt aan het dweilen was met vies water.

We hebben er wel gelijk een extra pad bij gekocht zodat we die iedere keer na gebruik kunnen wassen en een schone onder de dweil kunnen doen. Klaar voor gebruik.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:43

Morrie schreef:
ik heb de Philips one up 5000 en ik vind het een onding. Ik krijg het dweiltje niet schoon onder de kraan en heb er ooit 1 in de wasmachine gehad, netjes zoals erop staat maar die kwam er aan flarden uit. Die dingen zijn ook nog es erg duur. Bij mij vallen de reservoirs er regelmatig uit tijdens het dweilen, grote natte bende dus en ik vind hem erg nat dweilen. Het enige voordeel is dat ie stil is.

Ze vallen er hier ook uit als je de stok op z'n kop houdt. De bakjes moeten wel altijd bovenop zitten tijdens het dweilen. Hier geen problemen met de wasmachine tot nu toe. Zou dat gewoon proberen op 30 graden, niet in de droger. Als ze er kapot uit komen, zouden ze mij er mooi een nieuwe voor kunnen sturen.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:11

Gnome schreef:
Ze vallen er hier ook uit als je de stok op z'n kop houdt. De bakjes moeten wel altijd bovenop zitten tijdens het dweilen. Hier geen problemen met de wasmachine tot nu toe. Zou dat gewoon proberen op 30 graden, niet in de droger. Als ze er kapot uit komen, zouden ze mij er mooi een nieuwe voor kunnen sturen.

ik hou de stok nooit op z'n kop en toch vallen ze er regelmatig uit.
In de wasmachine vind ik moeilijk, ik vind het goor om er andere was bij te doen, ik draai nooit halve wasjes en al helemaal niet zo koud als moet voor die pad. Ik stop hem nu na het dweilen (dagelijks) in een emmer met Dettol, dan wordt hij niet mooi schoon, maar voor mijn gevoel wel schoner. Dan leg ik het ding te drogen op een droogrek boven het bad, kan ie uitlekken.
Ik kijk stiekem naar een apparaat dat kan stofzuigen en dweilen met een zelfreinigende functie voor de borstel, maar die dingen zijn vreselijk duur (en groot)

Petpa

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:28

De bakjes zijn er hier nog nooit uitgevallen.
Zelfs niet indien ik het apparaat schuin houdt om wandtegels af te nemen.

Ik doe de dweil wel in de wasmachine.
En ja, dan is de machine verder leeg. Maar verder geen problemen.

Misschien nog een tip.
Ik las in een recensie dat de (dure) allesreiniger van Philips vervangen kan worden door een ander middel.
En dat is correct.
Ik doe een druppeltje allesreiniger bij het schone water en dit gaat prima.

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:31

J0anieke schreef:

Ik heb er ook eentje, nog steeds super blij mee! Makkelijk in gebruik, geen herrie en geen gesjouw met een emmer, vloeren zijn idd ook een stuk schoner. Pad gaat gewoon in de wasmachine en bij mij zijn de bakjes er nog nooit uit gevallen. En hij stinkt verder ook niet, zolang je het bakje met vies water leegt en even omspoelt na gebruik :)

Sellyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:22

Ik heb ook een Philips one up, inderdaad echt na lang wikken en wegen heb ik er een kunnen overnemen van iemand (in betrouwbare kring, was dus niet stuk oid). Ik ben an sich tevreden over het concept maar bij mij heb ik het idee dat ie de ene keer meer water geeft dan de andere keer.

Ik maak de dweil vantevoren even goed nat, klik de reservoirs er goed in en weet dat je 1 druppel of 2 kan kiezen (bij de 5000serie) maar ik krijg mijn vinger er niet goed opgelegd over wat er nu aan de hand is. Ik heb ‘t idee alsof hij op een gegeven moment zichzelf droogdweilt. En ik me echt afvraag of mijn vloer op deze manier wel goed schoon wordt, dan lijkt het meer alsof ik mijn vloer aan het aaien ben met een beetje water.

Even later merkte ik weer wat meer dat er echt water uit kwam en schoonmaakmiddel doordat ie wat meer strepen gaf (die niet zichtbaar waren verder bij opdrogen). Merk dat ik het vervelend vind dat ik niet goed weet wat er nu gebeurt, waar het aan ligt (geen controle) en wat “normaal” is.