Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Relaxed schreef:purny schreef:Een avondklok heeft geen zin. Mensen gaan hutje mutje met zijn allen naar huis op 1 tijdstip.
Zonder avondklok gaan mensen gedoseerd terug naar huis
Wat een onzin.. Die mensen zitten vooral in auto's en komen overal vandaan en moeten naar allerlei verschillende locaties? Hoe kan dit dan hutje mutje zijn? Ja het is misschien drukker op de weg, maar ik geloof niet dat je mensen in een andere auto kan besmetten
purny schreef:Relaxed schreef:
Wat een onzin.. Die mensen zitten vooral in auto's en komen overal vandaan en moeten naar allerlei verschillende locaties? Hoe kan dit dan hutje mutje zijn? Ja het is misschien drukker op de weg, maar ik geloof niet dat je mensen in een andere auto kan besmetten
Ik heb het niet over de auto maar over het ov
Sizzle schreef:Gisteren schreef ik nog dat ik overheidsveiligheid in de IT niet vertrouw. Vandaag weer een goede bevestiging gehad: het Zwitserse platform voor inentingsbewijzen wordt aangeklaagt vanwege grote fouten in de cybersecurity.
bigone schreef:Avondklok icm 1 persoon op visite zou ongeveer 10 % minder besmettingen geven. Los daarvan vind ik dat Aboutaleb de plank echt misslaat met zijn opmerkingen. Net alsof alle moslims zich dus niet aanvoer regels houden, don van hem.
Bloodymary schreef:Heb wel een beetje een dubbel gevoel over dat uurtje later. Aan de ene kant is het wel mooi meegenomen, maar had liever dat de klok er helemaal af ging. Het is een soort zoethoudertje. En tegelijkertijd ook iets wat ingegeven is omdat ze bang zijn voor rellen (ramadan, langer licht). Beetje triest is dat.
Ook vreemd dat je dan wel met zoveel mensen de ramadan "mag" vieren.
Sizzle schreef:Ramadan gaat niet perse om veel mensen, dat is een vooroordeel. Het probleem is de tijd.
Je kan moeilijk zeggen dat ze dan maar vroeger moeten gaan eten, dat is net zo weinig respectvol als tegen een RK zeggen dat ze toch niet zo veel waarde moeten hechten aan de suffe hostie.
secricible schreef:Men eet nu toch ook wel eens samen? Ik ga bij mijn ouders eten bijvoorbeeld.
Maar straks met de ramadan kan dat dus niet door de avondklok, dat is het issue.
Bloodymary schreef:Is denk ik heel afhankelijk van waar je woont. Kan me voorstellen dat je tijdens de avondklok op een plein in het centrum van een stad fietst, dat je wordt aangehouden.
Ik woon in een dorpje van 650 inwoners. Als ik hier bij iemand langs ga, let ik niet op de avondklok. Hier wordt je echt niet aangehouden.
Een stalgenoot rijdt elke dag voor haar werk op een manege 25 km over grotere en kleinere wegen, verschillende dorpen doorkomend, rond 22.00 en is nog nooit aangehouden in al die maanden.
DuoPenotti schreef:Ik denk dat dit bij jongeren op het platteland ook wel gebeurt.
Als niemand ze aangeeft dat ze om 1 uur naar huis fietsen wie ziet dat dan?
Die ene agent op 10 dorpskernen of zo?
Huertecilla schreef:Morrie schreef:We hebben 2 weken geleden de auto's weggebracht en opgehaald, die moesten APK (en de mijne reparaties, die was stuk gegaan van het NIET gebruiken) dat voelde al als een complete vakantie!
Ah meid, ben nu weer in Málaga. Palmbomen, strálend blauwe lucht boven een azuurblauwe zee... Vriendin heeft me een nieuwe ´celeste´ blauwe oorknop gekocht en in gedaan, past er perféct bij zegt ze.
Zo ritje met de cabrio langs de boulevard voor lunch in de historische botanische tuinen van La Conception.
Ik ga er eenjaar van maken punt uit.
Pluk de dag meid! Het leven is te kort om te, laten, vermiezeren.
Cer schreef:Sizzle schreef:Ramadan gaat niet perse om veel mensen, dat is een vooroordeel. Het probleem is de tijd.
Je kan moeilijk zeggen dat ze dan maar vroeger moeten gaan eten, dat is net zo weinig respectvol als tegen een RK zeggen dat ze toch niet zo veel waarde moeten hechten aan de suffe hostie.
Hoe dan? Want met ramadan mag er niet gegeten worden gedurende daglicht toch?
Of er dan een avondklok is heeft niet veel te maken met hoe laat je eet, denk ik? Dat doe je toch thuis?
Waarom toch dat uurtje de avondklok verzetten dan?