Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jessix

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 08:06

Ja sommige mensen zien gewoon wat ze willen zien... en ook die mogen er zijn natuurlijk.

En een podium ja, daar heb je ook wel een punt. Denk alleen dat iemand als Gommers ooit had gedacht met haar het gesprek aan te moeten.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 08:08

Ik had haar nog nooit horen praten.. alleen vanochtend in talloze gif's op twitter.. ik dacht eerst dat t niet serieus was... :oo

Misschien heeft Gommers zich achter de schermen rot gelachen.. of niet.. Hij had wellicht kunnen weigeren? Maar dat had misschien ook niet verstandig geweest.. Hij is ondertussen ook een BN-er denk? :+

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 08:12

Ik had nog nooit van haar gehoord tot gisteren. Maar ik kijk ook amper tv. Tegenwoordig ben je al BN’er als je mee hebt gedaan met de Voice.

Ben inderdaad benieuwd wat Gommers thuis verteld over zulke gesprekken. Maar hij blijft natuurlijk wel gewoon heel correct. Dat siert hem.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 08:14

Als ze zo zitten te springen om geld, waarom gaan ze dan niet net als alle andere mensen op zoek naar een gewone baan.
Bv schoonmaken of evt thuiszorg , in een winkel staan

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 08:15

Zullen we Ernst weer meer op tv zien? Aangezien ze vandaag weer gaan beginnen met de verspreiding. Misschien komt het dan ook bij meer mensen binnen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 08:18

Echwel schreef:
Als ze zo zitten te springen om geld, waarom gaan ze dan niet net als alle andere mensen op zoek naar een gewone baan.
Bv schoonmaken of evt thuiszorg , in een winkel staan

Wie zijn "ze" in deze eigenlijk?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 08:21

Degenen die dat filmpje hebben gemaakt.

Wij "gewone"mensen zoeken toch ook werk buiten onze opleiding enz als we hard geld nodig hebben

Waarom artiesten dan niet?

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 08:25

Shadow0 schreef:
Ik zou die effort er liever samen in stoppen :j Dan zijn we elkaars vangnet.

En dat is wat ik bedoel. Als je tegen alles en iedereen aan zit te schoppen, ja, dan vind ik het niet gek dat je geen vangnet hebt.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 08:33

Citaat:
Degenen die dat filmpje hebben gemaakt.
Oh, ik dacht artiesten in het algemeen...
Buiten dat zomaar even werk zoeken buiten je vakgebied niet altijd even gemakkelijk is.. maar dit terzijde.. EN de banen liggen uiteraard voor het oprapen :j

Tiggs schreef:
En dat is wat ik bedoel. Als je tegen alles en iedereen aan zit te schoppen, ja, dan vind ik het niet gek dat je geen vangnet hebt.

Sorry??
Het wordt steeds vriendelijker hier ... -O-

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 08:36

Ik dacht dat die vloginfluencers vanachter hun computer thuis hun geld verdiende.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 08:37

Sorry Cer, dat mag je vinden.
Ik word gewoon echt kwaad van dat gebagatelliseer en risico's nemen (waardoor je anderen aan het virus bloot kunt stellen!).

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 08:43

tienus63 schreef:
Even wat ‘leuks’ in deze rare tijden.

Kameraad van me vertelde me over uitvaart van een familievriend van hun.
Vriend heeft kort ziekbed gehad, maar zijn afscheid was indrukwekkend en mooi geweest.

Uitvaart was een soort audiotoer.
Genodigden kregen een link en een route die ze (per auto???) aflegden.
En bij hoogtepunten werd er iets verteld door zijn familie.
Ook werden er geluidsfragmenten van die man gebruikt.

Het klonk zo mooi, de audiotoer werd begeleid door foto’s via de link.

Echt een idee om te onthouden als het onvermijdelijke daar is en het past bij de overledene en de nabestaanden.

Wat een ontzettend mooi idee. Dat is nog eenswat anders dan met z'n allen in zo'n aula zitten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 08:45

Ik heb Op1 gekeken. Ik denk, wie is nu die vrouw die die domme opmerkingen maakt over die vergelijking met de griep? Blijkt het dus een huisarts te zijn :+ echt, van zo iemand had ik wel wat meer intelligentie verwacht. En dan de antwoorden ook nog wegwuiven.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 08:53

Tiggs schreef:
Ik word gewoon echt kwaad van dat gebagatelliseer en risico's nemen (waardoor je anderen aan het virus bloot kunt stellen!).

Even gemeen, maar dan zorg jij er toch zélf voor dat je niet besmet raakt? Je kan prima maatregelen nemen om besmetting te voorkomen.

Gisteren mijn ouders gesproken en die verklaarde me voor gek dat ik toch ga testen. Hun redenatie: het is gewoon een verkoudheid.

En dat klopt: het is inderdaad een verkoudheid.....

Het is niet dat ik een stokje in mn neus nou zn pretje vind, ik weet nu al dat ik het verschrikkelijk ga vinden.

Verder: ik leef! Dus waar de regels het toelaten, leef ik zo veel mogelijk verder zoals ik voor 2020 ook deed.

Boodschappen doen met klachten hoort niet nee.

Maar in een hostel slapen, uit gaan en een grote beurs bezoeken zijn dingen die gewoon toegestaan zijn. Ik ga me (afgezien van de komende paar dagen) niet in mijn huis opsluiten.

Als je bang bent om het virus op te lopen, sluit je jezelf maar op in je eigen huis.

Heel hard, maar met mij nog vele andere die er zo over denken.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 09:00

Maar hoe weet je nou of het een verkoudheidje is? Zo ga je natuurlijk krijgen dat wanneer iedereen zo reageert je de besmettingen blijft hebben.
Je weet het pas zeker als je de uitslag hebt

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 09:01

Lekker makkelijk. Wat als je je niet kan opsluiten? Omdat je naar afspraken moet, juist voor je gezondheid? Of dat er mensen bij je thuis komen om te helpen?

Bizar :n

Echt iedereen die te egoïstisch is om zich aan de richtlijnen te houden is blijkbaar ook niet slim genoeg om te realiseren dat zij er ook voor zorgen dat het zo lang blijft duren...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 09:02

Maar deze denkwijze word al zolang verkondigd , er was een liedje , 15 miljoen mensen (Inmiddels 17) op dit hele kleine stukje aarde. En het lijkt dat er , nu de nood aan de man is en we voor het eerst in ons leven elkaar allemaal kunnen helpen en grote groep het geen donder kan schelen. We hebben inderdaad een ik maatschappij gelegen , jammer.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Dus omdat bepaalde mensen zich niet aan 1 hele simpele en duidelijke maatregel houden moeten zij die niet ziek willen worden zich maar maanden aan 1 stuk opsluiten??

Jessix

Gelukkig ben je wel eerlijk mvdenden. Dat zou voor mij het belangrijkste zijn. Als ik iemand als jij in m’n omgeving zou hebben dan zou ik er inderdaad voor kiezen je niet meer te zien.

Ik maak me meer zorgen om de mensen die niet eerlijk zeggen hoe ze er in staan. Hoe ze zich voelen en waar ze zijn geweest.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 09:04

SusanH schreef:
Dus omdat bepaalde mensen zich niet aan 1 hele simpele en duidelijke maatregel houden moeten zij die niet ziek willen worden zich maar maanden aan 1 stuk opsluiten??

Ook maar gewoon vergeten dat die mensen misschien ook wel gewoon een baan hebben oid. Je hebt als kwetsbaar persoon geen vrijstelling om je op te sluiten tot er een vaccin is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 09:04

mvdende schreef:
Tiggs schreef:

Even gemeen, maar dan zorg jij er toch zélf voor dat je niet besmet raakt? Je kan prima maatregelen nemen om besmetting te voorkomen.

Gisteren mijn ouders gesproken en die verklaarde me voor gek dat ik toch ga testen. Hun redenatie: het is gewoon een verkoudheid.

En dat klopt: het is inderdaad een verkoudheid.....

Het is niet dat ik een stokje in mn neus nou zn pretje vind, ik weet nu al dat ik het verschrikkelijk ga vinden.

Verder: ik leef! Dus waar de regels het toelaten, leef ik zo veel mogelijk verder zoals ik voor 2020 ook deed.

Boodschappen doen met klachten hoort niet nee.

Maar in een hostel slapen, uit gaan en een grote beurs bezoeken zijn dingen die gewoon toegestaan zijn. Ik ga me (afgezien van de komende paar dagen) niet in mijn huis opsluiten.

Als je bang bent om het virus op te lopen, sluit je jezelf maar op in je eigen huis.

Heel hard, maar met mij nog vele andere die er zo over denken.

Echt de omgekeerde wereld dit.. Jij kan echt rechtl*llen wat krom is :n

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 09:05

SusanH schreef:

En dat zijn hier in het topic best veel mensen..

Dingen afzeggen enz. Buiten je normale routine leven, omdat anderen niet aan je denken.
Tja

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 09:06

MyWishMax schreef:
Lekker makkelijk. Wat als je je niet kan opsluiten? Omdat je naar afspraken moet, juist voor je gezondheid? Of dat er mensen bij je thuis komen om te helpen?

Bizar :n

Echt iedereen die te egoïstisch is om zich aan de richtlijnen te houden is blijkbaar ook niet slim genoeg om te realiseren dat zij er ook voor zorgen dat het zo lang blijft duren...

Inderdaad je wil niet weten hoeveel verschillende thuiszorgmedewerkers je in een jaar aan je bed hebt staan.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 09:06

Ik kan er gewoon niet bij dat er mensen zijn die zo in het leven staan. Maar het bewijs zie ik hier voor me. Het bestaat.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 09:07

purny schreef:
Maar hoe weet je nou of het een verkoudheidje is? Zo ga je natuurlijk krijgen dat wanneer iedereen zo reageert je de besmettingen blijft hebben.
Je weet het pas zeker als je de uitslag hebt

Omdat uiteindelijk 97% negatief test
Nogmaals niet iedereen is een potentiële verspreider ..niet ieder kuchje of snotneus is corona

September is altijd de snottermaand geweest (terugkeer uit warme landen ,school die opstart dus veel bij elkaar ,de herfst die begint etc)
Dat is nu echt niet anders