IMANDRA schreef:Volgens mij (kan me vergissen) is er een groot tekort aan medewerkers voor verzorgingstehuizen.
Heb je mijn verzoekje aan het eind gelezen? Dat ik het op prijs zou stellen om na te denken over hoe wel, en niet alleen over waarom niet?
In de verpleeghuizen werken ook veel mensen met een flex- of deeltijdcontract. Wat als je die mensen nou eens vraagt of ze bereid zijn meer te werken? Als het nee is is het nee, maar is het al geprobeerd?
bigone schreef:eens maar wat betreft contactonderzoek en opvolgen, dat liep in Brabant al heel snel spaak, was gewoon niet te doen want de coronapatienten kwamen massaal de ziekenhuizen in.
Heb je mijn verzoekje aan het eind gelezen, om niet alleen te denken over waarom niet, maar vooral over hoe wel?
Bij contactonderzoek en opvolgen: dat hoeft volgens mij niet in het ziekenhuis. Dat soort dingen kunnen volgens mij prima per telefoon.
Citaat:
Bij de eersten is dat gedaan, tot dat niet de eersten bleken te zijn en dan heeft contactonderzoek geen nut meer.
Ook hier wordt er een zeer drastische lijn getrokken tussen alles of niets. Contactonderzoek is geen alles of niets, maar ook een algemene manier om meer inzicht te krijgen in wat er gebeurt. Mensen zijn waanzinnig goed in het opmerken van patronen. Dat hoeft dus niet alleen te gaan om iedereen op te sporen die in contact is geweest met persoon X en die dan thuis laten blijven, maar vooral ook om meer zicht te krijgen op welke situaties nog regelmatig problemen geven.
Hoe minder gevallen je hebt, hoe meer je precies kunt bepalen waar de risico's zijn, zeker. Maar ook als er nog veel mensen ziek zijn kun je patronen ontdekken door gewoon met ze te praten, weten waar ze geweest zijn, wat ze gedaan hebben. En als je dat door de tijd heen doet, ook als het niet perfect is, kun je ook veranderingen merken. Maar als je niets doet... dan krijg je dat in elk geval niet.