Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

miccamaaike

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 14:27

Haha je krijgt t straks nog druk Sheran.
Super leuk als t lukt om een keer op een echt goed opgeleid paard te rijden. Ik vond een keer op een Z2 paard rijden al super leuk. (Dat was op SO Parafrid :+ op Wild Risk)

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 14:38

Wij staan in ootmarsum voor 24 euro op camping ,prachtige omgeving trouwens, we fietsen wat af hier !

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 14:52

lukka63 schreef:
Wij staan in ootmarsum voor 24 euro op camping ,prachtige omgeving trouwens, we fietsen wat af hier !

Ik betaal ook in Ootmarsum 34 per nacht, met privé sanitair, eind september

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 15:37

Heerlijk Berdien! Wanneer ga je?

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 18:01

Vanmorgen gevlogen naar Zuid Frankrijk. Schiphol was chaos en mega druk en vliegveld toulouse uitgestorven. Alle winkeltjes enzo zijn ook gesloten daar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 18:23

xxxmh schreef:
Vanmorgen gevlogen naar Zuid Frankrijk. Schiphol was chaos en mega druk en vliegveld toulouse uitgestorven. Alle winkeltjes enzo zijn ook gesloten daar.

Hoe was het in het vliegtuig?

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 19:43

miccamaaike schreef:
Haha je krijgt t straks nog druk Sheran.
Super leuk als t lukt om een keer op een echt goed opgeleid paard te rijden. Ik vond een keer op een Z2 paard rijden al super leuk. (Dat was op SO Parafrid :+ op Wild Risk)

Haha idd Sheran, je krijgt het nog druk.
Nou ja, je eerste paardrij date staat al gepland.
Of was iemand me nog voor?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 20:05

Haha nee je bent de eerste!

Maar jullie maken me echt superblij, ik vind dit heel erg leuk :D

Jaa Maaike bij SO Parafrid op Wild Risk <3 Wat een fijn paard was dat ook! Ik reed toen niet tegen jou toch?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 20:09

Ik heb vandaag met een groepje een heerlijk relaxed buitenrit gemaakt bij de hartjes hoeve in Waalre:j

Aanrader voor mensen die in eigen land willen blijven. Maar toch wat willen doen.
Je rijdt op trekpaarden
Afbeelding

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 20:14

Morrie schreef:
lukka63 schreef:

Ik betaal ook in Ootmarsum 34 per nacht, met privé sanitair, eind september

Gisteren sprak ik ook mensen die met de caravan naar Ootmarsum was geweest. Vrijdag vertelde een collega dat ze er een weekje had gekampeerd, de host van mijn B&B in Zeeuws-Vlaanderen was er net geweest en onder mijn Facebookvriendjes heb ik ook al foto's voorbij zien komen. Nou kom ik uit Twente, maar niet die hoek van Twente. Ik word nu wel heel nieuwsgierig wat iedereen toch in Ootmarsum moet :)) Voor wie anderhalve meter de grens over durft: dat ben je daar iig ook zo. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 20:17

In België raden ze nu aan om in eigen land vakantie te vieren voor wie nog niks geboekt heeft qua reis.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 20:18

Wat fijn Sheran! Leuk dat je er zo enthousiast van wordt. Straks is je zomervakantie nog te kort! :))

Berdien schreef:
Ik heb net onze B&B in Normandië geboekt :):) Zonder aanbetaling en kosteloos annuleren. Hoop zo dat het door kan gaan!

Leuk! Ik hoop het ook voor je. Wanneer zou je gaan?

Marie_Anne schreef:
xxxmh schreef:

Daar ben ik ook benieuwd naar!

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 20:21

Karin schreef:
Gisteren sprak ik ook mensen die met de caravan naar Ootmarsum was geweest. Vrijdag vertelde een collega dat ze er een weekje had gekampeerd, de host van mijn B&B in Zeeuws-Vlaanderen was er net geweest en onder mijn Facebookvriendjes heb ik ook al foto's voorbij zien komen. Nou kom ik uit Twente, maar niet die hoek van Twente. Ik word nu wel heel nieuwsgierig wat iedereen toch in Ootmarsum moet :)) Voor wie anderhalve meter de grens over durft: dat ben je daar iig ook zo. :P

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 20:25

@Karin Ootmarsum was de eerste de beste camping met privé sanitair waar nog plek was. Normaal gaan we naar Baarle Nassau als we in Nederland blijven, maar mijn man wil nu niet naar Brabant (helaas).
Hij wilde naar Groningen dus dit is een compromis

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 20:33

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 20:38

Wij zijn meestal in Reutum en vandaaruit fietsen naar watermolen Bels met mooi terras

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 20:43

Morrie schreef:
@Karin Ootmarsum was de eerste de beste camping met privé sanitair waar nog plek was. Normaal gaan we naar Baarle Nassau als we in Nederland blijven, maar mijn man wil nu niet naar Brabant (helaas).
Hij wilde naar Groningen dus dit is een compromis

Er gaat niets boven Groningen, zeggen ze. Maar Twente is sowieso altijd een goed compromis. ;-)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 21:22

Katja schreef:
Heerlijk Berdien! Wanneer ga je?

Ja hoop zo dat het allemaal door kan gaan! We gaan 23-29 augustus. Nog een maand afzien dus en dan heerlijk even er uit! Kunnen mooi met de auto en zijn indien nodig dus ook zo weer thuis. Dat geeft wel een goed gevoel.

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 21:22

Wij waren pas ook in Ootmarsum, een camping op een prachtige hoeve, kwamen idd langs Vasse en heel hard “Tante Sien” gezongen. :+

En net over de grens getankt natuurlijk. Scheelde 50 cent per liter.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 21:35

Cookies schreef:
De prijzen voor een weekje weg in eigen land schijnen de pan uit rijzen. Zat er wel in natuurlijk.

Dit was mij ook opgevallen. Wij zijn voor een weekje op de Veluwe nu ruim 150 euro meer kwijt dan 2 jaar terug....omdat we anders helemaal niet even weg kunnen hebben we dat geboekt.. Wij zouden eigenlijk in maart naar Bonaire gaan (was vorig jaar al geboekt) maar dat is geannuleerd. We hadden gehoopt de reis dan een jaar later te kunnen maken, maar het is niet te betalen. Exact dezelfde reis kost ons dan ruim 350 per persoon extra... :(
Ook vind ik het risico met de oplaaiende brandhaarden van Corona erg groot, dus hoe graag ik ook weg wil, ik houd het bij een korte vakantie in eigen land...
Ik heb wel geprobeerd om contact op te nemen met kras/tui om de reissom van bonaire terug te vragen, maar er is geen doorkomen aan, ze zijn niet te bereiken. Mocht iemand weten hoe je dit aan kunt pakken dan hoor ik het graag...
En mochten mensen hier zich vervelen: ik heb een paard wat graag tut en knuffelt en graag op bosrit gaat :j

Rosje8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 22:13

Heeft iemand nog een campingtip vanaf de 27e voor een aantal dagen in eigen land?
De plekken van staatbosbeheer zijn allemaal nog maar voor 1 nachtje helaas..

Eisen
-Rustige camping dus niet naast een speelveld
-Beetje privacy / speelse plek, niet dat je keurig in een rij staat naast elkaar

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 22:47

Marie_Anne schreef:
xxxmh schreef:

Die was vol. Nu was de middag vlucht naar Toulouse geannuleerd en vloog alleen in de ochtend. Was ook een cityhopper.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 08:40

Rosje8 schreef:
Heeft iemand nog een campingtip vanaf de 27e voor een aantal dagen in eigen land?

Eisen
-Beetje privacy / speelse plek, niet dat je keurig in een rij staat naast elkaar

Klopt! Ik wilde 2 weken geleden logeren bij de boswachter boeken voor 2 aaneengesloten weken en dat was toen al onmogelijk.

Je kan nog op natuur camping zoeken op Google, dan vind je er meerdere. Maar ik vermoed dat het meeste vol gaat zijn.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 09:00

Rosje8 schreef:

Eisen

Geen idee of er nog plek is, maar ik kom er vaak langs tijdens mijn buitenritten en het ziet er wel leuk uit: camping de parel in zeewolde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 09:01

Nou wij zouden eerst in december naar Miami, dat hadden we al doorgeschoven naar het voorjaar (maart/april) maar gisteren waren we het erover eens dat dat ook geen optie meer is voor ons.. Ik denk echt niet dat dat verstandig is.