Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 22:24

PSvanLot schreef:
Wat me trouwens heel de week al heel erg opgevallen is, is dat de lijndienst die 2x per uur door de straat komt alle keren leeg is. Op welk moment ik hem ook toevallig voorbij zie komen, er zit nooit iemand in.

Dat is zelfs in vakantietijd niet zo.

Hier in den haag gaat het ov nog minder rijden.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 22:27

:z
Huertecilla schreef:
mysa schreef:
Nou, die laatste zin klopt niet voor het hele land. Het leven gaat hier, Noord Veluwe, niet z'n gewone gang. Al zijn er nog steeds mensen op straat en in winkels te zien, ik ook in de supermarkt. Maar men houdt wel afstand en overal strepen op de vloer en plexiglas voor de kassa's etc. Bovendien zijn scholen en horeca al een week dicht.

...en verderop en masse uitwaaien op de heide, in het bos etc.

Één besmet persoon verspreid in twee weken het virus over honderden. Niet alleen direct; ook indirect via aangeraakte oppervlakken. Het afstand houden is slechts één aspect.

Dat heel veel mensen zich wel aan adviezen houden is top. Het is echter struisvogel-politiek om te ontkennen dat een andere heel veel zich er niets aan gelegen laat liggen.
Die negatieve dingen worden inderdaad extreem uitgelicht; door het virus -O-

Ik begrijp NIETS van wat ik hier en op andere draden lees. Bv de fietsdraad. Plannen voor tochtjes morgen.

Ik begrijp nog minder van de NL overheid.

Ik vind iets lezen ook wel iets anders dan het mee maken. Ik verbaas mij ook over de berichtgeving uit Amsterdam en aan zee.
Maar ik heb hier wel het gevoel dat mensen zich er aan houden hier. Dorp was leeg. Kreeg een foto van vriendin.
Stad ook.. kreeg een foto van mijn zusje die in de binnenstad woont.
Social media laat ook niet alles zien hè.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 22:27

Huertecilla schreef:
mysa schreef:
Nou, die laatste zin klopt niet voor het hele land. Het leven gaat hier, Noord Veluwe, niet z'n gewone gang. Al zijn er nog steeds mensen op straat en in winkels te zien, ik ook in de supermarkt. Maar men houdt wel afstand en overal strepen op de vloer en plexiglas voor de kassa's etc. Bovendien zijn scholen en horeca al een week dicht.

Één besmet persoon verspreid in twee weken het virus over honderden. Niet alleen direct; ook indirect via aangeraakte oppervlakken. Het afstand houden is slechts één aspect.

Dat heel veel mensen zich wel aan adviezen houden is top. Het is echter struisvogel-politiek om te ontkennen dat een andere heel veel zich er niets aan gelegen laat liggen.

Ik begrijp NIETS van wat ik hier en op andere draden lees. Bv de fietsdraad. Plannen voor tochtjes morgen.

In het bos en op de heide is het wel wat drukker, maar daar lopen mensen toch niet in grote groepen. En praatjes maken doet men ook op afstand. Dat is althans wat ik zie. En ik woon in een natuurgebied waar het in het hoogseizoen erg druk is. Ik heb vandaag drie keer de honden uitgelaten en ben twee keer een wandelaar en twee keer een mountainbiker tegengekomen. Maar weet dus niet hoe het elders is. (en het was best koud vandaag, dat wel).

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 22:28

Mijn ouders heb ik al twee weken geleden een fles desinfectiegel van een liter gegeven. En daar kom ik nu ook niet meer. Wat ze heel jammer vinden. Maar bellen is ook goed. Na maandag is het sociaal contact wel verminderd. Het is ook minder druk op straat.
Vandaag in de keuken in ons klushuis bezig geweest. Anders in het weekend allemaal wandelaars en sporters. Maar nu hooguit vijf.
Ik hoop zo dat de uitbraak niet verder gaat richting noorden. In ieder geval geminimaliseerd. Moeder met een ernstige longziekte en zelf astma.
Zelf in ons nuchtere dorpje (het is maar een griepje) zie je verandering.

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 22:29

Hannanas schreef:
Echwel schreef:

|(
Hier waren het ook weer de paasdagen leek het wel.

Weet iemand hoe dit type beademing heeft zoals te zien bij de Italianen, de tent om het hoofd om de druk in de longen op orde te houden?

Ik brak in het filmpje (die een bokker hierboven deelde) wel bij de twee oudere grijze knarren.. eentje kapje op de neus, ander zat al in de “tent” en was heel kortademig.. dat je bijna het gevoel had letterlijk naar iemand zijn sterfbed zat te kijken. Ik hoop echt met man en macht dat deze grijze meneer het gaat redden..

Non invasief beademen aldus m'n vriend (ambulance/ic verpleegkundige)

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 22:29

Huertecilla schreef:
mysa schreef:

Ben het helemaal met je eens, ik begrijp er ook helemaal niets van...….

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 22:30

Even een technische vraag tussendoor. Was hier in dit topic iemand die probeerde een lange link te plaatsen, wat niet lukte? Ik dacht het hier tegengekomen te zijn maar kan het niet meer vinden (i.v.m. dit topic: [FZ] Lange links gaan weer stuk (Bart) )

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 22:30

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 22:32

Thnx taartje!
Als ik Google op “NIV helmet” krijg ik idd wat ik zocht. En daarbij dat het radboud een maand geleden een paar van deze dingen nieuw had! Dus veel zullen wij er nog niet van hebben in Nederland? Opvolging van de maskers, deze helmen zijn veel patiëntvriendelijker en beter mee te communiceren.

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 22:33

ik begrijp het als Belg ook niet de beslissingen bij jullie, sommige uitspraken hier idem :)

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 22:34

Hannanas schreef:
Thnx taartje!
Als ik Google op “NIV helmet” krijg ik idd wat ik zocht. En daarbij dat het radboud een maand geleden een paar van deze dingen nieuw had! Dus veel zullen wij er nog niet van hebben in Nederland? Opvolging van de maskers, deze helmen zijn veel patiëntvriendelijker en beter mee te communiceren.

Klopt, zijn er niet enorm veel van.
Ook minder pijnlijk (masker geeft drukplekken op de neus) voor patiënt en je kunt inderdaad praten.

Meliaforever

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 22:35

Ik heb hier nog nooit zoveel mensen buiten gezien als vandaag. :=

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 22:38

Hier valt het ook mee hoor. Wel aardig veel mensen op de hei maar wel echt allemaal op afstand van elkaar. En ook tijdens het passeren.

Ook vanmorgen thuisbezorgd en de post, die het op de stoep zetten. En een begrafenis waarbij de stoelen 2 meter uit elkaar stonden.

Ik vind het zo n vreemde tijd, nu al. Moet je nagaan wat nog komen gaat. Ik mis mijn sociale leven echt al zeer, terwijl ik vrienden nog prima spreek.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 22:43

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 22:45

wij hebben vermoedelijk 2 bewoners op de woning met corona, ik werk op een gesloten afdeling in de ouderenzorg. Ik geloof alleen dat ze niet meer gaan testen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 22:46

Zo te horen zijn de verpleeghuizen te laat dicht gegaan.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 22:48

...en dan nu even wat geheel anders:

De criminaliteit is met meer dan 50% afgenomen hier.

Ook omdat meer mensen thuis zijn, maar dat houdt ook in dat de tweede woning in de campo leeg staat.
Het is vooral omdat de criminelen de lege straat op moeten.

Nu met meer leger op straat zal het nóg meer afnemen.

+:)+

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 22:51

Huertecilla schreef:
Straatbeeld in Rome; leeg.
Parijs; leeg.
Madrid; leeg.
Om het even welk dorp hier ook; leeg!
En in NL gaat het leven nagenoeg gewoon door....

Hier in Brabant niet hoor...

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 22:58

Het is hier (oost groningen) juist veel rustiger merk ik. In de supermarkt houdt iedereen afstand, de straten zijn leeg, er rijden veel minder auto's etc.
We zijn vandaag naar de heide geweest met ons gezin en de hond. Niemand gezien verder behalve vrienden die ook kwamen, we hebben daar gezellig op 2 meter afstand van elkaar in de zon gezeten.
Dus ik begrijp niet waarom het elders dan zo druk is..

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 23:02

Als ik naar buiten kijk overdag zie ik nog mensen bij elkaar staan, in de tuin werken en spelende kinderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 23:05

Omdat er blijkbaar hordes domme mensen elders zijn :roll:

Militairen en marechaussee staan al stand by om na het weekend een lockdown te begeleiden. Met al die hordes domme medemensen is het tenslotte wachten op die stap..

mag

Stral schreef:
ik begrijp het als Belg ook niet de beslissingen bij jullie, sommige uitspraken hier idem :)

Maar wat doen ze in België anders dan in Nederland? Heb het idee dat vooral de media doet of NL niks (of te weinig) doet. Imo is het in NL niet heel anders dan in andere landen.
Ja we mogen de straat op maar als je afstand houd is dat niet gevaarlijk (buitenlucht is juist gezond).

Nirvana_

Afbeelding

Ik zag deze op fb langs komen. Vergelijking tussen Italië en Nederland.
Als je die tijdlijn doortrekt, zijn wij twee weken later geweest met het dichtgooien van de scholen en zou aanstaande maandag de nationale lockdown aangekondigd worden.

En dit is nog excl het feit dat Italië 60 miljoen inwoners reedt VS onze 17.

Ik vind het beangstigend.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 23:06

idinn schreef:
Omdat er blijkbaar hordes domme mensen elders zijn :roll:

Militairen en marechaussee staan al stand by om na het weekend een lockdown te begeleiden. Met al die hordes domme medemensen is het tenslotte wachten op die stap..

Defensie staat altijd klaar om bij rampen te gaan helpen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 23:07

Ze staan nu schijnbaar extra in de startblokken.