Ergernis in het verkeer

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 20:04

Reden wij toevallig op dezelfde (snel)weg FA? Hier namelijk ook...

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 20:47

Vooral veel sleurhutten die dan ook nog gaan inhalen 8)7

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 20:51

Hier geen sleurhutten gezien, wel een auto met paardentrailer en veel auto's met fietsenrekjes. Die fietsenrekjes hingen ook allemaal netjes recht en stevig. daar verbaasde ik mij wel over. Dat is ook wel eens anders te zien geweest.

Hier vlakbij mijn ouders ook nog een of andere aso... Kwam ten opzichte van mij uit tegengestelde richting. Rechts van mij was een benzinestation met carwash en alles erop en eraan. Die pipo wou blijkbaar naar dat tankstation toe en steekt ineens zonder richting aan te geven én ook nog eens diagonaal de weg over naar de pomp... Heb echt even in mijn auto wat dingen lopen roepen achter mijn stuur...

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-22 15:06

Hier vandaag weer ergernis gehad van auto’s met sleurhutten die 60/70 rijden op een 100 1 baansweg. Ik weet dat ze langzamer gaan dan 100, maar dit is wel het andere uiterste. Hele file ontstond er }:0

En zowel heen als terug stond ik voor een open brug, zucht.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 18:12

Vandaag 1200 km afgelegd en eigenlijk weinig ergernissen gehad :D Op een pipo na die zonder te kijken terug naar rechts kwam :+

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 18:26

Ik moest vandaag weer vol in de ankers voor een oude man op een fiets die zonder te kijken als een slak de weg overstak -O-

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 19:13

Ghostattack schreef:
Vandaag 1200 km afgelegd en eigenlijk weinig ergernissen gehad :D Op een pipo na die zonder te kijken terug naar rechts kwam :+

Fijne vakantie? :P

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 21:28

Welke Doos reed vanmiddag over de N50 richting Kampen, in een zwarte Clio?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-22 21:38

Ik denk niet dat die zich hier bekend gaat maken :')

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 21:40

Ineke2 schreef:
Ik denk niet dat die zich hier bekend gaat maken :')

Dat denk ik ook niet want ze was met strafbare feiten bezig }:)

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 21:40

Die N50, hou maar op, schei maar uit. Zoveel dodelijke ongelukken daar en toch: bij recente controle door politie waren er aan de lopende band mensen achter het stuur met de telefoon in de hand. Dan snap je het volgens mij echt niet...

En nee, ik was het niet. Heb niet eens een zwarte Clio.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 21:42

JPitty schreef:
Die N50, hou maar op, schei maar uit. Zoveel dodelijke ongelukken daar en toch: bij recente controle door politie waren er aan de lopende band mensen achter het stuur met de telefoon in de hand. Dan snap je het volgens mij echt niet...

En nee, ik was het niet. Heb niet eens een zwarte Clio.

Maar laten we eerlijk zijn: welke randdebiel bij Rijkswaterstaat heeft de constructie van de N50 daar bedacht?

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 21:51

Je bedoelt dat stuk tussen de A28 (Knooppunt Hattemerbroek) en Kampen? Waar je om de haverklap van 1 naar 2 rijstroken en terug gaat? Met betonnen rijstrookafscheidingen en bij Zalk een kruispint met verkeerslichten? Tsja... Geen idee, zal ooit wel achter de tekentafel zijn geweest, zonder überhaupt ter plekke te kijken...

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 21:54

JPitty schreef:
Je bedoelt dat stuk tussen de A28 (Knooppunt Hattemerbroek) en Kampen? Waar je om de haverklap van 1 naar 2 rijstroken en terug gaat? Met betonnen rijstrookafscheidingen en bij Zalk een kruispint met verkeerslichten? Tsja... Geen idee, zal ooit wel achter de tekentafel zijn geweest, zonder überhaupt ter plekke te kijken...

Grappig genoeg is juist dat stuk een van de meest ongelukken vrije/ veilige stukken van de N50.

Overigens is die weg op dat stuk héél bewust zo gemaakt en is het niet zomaar een beslissing geweest om dit zo te maken.
Laatst bijgewerkt door Nayomie op 17-07-22 21:58, in het totaal 1 keer bewerkt

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 21:55

JPitty schreef:

Ja, en 70km/h met camera's. Dat stuk, ja.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 22:12

ikke schreef:
JPitty schreef:

Ja, en 70km/h met camera's. Dat stuk, ja.

Eerder was het 2 baans met dubbele doorgetrokken streep. Mensen bleven inhalen, zijn veel ongelukken van gekomen. Toen 3 baans om en om te gemaakt zodat mensen op bepaalde stukken veilig kunnen inhalen en betonblokken zodat mensen niet alsnog een dubbele doorgetrokken streep overrijden. 70 is overigens heel standaard bij kruisingen met verkeerslichten. Gezien het één van de meest verdiende palen is van Overijssel als ik me niet vergis, staat die er ook niet voor niks.

Meeste ongelukken gebeuren bij Kampen waar geen betonblokken etc staan. Dit is intussen een behoorlijk frustratie punt geworden alleen de politiek is nog behoorlijk aan het jammeren.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 22:24

Klopt inderdaad, dat stuk tussen Kampen en de brug richting Ens is een berucht stuk. Hopelijk wordt dat gauw aangepakt, voordat er nog meer doden vallen.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 22:29

Op korte termijn gaat het tussen Kampen en kampen zuid een snelheidsbeperking komen. Het gaat van 100 naar 80. Op langere termijn willen ze er 4 baans van maken. En de reden dat ze hier nog steeds niet aan begonnen zijn? Het zou te veel stikstof opleveren bij de werkzaamheden. :+ En zo maak je mensen dus heel boos.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 22:32

Nou echt hè... Pffff... Hopelijk kan die weg alsnog een keer aangepakt worden. Zijn mijns inziens al meer dan genoeg doden gevallen daar.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 11:23

Ooh de N50, als het even kan mijd ik die weg als de pest.
Je kan nergens heen uitwijken met die betonnen randen. En het stuk tussen Kampen en Kampen-Zuid mag je hopen dat de tegenliggers op hun eigen baan blijven.
Ik ben altijd blij als ik er weer heelhuids overheen ben gekomen.

Mijn biecht: tot gisteren dacht ik dat het long-covid bij ging om mensen met longklachten door corona.
En ik ben er dus achter gekomen dat ik long-covid heb. Ik heb in december corona gehad en ruik nog steeds een vieze chemische zeeplucht bij bepaalde dingen. Zo vies.

Paprika en sesam zijn twee van die dingen, en laat dat nu in heel veel gerechten en producten zitten.
Maar ik heb het ook met pepers, koffie, benzine en gas.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 07:13

Verkeerde topic, Jolien. Paprika en sesam staan nu in het verkeerstopic :))

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 10:11

Laatst haalde ik een vrachtwagen in met 110 het was eigenlijk rond 18.30 en je mag dan maar max 100, maar met inhalen rij ik wat harder vanwege de doorstroom. Ik zie in mijn binnen spiegel een motorrijder met behoorlijke snelheid aankomen, maar moet dan ook wel zeggen dat ik niet harder ga als 110. Vervolgens rijdt die motorrijder gewoon tussen mij en de vrachtwagen door.. en dan denk ik straks miepen als er wat gebeurt..

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 12:27

Die miept dan niet meer hoor..

Vanmorgen een Duitser die op de tweede rijstrook (van vier) reed met 70 km/u ofzo. Iedereen schoot er maar rechts voorbij :')

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 12:38

Momo die motorrijder was vast levensmoe.

Exitium vreselijk die langzame linksrijders.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 16:32

Mag soort van stomme verbazing ook?
Vandaag diverse cabrio's gezien met het dak dicht! Wat ben je dan voor Mietje?