Post NL frustratie!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 09:03

Banyu schreef:
Mijn postnl app geeft al een paar dagen aan geen post te zijn, maar komt wel post binnen.
Iemand nog meer last van?

Niet alle post gaat door de automatische sorteermachine.
In de app verschijnen alleen brieven die gescand zijn, kan best zijn dat je net een paar keer post ontvangen hebt wat met de hand is gesorteerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 09:05

Mooi dat het druk is maar dat geeft je toch niet het recht pakketen maar in de tuin te flikkeren? Omdat je geen zin hebt aan te bellen?

Zeker niet als er met koeienletters 3x opstaat let op aangetekend pakket. Mag alleen na controle aan ontvanger op de doos afgeleverd worden. De telefoon gaf bij aanzetten zelfs melding van vocht gedetecteerd.

Froukje
Forever young

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 09:10

Nee, zeg ik dat dan?
Maar als je niet thuis bent kun je helemaal niet weten of je pakket in de tuin bezorgd is dus dam heeft het ook geen zin om hier te komen schreeuwen dat het een prut bedrijf is..

In jouw geval is een dikke klacht zeker terecht. En melden bij de verzender want dan krijgen ze 2 klachten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 09:14

Froukje schreef:
Nee, zeg ik dat dan?
Maar als je niet thuis bent kun je helemaal niet weten of je pakket in de tuin bezorgd is dus dam heeft het ook geen zin om hier te komen schreeuwen dat het een prut bedrijf is..

In jouw geval is een dikke klacht zeker terecht. En melden bij de verzender want dan krijgen ze 2 klachten.

Ja ik laat zeker de verzender klacht indienen. Wellicht maakt een overheidsinstantie ook wel wat meer indruk := was ook zeer duidelijk leesbaar wat de afzender was.

Wat je zegt over dat zooplus pakket klopt maar als jij niks overdekts in de tuin hebt dan zijn er niet veel andere opties... door de brievenbus gaat het niet.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 09:16

Bij buren en de verkeerde scan gebruikt, per ongeluk op afgeleverd en toch naar een postkantoor..
Foutje met scannen is zo gemaakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 09:17

Froukje schreef:
Bij buren en de verkeerde scan gebruikt, per ongeluk op afgeleverd en toch naar een postkantoor..
Foutje met scannen is zo gemaakt.

Maar hoe moet je dat dan weten? Postnl doet geen briefjes meer? Ik kan niet ruiken of het ergens anders is toch?

Het kan evengoed voor de voordeur gezet zijn en gejat zijn.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 09:29

Banyu schreef:
Mijn postnl app geeft al een paar dagen aan geen post te zijn, maar komt wel post binnen.

dat viel mij ook op, maar ik heb er geen last van verder. Vind het vervelender als het andersom is, dat er wat in de app staat wat niet aankomt zegmaar.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 10:21

Ik heb al sinds vorige week een pakketje in de app staan.
Geen idee wat het is, heb niks besteld en verwacht ook niks van de opgegeven verzender (is een overheidsinstantie).
Hij staat ook al sinds vorige week op "we hebben de bezorging niet gehaald, kijk hier voor uw bezorgtijd stip) en die staat dus nog steeds op 15 juli :+

Pakketje dat ik gisteren zelf besteld heb, is vanmorgen keurig afgeleverd.

Ik mis niks, want ik verwacht niks, maar ben nu toch gewoon heel nieuwsgierig.
En navragen bij verzender wordt lastig, want ik heb geen idee waar ik bij de betreffende overheidsinstantie moet beginnen... (Het betreft niet mijn werkgever).

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 10:28

Banyu schreef:

Wou dat ik daar last van had. Nog steeds aan het wachten op mijn post van 28 juni... :') De betreffende webshop heeft het gelukkig wel opnieuw opgestuurd, heel erg netjes want dit is niet hun fout natuurlijk.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 11:48

Ik heb ook een keer gehad dat ik wel post kreeg maar niet was aangegeven.

@mvdene: Iets rustiger mag ook wel hoor, het valt me op dat je elke keer loopt af te geven op PostNL. Wil je van het probleem af zijn? Er zijn ook andere diervoeder bedrijven die met andere bezorgdiensten werken. Brekz werkt met DPD, nooit een probleem gehad daarmee.
Wel eens via Zooplus besteld en daar kwam het pakket ook later, ga ik me daar druk over maken? Nee. Want ik kan er toch niks aan veranderen dus heeft druk maken geen zin. Bovendien bestel ik ook eerder eten voor de kat omdat ik weet dat er vertraging kan ontstaan in het bezorgproces.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 11:49

Spenk schreef:
Ze kunnen er wel wat van ja...

Hier gisteren pakket van werk (overheid) met nieuwe werk telefoon. Aangetekend pakket die alleen op huisadres persoonlijk na controle id mocht worden afgeleverd. Ik was thuis aan het werk er is niet aangebeld. Bevestigd camera ook. Postbode heeft mijn handtekening vervalst en zelf getekend en vervolgens het pakket op het gazon aan de straatkant achtergelaten in de regen. Echt werkelijk -O- hoe bedenk je het. Ik vond het pas een uur later.

Hier zou ik echt wel een klacht over indienen...

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 13:58

Banyu schreef:

Yep, ik check de brievenbus zelden als ik geen melding heb gekregen, dus trok van de week vier brieven uit de bus toen ik toevallig wél een keer keek :+

Froukje schreef:
Nee, zeg ik dat dan?

Sowieso, als maandag blijkt dat het pakket wel in de tuin ligt, foto's maken voor je het aanraakt, klacht indienen bij PostNL en melden bij de verzender (eventueel met het verzoek een nieuwe zak toe te sturen als deze beschadigd is en de inhoud niet meer bruikbaar is). De winkel is verantwoordelijk voor het vervoer tot het in bezit van de consument is, dus die kunnen gewoon een nieuwe zak toesturen en het verder met PostNL regelen.

nevica schreef:
Banyu schreef:

Wou dat ik daar last van had. Nog steeds aan het wachten op mijn post van 28 juni... :') De betreffende webshop heeft het gelukkig wel opnieuw opgestuurd, heel erg netjes want dit is niet hun fout natuurlijk.

Zoals ik hierboven zei, uiteindelijk is de webshop verantwoordelijk tot jij het product ontvangen hebt :p

purny schreef:
DPD, nooit een probleem gehad daarmee

Haha, ik heb letterlijk nog nooit een bestelling via DPD gehad die wél goed ging :')

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 17:09

Daarom vind ik neerzettoestemming zo gevaarlijk. Dan roepen ze meteen dat het eigen verantwoordelijkheid is, maar als ik nu al zie wat ze doen zonder toestemming durf ik dat echt niet.

Zelfs pakketten die een handtekening eisen en absoluut niet bij buren oid bezorgd mogen worden, worden gewoon neergezet, bezorger tekent en is weer weg. Niet eens aan bellen oid. Dat de bezorger tekende tijdens corona, oké. Maar nu niet meer, die handtekening wordt niet voor niets gevraagd. En als ik wilde dat je het voor de deur zette had ik dat wel aangegeven
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 22-07-23 17:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 17:12

Is voor mij inderdaad een reden om neerzettoestemming nooit aan te zetten :j

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 17:15

Die geef ik idd bij PostNL echt niet nee.

Bij DPD kun je wel per zending toestemming geven en die bezorger zet het ook echt netjes op de aangegeven plek neer (achter het huis, niet aan de straatzijde).

Ik heb trouwens de laatste tijd heel vaak gewone post die normaal gezien gewoon automatisch gesorteerd zou moeten worden, die toch niet in de app staat.

Vaak staat er dan 1 brief in en dan liggen er 3 ofzo.

Voor de gewone post vind ik de app echt altijd al vrij waardeloos werken eigenlijk.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 22:33

Ik heb bij Post.nl ervaren dat neerzettoestemming niet nodig is, dat doen ze toch wel.
Daarom dacht ik dat het handig was om het bij het afhaalpunt af te laten geven toen iets werd bezorgd terwijl ik aan het werk was. Bij andere pakketbezorgers kan je het dan dezelfde dag ophalen, maar niet bij Post.nl…. Bij hun geeft het aanpassen een dag vertraging. Ben al zover dat ik dingen probeer te bestellen op het moment dat ik weet dat mijn vriend of ik thuis ben. Helaas lukt dat niet altijd.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 07:12

Gisteren avond thuis gekomen en pakket stond zoals verwacht in de tuin in de regen. Heb géén neerzettoestemming gegeven in de postnl app en levertijd/ locatie veranderen kon ik donderdag avond/ vrijdag ochtend óók niet. Ik kon er dus helemaal niets aan doen dat m'n pakket in de regen neergezet is. Was enigsinds onder de bak van het rolluik neergezet, dus "alleen maar" de onderkant van de doos was doorweekt, maar dus óók de inhoud was behoorlijk vochtig op één plek. Ok ga vanmiddag een stevige klacht indienen, want zonder neerzettoestemming mogen ze NIETS achterlaten!

Het merk brokken wat ik heb besteld, is trouwens alleen bij Zooplus te verkrijgen...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 12:18

Jemig, hopelijk gaat het voer niet schimmelen. Is het te drogen nog zodat het bruikbaar is -O-

Die telefoon is ook echt schandalig.

Ik heb best vaak ook niet de mogelijkheid om aan te passen. Dan mik je op de dagen dat je er wel bent, duurt het dagen langer en komt het uitgerekend de dag dat je niet op die tijd thuis bent maar aanpassen kan dan niet.

Ik baalde al dat ik iets online moest bestellen, de winkel hier keek me nogal vaag aan toen ik hierom vroeg en waren ook niet bereid te kijken of zij het konden bestellen. Dan maar online helaas. Zowaar wel op tijd maar ja, ik snap nu wel waarom er soms een overvolle bus is.

Een enorme doos, voor twee kleine platte plastic houdertjes met wat wax die ook met ene verstevigde enveloppe door de brievenbus hebben gepast. Ik ga daar wel even de verzender over berichten. Dit is gewoon verpakkingsverspilling :oo

Afbeelding

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 16:20

Afbeelding

Dit was mijn pakket voor een stekkerdoos.

Dhl: we hebben je gemist. Pakket zou bij een pakketpunt worden bezorgd...
Gelukkig heeft nova nog eten.

Reden dat ik het daar liet bezorgen was omdat ik niet thuis zou zijn vandaag, dus logisch dat ze me hebben gemist, bij mijn huis dus

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 16:29

Wat een enorme dozen voor zulke kleine producten. Maar daar kan PostNL ook niet zo veel aan doen natuurlijk.

Ik heb nu een pakket welke ergens zweeft tussen het depot, de auto van de bezorger en de pakketkluis. Vind dat zo'n on ding! Ik kan er niets mee verzenden en de levering loopt ook al voor de 3e keer spaak. Wat een stap achteruit in service is dat {:)-:(

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 16:31

Muiz schreef:
Wat een enorme dozen voor zulke kleine producten. Maar daar kan PostNL ook niet zo veel aan doen natuurlijk.

Ik heb nu een pakket welke ergens zweeft tussen het depot, de auto van de bezorger en de pakketkluis. Vind dat zo'n on ding! Ik kan er niets mee verzenden en de levering loopt ook al voor de 3e keer spaak. Wat een stap achteruit in service is dat {:)-:(

Ik moet ook toegeven dat ik geen fan ben van online dierenvoer bestellen.
Bij zooplus ga je dus akkoord dat het logistieke proces 3 dagen vertraagd kan zijn. Ik hoop dat ik het morgen op kan halen

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 16:35

Diervoeders, liever niet maar ik ontkom er niet aan. Moet dan naar Kloosterhaar, Duisburg of Schilde (België).

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 16:39

Dierenvoer bestel ik eigenlijk wel altijd online omdat het echt enorm scheelt tov de winkels. Maar dan laat ik het wel thuis bezorgen, dat gaat goed.
Maar die pakketkluis |o

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 16:47

Ik bestel wel (paarden)voer online, maar zorg altijd wel dat ik ruim op tijd bestel, niet op het randje dat het al bijna op is.
Als het dan nog een keer vertraagd is, dat ik dan niet zonder kom te zitten.

Ik bestel met name wat minder gangbaar voer, wat ik binnen een straal van 30 km niet in een fysieke winkel kan vinden op tijden dat ik daar ook boodschappen kan doen.

Vorige week nog een zak lijnzaadbrok van 20 kg laten komen, kwam met PostNL extra, werd keurig netjes tot in mijn schuur bezorgd door de bezorger.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 17:10

Afbeelding

Dit. Elke keer.

Ik bestel wat en zorg ervoor dat de bezorging op mijn thuiswerk dag komt.
Maar de laatste tijd redden ze nooit het bezorgmoment.

Waardoor het een dag later komt en dan zit ik op kantoor.