[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 11:58

Blijkbaar is dat uitsmeren niet persé omdat ze niet proper kúnnen eten.
Deze peuter hier eet al beter met stokjes dan ik.
https://www.facebook.com/51766972540185 ... =2&theater

Dus wat mij betreft hebben al die smerige kliederende koters geen excuus meer. (en hun ouders ook niet...)
Laatst bijgewerkt door Duhelo op 09-01-19 12:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 12:03

Dat vind ik dan wel weer schattig haha, zo’n kleintje die met stokjes eet.
Dat gesmeer niet zo.

Wij hadden een keer kennissen met een kind van anderhalf (of zo) op bezoek en we aten pasta (met witte saus, goddank). Kind gooit het overal, zegt die vader “Het gaat je niet lukken hier de muur te raken hoor, deze eetkamer is veel groter dan bij ons thuis...”
Gast! Daag dat kind niet uit!

Ibbel

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 12:06

Djiez. Wat heb je tegen die vader gezegd? Je mag het zelf van de muur likken als het wel lukt?

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 12:20

Zijn vrouw gaf hem op zijn kop nadat ze mijn geschokte blik zag. Die muur was toen ook echt nog maar net geschilderd, we woonden hier denk ik 2 weken...
Het was gelukkig ook echt te ver om te raken voor een wezentje met nog zo weinig ontwikkelde motoriek :=
Het is een blinde muur van 12 meter lang, dus als het raak was geweest had ik echt gehuild. :')

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 13:28

Dat gesmeer hoeft ook echt niet. En ik vind ook een heel groot verschil tussen iets wat van de lepel valt omdat de coördinatie niet zo goed is en het doelbewust oppakken van eten en dat uitsmeren. Maar eten als ouder is doorgaans niet zo'n feestje, dus dan is dat de makkelijkste oplossing ofzo. Ik heb die van mij heel lang voor laten eten, dus eerst hem eten gegeven en vervolgens zelf eten. Al dat pedagogisch mee eten heb ik niks mee en ik eet m'n eten graag rustig en warm. En zonder geklieder van het kind. Inmiddels kan hij het meeste keurig zelf eten en als hij dat niet kan, help ik hem. Maar ik heb nog nooit een kind gehad dat compleet onder het voedsel gesmeerd was. Bah

Dat van die muur raken is best aso...juist als je ergens anders eet zorg je er toch voor dat niet alles onder gesmeerd wordt?

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 15:28

Ik had als peuter ook zo'n plastic slab, anders lag alles op de grond

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 15:29

Ik vind zo’n ding een prima idee maar ik zou de inhoud wel gewoon weggooien, niet opnieuw opscheppen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 16:35

Mijn neefje (2) eet nu redelijk zelf, dat smeert wel, maar gewoon het 'normale'.. Zodra hij begint te etteren en niet meer echt eet, pakken ze hem de vork/lepel af en zetten bord buiten bereik en nemen ze het zelf weer over om er nog wat eten in te krijgen.

Helaas zijn ze in 100-en andere dingen niet zo consequent met hem.. Ik word echt helemaal gestoord als hij na 86x nee nog steeds ja doet :roll: En oooo wee als ik er iets van zeg..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 17:16

@ sizzle: Zitten jullie daar nu niet met een gigantische hoop sneeuw? Zijn er zo geen exemplaartjes die je daar met alle liefde in zou willen laten zakken?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 18:30

Ik was net bij klanten thuis om een offerte te laten tekenen, hun zoontje was er ook. Scharrelde wat rond, tot ik weg ging. Toen kwam hij naar me toe en kreeg ik een kus op mijn bovenbeen. Woah :oo :oo Ik heb maar gezegd 'wat lief, dankjewel!' want uitleggen wat #metoo is aan een 2/3-jarige is ook zo wat :')

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 19:39

Varekaj schreef:
@ sizzle: Zitten jullie daar nu niet met een gigantische hoop sneeuw? Zijn er zo geen exemplaartjes die je daar met alle liefde in zou willen laten zakken?

Valt mee, vandaag heeft het toevallig wat gesneeuwd maar er ligt hooguit 1-2 weken per jaar wat vergelijkbaar met Drente.
Bergen is een ander verhaal. We hebben wel al een dagje geskied deze week *\o/*
Kinderen en honden zijn hier doorgaans totaal niet luidruchtig (als ze niet italiaans zijn) en je voor de voeten rennen is ook meer iets Nederlands heb ik het idee.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 10:21

Is deze al voorbijkomen in dit topic?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 11:01

lor1_1984 schreef:
Is deze al voorbijkomen in dit topic?
[ Video ]

Mooi zeg! Ik snap echt wat ze voelt, ik denk dat dat ook is wat ik heb.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 11:04

Ah ze heeft er echt moeite mee zo te zien. Ik herken dat eigenlijk wel. Het is best gek om tegenover jezelf, je partner en de wereld iets te zijn/te willen wat eigenlijk biologisch misschien niet zo bedoeld of sociaal gewenst is. Want het is toch nog wel een klein taboe om als gezonde jonge vrouw geen kinderen te willen.

Klinkt zwaarder dan het bedoeld is maar soms zou ik wel willen dat ik een kindje wou.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 11:08

Ja he := gewoon normaal zijn.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 11:09

Dat idd, ik moest hem daarom ook even delen hier. :)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 11:10

Yup. Dan hoef je niet uit te leggen waarom je geen kinderen wilt. Dan hoef je niet tegen te spreken dat jij je gedachten nog wel veranderd. Dan kun je gewoon meepraten over kinderen hebben etc.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 11:11

Nee Ik zou soms juist willen dat ik die wens niet had. Gewoon gelukkig zijn met zijn tweetjes, als het allemaal zoveel simpeler is.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 11:12

@ marjoow
Nou dat ja, en niet hoeven zeggen dat je niet wil adopteren/geen pleegkinderen wil, dat je eigenlijk ook geen partner met thuiswonende kinderen wil.

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 11:14

Maar...misschien is er wel een reden waarom je geen kinderen wilt. En dan niet omdat je ze irritant vindt bijvoorbeeld, maar gewoon omdat een stemmetje in jezelf zegt dat je niet gemaakt bent om een kind op te voeden. Dan kun je biologisch nog zo gezond zijn, maar dan zouden de 'problemen' dus beginnen als het kind geboren is.
Ik denk dat veel meer mensen er eens bewust over na moeten gaan denken of een kind krijgen wel bij hun past ipv dat er maar blind 'doorgefokt' wordt.
Ik heb dan ook veel respect voor mensen die zeggen: Nee, een kind krijgen is voor mij gewoon niet weggelegd. Dat scheelt een hoop zielige kinderen op deze wereld hoor. En ja, dat taboe mag zo ondertussen wel eens verdwijnen dat je niet normaal bent als je geen kinderen wil of het bijvoorbeeld bij 1 wil houden (want ook die mensen krijgen vaak veel over zich heen). Er is helemaal niks mis met bewust kinderloos te blijven, veel beter dan onbewust het ene na het andere kind op de wereld te zetten en vervolgens ongelukkig te zijn

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 11:16

Zeker waar! Ik vraag me echt af hoeveel van de mensen echt bewust nadenken of een kind echt iets voor hen is en wat bij hen past. En of het niet gewoon iets is wat je op een gegeven moment gaat doen in je leven, net als het kopen van een huis, aan je arbeidsleven beginnen etc.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 11:19

In theorie kan ik heel goed een kind opvoeden, het is ook mijn werk ik ben pedagoog maar toch wil ik het zelf niet. Terwijl ik kinderen in de klas/groep vaak echt heel leuk vind en echt van ze kan genieten. Maar thuis.. Alsjeblieft niet zeg.

Dat vinden mensen altijd héél raar maar als ik dan vraag of zij hun beroep in hun vrije tijd ook non stop zouden willen uitoefenen is het altijd ‘nee’.
Laatst bijgewerkt door xApple op 10-01-19 11:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 11:21

Ik denk dat veel mensen dat doen. Het percentage dat geen geld heeft of de skills mist is in verhouding klein. Het merendeel wordt ook niet in 1 keer zwanger.

Ik vond het een serieuze overweging en ik kan me niet voorstellen dat er veel mensen zijn die daar laconiek mee omspringen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 11:27

lieveli schreef:
Ik denk dat veel mensen dat doen. Het percentage dat geen geld heeft of de skills mist is in verhouding klein. Het merendeel wordt ook niet in 1 keer zwanger.

Ik vond het een serieuze overweging en ik kan me niet voorstellen dat er veel mensen zijn die daar laconiek mee omspringen.

Nou ja dat vraag ik me dus af. Als ik zeg dat ik geen kinderen wil zitten mensen toch vaak even met hun ogen te knipperen. Heb ook meer dan eens gehoord dat mensen zoiets hebben van "oh, dat is ook nog een optie ja".
Ik bedoel, vroeger kende ik ook alleen volwassenen mét kinderen of volwassenen die geen partner hadden en dus geen kinderen.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 11:28

‘Gewoon’ kinderen krijgen en met de rest meegaan lijkt mij inderdaad makkelijker.
Maar dat is nu eenmaal niet zo, niet voor mij, en ik blijf bij mijn standpunt(en) om geen kinderen te nemen en ik zal mijn mening altijd blijven verdedigen.