Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Sicayes schreef:voorbeeld 2;
Met school een uitje naar Engeland. s'avonds met de hele 'klas' willen eten in een pub. Zo rond de 15 man. Iedereen was het erover eens om de rekening gewoon door 15 mensen te splitten... behalve 2 meisjes die beide alleen een voorgerecht en een cola op hadden.. wat uiteindelijk inhield dat zij 2 hele pond minder hoefde te betalen dan de rest.
Waarom zo moeilijk doen
elinedeau95 schreef:Ik werd ooit op mijn vrije dag gebeld door een vriend dat die bij Ikea stond en zijn kast niet helemaal in zijn auto paste (verkeerd gemeten). Hij wilde geen bezorgkosten betalen want dat was te duur dus belde hij mij want ik had een grotere auto. De Ikea was niet echt bij mij om de hoek dus ik het hele eind van 50 km gereden om hem uit de brand te helpen. Alleen ik had niks gegeten dus ik zei dat ik nog graag even wat wilde halen waarop hij antwoorden: Kan makkelijk bij de Ikea. Daar aangekomen kast in mijn auto gegooid en even wat Zweedse balletjes eten.
Nou ik dacht ik doe een goede daad om hem uit de brand te helpen en kreeg s'avonds nog een uitgebreid dankje wel appje. Na het appje kwam een tikkie van 6 euro voor het eten bij de Ikea...
Zo wat was ik boos en vond het super asociaal. Stuurde een tikkie terug voor de benzinekosten
Shaggy09 schreef:35 euro en 2 pond is nogal een verschil. Denk dat niemand moeilijk zou doen als het om zo'n groot bedrag zou gaan.
Shaggy09 schreef:Wat ik nooit meer zal vergeten is dat mijn toenmalig beste vriendin een paar jaar terug had voorgeschoten, ik wilde haar terugbetalen maar kwam net 10 cent tekort maar ze moest en zou die 10 cent hebben dus dan moest ik maar even langs huis om 10 cent te halen. (overmaken ging niet zo lekker op de smartphone die ik toen had) Ik vond dat zo apart. 10 cent..
Zij raapte ook regelmatig 5 cent op het schoolplein op als ze die had gespot. Vond dat ook al zo apart.
DatBenIkNou schreef:elinedeau95 schreef:Ik werd ooit op mijn vrije dag gebeld door een vriend dat die bij Ikea stond en zijn kast niet helemaal in zijn auto paste (verkeerd gemeten). Hij wilde geen bezorgkosten betalen want dat was te duur dus belde hij mij want ik had een grotere auto. De Ikea was niet echt bij mij om de hoek dus ik het hele eind van 50 km gereden om hem uit de brand te helpen. Alleen ik had niks gegeten dus ik zei dat ik nog graag even wat wilde halen waarop hij antwoorden: Kan makkelijk bij de Ikea. Daar aangekomen kast in mijn auto gegooid en even wat Zweedse balletjes eten.
Nou ik dacht ik doe een goede daad om hem uit de brand te helpen en kreeg s'avonds nog een uitgebreid dankje wel appje. Na het appje kwam een tikkie van 6 euro voor het eten bij de Ikea...
Zo wat was ik boos en vond het super asociaal. Stuurde een tikkie terug voor de benzinekosten
Wat erg! En toen?
Mars schreef:Ik kan vaak wel inwendig gniffelen om zulke situaties, ik heb ook weleens een mevrouw 20 cent van mezelf gegeven in de supermarkt. Ze had een doos kiwi's die in de aanbieding zouden zijn maar dit betrof blijkbaar een ander soort. In dat geval had ik gewoon haast en mevrouw bleef zo'n halszaak maken van die 20 cent terwijl er 10 man achter haar stond dat ik naar voren ben gelopen, haar 20 cent heb gegeven met de vraag of de rest van de supermarkt nu ook even mocht afrekenen.
Shaggy09 schreef:35 euro en 2 pond is nogal een verschil. Denk dat niemand moeilijk zou doen als het om zo'n groot bedrag zou gaan.
Wat ik nooit meer zal vergeten is dat mijn toenmalig beste vriendin een paar jaar terug had voorgeschoten, ik wilde haar terugbetalen maar kwam net 10 cent tekort maar ze moest en zou die 10 cent hebben dus dan moest ik maar even langs huis om 10 cent te halen. (overmaken ging niet zo lekker op de smartphone die ik toen had) Ik vond dat zo apart. 10 cent..
Zij raapte ook regelmatig 5 cent op het schoolplein op als ze die had gespot. Vond dat ook al zo apart.