Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Willl65

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 19:58

Hier ook aansluiting gewoon helemaal weg wachttijd 30 minuten extra vergeleken met oude dienstregeling. Nu wordt je geacht binnen drie minuten over te stappen in den haag loi ipv Leiden maar nog niet ene keer gelukt omdat de trein gewoon te laat binnen komt rijden.
Kortom zelfde reis maar nog een half uur langer onder weg dan eerst. Bah

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 20:11

Enorme vertraging van de ic van brussel naar rotterdam. 1 minuut om mijn overstap te halen en ik zit!! Inclusief hakken en 2 sporen verder maar heb het gehaald! Pfoe

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 20:25

Hahahaha respect Lienek

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 20:25

Willl65 schreef:
Nu wordt je geacht binnen drie minuten over te stappen in den haag loi ipv Leiden maar nog niet ene keer gelukt omdat de trein gewoon te laat binnen komt rijden.

Ik snap dat het vervelend is, maar 'nog niet een keer' is gisteren en vandaag?
(Claim overigens vooral geld terug bij vertraging voor dat half uur :j )

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 20:29

Shadow helaas is er op mijn traject steeds weer wat aan de hand. gisteren moest ik vanuit leiden opgehaald worden ivm geen treinverkeer.
Het is gewoon slopend . Maar je hebt gelijk.... Dit is vandaag en gisteren hihi ik word gewoon te oud denk ik :=

Sequinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 20:36

Oké, petitie om de oude dienstregeling weer te gaan gebruiken.. Ik zal dus amper mijn overstap halen op de terugweg, heb vier minuten maar ik moet écht sprinten :/

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 20:41

Ik snap niet waarom ze die dienstregeling helemaal omknallen wanneer het gewoon goed ging van te voren. Bij ons moet je in 5 minuten van de bus naar het station rennen om de trein te halen (bus komt geregeld te laat..)

Sequinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 20:43

Echt hé, op mijn traject is het in de afgelopen drie jaar amper tot niet veranderd en nu hebben ze het echt compleet omgegooid zodat het gewoon een grote puinhoop wordt in de spits...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 21:19

Op een hele hoop trajecten zijn de aansluitingen, reistijden etc juist weer een stuk beter geworden. Ze hebben echt niet de hele dienstregeling omgegooid om specifiek mensen te pesten :=

Sequinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 21:22

Nee dat weet ik ook wel :'), maar ik baal er zo ontzettend van dat ze een relatief goede dienstregeling op een vrij druk stuk zo erg omgooien dat het voor meerdere aansluitingen flik slechter wordt :p.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 21:39

Het heet niet voor niets ergenissen in jet openbaar vervoer he? *\o/*

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 21:45

Die moeten natuurlijk wel blijven :')

Ook rondom eindhoven nog weinig goeds gehoord.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 21:47

Ach, 1 van mijn overstappen is beter geworden :D
De spoorbrug richting Duitsland is nog steeds stuk en op een bepaald deel rijden weer treinen en werd je daar met een bus heengebracht. Alleen was de overstap zo poedersuiker, ik moest op zondagavond meer dan een half uur wachten op de bus. Nu met de nieuwe dienstregeling hebben ze de stopbus weer ingevoerd (die hadden ze eerder afgeschaft doordat er op een bepaald stuk weer treinen gingen rijden), waardoor ik nu direct door kan lopen naar de bus *\o/* Ik kan ook een trein later nemen, waardoor het me nu in totaal bijna een uur aan reistijd scheelt!

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 22:32

Ik vind Eindhoven ook een grote ramp deze twee dagen sureido :')

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 22:34

De ergernis van vandaag...dat ik het soms ontzettend jammer vind dat er in die Qliners geen toilet zit :')

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 22:43

Mijn sprinter rijd opeens naar Tilburg uni, das heel jammer want eerst kon ik altijd al om 25 (en om 34 reed ie aan) in die trein zitten omdat ie eerst pendelde tussen weert - Ehv.

Wel raar hij was om 06 al in weert terwijl ie om 26 aanrijd, loop nu voortaan in weert stage. Hij rijd ook telkens op het uur dus heel irritant dat ik of om 09.10 op stage ben of om 09.40. Gelukkig een heel chille begeleidster die gunt dat ik om 09.40 aanwezig mag zijn, 10 min te laat ^^

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 22:48

Oh dat heeft mijn stoptrein ook ja. Die gaat nu Kerkrade-Sittard ipv Heerlen-Sittard. Dat betekend heeeeel veel vertraging. Aangezien de treinen vanuit dat stomme gat áltijd vertraging hebben. Joost mag weten waarom

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 23:01

Ook stom dat wanneer je 5 min vertraging hebt met een sprinter, ze er meteen 10 min opgooien omdar een intercity nog even voorrang moet hebben.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 09:15

Er zit iemand naast me in de treindie op vol volume (wel met oortjes maar kan alsnog meegenieten) een Chinees luisterboek ofzo loopt te luisteren :')

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 10:08

Willl65 schreef:
Shadow helaas is er op mijn traject steeds weer wat aan de hand. gisteren moest ik vanuit leiden opgehaald worden ivm geen treinverkeer.
Het is gewoon slopend . Maar je hebt gelijk.... Dit is vandaag en gisteren hihi ik word gewoon te oud denk ik :=

Sinds de nieuwe dienstregeling ontwijk ik Leiden := De trein van Leiden-Alphen-Utrecht zijn veeeeeel te kort nu. Na maandag 2x geknuffeld te hebben met reizigers en gister een keer ben ik er wel weer klaar mee!

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 10:43

Ik kwam er gisteren achter dat mijn trein (sprinter) niet meer stopt op overvecht en de daarop volgende halte waardoor sportpark nu de eerst volgende is vanaf utrecht. Ik vind het echt ideaal!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 10:46

@sureido: weert-tilburg uni is al jaren een verbinding. Alleen wegens de verbouwing in eindhoven hebben ze die route een tijdje op moeten knippen.

Als je stopper vertraging heeft dan krijgt een ic die misschien 2 minuten later vertrekt inderdaad voorrang, want die gaat anders ook heel veel vertraging oplopen en de ic daarachter ook weer. Dan is het eind zoek en laten ze liever een stopper die in weert die tijd weer goed maakt met de kering langer wachten dan veel meer reizigers in de ic benadelen. Op sommige trajecten waar nog veel meer treinen rijden maken ze zelfs soms de keuze de stopper op te heffen of als ic te laten rijden zodat hij treinen achter zich niet meer zo in de weg rijdt.

Even voor de beeldvorming: als je in eindhoven een stoptrein 1 minuut voor de ic richting weert laat vertrekken dan rij je met de ic tussen eindhoven en weert niet harder als 80 en kom je strak achter de stoptrein aan in weert. Normaal mag je op dat stuk 140 dus tel maar uit hoeveel ellende zo'n vertraagde stopper veroorzaakt voor een ic die feitelijk wel gewoon op tijd is.

Fish_n_Chips

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 14:46

Er was vanochtend een bommelding op het station van Zwolle. Paar klasgenoten waren daardoor te laat en ééntje kwam zelfs helemaal niet (die was halverwege omgekeerd).

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 18:32

Serieus Fish n Chips? Hoe laat was dat? Ik had namelijk nergens last meer van, er was wel een storing maar dat was al over toen ik vertrok.

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 18:39

Even frustratiemomentje. -:(-
Wat een rare dienstregeling hebben ze ervan gemaakt in Groningen. Lijn 11 is ineens 1? En rijdt via UMCG Noord :') Complete haltes zijn dus verdwenen. Halte oude Ebbingestraat wordt niet meer bediend, de hele verlengde straat niet meer. Andere lijn 171 rijdt er ook niet meer langs. Nee, daar stapten ook nooit mensen uit ofzo. :')