Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 11:31

Wauw zulke ouders wil ik ook wel := , helaas de jongste van 5. Als iedereen 5000 kreeg dan leefden ze nu op straat

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 11:34

Zelf gespaard hier, had meer kunnen zijn maar 2 jaar terug een, toendertijd, nieuwe auto gekocht en paarden gehad dus sparen was niet zo mijn prioriteit, helaas haha! Nu neem ik van thuis wat dingetjes mee zoals oa mijn bed sowieso maar meeste moet nieuw gekocht. Gelukkig woon ik aan de grens en in Duitsland is alles stukken beter te betalen en werk bij Ikea dus 15% korting op grote dingen tikt wel lekker aan.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 12:04

Sparen heb ik tot op heden niet gedaan, ontzettend dom natuurlijk maar daar ga ik nu iig wel mee beginnen. Maar omdat ik bij mijn ouders thuis de zolder kamer als woonkamer heb, heb ik al wel het een en ander aan meubels, dat scheelt gelukkig wel iets :) En ik heb me voorgenomen om elke maand iets te kopen, heb natuurlijk geen idee wanneer ik een huis toegewezen krijg, gaat hier via loting...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 12:20

Ik had €3500,- gespaard waarvan nu €3000,- over is. Als alles een beetje gesetteld is ga ik weer beginnen met sparen. Volgens m'n berekeningen kan ik €500,- per maand naar m'n spaarrekening boeken dus dan zou het wel likker aantikken :)

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 12:34

Sparen kan ik nu echt niet, kom maar net aan rond -O-
Maargoed vriendjelief gaat zeer binnenkort intrekken bij mij dus dan kunnen we wel gaan sparen :)

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 12:36

Wij hebben echt alles nieuw :+
Tot nu toe elektrische boxspring, laninaatvloer boven, meubelset beneden (nog geen eetkamerstoelen), bank, muren laten stucen, verf en voorstrijk voor alle muren, lak voor de houten vloer en huur schuurmachine voor de vloer ook niet goedkoop, lak voor alle kozijnen/trap etc, rolgordijnen slaapkamers, 2 deuren, andere sloten. En natuurlijk kwasten, bakjes, rollers en nog meer kleine dingen die bij elkaar toch wel wat kosten haha.
Dat was het denk ik
En dan moeten we nog
Eetkamerstoelen, nachtkastjes, bureaus voor de computers, slaapbank als logeerbed, ander bad (douchebad), meer verf als het niet genoeg blijkt :P schutting, nu alleen gaas tussen de tuin van de buren haha, vriezer.
Ja zoiets :+ natuurlijk ook nog dingen als bestek, kleed, borden blablablabla.
En nog heeeel veel achterstallig onderhoud waar we ook nog wel even zoet mee zijn, rottende kozijnen enzo.
Ramen die vervangen moeten worden, regenpijp met een gat erin, dakgoot niet goed meer en verstopt. Schoorsteen stenen zitten los dus moet weer gemetseld worden etc etc etc

Dus wij aan voorlopig ook niks meer sparen, alleen maar uitgeven :')

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 13:07

Ik krijg nog een paar duizend euro, denk rond de 6000 euro uit de hypotheek dus dan heb ik bij elkaar weer 17000 spaargeld want 10000 is ook weer aangezuiverd.

ik heb een sociale huurwoning dus ik ga nu rond de 200-250 per maand sparen. Meer is niet heel erg nodig.

Ik had ook alles nieuw gekocht maar had t in 4-5 maanden gedaan dus verspreid. Alleen mn bed was duur... Voor mijn doen dan :P Was 3000 euro maar slaapt echt superfijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 13:08

Ik krijg nog rond 2800 euro , had 5800 euro voor dit huis. Ik houd maandelijks ook amper over

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 13:11

Na aftrek van alle vaste lasten incl benzine en boodschappen blijft er voor mij rond de 800 euro over waar ik van moet sparen, kleding etc moet kopen en leuke dingen moet doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 13:12

Dat is best wat , ik heb 950 euro uitkering en dan toeslagen.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-15 13:35

Redelijk wat verschil in bedragen zeg.

Iemand zei wat over m'n huur geloof ik. Ik verdien goed voor 21 jaar, en die 350 is inclusief gas, licht, water dus kan het makkelijk betalen. Plus dat mijn ouders 15.000 hebben geïnvesteerd en ik ook wel wat verbruik vind ik het een goed bedrag :) Het blijft een sta caravan natuurlijk, maar wel een grote. Hij is 11meter lang en heeft 1 'grote' slaapkamer en nog 2 extra kamers.
Stalling voor m'n paard is ook een net bedrag waar je hier in de buurt echt niet op een pension stal voor staat, en helemaal niet met 24/7 buiten met vriendjes, wei en een zeer goede bak. Dus mag niet klagen :D

Ik had iets van €2500,- spaargeld, heb niet zoveel uit hoeven geven behalve verf (is echt duur!) en wat aankleding. M'n bed was wel een grote uitgave maar verdere meubels had de caravan allemaal al.

Dat veel bedragen zijn gebaseerd op 2 inkomens viel mij ook op, ook qua wat je inkomen moet zijn als voorwaarde. Samenwonen is natuurlijk erg leuk en scheelt dan in de kosten :j
Ik wou graag eerst op mezelf wonen en daarna pas samenwonen, vriendlief heeft een koophuis maar gaat volgend jaar nog een grote verbouwing doen dus blijf nog even op mezelf sowieso.

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 17:56

Ik had 15.000 gespaard. Dat is nu, heb ook een auto gekocht, op. :D En dan heb ik ook nog heel veel van mn ouders gekregen. Maar ok, ik heb ook wel echt alles nieuw in dat huis. Enige wat niet nieuw is is m'n matras van m'n bed.

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 19:09

Wat een prijzen zie ik hier voorbij komen zeg. Hier rustig nog steeds aan het reageren maar zet nog geen zoden aan de dijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 23:44

Gaat nog niet als een zonnetje dus Toushie :(

Ik hoop echt volgende week laatste geld te hebben , dan een nieuw bed een eettafel en de konijnenren <3 . Dan kunnen de andere konijnen ook thuis komen , na 2 jaar weer in mijn oogzicht .. Ene konijn word alweer 8 in november , wil ik in de gaten kunnen houden

En arme ik heb mijn hart verloren aan een asiel kat , 17 jaar en de baas is overleden. Hart huilt ik kan er echt geen kat bij -O-

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 07:51

Wow wat een prijzen. Ik hoorde op een donderdag dat ik mijn vorige huis dat weekend nog uit moest. Huurde een kamer in het huis van iemand anders dus had totaal geen inboedel of iets. En geen spaargeld (gaat nogal lastig, sparen met een baan in de paarden :+ ).. Had ongelovelijk veel geluk dat ik dit huisje vond, stond net een paar uur op internet. Er waren nog iets van 10 mensen komen kijken, en gelukkig kreeg ik het! Dus het weekend gelijk verhuisd. Hier is het vrij normaal dat je een huis huurt met meubels en zo, bij dit huis zat zelfs al het bestek en keukengerei al in de kastjes. Wil dit wel allemaal vervangen door mijn eigen spul en de hele zooi heeft echt een lik verf en een nieuwe vloer nodig, maar dat komt met de tijd wel.

Had net op Ikea een shoppinglist gemaakt, wat is Ikea toch ook goedkoop! Incl. vloer en alle meubels die ik nog nodig heb (mag de banken en het bed niet vervangen ivm als ik eruit ga en iemand anders komt erin), en kom nog onder de 500,- uit :+

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 08:06

Meubels hebben wij via marktplaats gekocht, m'n vriend heeft iets tegen Ikea meubels :')

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 08:41

ArGieVai schreef:
Wow wat een prijzen. Ik hoorde op een donderdag dat ik mijn vorige huis dat weekend nog uit moest. Huurde een kamer in het huis van iemand anders dus had totaal geen inboedel of iets. En geen spaargeld (gaat nogal lastig, sparen met een baan in de paarden :+ ).. Had ongelovelijk veel geluk dat ik dit huisje vond, stond net een paar uur op internet. Er waren nog iets van 10 mensen komen kijken, en gelukkig kreeg ik het! Dus het weekend gelijk verhuisd. Hier is het vrij normaal dat je een huis huurt met meubels en zo, bij dit huis zat zelfs al het bestek en keukengerei al in de kastjes. Wil dit wel allemaal vervangen door mijn eigen spul en de hele zooi heeft echt een lik verf en een nieuwe vloer nodig, maar dat komt met de tijd wel.

Had net op Ikea een shoppinglist gemaakt, wat is Ikea toch ook goedkoop! Incl. vloer en alle meubels die ik nog nodig heb (mag de banken en het bed niet vervangen ivm als ik eruit ga en iemand anders komt erin), en kom nog onder de 500,- uit :+

Mn broer heeft idd ook een huis waar alles al in staat, einde van de maand gaan ze verhuizen naar Duitsland dus ze moeten nu ook alles kopen haha

Meubels kijk ik zowel bij ikea als marktplaats. Ik ben in oktober jarig en wil allemaal ikea cadeaubonnen vragen haha :))

ssssuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 08:59

Rebecca, vind het best apart dat je nog steeds de andere helft niet heb gekregen eigenlijk? Of ligt dat gewoon aan je bewindvoerder?

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 09:16

Kijken jullie trouwens ook op funda of marktplaats voor huurhuizen ? Of bij makelaars ? Krijg je eigenlijk ook huurtoeslag als je via makelaar huurt ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 10:50

ssssuus schreef:
[naam], vind het best apart dat je nog steeds de andere helft niet heb gekregen eigenlijk? Of ligt dat gewoon aan je bewindvoerder?

Maandag sleutel ingeleverd, max volgende week vrijdag zal het er wel staan

Shivatjuh01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 11:25

WinSel schreef:
Kijken jullie trouwens ook op funda of marktplaats voor huurhuizen ? Of bij makelaars ? Krijg je eigenlijk ook huurtoeslag als je via makelaar huurt ?

Ja hoor, zolang de woning aan de eisen voldoet krijg je ook huurtoeslag. Ik huur ook particulier.

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 10:22

Wat een huurbedragen. Dat was hier uiteindelijk ook een beetje een issue toen we rond aan het kijken waren voor een huis. Plus mijn vriend wilde graag in ons dorp blijven. En nu heb ik gekocht met een hypotheek van 470euro in de maand. En hebben we een ruime tussenwoning met drie slaapkamers en een grote zolder (100m2 bij elkaar).
Verder hebben we vaste lasten electriciteit/gas, water, verzekeringen (incl twee auto's), internet en straks ook nog de boodschappen. Dir kosten worden door twee gedeeld. En verder betalen we zelf allebei ons telefoonabonnement, zorgverzekering en wegenbelasting.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 10:42

Hebben jullie ervaring met de handdoeken en pannen van de action ?

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 11:10

Ik heb de soeppan en die anti aanbakpannen van de action. Niks op aan te merken. De handdoeken vind ik erg dun, haal ik ze liever bij de zeeman.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 11:14

De handdoeken heb ik momenteel ivm het kleurtje :P , maar als ik ze vergelijk met mijn handdoeken van de blokker zijn ze flutjes