paasei

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Re: paasei

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 15:24

Warm, broeierig, heiig weer.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 15:40

Gatverdamme, moest even naar de arts. De auto gaf 39 graden in de zon aan en in de schaduw bij 't ziekenhuis was het 31. Ik ging met een rok en shirtje vers van de waslijn naar het ziekenhuis en ik stapte uit in een natte vaatdoek. En let wel, dat stukje van huis naar 't ziekenhuis is net aan 1100 meter. Nee, ik ben niet aardslui maar ik kan niet verder dan 50 meter lopen. :D

Nu weer lekker in de airco terug. Is het al volgende week?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 15:42

Het is echt paasei warm vandaag. -O-

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 16:27

Jep ik meld mij ook. Dit topic is op mijn lijf geschreven :') Het enige positieve aan de zomer is dat mijn paard dan 24/7 buiten staat op de wei. Maar ook dan komen er weer ongemakken bij. Te warm, toch maar weer even paar uurtjes smiddags op stal, vliegen, te warm om te rijden, stinken naar zweet, jacobskruiskruid trekken hele zakken vol, paard te dik door het gras.

Vandaag vies benauwd. Ze verwachten hier rond 19:00u wel wat onweer dus dat vind ik wel leuk. Nee maar echt geef mij maar november en decemeber. Alhoewel in februari ik ook wel weer ga klagen dat ik wel weer wat zon licht nodig heb en niet kan wachten om de vogeltjes weer te horen fluiten :D :') :') :') :')

Edit ik heb mijn zonnebril in de zomer nog net geen 24/7 op. Ook thuis op de bank vaak op. Kan niet wachten op wat meer donker weer. Kost mij minder energie

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 17:39

Hieperdi, het viel mij dus gisteren pas op. Liep om 8 uur even naar buiten en dacht ineens wow het word al lekker donker! Heerlijk! <3

Hier was het warm vandaag met buien tussendoor. Het was wel goed te doen op het werk. Nu hopelijk een herfstig jaar verder please.

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 18:25

nevica schreef:
Hieperdi, het viel mij dus gisteren pas op. Liep om 8 uur even naar buiten en dacht ineens wow het word al lekker donker! Heerlijk! <3

Hier was het warm vandaag met buien tussendoor. Het was wel goed te doen op het werk. Nu hopelijk een herfstig jaar verder please.

Ja het gaat hard nu. En vanaf volgende week ook kouder weer, 17 graden zag ik

Eik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 07:03

Ik kom mij hier ook melden als echte hittegolf-hater.

Ik vind het zo vies en naar die warmte en benauwdheid. Zweet overal, lucht die zo dik is dat je zuurstof tekort komt en constant moe en geen honger.

Nee geef mij dan maar lekker 15 graden met zon en wolken en af en toe een bui. Van die dagen waarop het in de ochtend zo koud is dat je een dik vest aan moet en wolkjes kan ademen en in de middag een zonnetje en zonder vest in de tuin kan zitten.

Hopelijk komen die dagen snel. Want die 9 maanden regen van afgelopen jaar hoeven nou ook weer niet.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 08:04

Als het goed is dan is het vandaag de laatste zomerse dag. Laat de herfst maar komen *\o/*

Gisteren is het hier flink tekeer gegaan met onweer en regen. Een aantal inslagen zeer dichtbij. De overspanningsbeveiliging is afgegaan. Sinds installatie is dat niet gebeurd, dus eindelijk deed die ook eens iets voor de kost. :')

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 08:28

Haha, hier ging het gisteren ook aardig los..stortbuien en toen was het flink afgekoeld. Zat op de tribune met mijn korte broek en vestje en vond het aardig fris terwijl ik me s"middags helemaal kapot zweette.

Eik, ja mooi omschreven die dikke lucht..dat vind ik zelf ook altijd het ergste. Dat gevoel alsof je inderdaad zuurstof tekort krijgt.

Morgen 21/22 graden..eindelijK! Dat vind ik fijn..liever ook niet de hele dag de zon. Nu inderdaad niet weer 9 maanden regen.

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 09:20

Helemaal mee eens elisa! Het is zo vies benauwd en vochtig.
Ik functioneer ook wat beter op mijn werk met lagere tempraturen. Ik werk in de schoonmaak, kantoren zijn allemaal wel goed te doen vanwege airco. Maar de gangen en trappenhuizen zijn niet te doen %)
Hier viel het overigens erg mee gisteravond, alleen wat miezer maar geen onweer wat ze wel voorspeld hadden.

Afgelopen winter was wel extreem. Onze pensionpaarden staan eigenlijk altijd alleen in februari 2/3 weken binnen omdat het land dan echt even een reset nodig heeft. Maar afgelopen jaar hebben wij ze ook in november 2/3 weken binnen moeten houden. Ik sta er alweer wat jaren maar dat had ik nog nooit mee gemaakt.

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 09:23

Tazzey schreef:
Als het goed is dan is het vandaag de laatste zomerse dag. Laat de herfst maar komen *\o/*

Gisteren is het hier flink tekeer gegaan met onweer en regen. Een aantal inslagen zeer dichtbij. De overspanningsbeveiliging is afgegaan. Sinds installatie is dat niet gebeurd, dus eindelijk deed die ook eens iets voor de kost. :')

Wat houdt dat precies in een overspanningsbeveiliging? Hier in het westen van het land dit jaar erg weinig tot geen onweer gehad

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 10:11

Hieperdi schreef:
Tazzey schreef:

Wat houdt dat precies in een overspanningsbeveiliging? Hier in het westen van het land dit jaar erg weinig tot geen onweer gehad

Dat zit ingebouwd in de meterkast en die vangt pieken in de spanning op het stroomnet op. In de app zagen we dat hij na de tweede inslag geactiveerd was. We hebben dat een paar jaar geleden laten installeren toen we na een inslag in ons pand met een enorme schadepost zaten toen vrijwel alle elektronische apparatuur was doorgebrand waaronder een aantal dure PC's. Tot nu toe heeft hij nooit wat hoeven doen, tot gisteren dus. Ik hoorde van buren dat zij wel schade hebben.

Overigens zit ik in het westen, dicht aan de kust en het is hier echt heel flink tekeer gegaan.

Eik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 11:12

Elisa2 schreef:
Eik, ja mooi omschreven die dikke lucht..dat vind ik zelf ook altijd het ergste. Dat gevoel alsof je inderdaad zuurstof tekort krijgt.

Morgen 21/22 graden..eindelijK! Dat vind ik fijn..liever ook niet de hele dag de zon. Nu inderdaad niet weer 9 maanden regen.

Alsof je gewoon de lucht kan voelen terwijl je er doorheen loopt. Ondertussen happen naar adem. Bah...

Vanmorgen heel vroeg al in het bos, we hadden hier mist en ik dacht dat het dan wel wat koeler zou zijn. Helaas na 10 minuten al zwetend door het bos.

Zo Tazzey dat is wel fijn dat het gewerkt heeft en jullie geen schade hebben. Hier klein buitje en dat was het.

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 11:43

ik zit vlakbij hoek van holland. Wellicht zit jij wat hoger tazzey? Heftig hoor de schade zal inderdaad enorm geweest zijn. Ik vind het een prachtig fenomeen maar o zo gevaarlijk en het kan bij inslag enorm veel ellende geven. Ook met de paarden vind ik het soms wel spannend, helaas gebeurt het nog wel eens dat het totaal mis gaat. Let op heftige beelden voor de gevoelige kijker https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/396 ... -in-tranen

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 13:00

Eik, ja dat gebeurt ons geen tweede keer. De verzekering vergoed nooit de volledige schade, dus dat was destijds een flinke schadepost.

Hieperdi, ik zit inderdaad een heel stuk hoger. Er zijn hier in de buurt twee woningen waar brand uitbrak na inslag.
Onweer en paarden... Ik vond dat altijd doodeng en wij haalden ze altijd binnen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 13:51

Vanmorgen hardgelopen in het bos. Na 1km liepen de stralen zweet al over mijn gezicht. Bah.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 14:04

vies warm. Vreselijk deze week.

Zweten kleverig vies warm vooral die luchtvochtigheid soms ook nog heel hoog. Soms gelukkig eventjes wind of bewolking maar dan nog Vreselijk.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 14:06

Het is echt vreselijk. Net terug van de voetbalwedstrijd van m’n zoon, maar bluhhhh.
Hij kwam ook drijfnat het veld af :') Ik ben ook echt oververhit, wat een tyfustakkeweer. Nu blijf ik lekker in de airco thuis de rest van de dag :j

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 14:44

Wat is het weer warm gatver . Vanmorgen ging het nog maar nu bah bah

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 15:20

Het is nu echt zo paasei warm. Ik stond op de markt. Vanochtend was het heerlijk, na 12 uur kwam de zon en je brandde gewoon weg. Nu binnen met de airco aan maar ik ga echt douchen zo want ik ben zeiknat.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 16:28

Ik kijk zo enorm uit naar avonden met kaarsjes aan onder een heerlijke deken op de bank met warme chocomel, heerlijk met mijn dikke, gevoerde bedsokken mn bedje in met puffie dekbed. Ijskoude kamer en heerlijk opwarmen onder de deken. Wakker worden met een koude neus maar de rest helemaal lekker warm. Gauw rennen naar de wc want koud koud koud en weer even terug dat warme bedje in. heeeeeerlijk.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 17:00

Daar kan ik me nou helemaal in vinden. Laat maar komen!

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 17:04

Ik heb de geurkaars al aan. Wel met een ventilator op me gericht maar ik ga niet meer wachten. Heb al wat decoratie neer gezet, dekentjes op de bank, heb er een herfstig boek bij. Kom maar op met de herfst. *\o/*

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 19:38

Hutcherson schreef:
Ik kijk zo enorm uit naar avonden met kaarsjes aan onder een heerlijke deken op de bank met warme chocomel, heerlijk met mijn dikke, gevoerde bedsokken mn bedje in met puffie dekbed. Ijskoude kamer en heerlijk opwarmen onder de deken. Wakker worden met een koude neus maar de rest helemaal lekker warm. Gauw rennen naar de wc want koud koud koud en weer even terug dat warme bedje in. heeeeeerlijk.

Omggg dit *\o/*

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 19:42

Wij hebben aantal jaren geleden airconditioning laten ophangen. 1 in de woonkamer en 1 in de slaapkamer. Wij wonen in een oudhuis dus niet ter vergelijking met een nieuwbouwwoning die tegenwoordig ook koeling in de vloer hebben. Het was een flinke investering maar wij zijn er zo vreselijk blij mee. Elke nacht zet ik hem op 21/22 graden. Geen zweet en plak nachten meer. Het scheelt dat wij veel zonnenpanelen hebben want ze vreten veel energie. Deze kunnen ook verwarmen, ideaal in de winter

Edit vannacht rond 02:00u verwachten ze dat het wel even gaat spoken en onweren hier. Ik vind het altijd weer spannend met de paarden op het land maar ze zijn zeker niet her hoogste punt. Hopelijk staan ze morgen allemaal nog op 4 benen :') Vaak zat in het verleden dat ik snachts wakker werd en dacht ohhh arme paarden. Ik voel mij dan zo schuldig. Maar ze kunnen veel hebben dat weet ik

Afbeelding