Rare mensen op marktplaats deel 9!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 20:46

DuoPenotti schreef:
Het woord vriend was duidelijk het probleem :D

Yep! Agree! :')

Hij was helemaal niet op zoek naar een kantenmaaier :')

Kansloze gast! :))

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 23:03

DuoPenotti schreef:
Heeft die persoon je geblokkeerd?
Of is dat geen persoon maar type naaimachine?

Als ik zoek op Pfaff 1222 krijg ik diverse pfaff machines maar geen 1222

Nee, gaat niet om een persoon, gaat echt om de meldinng dat er een Pfaff 1222 gevonden is.
Het zijn wel altijd verschillende foto's.

Enige wat ik zou kunnen bedenken dat er toch een oplichter is, wiens advertentie meteen weer verwijderd wordt.

Voor "Vendomatic " krijg ik dagelijks meldingen en die kan ik dan gewoon openen...

Toch maar eens mp contacten

beert

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 08:30

En als je zoekt vanaf je pc en niet in de app? Dan weet je in elk geval of het aan de app ligt of aan marktplaats.

TessaxQuincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 15:16

Hallo!

Ik heb nu een e-reader te koop staan. Hoe veilig is het verzenden via marktplaats? Ik heb 'm eigenlijk alleen op ophalen staan, maar krijg constant reacties van mensen die te ver weg wonen.

Ik lees altijd dingen dat mensen dan gaan zeggen dat ze het artikel niet hebben gekregen, of in slechte staat. En vervolgens geeft marktplaats dan het geld weer terug, hoe werkt dat?

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 17:32

Als je via Marktplaats het verstuurt, krijg je ook een verzendlabel van Post NL of van DHL, welke je kiest. Sowieso krijgt de ander en jijzelf dan een track and trace. Dus als het niet is aangekomen, dan is het ook echt niet aangekomen. Dat kun je zelf ook volgen. Het is wel heel handig om daarom via marktplaats zelf het verzendverzoek te maken en het label via hun te krijgen. Dus blijf binnen de marktplaats omgeving.

Zelf heb ik dat eigenlijk nog nooit meegemaakt dat er iets niet aankwam.

Wat de slechte staat betreft zou je vooraf een aantal goede fotos kunnen maken, voordat je het in het pakketje doet. Maar ook dat heb ik dan niet meegemaakt nog en ik koop toch regelmatig via Marktplaats en Vinted.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 17:34

sasja0705 schreef:
DuoPenotti schreef:
Heeft die persoon je geblokkeerd?
Of is dat geen persoon maar type naaimachine?

Als ik zoek op Pfaff 1222 krijg ik diverse pfaff machines maar geen 1222

Nee, gaat niet om een persoon, gaat echt om de meldinng dat er een Pfaff 1222 gevonden is.
Het zijn wel altijd verschillende foto's.

Enige wat ik zou kunnen bedenken dat er toch een oplichter is, wiens advertentie meteen weer verwijderd wordt.

Voor "Vendomatic " krijg ik dagelijks meldingen en die kan ik dan gewoon openen...

Toch maar eens mp contacten

Ik heb hetzelfde bij verschillende zoekopdrachten. Krijg een melding dat er drie nieuwe resultaten zijn en als je ze aanklikt is er niks

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 17:36

Jaaaaa dat heb ik ook met steigerhouten make up tafel :+

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 18:14

TessaxQuincy schreef:
Hallo!

Ik heb nu een e-reader te koop staan. Hoe veilig is het verzenden via marktplaats? Ik heb 'm eigenlijk alleen op ophalen staan, maar krijg constant reacties van mensen die te ver weg wonen.

Ik lees altijd dingen dat mensen dan gaan zeggen dat ze het artikel niet hebben gekregen, of in slechte staat. En vervolgens geeft marktplaats dan het geld weer terug, hoe werkt dat?

Wat ik altijd doe als iemand wil verstuurd hebben : ik geef ook bij de chat aan dat ik nog eens foto's van het product zelf, van de verschillende stadia van inpakken EN van het inleveren maak...
Ik schrijf er dan bij dat ik dat doe voor de zekerheid van beiden en als er iets zou zijn bvb met de vervoerder.

Voor mij om het even of het om een product gaat van 2 € of 200.

Grappigerwijs had ik dus al een aantal "kopers" die dan afgehaakt zijn en van de koop afgezien hebben... en nog grappiger : daar ging het altijd om kleine bedragen.

Kennelijk denken "oplichters" dat men bij kleine bedragen geen actie onderneemt, haha

TessaxQuincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 18:15

beert schreef:
Als je via Marktplaats het verstuurt, krijg je ook een verzendlabel van Post NL of van DHL, welke je kiest. Sowieso krijgt de ander en jijzelf dan een track and trace. Dus als het niet is aangekomen, dan is het ook echt niet aangekomen. Dat kun je zelf ook volgen. Het is wel heel handig om daarom via marktplaats zelf het verzendverzoek te maken en het label via hun te krijgen. Dus blijf binnen de marktplaats omgeving.

Zelf heb ik dat eigenlijk nog nooit meegemaakt dat er iets niet aankwam.

Wat de slechte staat betreft zou je vooraf een aantal goede fotos kunnen maken, voordat je het in het pakketje doet. Maar ook dat heb ik dan niet meegemaakt nog en ik koop toch regelmatig via Marktplaats en Vinted.

En dan denk ik dat het ook veiliger is om zonder kopersbescherming te doen? Of juist met? En krijg je zonder kopersbescherming meteen je geld of later?

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 19:00

Kopersbescherming is volgens mij een keuze van de koper. Voor verkopers staat het aan en een koper kan het uitzetten.

Uitbetaling ligt ook aan de hoogte van het bedrag. Ik heb recent vooral dingen gekocht en niet verkocht (en betaald via mp). Anderen kunnen die vraag vast beter beantwoorden.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 11:55

Ik zit weer eens te wachten op iemand die te laat is... Over 6 minuten gaat de deur op slot en ga ik in huis bezig.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 12:03

Zo irritant als mensen laat zijn! Stuur dan even een berichtje ofzo!

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 12:09

En dat voor iets gratis, compleet nieuw in de verpakking met een nieuwwaarde van 80,-.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 16:47

Nou die is nooit meer op komen dagen dus het staat er opnieuw op. Wel weer snelle handel gedaan met boeken 2x dus alsnog wat kwijt. :)

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 20:45

Heb er weer ene.... of ik iets kan komen brengen dat gratis wordt aangeboden en ivm formaat alleen kan worden opgehaald. Enkele reis in bijna een half uur. Dus ik gezegd voor €25,- kom ik het wel brengen. Vergoeding brandstof en tijd....

Ja nee dan zien we ervanaf.

:+ wat denken mensen nou.... _O-

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 21:58

Nou dan vind ik je nog aardig.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 08:36

Oh ik vraag ook wel eens of mensen wat kunnen komen brengen, want ik heb geen auto. Maar wel alleen als het echt dichtbij is, en ik geef al aan dat ik er gerust extra voor wil betalen. Als het zoals bij jou dus al gratis is, betaal ik met liefde die 25 euro als ik het graag wil hebben :D

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 15:03

Hehe. Na alle mensen op fb en marktplaats die €20 bieden (en ook alleen "20" sturen) vanmorgen een net mailtje gehad van iemand, die om 13.00 langs is geweest en de maaier opheeft gehaald.

Je zou toch bijna denken dat het onmogelijk is

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 15:11

Ik had het getest met mijn moeder. Als ik een advertentie op ophalen heb staan en ik verstuur een betaalverzoek én selecteer versturen via Postnl, dan kreeg ze niet de optie tot kopersbescherming.

Maar de laatste keren heb ik het verkoopbedrag verhoogd met de verzendkosten en apart een label aanmaakt via postnl/dhl. Voor postnl maakt het trouwens niet uit qua prijs.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 16:53

Nouja krijg ik net een berichtje met beste Marissa
En daaronder met beste wim ik heb 10 garnalen ontvangen in plaats van de afgesproken 20.

Terwijl degene maar 10 besteld heeft bij mij en ik heet ook geen Wim. Mensen lezen echt niet ofzo

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 17:03

Wellicht heeft deze elders ook besteld en uit boosheid nu de verkeerde aangeschreven. Dat kan toch ? Zou er gewoon een net berichtje achteraan doen.

Wat vervelend te horen wij hadden de afspraak verzenden 10 stuks en ben ook niet wim dus denk dat u de verkeerde heeft aangeschreven

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 17:10

Ik heb ook een bericht terug geschreven met dat het niet klopt, wel gelezen geen antwoord

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 17:14

Oh heb antwoord met dat ik foto's verwissel met een vrouw terwijl ik dat zelf ben. Omg echt hoe moeilijk kan het zijn

Amyd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 13:12

Ik ben al een tijdje stille meelezer in dit topic.
Ik kruip nu even onder mijn steen vandaan, want mijn frustratie is groot en ik moet even spuien :+

Mijn paard is onlangs ingeslapen en ik heb besloten om geen paard meer aan te schaffen.
Ik ben dus mega uitverkoop aan het houden na 27 jaar een eigen paard te hebben gehad en ook 27 jaar aan spullen.

Echt hoe vaak mensen minder dan de helft bieden is echt bizar.
En als je dan iemand heb die een beetje fatsoenlijk bedrag bied en je reageert terug dat je het voor dat bedrag wel verkopen, dan hoor je daar ook niks meer van.

Mensen die vragen stellen over producten waar je netjes op antwoord en dan ook vervolgens niets meer van hoort.
Hoeveel moeite kost het om te zeggen dat het toch niet is wat je zoekt.
Het fatsoen is echt ver te zoeken.

Ik begin het zelf soms lastig te vinden om nog netjes te blijven.

Ik heb ook het idee dat het met paardenspullen erger is dan met niet paardenspullen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 14:06

Troost je. Ik heb af en toe wat te koop staan. Je wil niet weten hoe vaak er naar de bekende weg wordt gevraagd of ze even voor je beslissen dat ze iets morgen komen halen. En voor een10e van de al lage vraagprijs.
Erg beledigd zijn want ze boden toch een goede prijs. }>