Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xPabloBokt schreef:Oké, ik besef echt dat dit een first world problem-ergernis is. Maar ik ga het toch neerzetten.
Ik had bloemkoolroosjes besteld voor het avondeten. Die waren blijkbaar niet op voorraad, dus kreeg ik mijn geld terug en in plaats daarvan een volledige hele bloemkool. Nu heb ik geen zin om aan het eten te beginnen omdat ik die bloemkool nog moet slachten.Zeur niet, je hebt een gratis bloemkool. Maar hè.
_San87_ schreef:Ja en nee, taal ontwikkelt zich nu eenmaal, dus om daar als niet-moedertaalspreker een mening over te hebben, vind ik grappig.Even los van bovenstaand voorbeeld, he. Maar. Moedertaalsprekers kunnen het niet mis hebben?
Mkango schreef:_San87_ schreef:Ja en nee, taal ontwikkelt zich nu eenmaal, dus om daar als niet-moedertaalspreker een mening over te hebben, vind ik grappig.Even los van bovenstaand voorbeeld, he. Maar. Moedertaalsprekers kunnen het niet mis hebben?Mijn Franse vrienden spreken ook geen Frans zoals ik dat op school geleerd heb, maar wie ben ik om daar wat van te vinden?
Mkango schreef:Ja en nee, taal ontwikkelt zich nu eenmaal, dus om daar als niet-moedertaalspreker een mening over te hebben, vind ik grappig.Mijn Franse vrienden spreken ook geen Frans zoals ik dat op school geleerd heb, maar wie ben ik om daar wat van te vinden?
oomens schreef:Er is niet zoiets als een Taalunie voor het Engels, dus die vlieger gaat sowieso niet op.Mkango schreef:Ja en nee, taal ontwikkelt zich nu eenmaal, dus om daar als niet-moedertaalspreker een mening over te hebben, vind ik grappig.Mijn Franse vrienden spreken ook geen Frans zoals ik dat op school geleerd heb, maar wie ben ik om daar wat van te vinden?
Natuurlijk bestaat er wel zoiets als foutief taalgebruik. Dat vergeten te descriptivistische taalwetenschappers wel eens, maar uiteindelijk zijn zij wel degenen die daarover gaan.
Je kunt aan de zijlijn verkneukelend staan observeren en publiceren over wat er allemaal voor interessante ontwikkelingen gaande zijn, maar je zou evengoed met duidelijke voorschriften over hoe het hoort kunnen komen. Daar hebben we uiteindelijk instanties als de Taalunie toch voor? Maar nee, mensen iets voorschrijven is blijkbaar iets vies geworden, dat zou niet meer horen ofzo?