Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

maralyn

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #9

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 17:52

Corona positief....
Verdikke

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 18:51

xPabloBokt schreef:
Oké, ik besef echt dat dit een first world problem-ergernis is. Maar ik ga het toch neerzetten.

Ik had bloemkoolroosjes besteld voor het avondeten. Die waren blijkbaar niet op voorraad, dus kreeg ik mijn geld terug en in plaats daarvan een volledige hele bloemkool. Nu heb ik geen zin om aan het eten te beginnen omdat ik die bloemkool nog moet slachten.

:')

Zeur niet, je hebt een gratis bloemkool. Maar hè.

Als je geen zin hebt in dat gedoe met roosjes -> je kunt hem ook wassen, in plakken snijden en dan kleinere blokjes van snijden. Geen roosjes, maar wel dezelfde smaak en veel sneller klaar

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 18:54

Of in dikke plakken snijden, in smeren met olijfolie, kerrie en paprikapoeder en wat grof zeezout en de oven induwen.
Minimale moeite, wel heel lekker.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 18:55

@MDH wat erg van dat bedrijf, die willen niet verkopen blijkbaar. Hopelijk komt de grote baas daar nog achter zodat de betreffende medewerker erop aangesproken wordt, want dat is echt slecht…

Je collega is ook lekker bezig :oo

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 18:56

Of je stopt m in zn geheel in de oven.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 18:57

Maralyn :(:) balen

Hele bloemkool lekker. :Y) Stukjes van maken en de andere helft morgen of overmorgen in een ander gerecht doen.

Hier iemand kennelijk een karaokeset buiten gezet. Nu "genieten" van dronken gekrijs door een microfoon. Altijd fijn en ik kan niet weg -O-

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 18:58

corinep schreef:

Of net als ik de eerste keer: in z’n geheel in een pan zonder water.

#talent

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 19:00

Niobe schreef:
corinep schreef:

Of net als ik de eerste keer: in z’n geheel in een pan zonder water.

#talent

Hoe snel stond ie in de fik?

Edit: met of zonder het blad er nog aan?

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 19:05

Ik had het op tijd door dat het fout was, om vuur te voorkomen := geen blad geloof ik. Is al wel 20 jaar geleden hoor, ik heb sindsdien ook niet meer gekookt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 19:06

corinep schreef:

Ik dacht dat ik het topic over de pup die niet goed loopt aanklikte dus deze reactie kwam even heel bijzonder over :+

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 19:07

[***] schreef:
corinep schreef:

Ik dacht dat ik het topic over de pup die niet goed loopt aanklikte dus deze reactie kwam even heel bijzonder over :+

_O- _O-

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 19:13

Bezorger die niet heeft aangebeld, maar bij het pakketpunt heeft afgeleverd met reden "niet thuis". Was de hele dag thuis en bezorgvak was zelf tot 19:40. Heb meteen een klacht ingediend :wave:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 19:13

xPabloBokt schreef:
Roosch schreef:
Mensen die zeggen "nee ik ben niks nodig" of "ben je nog iets nodig?".

Dom volk. :7

Ik heb dat met Engelsen die "could of" schrijven. HET IS "COULD HAVE", PLEASE.
Altijd grappig, Nederlanders die moedertaalsprekers van het Engels bekritiseren. :')

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 19:15

Na klacht 101 kan ik wel zeggen dat die direct in de prullenbak gaan.
Niet thuis krijg ik zo vaak als melding. Met als toppertje toch wel bij een brievenbus pakketje :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 19:17

Mkango schreef:
xPabloBokt schreef:

Ik heb dat met Engelsen die "could of" schrijven. HET IS "COULD HAVE", PLEASE.
Altijd grappig, Nederlanders die moedertaalsprekers van het Engels bekritiseren. :')

Even los van bovenstaand voorbeeld, he. Maar. Moedertaalsprekers kunnen het niet mis hebben?

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 19:32

Ik zou het helemaal geweldig vinden als een buitenlander hier even komt uitleggen dat 'hun' nooit onderwerp is, en dat 'me' geen bezittelijk voornaamwoord is.
Een beetje zoals Mehmet Pamuk bij de Groentenist destijds.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 19:33

oomens schreef:
Ik zou het helemaal geweldig vinden als een buitenlander hier even komt uitleggen dat 'hun' nooit onderwerp is, en dat 'me' geen bezittelijk voornaamwoord is.
Een beetje zoals Mehmet Pamuk bij de Groentenist destijds.

_O-.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 19:34

_San87_ schreef:
Even los van bovenstaand voorbeeld, he. Maar. Moedertaalsprekers kunnen het niet mis hebben?
Ja en nee, taal ontwikkelt zich nu eenmaal, dus om daar als niet-moedertaalspreker een mening over te hebben, vind ik grappig. :+ Mijn Franse vrienden spreken ook geen Frans zoals ik dat op school geleerd heb, maar wie ben ik om daar wat van te vinden?

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 19:36

Niobe schreef:
Ik had het op tijd door dat het fout was, om vuur te voorkomen := geen blad geloof ik. Is al wel 20 jaar geleden hoor, ik heb sindsdien ook niet meer gekookt

Klinkt verstandig.

Pup op lage temperatuur in de oven kan best, magnetron zou ik niet doen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 19:38

Mkango schreef:
_San87_ schreef:
Ja en nee, taal ontwikkelt zich nu eenmaal, dus om daar als niet-moedertaalspreker een mening over te hebben, vind ik grappig. :+ Mijn Franse vrienden spreken ook geen Frans zoals ik dat op school geleerd heb, maar wie ben ik om daar wat van te vinden?

Mja, ik zou niet weten waarom je er niks van mag vinden :)).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 19:40

Omdat mijn Frans bij lange na niet op het niveau is dat ik geen grammaticale fouten maak. En dat is het Engels van de meeste Nederlanders ook niet, ook al denken ze van wel. :+

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 19:41

Mkango schreef:

Natuurlijk bestaat er wel zoiets als foutief taalgebruik. Dat vergeten te descriptivistische taalwetenschappers wel eens, maar uiteindelijk zijn zij wel degenen die daarover gaan.

Je kunt aan de zijlijn verkneukelend staan observeren en publiceren over wat er allemaal voor interessante ontwikkelingen gaande zijn, maar je zou evengoed met duidelijke voorschriften over hoe het hoort kunnen komen. Daar hebben we uiteindelijk instanties als de Taalunie toch voor? Maar nee, mensen iets voorschrijven is blijkbaar iets vies geworden, dat zou niet meer horen ofzo?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 19:43

Oke vanaf nu gaan we dan weer "hun hebben" gebruiken en ook de naamvallen komen terug.

Want REGELS ZIJN REGELS!!!! En vroeger was het nou eenmaal beter.

Lees je alsjeblieft eens in in de ontwikkeling van het Nederlands. :o

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 19:46

Volgens mij gaat het niet over alleen Nederlands, maar over taal in het algemeen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 19:47

oomens schreef:
Mkango schreef:

Natuurlijk bestaat er wel zoiets als foutief taalgebruik. Dat vergeten te descriptivistische taalwetenschappers wel eens, maar uiteindelijk zijn zij wel degenen die daarover gaan.

Je kunt aan de zijlijn verkneukelend staan observeren en publiceren over wat er allemaal voor interessante ontwikkelingen gaande zijn, maar je zou evengoed met duidelijke voorschriften over hoe het hoort kunnen komen. Daar hebben we uiteindelijk instanties als de Taalunie toch voor? Maar nee, mensen iets voorschrijven is blijkbaar iets vies geworden, dat zou niet meer horen ofzo?
Er is niet zoiets als een Taalunie voor het Engels, dus die vlieger gaat sowieso niet op.