[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 15:32

Captain schreef:
Ja dit is bespreken van een ander topic, maar wel op een positieve manier. Mag dat wel? :+

Ik zit met verbazing mee te lezen met het zwanger worden topic. Haha, ik dacht altijd dat het voorkomen van kinderen moeilijker was dan het maken van kinderen, maar als ik zie hoe ze daar bezig zijn met hun kinderwens realiseren.. :oo

Is dat iets van 'de laatste tijd' of ging dat pakwek 10-20 jaar geleden al zo met plannen enzo?

Waarom vraag ik dat eigenlijk hier? :')

Haha ben jij ook zo iemand die stiekem gaat meelezen daar en daarna denkt mooi dat ik me daar niet mee bezig hoef te houden ofzo _O- .

Captain

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 15:34

Ja haha, vind het wel fascinerend. Maar ik ben blij dat ik geen seks HOEF te hebben op een bepaalde dag. Dan lijkt mij de fun er wel vanaf te gaan.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 15:34

Op die topics heb ik een kruisje staan.
Geen zin in die steeds bij actieve berichten te zien staan.
En er reageren wil ik daar niet, heb meer fatsoen dan sommige moeders hier.

Maar ken ook wel mensen waar het moeilijk ging, vind het voor die mensen wel intens verdrietig.
Zeker als je dan ziet dat sommige het ene na het andere kind uitpoepen maar het dan verwaarlozen....
De wereld is niet eerlijk, ook wat dat betreft niet.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 15:36

ik vind het altijd wel bijzonder wat hormonen met een vrouw kunnen doen en hoe ver de behoefte aan voortplanting kan gaan. :+

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 15:38

Er schijnen geen hormonen oid te zijn die een kinderwens wel of niet veroorzaken. Dus is gewoon gekkigheid. _O-

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 15:39

DuoPenotti schreef:
Op die topics heb ik een kruisje staan.
Geen zin in die steeds bij actieve berichten te zien staan.
En er reageren wil ik daar niet, heb meer fatsoen dan sommige moeders hier.

Maar ken ook wel mensen waar het moeilijk ging, vind het voor die mensen wel intens verdrietig.
Zeker als je dan ziet dat sommige het ene na het andere kind uitpoepen maar het dan verwaarlozen....
De wereld is niet eerlijk, ook wat dat betreft niet.

Dat ben ik zeker met je eens. Soms denk ik, hoe minder graag je het wilt of kunt, hoe makkelijker het lijkt te gaan.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 15:40

MarlindeRooz schreef:
Er schijnen geen hormonen oid te zijn die een kinderwens wel of niet veroorzaken. Dus is gewoon gekkigheid. _O-

Wat veroorzaakt het dan wel?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 15:45

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 15:46

Op een ander forum was een keer een vrouw die net 2 maanden besloten had baby’s te willen, maar het was nog niet gelukt en meteen helemaal depressief en gestresst. Dat helpt natuurlijk ook niet.
Die ging ook al meteen bij de dokter aanbellen voor de medische opties enzo. Wat een gezeik

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 16:00

Captain schreef:
MarlindeRooz schreef:

Wat veroorzaakt het dan wel?

Ik heb er ooit eens een artikel over gelezen.
Kinderwens is: sociale druk, aangeleerd gedrag, voldoen aan (sociale) verwachtingspatronen.
Lust, zin in seks, libido, wordt wel gereguleerd door hormonen. En zonder maatregelen komen daar dan automatisch kinderen van.

En er zullen ook best mensen zijn die kinderen ook wel gewoon leuk vinden.
Ik las een keer ergens dat het huilen van baby's bedoeld is om een zorgreflex op te roepen in mensen/volwassenen. Toen dacht ik "dan is er bij mij een draadje fout aangesloten". Ik vind het zo'n rotgeluid dat ik vooral geneigd ben heel snel van het geluid weg te lopen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 16:04

Ik denk dat ik per ongeluk aangesloten ben op een hond via WiFi of zo.
Een jankende puppy vind ik wel zielig en wil ik vasthouden.
Krijsende baby, nee idd wegwezen.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 17:01

Ja ik wil ook altijd het liefst wegrennen als ik een kind hoor huilen :Y)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 17:25

Ik denk dat levens invulling ook een grote drijfveer is. Ik heb meerdere mensen gehoord die zich wat radeloos voelen hoe ze hun dagen moeten inkleden en zich helemaal wensdenken hoe mooi je met kinderen kunt wandelen, dierentuin etc. Oftewel je bent dan niet meer zelf verantwoordelijk voor je dagbesteding en dat neemt een onrust weg bij sommige types.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 17:37

Josien_ schreef:
ik vind het altijd wel bijzonder wat hormonen met een vrouw kunnen doen en hoe ver de behoefte aan voortplanting kan gaan. :+

Niet alleen vrouwen.

Heb dat in mijn directe omgeving even zozeer bij mannen gezien.

Bij vrouwen zal de drang misschien vaker heel sterk zijn.
Maar bij mannen bestaat dat dus ook.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 17:45

Bij mannen is het soms nog meer maatschappelijke druk heb ik het idee. Laten zien/afmeten onderling hoeverre je voldoet aan 'het plaatje' lekker baantje, 2onder1 kap, Audi en 2 kinders.
Laatst bijgewerkt door F_Orumster op 03-05-22 17:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 17:45

Ik heb 1 broer met vrouw die heel graag willen maar waarbij het niet lukt, en dat is dan heel moeilijk om te zien dat bij mn andere broer met vrouw nu net 2e geboren is, en dan vanaf moment dat zij stopt met pil omdat ze klaar zijn ervoor dat ze dan binnen 3 maanden zwanger is.

Dit contrast is zo mega, ik heb zelf geen kinderwens, echt totaal niet, ik heb de pasgeborenen echt wel vastgehouden en mn nichtje gaat vrij goed, maar ik vind t ook moeilijk om te zien hoe groot het verschil is en wat een verdriet dat geeft aan het ene stel. Ze zouden zo hard welkom zijn daar, zijn ook heel betrokken bij mijn nichtje en nu neefje, en bij hun peetdochter, die komt te logeren en gaan er dagjes uit mee enz, en dan is het juist hun niet gegund...

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 17:55

F_Orumster schreef:
Bij mannen is het soms nog meer maatschappelijke druk heb ik het idee. Laten zien/afmeten onderling hoeverre je voldoet aan 'het plaatje' lekker baantje, 2onder1 kap, Audi en 2 kinders.

Degene die ik ken niet zozeer.

Daar was het echt een heel diep en serieus gekoesterde wens, waar op een gegeven moment vrijwel alles om draaide.

Dat kan écht heel diep zitten.

(Bij mijzelf 0, maar dat wil niet zeggen dat ik het niet kan zien of herkenning bij een ander)

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 18:34

Over kinderen als levensprestatie gesproken, vond ik deze hier hartstikke goed passen :D

Afbeelding

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 18:48

Zien mensen dat serieus als opscheppen _O-

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 18:55

In een parallel universum mogelijk
Niet in het mijn ein ieder geval :')

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 19:40

Fly high :D

Femke_Tweety schreef:
F_Orumster schreef:

Degene die ik ken niet zozeer.

Daar was het echt een heel diep en serieus gekoesterde wens, waar op een gegeven moment vrijwel alles om draaide.

Dat kan écht heel diep zitten.

(Bij mijzelf 0, maar dat wil niet zeggen dat ik het niet kan zien of herkenning bij een ander)

Ja, die ken ik ook, dat heet nu ex

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 21:18

Oh horror de meivakantie, supermarkt vol krijsend gespuis. Op skates, met mini karretjes, op loopfietsen en noem maar op. Blegh.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 21:21

Mars schreef:
Oh horror de meivakantie, supermarkt vol krijsend gespuis. Op skates, met mini karretjes, op loopfietsen en noem maar op. Blegh.
Maar wel lekker rustig in de trein vandaag, ondanks de spits. <3

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 21:23

Hier helaas een jankend kind in de stiltecoupé… buiten de spits. Echt niet grappig kind was 8-10 ofzo dus kon prima haar smoel houden. Strontvervelende moeder bleef ook bellen in de stiltecoupé nadat ze aangesproken was. :+

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 22:24

Kind heeft het niet van een vreemde dus…

We is ooit een onderzoek geweest (20 jaar terug of zo) waarbij mensen ‘een belangrijke test’ voor iets moesten maken. Tijdens de test werden deze mensen gestoord. Dan zaten ze dus in een lokaal waar in de buurt geheid werd tijdens de test. Ook een lokaal met een huilende baby etc. Bleek het geluid van een baby het meeste af te leiden.

Kan ik me goed voorstellen. Er zullen vast mensen zijn die het liefst hun pen neer leggen en er iets aan willen doen. Ik zou hopen dat er iets aan gedaan werd.