Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 11:40

OleJon schreef:
De 4de prik is ook al onderweg, de booster kan 3 maanden eerder worden gezet na 2de vaccinatie. Worden er al mensen wakker hier?
Apeldoorn is al een straat smart city met WiFi, door het WEF geregeld.
In België Sint laaken en punten systeem voor goed gedrag.
En omnicron virus, 2 weken terug ontdekt en vaccin is er al
Worden we al wakker?

Je hoeft ze niet te nemen. :(:)

En... Als die great reset komt dan wil ik daar toch niet in leven. Dus laat t dan maar een snelle en pijnvrije zijn he :)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 11:44

Huertecilla schreef:
Gekoppeld aan de cameras en automatische bekeuring voor overschreiding van de normen. Dat ís al op veel plaatsen in Europa. Hier ook. Geïntegreerd met hetzelfde systeem wat kan zien of je de gordel wel om hebt et al.

En wat is hier het probleem?

Citaat:
Goed voorbeesld ook van de verstrengelde belangen idioterie rond covid; je mag NIETS met een mobiel in de hand; de BigBrother cameras zien dat,

Heb je wel eens in de buurt van mensen gereden, gelopen die een mobiel vast hadden?
Of zaten te mak uppen, of op de radio zaten te drukken..

Citaat:
maar wel roken uiteraard; dát is accijns en btw.... Tis wat het is.

Ik zie de vergelijking niet helemaal...

Citaat:
Max snelheden in/rond bebouwde kom omlaag naar 40 en zelfs 30 hier. Naar Málaga over de snelweg is voor de helft max 80 met trajectcontrole en die supercameras. Wordt alleen maar meer en meer beperkt en strenger automatisch gehandhaafd.

Beetje terug naar de snelheden van paard en wagen.. onthaasten, alleen maar beter tegen stress.. en hier in de stad sta je vnl stil, dus drammers die perse willen baantje wisselen om met 70 door de binnenstad te crossen (voor zover het nog geen autovrije zones zijn) hoeven dat dus ook niet meer te doen.. bonus!

Citaat:
Resistance is futile.

Ik zie de samenhang niet helemaal.. moeten we gaan strijden om harder te mogen rijden? :?

Citaat:
Beste oplossing is een ´antieke´ auto op historisch kenteken, met Covid QR code sticker achterop ipv de landsticker en ..... erom láchen 8-)

Geen idee wat je hiermee bereikt maar lachen is altijd goed :j

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 11:55

Cer schreef:
Needje schreef:

Plantsome _/-\o_
Enige reden dat mijn planten het al langer overleven dan vroeger.

:oo Neeee joh!!! :oo
ik ga dit fixen!! :D

Plantsome is helaas heel algemeen en neemt de condities en plek in je huis niet mee. Dus goed om dan wel ouderwets een vinger erin te steken! Volgens mij zijn er wel speciale sensoren voor planten, maar die zijn wel weer prijziger :P

Needje

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 12:01

Je moet aangeven waar ie staat en hoeveel zonlicht het krijgt.
Bij mij werkt het iig beter dan zelf aanklooien.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 12:02

Bij mij werkt álles beter dan zelf aanklooien :')

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 12:11

Cer schreef:
OleJon schreef:
De 4de prik is ook al onderweg, de booster kan 3 maanden eerder worden gezet na 2de vaccinatie. Worden er al mensen wakker hier?
Apeldoorn is al een straat smart city met WiFi, door het WEF geregeld.
In België Sint laaken en punten systeem voor goed gedrag.
En omnicron virus, 2 weken terug ontdekt en vaccin is er al
Worden we al wakker?

[ [url=m/gnZcDz.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/gnZcDz.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heb je een linkje waarin het systeem van Sint Laaken staat? (of St Lanaken?) ik kan het niet vinden :)

Of verdwijn je nu weer een poosje onder je aluminium hoedje totdat je weer een kreet komt dumpen?

@Imandra: ik wil ook een apje wat aangeeft wanneer mn planten water moeten.. gaan ze echt waarderen denk :')

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 12:12

Afbeelding

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 12:14

Wat is er mis met zo'n munt? Dat is toch een top idee? Hadden we een tijdje terug in Ommen ook met een pasje. Het sloeg niet aan maar het is niet zo dat mensen zonder zo'n pasje niks mochten kopen.

je laat je echt te makkelijk beïnvloeden door gekke FB-pagina's.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 12:17

Sociaal wenselijk gedrag zoals recyclen is toch prima?
Of flikker jij liever al je zooi in de sloot?

En ik begrijp dat mensen nog steeds een keuze hebben.. Als je niet gaat fietse naar je werk, krijg je geen munt. Als je wel gaat fietsen wel.. ik zou dan misschien een keertje gaan fietsen, why not.
Het is niet alsof ik daar iets heel ergs van krijg...

Misschien ben ik te laconiek, maar ik vind die berichten zoals die van Theuns van die ENORME paniekzaaierij..
maar dat vind ik zowieso van mensen die 'wordt wakker' roepen.. Die zijn in wezen gewoon echt heel erg angstig de hele tijd.... lijkt me heel vervelend, om constant in een staat van angst en achterdocht te zijn... :)

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 12:25

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 12:35

Nou ik vind het wel een heel erg gedramatiseerd verhaal in dat artikel hoor... eigenlijk weten ze sec nog helemaal niet zoveel, en er worden hele vage dingen gesuggereerd..

En, een klein stukje eruit.. ik weet niet of het wel zo gaaf is dat tegenwoordig iedereen maar dingen anoniem kan roepen , voornamelijk op het internet. We zien juist tijdens deze pandemie dat het er niet gezelliger van wordt...

het gaat gewoon niet heel goed met de wereld, de mensen zelf maken er een puinhoop van, misschien is een goed , strak regime, waar bijvoorbeeld zoals hierboven genoemd, illegale vuilstorters de boete krijgen die ze verdienen (denk aan gifstort van drugs afval... dat is toch zo vreselijk.. nou, met een camera heb je ze)
Of dat er geen onopgeloste moorden meer zijn omdat iedereen gevolgd wordt..
Dat als ik een paar uur kwijt ben, dat iemand mij kan pingen voordat ik ergens langzaam in mn upje lig te sterven (tenminste, als ze dat willen dan)
Ik denk dat er heel veel kanten aan zitten, ik denk dat de technologie en beveiliging nog lang niet zo ver is en ik denk dat ze nu (zie het topic over bijv miskleunen bij het UWV) ook al niks kunnen, dus ik maak me nog niet zo druk eigenlijk...

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 12:37

Dat is je goed recht, dat jij je niet druk maakt. Maar om anderen weg te zetten als dramatisch omdat ze hun zorgen uiten?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 12:40

996981 schreef:
Dat is je goed recht, dat jij je niet druk maakt. Maar om anderen weg te zetten als dramatisch omdat ze hun zorgen uiten?

Ik vind het dus niet 'zorgen uiten'... er staat nl imo niet zo heel veel concreets in qua zorg :)

Overigens, ik vind het een dramatisch verhaal... dat is mijn idee over het verhaal.. Mag ik er wat van vinden of is dat tegenwoordig ook niet meer de bedoeling?
Als ik zeg "het IS een gedramatiseed verhaal" dan zet ik de schrijver weg .. nu toch niet?

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 12:48

Cer schreef:
996981 schreef:

Ik vind het dus niet 'zorgen uiten'... er staat nl imo niet zo heel veel concreets in qua zorg :)

Overigens, ik vind het een dramatisch verhaal... dat is mijn idee over het verhaal.. Mag ik er wat van vinden of is dat tegenwoordig ook niet meer de bedoeling?
Als ik zeg "het IS een gedramatiseed verhaal" dan zet ik de schrijver weg .. nu toch niet?

Volgens mij staat er in het artikel van de Metro duidelijk dat het gevaarlijk kan zijn voor bijvoorbeeld activisten en journalisten. Ik denk dat je zelf wel kan bedenken waarom toch? Of moet er specifiek in worden uitgelegd dat ze door een uitgebreide digitale identiteit makkelijk opgespoord en vervolgd kunnen worden? Dat is toch 1 en 1?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 12:49

Jemig wat een stekelige manier van communiceren heb jij, althans, zo komt het op mij over .. :)
alsof alles een constante strijd is... het is niet zo mijn ding..

Nu is het anoniem doxen van hulpverleners ook al gevaarlijk ... en dat kan gewoon..
Ik mag aannemen dat ze ook veiligheden inbouwen, maar dat weet ik niet, want ik weet nog niet hoe dat straks eventueel zou gaan, wie daar toezicht op houdt, wie het bouwt en waarvoor precies, hoe dat dan gaat en wat er precies inkomt...

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 12:52

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 12:53

Cer schreef:
het gaat gewoon niet heel goed met de wereld,

Jammer dat je dat zo ervaart, op veel vlakken gaat het in de wereld nu stukken beter dan welke periode in het verleden dan ook.
(ja, covid is een klein hobbeltje , toch zijn de vooruitzichten zeker niet slecht)

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 12:55

storrum schreef:
Astmamedicijn beschermt tegen zware covid:
https://www.hln.be/binnenland/astmamedi ... ~ab335b63/

Kijk, dat haalt meteen het "maar het patent is verlopen daarom raadt de medische wereld het niet aan" verhaal onderuit.

Goed nieuws, al hoop ik niet dat ook dit medicijn hierdoor tekorten krijgt voor de mensen die er afhankelijk van zijn.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 12:59

enzino schreef:
Cer schreef:
het gaat gewoon niet heel goed met de wereld,

Jammer dat je dat zo ervaart, op veel vlakken gaat het in de wereld nu stukken beter dan welke periode in het verleden dan ook.
(ja, covid is een klein hobbeltje , toch zijn de vooruitzichten zeker niet slecht)

Oh dat is zeker waar hoor, ik zeg het ook wel met het oog in mijn hoofd een ideale wereld.
Maar ten opzichte van andere tijden met veel meer oorlogen, ziektes, armoede, onzekerheid etc gaat het niet verkeerd. Bij ieder historisch ding wat ik lees of kijk denk ik ook 'oh zo blij dat ik er toen niet was :D "
Het zou wel fijn zijn als dat over de hele wereld hetzelfde is, maar dat is een utopie denk?

Het viel mij trouwens 'nog mee' de impact die covid op de wereldbevolking heeft.. het stijgt nog steeds als een malle... (of hoe zeg je dat subtieler)

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 13:05

Cer schreef:
Jemig wat een stekelige manier van communiceren heb jij, althans, zo komt het op mij over .. :)
alsof alles een constante strijd is... het is niet zo mijn ding..

Nu is het anoniem doxen van hulpverleners ook al gevaarlijk ... en dat kan gewoon..
Ik mag aannemen dat ze ook veiligheden inbouwen, maar dat weet ik niet, want ik weet nog niet hoe dat straks eventueel zou gaan, wie daar toezicht op houdt, wie het bouwt en waarvoor precies, hoe dat dan gaat en wat er precies inkomt...

Klopt. Ik ben er een beetje zat van dat je hier alleen maar mag zeggen wat bij bepaalde mensen in hun straatje past. Het item van gisteren dat AstraZeneca en Janssen bijna 0 beschermen tegen een infectie met de Omikron variant wordt hier bijvoorbeeld niet eens gedeeld.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... issel-rivm

Voorheen waren mensen die zich druk maakten om een digitale pas, breder ingezet dan als coronabewijs Wappies. Nu dat dichter bij lijkt te komen worden mensen die zich daar druk om maken weggezet als dramatisch.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 13:09

Cer schreef:
Sociaal wenselijk gedrag zoals recyclen is toch prima?

Ik ben he-le-maal van ´je krijgt wat je beloont´ doch er zit een addertjes onder het gras van ´sociaal wenselijk´.
Dat zien we met de via de massamedia gevormde meerderheidsmening over vaccin verplichten. Democratie staat of valt met vrijheid van pers en informatie. Dát is een illusie dus ´sociaal wenselijk´ een listige.

Even antwoord op een vraag van iemand over pakketbezorging op de berg:
Ik vind het een beetje aso om koeriers naar de boerderij te laten komen. Helemáál in de winter als het regent/sneeuwt. Dus heb als afleveradres de benzinepomp aan de kruising naar het dorp.
Tóch komt er regelmatig een bestelling aan de deur, gewoon als extra service of voor de leuk. Gister een pakje uit de Ucraine. Koerier was heel nieuwsgierig, dacht dat het vást iets technisch was, dáárom was hij helemaal naar de boerdeij gekomen. Dus laten zien.
Totaal van voor zijn generatie; een russische variant van ColorTune. Hij wíst het zei hij ´bedankt!´.

Oude techniek dat en is fascinerend om met een vertaalapp op mijn mobiel de gebruiksaanwijzing in het cyrillisch te lezen. Natuurlijk weet ik al 50 jaar hoe dat ding werkt, hoe te gebruiken, maar is echt :wow: :wow:
Identificeert zélf de te vertalen taal en doet suggestie/aanname voor de vertaaltaal op basis van gebruikshistorie. Echt _/-\o_
Op de berg ;) met een aan de deur bezorgd pakje uit de Ucraine :D

Zit nu achter de laptop te genieten van de Covid-klucht in het wegrestaurant.
Het is echt om je te benátten hoe mensen met maskers om (moeten) gaan.
Maar, het lijkt wél gewoon te werken. Ik denk meer door het bewust houden van de mensen over hun gedrag dan van hoe het gebruik in dít geval is.

Nu even wat vertalen uit het Deens. Een 100 jaar oud Afrika reisverslag uit een een pakket oude boeken uit Denemarken. Vóór de omicron golf daar verstuurd en eergister afgeleverd bij de benzinepomp.
Mijn hemel wat een andere wereld. De fotos alleen al, dat is nu sociaal ongewenst gedrag :x

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 13:11

996981 schreef:
Klopt. Ik ben er een beetje zat van dat je hier alleen maar mag zeggen wat bij bepaalde mensen in hun straatje past.

Dus dan benader je iedereen waarvan jij aanneemt dat ze iets anders vinden dan jij, op dezelfde toon?

Citaat:
Het item van gisteren dat AstraZeneca en Janssen bijna 0 beschermen tegen een infectie met de Omikron variant wordt hier bijvoorbeeld niet eens gedeeld.
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... issel-rivm

Ik dacht iets gelezen te hebben over omicron en AZ wat wel beschermde maar ik heb dat niet goed onthouden..Ik google best heel veel en ik lees heel veel.
Dat je verontwaardigt bent over dat een artikel niet gedeeld wordt, vind ik ..apart.. Je kunt het toch zelf delen, met daarbij iets van wat je ervan vindt? Er is toch niet een speciaal iemand die hier het alleenrecht heeft om berichten te plaatsen, of hoe bedoel je dit?

Citaat:
Voorheen waren mensen die zich druk maakten om een digitale pas, breder ingezet dan als coronabewijs Wappies. Nu dat dichter bij lijkt te komen worden mensen die zich daar druk om maken weggezet als dramatisch.

Ja, dat is toch hetzelfde, als je het zo zegt?
Wat is het verschil tussen die twee?

Ik zet ze niet weg als wappies, ik zeg dat ik nog niet weet wat ik ervan moet vinden. Alle dingen kunnen ten goede en ten slechte gebruikt worden. Zoals china gezichtsherkenning op straat gebruikt tegen Oeigoeren dat is gruwelijk... En het gebeurt nog steeds en ze komen er 'gewoon' mee weg, ik vind dat zeer ernstig..
Als hier een pas gebruikt gaat worden om paasei op straat te voorkomen, heb ik daar op zich niet veel tegen in te brengen... ?

Citaat:
Nu even wat vertalen uit het Deens. Een 100 jaar oud Afrika reisverslag uit een een pakket oude boeken uit Denemarken. Vóór de omicron golf daar verstuurd en eergister afgeleverd bij de benzinepomp.
Mijn hemel wat een andere wereld. De fotos alleen al, dat is nu sociaal ongewenst gedrag :x

Oh, ja wat is dan dan? Nu ben ik nieuwsgierig :D

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 13:16

Gisteren had ik geen tijd om het te delen, laat staan om er nog mijn mening bij te schijven (wat overigens sowieso geen zin heeft, want dat krijg je hier weer het verwijt dat ik enkel bronnen zoek die mijn denkwijze bevestigen). Toen ik net bij ging lezen was ik oprecht verbaasd dat het hier niet gedeeld is.

En nee, een Wappie en iemand die bezorgd is in de zelfde groep plaatsen...?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 13:17

996981 schreef:
Gisteren had ik geen tijd om het te delen, laat staan om er nog mijn mening bij te schijven (wat overigens sowieso geen zin heeft, want dat krijg je hier weer het verwijt dat ik enkel bronnen zoek die mijn denkwijze bevestigen). Toen ik net bij ging lezen was ik oprecht verbaasd dat het hier niet gedeeld is.

Ik snap hier oprecht je probleem niet hoor...

Citaat:
En nee, een Wappie en iemand die bezorgd is in de zelfde groep plaatsen...?

Deze begrijp ik gewoon niet, ik denk dat ik je tekst niet goed begrijp of niet goed lees dan... :)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 13:26

Het is inderdaad opvallend hoe je tegenwoordig voor of tegen lijkt te moeten zijn, een middenweg en een kritische noot kan echt niet meer, dat is zoooooo 2018.