Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

EllyC

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 12:08

Erg toch dat de mensen het ook echt innemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 12:14

bigone schreef:
Ivermectine, familielid woont in de Filipijnen en afgelopen week even contact. Over Corona heb ik het bewust niet maar hij mailde dat alles goed was en ivermectine prima werkte. Daarop kon ik het niet laten en mailde terug dat het heel fijn was dat het goed ging en dat ik voor hun hoopte dat de ivermectine ook werkt wanneer ze Corona kregen. :+

Whaha nou idd, want waar werkte het nu bij hem precies tegen? :')

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 12:17

Relaxed schreef:
bigone schreef:
Ivermectine, familielid woont in de Filipijnen en afgelopen week even contact. Over Corona heb ik het bewust niet maar hij mailde dat alles goed was en ivermectine prima werkte. Daarop kon ik het niet laten en mailde terug dat het heel fijn was dat het goed ging en dat ik voor hun hoopte dat de ivermectine ook werkt wanneer ze Corona kregen. :+

Whaha nou idd, want waar werkte het nu bij hem precies tegen? :')

Hij heeft geen parasieten meer in ieder geval. Maar gewoon triest, hij is al langer bezig. Trump enzenz

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 12:19

Ik vind dat ze rijkelijk laat waarschuwen tegen Ivermectine... ze wisten toch dat dat gepromoot werd?
En aan de andere kant, als mensen dat willen nemen... doen ze maar.
maar goed, die gaan dan eventueel ook weer de zorg belasten...

En ik had ook begrepen dat corona ontkenners die met corona toch in het ziekenhuis belanden, daar nog steeds volhouden dat het geen corona is, dus je kunt ze op die manier ook niet uitfilteren (ziek maar thuis uit met je corona) want ze menen dat het wat anders is... :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 12:20

Zouden diezelfde mensen ook in discussie gaan met een arts over bijvoorbeeld kanker? "Nee hoor dokter, het is geen kanker, echt niet. Op facebook las ik...." :+

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 12:22

Ik denk dat dat best zou kunnen... dat als ze maar genoeg supplementen slikken (van hun eigen websites) dat ze niks kan overkomen...

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 12:27

Relaxed schreef:
Zouden diezelfde mensen ook in discussie gaan met een arts over bijvoorbeeld kanker? "Nee hoor dokter, het is geen kanker, echt niet. Op facebook las ik...." :+

Ja hoor. Er zijn immers ook nog steeds mensen die geloven dat je van homoseksualiteit kunt “genezen”. Geloof is sterk

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 12:39

Anna79 schreef:
Ik begrijp nu dus helemaal niet meer wat voor zin het heeft om kinderen te vaccineren aangezien die toch nauwelijks in het ziekenhuis belanden.

is #87 op de lijst van :x :?

Maar geloof is sterk ;)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 12:46

Relaxed schreef:

Ja hoor. Of over de behandeling. Kijk maar naar Sylvia Millecam en zo zijn er nog wel meer mensen die liever doodgaan met een alternatieve kwakzalverbehandeling dan de kans op overleven vergroten met een bewezen werkzame behandeling.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 16:08

En protest nummer 2 is aangekondigd. Mooi, lekker doorpakken. Hopelijk nog meer dan 70k deze keer.
Maar dat zal wel.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 16:33

Van mij mogen ze. Tijd dat er iets gaat gebeuren met de uitslagen van de field lab experimenten.
Maar het kabinet wil liever het virus onder controle houden.
Tijd dat het kabinet gaat accepteren dat corona bij ons leven blijft.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 16:42

In onze straat weer meerdere jonge kinderen in quarantaine na schoolmassatests na de vakantie waarbij deze kinderen als contact van het besmette kind geregistreerd zijn. Ouders enorm in de spagaat want volledig ingeent en niemand symptomen en dus weinig begrip van de werkgever.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 16:46

Ja dat niet vaccineren vs wel vaccineren gaat echt wel problemen geven.. Gisteren op TV ook discussie tussen Frans Bauer en Frits Wester, alleen omdat Frans niet wou zeggen of ie gevaccineerd was.. WTF.. :n

Las vandaag ook een artikel dat verenigingen problemen ervaren, vriendengroepen die uit elkaar vallen, families waas onenigheid is.. Drama :n

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 16:51

Dat zijn lastige situaties Sizzle. Hier vorig jaar een kind plots 5 min voor ik moest gaan werken in quarantaine gehad en zelf moeten gaan werken. En dan dus je 10 jarige alleen thuis laten of weigeren te gaan werken (tijdelijk contract nog toen en had mijn werk echt nodig) en werk op het spel zetten.

Ik ben blij dat hier de quarantaine plicht weg is als je eenmaal volledig gevaccineerd bent. Maar mijn jongste is dat niet. Maar ik ga niet meer zomaar mijn jongste meer in quarantaine houden. Als ze gevaccineerd had mogen worden dan hadden we dat gedaan. Verder zijn we allemaal gevaccineerd. Ik vind het wel prima zo.

Inderdaad gaat Corona gewoon niet zomaar meer weg. Vaccinatie werkt goed tegen ernstig ziek worden en ziekenhuisopname. Laat het gewoon los.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 16:57

Ik ben nu vrij simpel, je hebt 3 keuzes, vaccineren, testen of je blijft thuis. Gooi onder die voorwaarden alles open. Dan is het de rest van het jaar nog maar een test maatschappij voor ongevaccineerden, ook daarin heb je de keuze.
Ik vind het nu vooral kwalijk dat er nog vanalles niet mag terwijl we een vaccinatiegraad van iets van 80% hebben? Wat willen ze nou nog meer, gaan wachten tot iedereen om is? Gaat nooit gebeuren :n

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 16:59

Eens relaxed!
En geen gezeik dat het oneerlijk is. Is dan gewoon een keuze

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 17:02

Nou inderdaad, 100% gaan we nooit redden. Ik denk dat dit een mooie vaccinatie graad is. Ik hoop dat mijn jongste van bijna 11 snel een vaccinatie mag halen en dan kunnen wij gevoelsmatig echt alles loslaten en gewoon gaan leven. Ik merk echt dat ik er helemaal klaar mee ben en het draagvlak nu echt weg is. Iedereen in mijn omgeving is al lang gevaccineerd en iedereen kan gewoon gevaccineerd zijn.

Naar mijn idee wordt die “eindstreep” steeds weer verlegd. Eerst tot het moment dat iedereen gevaccineerd had kunnen zijn. Nu zijn we daar ruimschoots aangekomen en is er weer een evenement waar ik half september heen zou gaan afgelast omdat het niet mag.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 17:03

Liever nu iets te voorzichtig dan straks weer een 'oeps', toch?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 17:04

Ik denk dat de oeps vooral zal zijn onder niet gevaccineerde.
En daar denk ik wat van....

Wel ben ik voorstander voor een 3e prik wie wil. Zoals oudere die alweer lang geleden zijn gevaccineerd.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 17:08

Sheran schreef:

Hoelang wil jij nog voorzichtig zijn? Corona gaat niet meer weg.
Zolang er mensen zich verplaatsen zal er altijd een kans op besmetting zijn. Het word tijd dat we weer gaan leven

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 17:35

purny schreef:
Sheran schreef:

Hoelang wil jij nog voorzichtig zijn? Corona gaat niet meer weg.
Zolang er mensen zich verplaatsen zal er altijd een kans op besmetting zijn. Het word tijd dat we weer gaan leven

Echt hè :')

Iedereen die wil, is gevaccineerd. Het is wel een keer klaar geweest.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 17:38

Precies. Iedereen in mijn omgeving is gevaccineerd. Dus open deze maatschappij

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 17:41

Scheelt ook dat ook dus echt geen beperkingen meer ervaar. Maar ik snap best dat ze nog even voorzichtig blijven met al dat reizen nu. Zit niet te wachten op meer nieuwe mutaties. Neemt niet weg dat ik denk dat er best nog iets mogelijk is met evenementen hoor, zeker in de buitenlucht :) Maar van mij mag het testen etc nog best even doorgaan, geen enkel probleem mee.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 17:46

Zolang mensen zullen reizen zullen er mutaties blijven komen. Ik heb er dus ook geen moeite mee dat er mensen op vakantie gaan.
Als je corona helemaal wilt stoppen leef je in een droom.
Gewoon alles weer open gooien en de toeristen weer deze kant uit. En wij naar daar

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 17:48

Als het aan mij lag was alles veel strenger, niks fun reisjes enz.
Maar dat is toch niet. Dus alles gaat toch wel rond.
Gooi dan de hele zooi ook maar open.