Ervaring met vinted

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 16:05

siskeh schreef:
_Kellyy schreef:
Misschien dat ik er overheen kijk, maar ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Ik heb hier in de buurt 1 afhaalpunt voor dhl, dpd, Homerr en Mondial Relay samen. Nu geeft hij bij dit afhaalpunt bijvoorbeeld alleen Homerr als optie aan, terwijl ik bij een ander afhaalpunt (verder weg) wel DHL kan kiezen, dus DHL wordt ook aangeboden door de verkoper. Iemand een idee hoe ik bij “mijn” afhaalpunt voor DHL kan kiezen ipv Homerr bijvoorbeeld?

Ik herken dit wel, volgens mij als je dan nogmaals ofzo op het punt drukt kan je switchen, zo iets.. ik ga ff kijken of ik het kan achterhalen hoe dat ook al weer moest

Oke, dit even geprobeerd, ik weet vrij zeker dat dit de methode wás die werkte, nu niet meer helaas.. :+
Voorheen zag je op de kaart een logo(van vervoersbedrijf) en daar kon je op klikken oid, maar nu zijn het getallen geworden volgens mij en kan je niet doorklikken

tengeltje11

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 19:20

Iedereen die biedt blokkeren, zal wel niet vaak voorkomen, hier al x-tig mensen gehad die bieden en als je het afwijst, het alsnog voor de vraagprijs kopen, zelf biedt ik ook bijna altijd, en als het afgewezen wordt, koop ik het soms nog voor de vraagprijs, zoiets als ‘ je kan maar proberen’, om daarom iedereen te gaan blokkeren lijkt me heel erg extreem…

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 19:48

Ik bied ook lager als ik het niet nodig heb en het al langer te koop staat. En soms koop ik het ook alsnog als het bod wordt afgewezen.

Floko

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 21:31

Zo sta ik er ook in idd. Fijn om te horen dat ik niet de enige ben die biedt.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 22:47

Het is toch ook een soort marktplaats en wat de gek ervoor geeft denk ik dan. Ik heb toevallig 10 shirtjes gekocht via vinted dit weekend. Heb er zeker bij 5 die 5 euro vroegen 3 euro geboden en die zijn allemaal geaccepteerd. Ik denk dat mensen de kleding er opzetten met een bedrag in de wetenschap dat er nog geboden gaat worden.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 23:15

Ik bied ook vaak hoor. Soms word het geaccepteerd, soms ook niet. Als ze het niet accepteren en het is iets wat ik toch wel wil, koop ik het alsnog. Vorige keer had ik een bundel besteld die op 16,20 euro uit kwam. Ik wilde het mooi afronden naar 15, maar dat werd geweigerd. Nouja prima, dan koop ik het voor die 16,20 alsnog wel.

Ik heb sommige dingen erop staan voor de prijs die ik echt wil (voor bv 2,50) sommigen voor ietsjes meer (5 euro), terwijl ik met minder ook genoegen neem. Dus als iemand op dat arrikel 4 euro bied, doe ik het er gewoon voor weg.

Ik had ook een paar schoenen. Nieuw ruim 40 euro. Helaas na 1x binnen lopen bleken ze toch te klein, maar helaas te laat met terugsturen. Zijn dus gewoon nieuw. Daar vroeg ik 10 euro voor. Het bod van 8 heb ik geweigerd, maar die persoon heeft ze alsnog gekocht voor 10.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 01:35

Ik vind een beetje bieden niet erg, maar mensen die 9 euro bieden op iets van 20 kunnen van mij de ziekte krijgen.

Bij bieders is m'n gunfactor weg.

Floko

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 07:36

Je kan maar een bepaald percentage onder de vraagprijs bieden toch?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 07:44

Floko schreef:
Je kan maar een bepaald percentage onder de vraagprijs bieden toch?

Klopt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 08:24

Bij mij wordt er regelmatig zwaar onderboden. Hoeveel procent zou dat zijn?

25 op 40, 9 op 15. Lekker geblokt :=

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 08:34

Hier word continu geboden terwijl er duidelijk vaste prijs staat, ik wijs het bod nu maar gewoon af en klaar.

Gisteren akkoord voor een bundel gegeven en ze zou het gisteren gelijk in orde maken. Nog niks gehoord dus het zal wel weer niks worden, het is soms net marktplaats hier.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 08:57

Het opmeten blijft hier toch een ding….. ik doe het bijna nooit meer, gisteren deed iemand een bod, ik accepteer het en vraagt ze dan maten, dus uiteindelijk toch gemeten en voilà, er was weer een maatje niet goed(alles rekt mooi mee), dus ze koopt het toch niet. Altijd zo met dat meten…. Zijn de moeilijke mensen….

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 08:59

Als je moet gaan meten weet je haast bij voorbaat al dat het toch niet past…

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 09:48

Ik meet nooit. Kopen ze maar wat anders.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 10:00

Tja ik vraag ook altijd om te meten, bij kinderkleding althans. Iets te vaak gehad dat je "een maatje groter" koopt en dan valt het super kort en heb je er eigenlijk al niks meer aan.... ik wil toch echt wel een beetje zekerheid :j

Zelf maak ik ook altijd foto's met meetlint zodat mensen gewoon zien hoe het valt. Want er zitten zulke enorme verschillen in :=

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 10:09

Ja das ook prima :D dan koop je bij mij gewoon niks ;)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 10:11

Precies :D

Danielleeee_

Ik heb steeds dat mensen op iets van € 5,- dan € 4,- bieden. Al die moeite voor die ene euro :=

MyWishMax

Ik heb alleen een keer gevraagd hoe lang een jas viel, maar dat was blijkbaar al te moeilijk. Stonden geen foto's bij waarbij de jas gedragen werd en verder niks waar je het kon lezen of zien.

Maar die zei ook dat ze niks geen meten. Dan niet, dat vroeg ik ook niet. Ik vroeg hoe lang die zou vallen :+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 10:13

Ja soms wil je toch gewoon een beetje beter weten wat je nu eigenlijk precies zou kopen. Vaak staat er zó weinig info bij.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 10:18

Ik bied ook 3 euro bij iets van 5 euro, dan is het met verzendkosten toch 6 euro en vind ik wel goed voor een tweedehands shirtje van bijvoorbeeld name it. Bij een duurder merkje die ik echt graag wil bied ik eerder de vraagprijs.

Op marktplaats hetzelfde hoor. Heb er nu zelf een fietskar opstaan. 1000 foto's erbij. En dan toch steeds heel veel vragen erover. Heb er ook bij staan alleen ophalen. En dan toch vragen of het verzonden kan worden. Ga toch geen fietskar verzenden...

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 10:20

Oh maar ik schrijf er wel duidelijk bij hoe het valt. Ik post het ook in de maat van hoe het valt. Als het label afwijkt dan zet ik dat er ook bij. :j

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 10:25

Pantykous schreef:
Oh maar ik schrijf er wel duidelijk bij hoe het valt. Ik post het ook in de maat van hoe het valt. Als het label afwijkt dan zet ik dat er ook bij. :j

Dat scheelt al, ja. Dan maken mij de precieze maten minder uit en hoef je niet te meten. Dan vind ik niet meten ook wel logisch hoor. Misschien is het voor mij makkelijker dan wanneer je voor een kind zoekt.
Maar dat vallen en of de maat op label overeenkomt is wel belangrijke info die ik navraag als het er niet bij staat.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 10:29

Urbanus schreef:
Bij mij wordt er regelmatig zwaar onderboden. Hoeveel procent zou dat zijn?

25 op 40, 9 op 15. Lekker geblokt :=

Je kan op z’n laagst 60% van de vraagprijs bieden
Dus iets wat er voor 20 euro op staat, daan kan je als uiterste prijs (via biedsysteem Vinted) €12 op bieden.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 10:44

Oh dat wist ik niet van die vraagprijs, dat er een limiet op zit qua bieden :)

Een omschrijving van hoe het valt is wel fijn inderdaad :j
Maar soms is dat ook nog best summier, want wat de 1 op maat vindt vallen, vindt de ander bvb. toch wel kort.

Wij houden niet van van die kort vallende shirtjes, en ook niet van oversized kleding. En soms zie ik ook wel eens shirtjes langskomen waarvan ik weet dat die extreem klein vallen. Daar heb ik zelf bvb. wel eens een voor later gekochte maat 134-140 van teruggestuurd omdat het al te kort viel voor meneertje maat 122 := En dan staat er op Vinted alleen bij "valt klein". Als je dan denkt oh dan zal het wel goed voor maat 128 zijn.....kom je toch mooi bedrogen uit.

Ik wil mijn neus gewoon niet meer daaraan stoten. Maargoed, daarom koop ik al een poosje 2 maten vooruit zodat als het klein valt, we er meestal toch nog wel wat aan hebben :=

Maar soms wil ik gewoon wat meer zekerheid :)