Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 22:57

Cayenne schreef:
Is ze al klaar met haar spreekbeurt? :=

Echt gênant.... zelden zo'n slechte spreekbeurt gezien :o

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 23:00

Opeens lijkt Britt Dekker mega intelligent :=

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 23:00

Gommers is zijn gewicht in goud waard, staat aan de frontlinie van zorg, heeft altijd een goed verhaal, ziet beide kanten. En is dan ook nog in staat deze domme trien inhoudelijk vragen te stellen over haar mening. Mevrouw komt niet verder dan ''we leven in een maatschappij en we hebben het zwaar''.

En dan haar rare taaltje, praat eens even normaal.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 23:02

Cayenne schreef:

Whahahaha!!!! :D _O-

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 23:03

Mars schreef:
Gommers is zijn gewicht in goud waard, staat aan de frontlinie van zorg, heeft altijd een goed verhaal, ziet beide kanten. En is dan ook nog in staat deze domme trien inhoudelijk vragen te stellen over haar mening. Mevrouw komt niet verder dan ''we leven in een maatschappij en we hebben het zwaar''.

Een bezoekje aan de logopedist lijkt me geen overbodige luxe in haar geval.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 23:03

Mars schreef:

Helemaal mee eens! Ik denk dat Gommers op zijn handen heeft gezeten, maar hij bleef netjes onderbouwen zonder de aanval te openen.
Volgens mij stond alleen de hashtag van #Ikdoenietmeermee op haar briefje, want veel inhoudelijks kwam er niet uit.
Wel jammer want ik was echt benieuwd naar een diepgaand inhoudelijk standpunt :=
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 22-09-20 23:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 23:04

Ik miste de PowerPoint dat briefje maakte het wel af hoor :')

Ik zie klasgenoten wel eens struggelen op de zelfde manier maar dan vindt ik het heel vervelend voor ze.

Nu voel ik absoluut geen medelijden.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 23:08

Ik had wel medelijden met Gommers. Dan ben je bezig zo'n rotvirus te bestrijden en zit je 's avonds ook nog eens bij Jinek om je inzet te verdedigen tegenover Famke Louise 8)7

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 23:10

Bij op1 was het minstens net zo erg.
Ben bij beide weggezapt.
Shownieuws is dan heerlijk vermaak.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 23:11

Ik ben het debat nog aan het volgen, maar mis blijkbaar een hoop opmerkelijke praatprogramma's.

mvdende schreef:
Tiggs schreef:
Tsja in zo'n vangnet zal je ook zelf wat effort moeten stoppen...

Alles behalve een pandemie heb ik best een vangnet. Maar nooit verwacht dat we in deze situatie terecht zouden komen.

Daarnaast heb ik redelijk specifieke wensen wat betreft boodschappen, als je mij niet kent en denkt ipv A kan B ook wel, dan heb ik een groot probleem. Want als ik A zeg, dan wil ik ook echt A omdat ik andere merken niet te knagen vind.

Daarnaast ben ik echt niet de enigste die nog boodschappen gaat doen in afwachting van een test.

Als ze dat testen nou gewoon op orde hadden: klachten = in de ochtend bellen, zelfde dag afspraak en uiterlijk 24 uur later de uitslag, dan is thuisblijven veel gemakkelijker.

Maar nu is het: zondag avond klachten, maandag bellen, vrijdag afspraak en waarschijnlijk pas na 72 uur = maandag uitslag.

Dan ben je gewoon 9 dagen verder.... en ik vermoed dat er meerdere mensen zijn die niet voor 9 dagen aan complete maaltijden standaard in huis hebben.....

Als je dan niet veel vrienden en kennissen hebt in je omgeving... Dan moet je toch iets verzinnen, zeker als het bezorgen van Jumbo, AH, enz vol zit, of je er niet voor in aanmerking komt.

Je hebt me iig wel geïnspireerd met je probleem: [CV] Boodschappenhulp voor quarantainegangers
Laatst bijgewerkt door Astorga op 22-09-20 23:12, in het totaal 2 keer bewerkt

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 23:11

Cayenne schreef:
Mars schreef:

Helemaal mee eens! Ik denk dat Gommers op zijn handen heeft gezeten, maar hij bleef netjes onderbouwen zonder de aanval te openen.
Volgens mij stond alleen de hashtag van #Ikdoenietmeermee op haar briefje, want veel inhoudelijks kwam er niet uit.
Wel jammer want ik was echt benieuwd naar een diepgaand inhoudelijk standpunt :=

Het leek alsof er alleen maar op stond dat ze superveel respect voor corona had. :')

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 23:13

tienus63 schreef:
Bij op1 was het minstens net zo erg.
Ben bij beide weggezapt.
Shownieuws is dan heerlijk vermaak.

Manlief is halverwege het gesprek gestamel van Famke Louise met hoofdpijn naar bed gegaan omdat hij "het verschijnsel Femke&Louisa even moet verwerken" _O- _O-

Astorga: Goed initiatief! Wij doen ook de boodschappen van onze oudere buren die schuin tegenover ons wonen. Zij zitten nu al bijna een week in quarantaine en dat is voor hen helaas al de derde keer -O-

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 23:18

Dat lege papiertje symboliseerde zowel de leegte in haar hoofd als de leegheid van haar argumenten. In die zin is het bijna een poëtisch gebaar wat ze bij zich draagt maar ik vrees dat ze zich daar niet eens bewust van is :=

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 23:23

Ik heb op 1 zitten kijken een stuk maar daar zat een vreselijk irritante huisarts die die bewuste brief mede had ondertekend. Was ook niet voor reden vatbaar, dat mens en wilde niet eens luisteren naar Anne Wensing, de viroloog. Mijn huisarts zou het niet meer zijn. Die psychiater daarentegen vond ik wel weer wat meer inhoud hebben. Barry Atsma trok nog even van leer tegen Tim Douwsma.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 23:24

Wij zaten echt te wachten tot haar achterkant zou open ritsen en Wendy van Dijk uit het Famke Louise pak zou kruipen :+

Maar volgens mij had ze nu wel door dat die vage hashtag totaal niet weergeeft wat ze ermee bedoeld (hoewel ik betwijfel of ze zelf wel weet wat ze ermee wil zeggen := )
Ik gok dat ze hem niet meer gaat gebruiken.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 23:27

Fitzroy schreef:
Ik heb op 1 zitten kijken een stuk maar daar zat een vreselijk irritante huisarts die die bewuste brief mede had ondertekend. Was ook niet voor reden vatbaar, dat mens en wilde niet eens luisteren naar Anne Wensing, de viroloog. Mijn huisarts zou het niet meer zijn. Die psychiater daarentegen vond ik wel weer wat meer inhoud hebben. Barry Atsma trok nog even van leer tegen Tim Douwsma.

Ik had niet in de gaten dat de andere vrouw een huisarts is.
Wat een ordinaire ‘ik wil het woord hebben’ gedoe werd dat.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 23:50

Even wat ‘leuks’ in deze rare tijden.

Kameraad van me vertelde me over uitvaart van een familievriend van hun.
Vriend heeft kort ziekbed gehad, maar zijn afscheid was indrukwekkend en mooi geweest.

Uitvaart was een soort audiotoer.
Genodigden kregen een link en een route die ze (per auto???) aflegden.
En bij hoogtepunten werd er iets verteld door zijn familie.
Ook werden er geluidsfragmenten van die man gebruikt.

Het klonk zo mooi, de audiotoer werd begeleid door foto’s via de link.

Echt een idee om te onthouden als het onvermijdelijke daar is en het past bij de overledene en de nabestaanden.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 00:31

Fitzroy schreef:

Ik heb even stukje terug gekeken.
Wat een gênante uitzending. Met name die huisarts...... ze stelt kritische vragen, maar wil het antwoord niet horen. :(

Die zou ik zeker niet als huisarts willen.

Tim en Femke hadden samen geoefend: door onze hashtags zitten we nu aan tafel en is er discussie en worden er kritische vragen gesteld :+

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 00:38

Ik heb ook een stuk van Op1 gekeken maar heb me er vreselijk over zitten ergeren dat ze elkaar continu in de reden bleven vallen.
Het was gewoon niet te volgen.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 01:22

Cayenne schreef:
Ik had wel medelijden met Gommers. Dan ben je bezig zo'n rotvirus te bestrijden en zit je 's avonds ook nog eens bij Jinek om je inzet te verdedigen tegenover Famke Louise 8)7

Nou inderdaad... bizar eigenlijk dat zo iemand een podium krijgt. 8)7

pumpina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 01:29

Ik ben eigenlijk wel geschrokken dat 2x zoveel besmettingen op het werk worden opgelopen dan via de horeca. En vrijwel evenveel besmettingen via sportclubs. Waarom zijn de maatregelen zo alleen op de horeca gericht? Behalve 'werk zoveel mogelijk thuis' wordt er naar mijn idee nauwelijks naar werkgevers omgekeken.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 03:32

En dan te bedenken dat die zogrnaamde BNrs door die kwast van viruswaanzin, Willem Engel zijn benaderd om dit statement te maken...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 07:27

Ik ga Jinek denk ik even terugkijken.

Wie is famke eigenlijk en waar is ze bekend van? Heb het ikdoenietmeermee filmpje ook gezien maar er wordt gezegd dat het BN’ers zijn maar ik ken er niemand van :?

Ben ik al zo oud? Of moet ik ze ergens anders van kennen? Ik kijk dagelijks tv maar heb nooit iemand van hun gezien :=

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 07:36

verootjoo schreef:
Ik ga Jinek denk ik even terugkijken.

Wie is famke eigenlijk en waar is ze bekend van? Heb het ikdoenietmeermee filmpje ook gezien maar er wordt gezegd dat het BN’ers zijn maar ik ken er niemand van :?

Ben ik al zo oud? Of moet ik ze ergens anders van kennen? Ik kijk dagelijks tv maar heb nooit iemand van hun gezien :=

Op me monnie en vroem vroem zijn 2 liedjes van haar... Ze was geloof ik bij models in paris. Ze zit nu bij ranking the stars

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 07:56

Cayenne schreef:

Volgens mij is Britt Dekker helemaal niet dom... :) Gezien haar business...

en ik denk dat het best prima is dat mensen zoals Femke en blijkbaar die huisarts een podium krijgen.. Want dan kan iedereen in het echt zien hoe ze over dingen denkt en hoe ze dat verwoord..

Overigens kwam ik gisteren tijdens het YouTube spiralen op een kanaal van, ene David, een jonge gast die uitlegde hoe het zat met complottheorieen.. Die had echt een, vond ik, enorm slecht verhaal.. Maar de reacties onder de video waren echt lovend ... :oo ik was echt shocked...
https://www.youtube.com/watch?v=kPER9SNOVUM&t=536s

Dus aan de andere kant, blijkbaar hebben mensen met een slecht verhaal ook luisteraars.. :') / ;(