Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 20:29

Lestrange01 schreef:
Marije_1997 schreef:

Heb al eens een half jaar op een wachtlijst gestaan ivm bedreiging en aanranding. Was dus al te laat. Doe ik niet meer, vrienden kan ik gelijk heen althans de vrienden die ik nu bedoel

Ik ben al negen maanden lang aan het wachten omdat ik seksueel misbruikt ben eind 2019 en trauma verwerking wil, maar ik word overal afgewezen of sta op wachtlijsten te wachten.

Als je suïcidaal bent dan willen veel organisaties je ook niet behandelen omdat het een groot risico is. Dan zul je naar de grotere organisaties verwezen worden die erg lange wachtlijsten hebben.

Krom, is het niet?

Helaas heb ik er ervaring mee, daarom ook dat ik meer aan vrienden heb. Niet ieder persoon kan me ook echt helpen, maar heb wel mooi 4 schouders om te huilen als het nodig is. Dat vind je nergens binnen de ggz, want dan ben je een aansteller. Emoties laten zien heb ik nooit kunnen doen in de tijd dat ik "professionele" hulp had. Nu heb ik hulp die wel echt helpt. Maar dat maakt nog niet dat ik niet klaar ben met alles. Want blijkbaar vind karma het nodig alles in 1 keer over me heen te laten komen.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 20:30

Nayomie schreef:
Zertab schreef:
Dat is goed. Dan zoekt iemand met zelfmoord gedachten toch geen hulp en vouwt ze zichzelf om een boom. Willen jullie dat horen? :')

Dat is niet helemaal wat er gezegd wordt maar in praktijk blijkt gewoon te vaak dat hulp te laat komt. Maar vaak zijn er wel alternatieven ter overbrugging, dus wellicht is dat het proberen waard. Ik denk namelijk hoe langer je dat met vrienden bespreekt, hoe meer afstand ze van je gaan nemen. Dat is de reden dat ik mijn hele vriendengroep ben kwijtgeraakt destijds. Want de hulp die ik kreeg paste niet bij mijn klachten, en zocht inderdaad steun en hulp bij vrienden.

Ook dat is zo. Ikzelf heb ook weleens, toen ik zelf een puber meisje was, een vriendin laten vallen omdat ze constant depressief aan het doen was.

Achteraf gezien spijt van, want zo'n iemand zat echt in de knoop en dat ik haar in de steek liet, deed haar natuurlijk nog veel meer pijn. Maar als puber meisje kon ik het er op een gegeven moment niet meer bij hebben...

Gelukkig hebben we nu weer goed contact en is het allemaal uitgepraat. En gaat het stukken beter met haar :)

Nayomie

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 20:34

Fijn Zertab. Sommige dingen kun je als vrienden niet oplossen, alleen verzachten.

Edit op vorige post, Marije, Oosterwolde eventueel een optie? Al denk ik dat Groningen praktischer is(?). Anders weet ik wel een adresje.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 20:38

MoniekJ schreef:
Dat ik met mijn internist overlegd had dat ik second opinion ging doen in het umcu, maar nu schijnbaar gehele behandeling voortaan in utrecht moet. Zonder overleg en word door een ander internist gezegd: je loopt zo het gebouw uit en dan is het klaar en je hoeft ons ook niet meer te bellen. Infuus ging eruit en doei.
Voelt echt zo van: je gaat hier weg dus zoek het maar uit.

Nee echt? Daar is iemand op z'n tenen getrapt. Lekker professioneel....
Wil je succes wensen in utrecht

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 20:41

Nayomie schreef:
Fijn Zertab. Sommige dingen kun je als vrienden niet oplossen, alleen verzachten.

Edit op vorige post, [***], Oosterwolde eventueel een optie? Al denk ik dat Groningen praktischer is(?). Anders weet ik wel een adresje.

Als ik uit huis wil, dan kan er binnen een zeer korte termijn iets geregeld worden. Heb vrienden die wanneer ik nu zou bellen gelijk klaar staan. Ga er wss donderdag of vrijdag avond sowieso weer heen. En moet sowieso met 1 praten. En heb afgelopen weekend ook uit kunnen janken.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 21:00

Moet je je vrienden daar wel mee belasten?
Als zij dat niet goed kunnen verwerken zitten zij met een probleem!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 21:01

Ja ik kan uit ervaring vertellen dat je dan niet lekker slaapt als vriendin. Heb dit weekend erg veel korte nachtjes gehad. En ik kan echt wel wat hebben. Maar iemand zijn gehele zelfmoordplannen (meerdere opties) horen vertellen aan een psychiater en daarna achterlaten op een gesloten afdeling zorgt niet echt voor lekkere nachtrust.

Maarja dat is natuurlijk wel wat complexere en heftigere problematiek dan wat hier genoemd werd door sommige... “met iemand praten” doet dan niks meer. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 21:02

chanicha schreef:
Moet je je vrienden daar wel mee belasten?
Als zij dat niet goed kunnen verwerken zitten zij met een probleem!

Ze bieden het zelf aan. Dus ja.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 21:04

Ja natuurlijk bieden ze dat aan, het zijn je vrienden maar zou dat zelf niet willen, daar zijn professionals voor maar dat ben ik natuurlijk.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 21:05

Je moet zelf weten wat je doet, maar ik denk dat je er beter aan doet om vrienden als vrienden te houden en niet je behandelaar. Maar dat blijft aan jou, die keuze. :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 21:05

Denk je dat ik zeg, nee sorry ga maar naar iemand anders ik heb mijn hoofd vol. Dat doet niemand. :+

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 21:06

MarlindeRooz schreef:
Denk je dat ik zeg, nee sorry ga maar naar iemand anders ik heb mijn hoofd vol. Dat doet niemand. :+

Nee idd.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 21:29

Sommige mensen hun gedachtegang.

2 van mijn kuikens die beide tegelijk op dezelfde plek in mijn nek willen zitten.
Nu heb ik ze gedwongen allebei op 1 schouder te zitten en zijn ze eindelijk kalm :')
Afbeelding

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-20 21:33

Gesprek met mijn eerste klant vandaag (bezorgdienst supermarkt):

"Je moet iets aan je werk doorgeven."
"Oh, wat dan?"
"Dat ze de volgende keer een man sturen, dit is toch geen taak voor een meisje."

Wait, what?

A. Ik heb zelf gesolliciteerd op deze baan
B. Heb je mijn postuur gezien (85kg, 1,72m)
C. Dus omdat ik een vrouw ben kan ik geen kratten de trap op tillen? Hoe denk je dat ik mijn eigen boodschappen twee jaar geleden naar boven kreeg dan?

En het was nog een vrouw ook. Zo ergerlijk, jezus :')

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 21:37

Omg die kippies <3

Ik erger mij aan mijn knie die steeds zeer doet de laatste dagen, geen ideeee wat ik daarmee heb gedaan en waarom die niet mee wil werken. Zelfs zitten en liggen doet zeer -O-

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 21:38

Mijzelf :') een keuze die ik op werk heb gemaakt, begin te twijfelen. Terwijl als ik alle opties langs ga, dit toch echt de beste is.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 21:38

Ik heb mij geërgerd aan de 2 relais die ik gesloopt heb op mijn werk. Stomme dingen...kunnen niet eens tegen een stootje...

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 21:54

Barramundi schreef:
Dat ik per ongeluk de sleutel van mijn vrijwilligerswerk meegenomen heb en die dus morgen vroeg moet terugbrengen. En ik moet morgen vroeg naar de tandarts. En ik had gezegd dat ik morgen naar kantoor zou komen ipv thuiswerken. En ik heb een eendenkuiken aangenomen in de opvang. En mijn collega appte dat ze de rest vd week niet komt, of ik wat werk kan overnemen, terwijl ik ook eind vd week een nieuwe software functionaliteit moet opleveren.
Ik hoop dat woe-do-vrij minimaal 48 uur in elke dag hebben, dan komt het misschien nog goed.
Welkom terug van vakantie :')

Sterkte morgen...
Kun je je werk niet melden dat je tóch thuis werkt door omstandigheden? Dat scheelt misschien iets aan stress

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 21:55

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 00:04

Paar ergenissen weer vandaag:

Sta net voor de wei van mijn Twenter die bekapt zou worden krijg ik een mailtje van dpd dat mijn pakket er binnen een uur is. Uhhh lekker op tijd laten ze dat weten.

Eerst tijd gewijzigd later maar naar een pick up point maar waar die nu is is ook een verrassing..

Dat mijn knie weer zeer doet na een dag stage en veel staan / lopen.

Dat ik vroeg uit bed moet (6:20) en mijn ouders ook en juist zo ervan geniet als er niemand beneden is behalve ik om zo'n tijd.

Nieuwe stagaires. Ik moet er altijd aan wennen hoor tegenwoordig weet je niet meer wat je er van moet verwachten. Natuurlijk ben ik zelf ook stagair maar inmiddels zo ingeburgerd dat ik al meer doe en mag als de gemiddelde stagair. Ook al vond ik dit wel een leuk iemand vroeg wel veel in wat we deden en hoe heel veel dingen in elkaar zaten vond ik dan wel weer een leuk pluspunt.

Zal wel weer echt lekker Nederlandse zinnen tussen zitten tijd om te gaan slapen. :')

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 09:36

Dat ik niet ieder gered kuiken van mijn vorige werkgever kon helpen. Niet op de juiste manier althans -O-

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 10:27

Ik kom even spuien hoor want het is me teveel

1. Ik ben vannacht ongesteld geworden. Ik ben een emotioneel wrak. De afgelopen maanden had ik heel weinig last van pijn en teveel emoties bij ongesteld zijn, maar nu is dat plots veranderd en ben ik een depressief, overemotioneel stuk ellende |(
2. Ik zou vandaag om 9 uur een hoor college hebben, dus ik ben om half acht opgestaan. Staat er plots een mailtje "Oh haha we gaan om elf uur pas beginnen." Voor niets opgestaan
3. Ze zijn bezig met werkzaamheden aan de metro nog geen 100 meter van mijn huis en dit doen ze midden in de nacht!! Tussen 3 en 8. Ik heb geen dubbel glas dus ik hoor het zo goed. Al 3 dagen lang!!!
4.Mijn schouder gaat plots weer veel uit de kom, ook mijn goede schouder.

En nu
5. Ik zit te chillen op de bank en plots voelt het alsof de hele wereld aan het rond draaien is en ik kan niet goed recht meer lopen. Wtf?

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 10:54

Aan mijn eigen ongeduld en emoties. Man, zit jezelf niet zo op te naaien en gek te maken.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 11:44

Gister 2 nieuwe banden voor op de vrachtauto gekregen.
Ik was even vergeten hoe extreem die in het begin glibberen....
Mijn god, echt nouwelijks fatsoenlijk grip op de weg.
Maarja nog even een paar km meer ermee rijden dan is het "laagje" eraf en kan ik weer normaal rijden. Maar tot dan, ik rij braaf en voorzichtig!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 11:45

Ben vooral erg verdrietig en ongelukkig.
Moet er zelf iets aan doen, maar alles zit steeds maar tegen...

Lestrange: punt 3 over de metro dat is hier ook begonnen en duurt nog tot begin November alleen maar s’nachts!
Daarna gaan ze dat nogmaals doen van begin maart tot juni >;)