Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 13:36

Sclimpre schreef:
Sheran schreef:
- cursusje surfen

Surfers' Paradise in Knokke !
Keuze tussen golfsurfen, windsurfen, kiten of suppen.
En je bent in het buitenland geweest (ok maar 500m van de grens), altijd goed voor het vakantiegevoel {:}

Of in Blankenberge. Is een beetje verder in 't buitenland :D

https://oneillbeachclub.com/

Sheran

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 13:56

Haha, hoe meer buitenland hoe beter altijd he _O-

Ik zie trouwens geen lessen bij dat Hof van Alexander, alleen met eigen paarden.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 14:14

Wat een leuke ideetjes allemaal!!

Laten we het topic idd niet verpesten door iemand die gewoon ergens niet correct weet om te gaan.

Zo, ik ben weer opgeknapt, was wat verkouden. Maar gelukkig weer goed nu!
Niet laten testen. Geen moment aan gedacht eerlijk gezegd. Stom van me.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 14:26

Pandora2 schreef:
Sclimpre schreef:
Surfers' Paradise in Knokke !
Keuze tussen golfsurfen, windsurfen, kiten of suppen.
En je bent in het buitenland geweest (ok maar 500m van de grens), altijd goed voor het vakantiegevoel {:}

Of in Blankenberge. Is een beetje verder in 't buitenland :D

https://oneillbeachclub.com/

Jamaar Knokke heeft een leukere burgemeester!
En mocht de grens terug toegaan kan ze gemakkelijk terug naar NL, pootjebadend of zwemmend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 14:28

Wandelen in het Zwin (natuurreservaat) kan ook. Boek een weekendje in Frankrijk waar een luchthaven vlakbij is. Toulouse, Caracassonne, Clermont-Ferrand... En ga op citytrip.

Neem de auto naar Luxemburg en ga wijn proeven bij Bernard-Massard, in Beaufort kan je prachtig wandelen en Echternach is ook heel mooi.

Fiets een Elfstedentocht met steden naar eigen keuze. Ga een keer die ene wandeling doen die vlakbij is maar waar je anders altijd voorbij gaat, vaak ontdek je zo ook geheime plekjes dichtbij.

Ga met andere bokkers mee op de kar of buitenrit, zijn er vast genoeg die je een keer willen meenemen op sleeptouw.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 14:48

purny schreef:
Echwel schreef:
Ik denk er zelfs over om onze droomreis volgend jaar mei af te zeggen.we zouden veel landen aan doen waar onder Rusland, Letland enz..
Nu tot dec annuleren ben ik aanbetaling kwijt, so be it, gezondheid is onbetaalbaar

Kun je niet wachten tot het van de andere kant uit word geannuleerd? Dat doe ik ook namelijk

Durf ik dat aan met risico 50% reissom keijt te zijn
Aanbetaling was al dik 750euro

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 15:31

Ik zou contact opnemen met je reisorganisatie

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 15:36

Varekaj schreef:
Wandelen in het Zwin (natuurreservaat) kan ook. Boek een weekendje in Frankrijk waar een luchthaven vlakbij is. Toulouse, Caracassonne, Clermont-Ferrand... En ga op citytrip.

Neem de auto naar Luxemburg en ga wijn proeven bij Bernard-Massard, in Beaufort kan je prachtig wandelen en Echternach is ook heel mooi.

Fiets een Elfstedentocht met steden naar eigen keuze. Ga een keer die ene wandeling doen die vlakbij is maar waar je anders altijd voorbij gaat, vaak ontdek je zo ook geheime plekjes dichtbij.

Ga met andere bokkers mee op de kar of buitenrit, zijn er vast genoeg die je een keer willen meenemen op sleeptouw.

Echt óp vakantie vind ik toch echt gezelliger met anderen. Citytrips doe ik eventjes niet, wil liever niet ergens naar binnen of vliegen. Luxemburg is inderdaad erg mooi!

Dagjes weg met mensen vind ik altijd wel erg leuk, zeker ook mensen die ik niet ken!

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 15:47

Ik lees ook even mee voor de vakantietips, ook docent en nu 6 weken vakantie. Ik heb een abonnement op een buitenzwembad een dorp verderop. Daardoor ga ik 2 tot 3x per week zwemmen en ik wil een aantal musea gaan bezoeken. Naar de musea tot ca. 25 km ga ik dan op de fiets. En ik bezoek enkele familieleden buiten.

Ook kan mijn tuintje nog wat onkruid kwijt. Dus waarschijnlijk kom ik die weken toch wel door.

Half augustus ga ik nog naar Drenthe

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 16:27

Sclimpre schreef:
Jamaar Knokke heeft een leukere burgemeester!
En mocht de grens terug toegaan kan ze gemakkelijk terug naar NL, pootjebadend of zwemmend.

Oh ja, da's juist! De Polle is een leuke vent :D

Zwemmend terug de grens over :')

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 16:27

Sheran schreef:
Waar ben jij heen, Goof? Ben je ook alleen?

Nee ik ben niet alleen, ik ga samen met mijn man en de 2 honden. Maar als ik wel alleen zou zijn zou ik ook weg gegaan zijn. Ik heb wel vaker een huisje in het bos geboekt in mijn uppie. Hond mee, lekker relaxen.
Ik ga eerst een week naar de Veluwe en daarna een week in de buurt van Ommen.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 17:11

Pandora2 schreef:
Fitzroy schreef:
Pandora, dat vind ik ook weer wat tekort door de bocht. Er zijn nu eenmaal mensen die leven voor vakantie en op reis gaan. Maar dat wil toch niet zeggen dat ze het niet naar hun zin hebben thuis?

Ik bedoelde het in elk geval niet kort door de bocht :o

Maar kan mij niet voorstellen dat 1 jaartje niet reizen een probleem kan zijn als je thuis ook echt je plek gevonden hebt.
Dat het na een jaar of 5 bij sommige mensen wat begint op te spelen, tot daar aan toe.
Maar misschien ben ik raar :')
Ik heb het heerlijk thuis maar ik vind het ook heerlijk om weg te gaan en met name de voorpret voor een vakantie kan ik enorm van genieten. Dat is echt een hobby van me om alles uit te zoeken en dan te bedenken wat we allemaal willen zien en doen. Op vakantie heb ik ook meer rust dan thuis want dan ga ik toch sneller meer werkgerelateerde dingen doen.

Moet zeggen dat die voorpret nu wel iets minder is omdat ik bij alles denk "hoop wel dat het door kan gaan" maar goed anders ligt er een reis klaar voor een ander jaar.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 17:11

Omgeving Koblenz is ook echt prachtig <3 Ik woon er, maar er zijn hier Nederlandse toeristen genoeg _O- Zowel de Rijn als de Moezel zijn dichtbij en je kan overal wandelen, er zijn echt hele mooie wandelroutes. Als er behoefte aan is kan ik wel wat foto’s plaatsen van de routes die wij hebben gedaan. En wijn natuurlijk, veel wijn :D Binnen 2 uur sta je weer in Nederland (Venlo)

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 17:14

Destination schreef:
Omgeving Koblenz is ook echt prachtig <3 Ik woon er, maar er zijn hier Nederlandse toeristen genoeg _O- Zowel de Rijn als de Moezel zijn dichtbij en je kan overal wandelen, er zijn echt hele mooie wandelroutes. Als er behoefte aan is kan ik wel wat foto’s plaatsen van de routes die wij hebben gedaan. En wijn natuurlijk, veel wijn :D Binnen 2 uur sta je weer in Nederland (Venlo)

Vorig jaar gedaan. Geweldig die stadscamping daar en nog vuurwerk op de koop toe.
Dit jaar zit ie vol en geen vuurwerk, maar we gaan iets noordelijker en daarna zakken we de Rijn iets verder af. We zien wel, hopelijk kan het door gaan.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 17:18

tones schreef:
Destination schreef:

Vorig jaar gedaan. Geweldig die stadscamping daar en nog vuurwerk op de koop toe.
Dit jaar zit ie vol en geen vuurwerk, maar we gaan iets noordelijker en daarna zakken we de Rijn iets verder af. We zien wel, hopelijk kan het door gaan.

Ja, dat is een leuke camping inderdaad, met uitzicht op het Deutsches Eck :)) Rhein in Flammen is inderdaad afgelast, vind ik erg jammer, want heb het nog niet gezien.

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 17:40

Rhein in Flammen was echt leuk. Het hele weekend muziek, maar niet dat je er gek van werd. Het vuurwerk was ook heel gaaf.
Wij wisten niet dat dat allemaal gaande was, dus een mooie verrassing. Zaterdagavond achter ons nog n hardcore feest ook leuk. Het was zondagmiddag gewoon doods toen t allemaal af was.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 17:47

Leuke tips allemaal! En dat is idd een leuke omgeving, Goof, ben er zelf ook heel vaak geweest :j.

Ik ben vaak alleen op vakantie geweest ook maar heb er nu geen zin meer in, ik zit al maanden alleen en heb juist wel behoefte aan wat aanspraak. Alleen een huisje huren zou ik dus nu niet doen, ik ken mezelf inmiddels wel _O-

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 22:26

tones schreef:
Rhein in Flammen was echt leuk. Het hele weekend muziek, maar niet dat je er gek van werd. Het vuurwerk was ook heel gaaf.
Wij wisten niet dat dat allemaal gaande was, dus een mooie verrassing. Zaterdagavond achter ons nog n hardcore feest ook leuk. Het was zondagmiddag gewoon doods toen t allemaal af was.

Jaaa Rhein in Flammen is echt onwijs leuk!

We zijn een paar keer geweest in Oberwesel en omgeving. Fijne omgeving daar ook.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 00:28

Sheran schreef:

Ik zie trouwens geen lessen bij dat Hof van Alexander, alleen met eigen paarden.

Je kan les nemen op Willem, is Anais haar (voormalig) Lichte Tour paard.
Ik zou het combineren met een nachtje slapen en een lekker diner.
Het is een heel mooi hotel.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 10:16

Electra63 schreef:
Sheran schreef:

Je kan les nemen op Willem, is Anais haar (voormalig) Lichte Tour paard.
Ik zou het combineren met een nachtje slapen en een lekker diner.
Het is een heel mooi hotel.

Dank je voor de aanvulling. Ik had het ergens gezien, maar kon het niet meer vinden. Dacht wel dat hij de gp oefeningen kon, maar het is in ieder geval een hoog opgeleid paard.

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 10:31

Sheran schreef:
Bedankt voor de tips allemaal, dat waardeer ik! Suppen lijkt me idd ook leuk, en ik zal even bij dat Hof van Alexander kijken. Manegelessen zijn leuk om te rijden, maar ik leer er echt niets meer (niet om arrogant te doen en ja, van ieder paard leer je wat, maar ik geef mijn geld liever ergens anders aan uit). Een keer mennen lijkt me ook heel tof!

Ik weet niet waar jij woont, maar je mag best een keer met mij mee mennen of op buitenrit onder het zadel met de Friezen in de betuwe

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 11:01

janneke584 schreef:
Sheran schreef:
Bedankt voor de tips allemaal, dat waardeer ik! Suppen lijkt me idd ook leuk, en ik zal even bij dat Hof van Alexander kijken. Manegelessen zijn leuk om te rijden, maar ik leer er echt niets meer (niet om arrogant te doen en ja, van ieder paard leer je wat, maar ik geef mijn geld liever ergens anders aan uit). Een keer mennen lijkt me ook heel tof!

Ik weet niet waar jij woont, maar je mag best een keer met mij mee mennen of op buitenrit onder het zadel met de Friezen in de betuwe

O dat zou ik super tof vinden! (Ik vind reizen niet erg, haha, ik heb een auto)

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 13:31

De prijzen voor een weekje weg in eigen land schijnen de pan uit rijzen. Zat er wel in natuurlijk.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 13:39

Camperplaats in Nederland heb ik ook het idee dat ze duurder zijn dan vorig jaar. Camping plaats idem. Gister geneusd naar een plekje maar poe vol of peperduur. 35 euro plus voor een parkeerplaats buiten camping ingang was geen uitzondering. Of alleen een kaal stuk asfalt bij een boer. 18 euro.

Gelukkig iets gevonden gister avond maar ook die is 5 euro duurder dan vorig jaar -O- .

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 13:45

Ik heb net onze B&B in Normandië geboekt :):) Zonder aanbetaling en kosteloos annuleren. Hoop zo dat het door kan gaan!