Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Charaz schreef:Hier in de omgeving heb ik de ervaring niet dat het druk was buiten ondanks het mooie weer, wellicht is het kwartje in Brabant wel gevallen dat dit serieus is.
Godzijdank zijn de verzorgingshuizen dicht en neemt het personeel (althans degene die ik ken) de hygiëne heel serieus.
Ik werk in een huisartsenpraktijk en was blij toen onze telefoon er gisteren om 17.00 uur af ging, heel veel vragen en mensen die zich zorgen maken.
Ik verwacht dat vanaf dit weekend de coronabesmettingen hard toenemen.
Marie_Anne schreef:Besje schreef:Blijkbaar overleeft het virus ook op de vacht van dieren...
Bron:
https://www.idexx.nl/nl/about-idexx/no- ... ases-pets/
Ik heb de tekst nu 3 keer doorgelezen, maar ik zie nergens staan dat het in de vacht aanwezig blijft. Zou je dat stukje voor mij kunnen kopieren??
Barbet schreef:Ik heb bericht gehad dat in het verpleeghuis met demente bewoners waar ik werk een bewoner positief is getest op het corona, en een andere bewoner verdacht.
Dat verwacht je toch niet dat het daar terecht komt.
Heel apart, zijn ook bewoners die normaal gesproken zich vrij kunnen bewegen op de afdeling.
Maar ik heb geen idee hoe dat dan nu wordt gedaan, dat zal ik dan wel zien als ik weer werk.
Barbet schreef:Ik heb bericht gehad dat in het verpleeghuis met demente bewoners waar ik werk een bewoner positief is getest op het corona, en een andere bewoner verdacht.
Heel apart, zijn ook bewoners die normaal gesproken zich vrij kunnen bewegen op de afdeling.
Maar ik heb geen idee hoe dat dan nu wordt gedaan, dat zal ik dan wel zien als ik weer werk.
Echwel schreef:
Huertecilla schreef:Straatbeeld in Rome; leeg.
Parijs; leeg.
Madrid; leeg.
Om het even welk dorp hier ook; leeg!
En in NL gaat het leven nagenoeg gewoon door....
Change03 schreef:lovee schreef:
Bron?
Helaas had niemand het gedeeld maar gewoon op die wijze geplaatst. Vandaar dat ik er dus niet zeker van ben of dit een officiële bron is. Ik kan op google ook zo 123 niet een soortgelijke lijst vinden.
Barbet schreef:Nu waren de Macro's en Sligro's en andere groothandels open voor alle publiek.
Dat hebben ze ook geweten, zwart van de mensen en ook lege schappen.
Het was daar ook file lopen als je de filmpjes daarover ziet, dus op zich goed bedoeld vanwege de boodschappen maar dan toch beter regelen dat er niet zoveel mensen tegelijk binnen zijn.
mysa schreef:Nou, die laatste zin klopt niet voor het hele land. Het leven gaat hier, Noord Veluwe, niet z'n gewone gang. Al zijn er nog steeds mensen op straat en in winkels te zien, ik ook in de supermarkt. Maar men houdt wel afstand en overal strepen op de vloer en plexiglas voor de kassa's etc. Bovendien zijn scholen en horeca al een week dicht.
Echwel schreef:https://www.amstelveenz.nl/nieuws/verba ... mpark.html
Nou nog eentje dan
Vele kleine groepen is tich zeker in het westen een grote groep
Huertecilla schreef:Straatbeeld in Rome; leeg.
Parijs; leeg.
Madrid; leeg.
Om het even welk dorp hier ook; leeg!
En in NL gaat het leven nagenoeg gewoon door....