Ergernis in het verkeer

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 16:00

Waar ik echt de pest pl**ris aan heb, is dat bestuurders er nog even snel voor willen, terwijl het achter mij helemaal leeg is op de weg. Sinds we hier wonen, is het dagelijks raak dat dit gebeurt. Eerst dacht ik dat het alleen de vrouwen waren, maar het was gisteren zowaar ook een (oude) vent die dit flikte. Vandaag leek iedereen op de snelweg gewoon voorrang op te eisen bij het van baan wisselen of invoegen, zonder echt goed te kijken of dat wel mogelijk was. Ik pleit er na al die jaren nog steeds voor dat iedere automobilist verplicht elke 5 jaar een herexamen moet doen.

Ineke2

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-22 16:02

Alsjeblieft niet zeg, dat zou pas kunnen als het CBR zijn zaken op orde heeft. Eerder niet.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 16:06

Ik word er helemaal gek van dat ik de laatste tijd continu mensen voor me heb die 10 tot 20 kilometer langzamer rijden als de maximum snelheid. Niet omdat er een bocht aankomt oid, gewoon dood normale rechte overzichtelijke wegen. En je mag op die wegen niet inhalen.

Nog erger wordt het dat het regelmatig ook mensen zijn die snel de auto voor je gooien, bij rotonde andere rijbaan om voor je te komen of snel optrekken bij het stoplicht. Waarom?!?! Eerst zo nodig voor me gaan rijden en dan 40 op een 60 weg of 60 op een 80 weg...

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 16:09

Pff ja vandaag ergernissen zat. Ik had niet door dat er weer boerenacties waren en zat precies om 15 uur op de snelweg. Allemaal files en afslagen geblokkeerd. Vervolgens is menig bestuurder gefrustreerd (denk ik) en gaat dan raar rijden.
Mensen die eerst 90 rijden op linkerbaan, niet naar rechts gaan. Als ik ze dan op een gegeven moment voorbij kan, gaan ze opeens 110 rijden...

En iemand die op rechterbaan zat. Ik helemaal links. Tussen ons was een lege baan. Ik wil een baantje naar rechts, zet mijn knipperlicht aan, kijk nog een keer en ga naar rechts toe. Zie ik opeens dat meneer in de meest rechterbaan zonder knipper óók opeens mijn baan in komt.... Ik zag het gelukkig en kon nog uitwijken naar de linkerbaan. Maar hij leek niet echt onder de indruk van mijn toeter en zette gewoon door richting de linkerbaan. En ik begrijp ook nog steeds niet wáárom hij naar links wilde, want er zat gewoon ook echt nog lang niks voor hem...

In dat soort gevallen zou ik zo graag zo'n undercover agent willen zijn en de man willen vragen waarom hij deze actie doet. Vooral ook omdat hij daarvoor ook al heel de tijd onnodig links reed.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 16:21

Dat laatste Snuffie, zo herkenbaar. Tijdje terug reed ik hier op de brug, is 2 baans en er reed een langzame Duitser op de rechterbaan. Die haal ik in en vervolgens ga ik weer naar rechts want er reed verder niemand op de hele brug.

Ik kijk in mn spiegels. Zie ik die Duitser ineens richting aangeven en naar links gaan. De rest van de 3 km brug heeft ie links gereden :') Er was letterlijk niemand behalve hij en ik! _O-

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 16:22

MyWishMax schreef:
Ik word er helemaal gek van dat ik de laatste tijd continu mensen voor me heb die 10 tot 20 kilometer langzamer rijden als de maximum snelheid. Niet omdat er een bocht aankomt oid, gewoon dood normale rechte overzichtelijke wegen. En je mag op die wegen niet inhalen.

Nog erger wordt het dat het regelmatig ook mensen zijn die snel de auto voor je gooien, bij rotonde andere rijbaan om voor je te komen of snel optrekken bij het stoplicht. Waarom?!?! Eerst zo nodig voor me gaan rijden en dan 40 op een 60 weg of 60 op een 80 weg...

Toeristen :j die zijn nog erger dan zondagsrijders....

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 16:28

Helaas geen toeristen, maar echt inwoners van die dorpen...

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 19:30

Rennie89 schreef:
Zijn er al zo lang geen ergenissen in het verkeer geweest???

Ben echt niet de moeilijkste, maar als er een baan af gaat houd je gewoon rekening met elkaar, schuif je een baan op en maak je even ruimte. Vandaag wouden mensen liever ongelukken veroorzaken, auto bleef op middenbaan stug doorrijden en ik kon gewoon niet ritsen. Reed inmiddels al over het verdeijvingsvlak. Auto had een lege baan naast zich. Echt jammer weer

Helaas nog steeds ergernissen. Vandaag bijna van de snelweg af gereden. Morgen even de dashcam beelden er vanaf halen. :x

En inderdaad mensen die weer structuur te langzaam rijden, hier veelal toeristen.

Laatst ook trouwens bijna van voren aangereden waarbij meneer een binnenbocht pakte en een hele andere kant op bleef kijken. Filmpje heb ik eventueel wel ergens staan voor de liefhebber. :P

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 19:37

Dat snel voor je sneaken en dan langzaam rijden is hier ook een ergernis.

Ik werd afgelopen woensdag bijna door bestuurder van een politieauto aangereden.
Ik reed op scootmobiel braaf de goede kant op van eenrichtingsverkeerweg voor auto’s.
Politieauto reed tegen het verkeer in.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 19:43

Nog een echte ergernis van mijn kant: bestuurders van alles met twee wielen of meer die afslaan of rotonde af rijden zonder richting aan te geven... Alsof ik kan ruiken welke kant je op gaat... Denk dat dat kwartje bij die mensen past valt als het een keer mis is gegaan...

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 20:13

Oh, wij hebben sinds een paar jaar in het dorp van ouders nieuwe rotondes. Waar fietsers voorrang hebben. De frustratie? Fietsers die dan alsnog de rotonde de verkeerde kant op nemen. Dan heb je aan de ene kant een dubbel fietspad, aan de ander kant een enkele die je gewoon de normale richting alleen op mag nemen. Maar nee, lekker tegen de richting in inrijden. Ze zijn aangepast om het zogenaamd veiliger te maken, maar is veel gevaarlijker geworden. Je ziet ze regelmatig slecht daardoor.

Sowieso hebben fietsers nu overal voorrang. Ook op plekken waar je ze niet aan ziet komen, omdat ze tussen 2 gebouwen door komen of achter een gebouw vandaan. Zodra je ze ziet ben je al te laat met remmen. Helemaal bij die elektrische fietsen en omdat ze voorrang hebben kijken ze ook niet meer...

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 20:27

Donderdag een bejaarde Belg die in een grensdorpje midden op de weg bleef staan omdat hij vond dat mijn maat te hard reed (geen idee of dat zo was) en hij ‘m wilde stoppen.

Beste meneer, dat is een suïcidale manier om uw gelijk te halen! 8)7

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 20:35

Ik heb hem vanmorgen ook al in de normale ergenissen topic geplaatst...

Maar de grootste ergenis is nog altijd een dikke duif die niet hoog genoeg kon vliegen....

Ik heb nog geremd maar niet hard genoeg....

Nu staat 1 vd 4 lampen alweer scheef...

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 21:11

MyWishMax schreef:

Ik haal op die wegen gewoon in hoor :') Woon nu wat verder van de snelweg af (minuutje of tien over de provinciale weg) en kom het inderdaad ook met enige regelmaat tegen, maar ik wacht een moment af waar ik er veilig voorbij kan en dan schiet ik er toch echt langs. Had er twee maanden terug wel eentje die dát dan weer niet leuk vond en zelf ook gas bij begon te geven toen ik naast 'm reed :')

Ghostattack schreef:
Dat laatste Snuffie, zo herkenbaar. Tijdje terug reed ik hier op de brug, is 2 baans en er reed een langzame Duitser op de rechterbaan. Die haal ik in en vervolgens ga ik weer naar rechts want er reed verder niemand op de hele brug.

Ik kijk in mn spiegels. Zie ik die Duitser ineens richting aangeven en naar links gaan. De rest van de 3 km brug heeft ie links gereden :') Er was letterlijk niemand behalve hij en ik! _O-

Zoiets heb ik pas ook gehad op die brug ja :') Ik reed op cruise control (5-10 km te hard) en haalde iemand in en ga daarna naar rechts. Na een seconde of tien gaat 'ie naar links, rijdt me voorbij, laat een paar honderd meter verder z'n gas los en blijft ongeveer even snel als ik links rijden :')

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 21:19

MyWishMax en Jpitty: die acties zijn in ons dorp/gemeente ook meer gewoonte dan uitzondering. Zoals Judeska zou zeggen: "Hinderlijk". Zoals ik het zou zeggen, kan ik beter niet openbaar zetten. :D

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 21:20

:') Ik zit gelukkig bijna altijd alleen in de auto, dus kan zeggen wat ik wil :+

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-22 21:50

MyWishMax schreef:
Oh, wij hebben sinds een paar jaar in het dorp van ouders nieuwe rotondes. Waar fietsers voorrang hebben. De frustratie? Fietsers die dan alsnog de rotonde de verkeerde kant op nemen. Dan heb je aan de ene kant een dubbel fietspad, aan de ander kant een enkele die je gewoon de normale richting alleen op mag nemen. Maar nee, lekker tegen de richting in inrijden. Ze zijn aangepast om het zogenaamd veiliger te maken, maar is veel gevaarlijker geworden. Je ziet ze regelmatig slecht daardoor.

Sowieso hebben fietsers nu overal voorrang. Ook op plekken waar je ze niet aan ziet komen, omdat ze tussen 2 gebouwen door komen of achter een gebouw vandaan. Zodra je ze ziet ben je al te laat met remmen. Helemaal bij die elektrische fietsen en omdat ze voorrang hebben kijken ze ook niet meer...

Je kunt daar een melding van maken bij de gemeente. Hoe meer mensen dat doen hoe beter, dan gaan ze de situatie opnieuw bekijken.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 21:57

MyWishMax schreef:
:') Ik zit gelukkig bijna altijd alleen in de auto, dus kan zeggen wat ik wil :+

Hier ook en reken maar dat een havenarbeider ervan op kan kijken wat ik er dan allemaal uitgooi. Ga dat alleen niet op internet zetten. :D

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 21:59

Shenavallie schreef:
MyWishMax schreef:

Hier ook en reken maar dat een havenarbeider ervan op kan kijken wat ik er dan allemaal uitgooi. Ga dat alleen niet op internet zetten. :D

Ik rij meestal met het raam open, dus dan kan de ander alsnog meegenieten / zich aangesproken voelen :+

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 22:01

Exitium: _O-

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 22:47

Ik reed vandaag met mijn bezorgauto'tje een rotonde af. Ik kan niet harder dan 50. Achter mij opeens een bumperklevende Fiësta. Bestuurder allemaal wild zwaaien en toeteren en vlak achter mij heen en weer blijven slingeren.. dat ik echt denk van, zie je mijn "50"-sticker niet dan? Zucht :')

Het was overigens ook gewoon een 50 km/u zone.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 22:58

Bumperklevers... Jaren geleden had ik er eentje op een N-weg, een dijk ook nog. Hield me netjes aan de maximum snelheid, maar was volgens mijn achterligger niet snel genoeg... Was blij toen die pipo een afslag nam en uit mijn binnenspiegel verdween. Want in een Fiatje 500 met een grote vrachtwagen op je achterbumper rijdt toch niet erg fijn. Ik zag in mijn binnenspiegel serieus alleen het Scania logo voorop die wagen, meer niet... Heb niet snel de kriebels, maar toen zweette ik toch wel even. Als ik een noodstop had moeten maken had ik echt een flink probleem gehad...

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-22 23:03

In die situatie had ik mijn gas losgelaten ( niet remmen) en dan maar 50 gaan rijden. Dan snappen ze de hint vaak wel.

Ik begrijp dat je kriebels had, dat zou ik ook hebben ja.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 10:19

Ik erger me vooral aan mensen op een elektrische fiets :o
Ik rij nogal vaak op wegen waar ook zij op de weg fietsen, die dingen gaan echt immens hard en helaas kijkt de gemiddelde fietser ook niet op of om.
Het wordt pas echt spannend als er een complete club ouderenbond op de weg zit met zo'n fiets ...

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 13:45

Vandaag weer veel gevallen van een zondagsrijder op de middelste baan. Ga aub naar rechts!!!!!