[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 15:18

Rivendell schreef:
sanso schreef:
Klopt inderdaad. Verminderd de kans op eierstokkanker met 50%. (Verwijderen van eileiders)

Maar als ze helemaal weg zijn, kan je daar toch geen k*nker meer krijgen? Hoezo dan 50%?

De eileiders worden verwijderd, daar kun je geen kanker meer krijgen. De eierstokken blijven zitten, en met 50% minder kans op kanker.

Sanso, vreselijk! Exact hetzelfde meegemaakt en wat een rust nu ik gesteriliseerd ben.

Magrathea

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 15:29

lor1_1984Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 15:30

_San87_ schreef:
Vind/vond je dan in de overgang gaan niet vervelend?

Waarom mochten je eierstokken wel, maar je baarmoeder niet? Sorry voor de vragen :o.

Zou teveel risico geven op verzakking ofzo.

En de overgang was niet prettig, maar dat ik een stuk stabieler werd en ruimte kreeg om aan mezelf te werken ipv van crisis naar crisis te gaan en met mezelf in de knoop te zitten was het meer dan waard. :)
Ik had al oestrogeenonderdrukkende medicatie,zat daardoor al in de overgang en werd ineens een stuk stabieler, vandaar dat voor mij de stap om de eierstokken weg te laten halen vrij klein was.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 16:57

lor1_1984 schreef:
_San87_ schreef:
Vind/vond je dan in de overgang gaan niet vervelend?

Waarom mochten je eierstokken wel, maar je baarmoeder niet? Sorry voor de vragen :o.

Zou teveel risico geven op verzakking ofzo.

En de overgang was niet prettig, maar dat ik een stuk stabieler werd en ruimte kreeg om aan mezelf te werken ipv van crisis naar crisis te gaan en met mezelf in de knoop te zitten was het meer dan waard. :)
Ik had al oestrogeenonderdrukkende medicatie,zat daardoor al in de overgang en werd ineens een stuk stabieler, vandaar dat voor mij de stap om de eierstokken weg te laten halen vrij klein was.

Oh dat geloof ik. Wat fijn dat dat kon!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 21:28

Sanso, wat heftig :oo
Fijn dat je nu een definitievere oplossing hebt want dat wil je natuurlijk niet nog een keer meemaken.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 10:18

Oh San, heb jij weer maar wat fijn dat het gewoon zelf al opgelost is. Straks geopereerd en dan echt van de ellende af!

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 10:17

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 10:18

Sanso heel heftig zeg. Wel een heel goede reden om je te laten sterriliseren

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 13:42

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 13:56

Het is een tijdje rustig geweest tijdens het slechtere weer. Vandaag schijnt de zon en het huis bij de buren wordt weer verbouwd 8)7
Ik ga dus maar lekker naar de paarden toe, wat vitamine D opdoen en uitwaaien. In rust en stilte

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 14:01

Vanochtend ook even opgeladen met een bosrit. Zo naar verjaardag van m'n zus waar ook koters zullen zijn. :roll: Ik. Heb. Geen. Zin.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 19:09

Captain schreef:
Vanochtend ook even opgeladen met een bosrit. Zo naar verjaardag van m'n zus waar ook koters zullen zijn. :roll: Ik. Heb. Geen. Zin.

Sterkte haha. Ik heb een jaar geleden ongeveer besloten niet meer naar kindgerelateerde dingen te gaan, dus ook geen verjaardagen waar kinderen aanwezig zijn. Het kost me zoveel energie dan.
Ik ga dus altijd een aantal dagen eerder/later op bezoek, op kinderbedtijd.. Moet eerlijk zeggen dat de meeste er niet moeilijk om doen. En zo wel, tja.. helaas dan maar.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 16:37

Omg ik ben zo blij dat ik vanaf woensdag waarschijnlijk op kantoor zit. Staat hier nu best vaak een kind voor mijn raam met de katten te socializen, nou tot daaraan toe maar die begint dan ook tegen mij te praten :\ nee ga weg

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 17:18

Magrathea schreef:
nou tot daaraan toe maar die begint dan ook tegen mij te praten : nee ga weg

_O-

Sorry schoot echt helemaal in een deuk

Ik kruip weer onder mijn meeleessteen

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 10:59

oliebol Sanso, 2e keer al toch? Blij dat je sterilisatie gepland staat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 00:02

Het hok werd weer afgebroken bij de buren -:(-
Hun huis staat te huur, dus even stoutweg opgezocht. Ik snap intussen dat we best veel horen omdat er bij hen blijkbaar erg weinig meubels staan. Wat me wel verbaasd is dat de bovenverdieping volledig met tegels is. Wij hebben klikparket en dan verwacht je wel dat het wat gehoriger kan zijn, dus ik ging er van uit dat het bij hen ook zo was omdat alles zo hard doorklonk.
Ik vraag me oprecht af hoe hard een kind moet rondspringen op een betegelde vloer om geluid te produceren alsof ze zo er doorheen gaan zakken.

Huis is vrij op 1/10 volgens de makelaar, dus nog even tanden bijten en hooguit 2,5maand die terreur overleven.

lor1_1984Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 09:57

Nou uh, weinig.
Ik woonde hiervoor in een oud kantoorpand met boven me steeds een moeder met kind(eren).
Eerste was een setje van 3 kinderen waarvan 2 vrij jong, wanneer die er waren leek het alsof er een kudde olifanten bezig was en ik heb meerdere malen gevreesd dat ze eens naast me zouden zitten omdat het soms leek alsof ze dwars door dat plafond heen kwamen zetten. :wow:
En dan deden ze nog niet eens heel wild, moet je nagaan hoe het klonk als ze een verjaardag hadden ofzo. :oo
Heb toen contact opgenomen met de verhuurder en aangegeven dat er wat gedaan moest worden aan de isolatie vd vloer, zijn oplossing was vloerbedekking zogauw ze eruit gingen.
Volgende setje was een moeder met kind van 7 maanden, daar hoorde ik de hele dag *bonkbonkbonk* van het gekruip. 8)7
Toen ik aangaf dat het geluid nu nog erger was werd aangegeven dat ik me niet zo op het geluid moest focussen terwijl ik zonder hoortoestellen (70 en 75% gehoorverlies) en met koptelefoon op gewoon alles hoorde. :+
Ik ben zelf maar verhuist, ook hier hoor ik mijn bovenburen weleens (stofzuigen en meubels verplaatsen, wild spelen van bezoekende kinderen) maar het geluid is veel minder en met hoortoestellen in hoor ik wat meer maar niet zo doordringend en de hele dag door. :)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 10:09

Op stenen tegels hoor je juist alles sneller dan op parket of tapijt :j
Het galmt gewoon sneller door

lor1_1984Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 12:23

Stenen vloer is helemaal erg ja. :x

Wij hadden eerst vinyl en later dus tapijt, zou ook een ondervloer onder liggen maar het dreunde zó ontzettend door. -O-
Maar dat gebouw was zowiezo zo gehorig als de pest, als er een bus voor het stoplicht stond te wachten trilde je bijna van de bank af. _O-
Ben echt zo blij dat ik daar weg ben, in mijn huidige buurt is het ook druk maar de huizen zijn beter geïsoleerd waardoor je er veel minder last van hebt.
Enige wat jammer is is dat ik geen voortuin heb en passerende mensen geregeld bijna door het vensterbankje (zo'n rood stenen rijtje van 20-30cm) lijken te lopen. :+
Maar met plakplastic op de ramen en de vensterbank binnen vol met planten heb je alsnog veel privacy. :)

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 15:38

Iemand nog argumenten nodig?

Afbeelding

:+

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 16:03

Gisteren op een terras een kindje die zonder dat de ouders het hadden gezien een frietje van de grond raapte en opat.Ze hadden zelf geen friet bestelt := Ach,goed voor de weerstand.Mijn dames hebben ook weleens rare dingen gegeten uit de wei en tuin.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 16:06

Britta31 schreef:
Gisteren op een terras een kindje die zonder dat de ouders het hadden gezien een frietje van de grond raapte en op at.Ze hadden zelf geen friet bestelt := Ach,goed voor de weerstand.Mijn dames hebben ook weleens rare dingen gegeten uit de wei en tuin.

:') hahaha dit zou ik ook hebben gedaan als kind hoor

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 16:12

Ik heb als kind kilo's en kilo's pepernoten van de straat af gegeten dus wat dat betreft..

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 16:13

Ik ken geen kind die niet van de straat vrat, eerlijk gezegd.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 16:16

Mijn oudste een keer bij de kinderboederij een mond vol cavia poepjes.Ze dacht dat het dropjes waren.Ik zette ze ook al vanaf dat ze konden kruipen in de tuin en mijn jongste stak echt alles in haar mond.Denk aan vliegen,kevers,lieveheersbeestjes.Ze is er groot mee geworden.