Baby en kinderkleding #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 12:37

Wij hebben als houten treinbaan Ikea met daarbij wat Brio aanvullingen. Dat gaat perfect met elkaar, valt niet op dat het 2 merken zijn en met ons motto "hoe meer je ervan hebt, hoe leuker je ermee kan spelen" is het qua rails ook budgettechnisch beter te doen :D
Daarnaast hebben we ook een Duplo trein. En als hij later groter is een ouderwetse Playmobil trein + LGB trein met 100km spoor. Kind, papa en opa zijn treinengek.....

Mup heeft daarintegen al een flinke hoeveelheid paardjes en unihorns :D en een pony is later ook bespreekbaar. Maar dan willen we wel een eigen stukje land ipv het paardenwijvengezeik op pensionstallen

Rest van het speelgoed is Grimms en Ostheimer

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 12:44

__danielle__ schreef:
Ninthe wordt ook 2, die krijgt het little dutch keukentje maar die heeft cruz dus al haha. Wij gaan aan de verdere visite ook buitenspeelgoed vragen, zo'n watertafel is wel ontzettend leuk! wij hebben ook zo'n kleine picknicktafel die je ook als zand/watertafel kunt gebruiken (nog in doos, heeft ze nog nooit gezien, misschien ook maar voor verjaardag haha).

[ Afbeelding ]

Ziet er heel leuk uit, oudste verjaart in juni en hebben nu een tuin waar zoiets goed zou kunnen staan.

Oudste speelt enkel met alles wat wielen heeft, auto's, vrachtwagens,...
En met zijn duplo trein op de sporen, elke avond hangt papa er aan om een spoor te bouwen.

Jongste heeft het gewoonlijk babyspeelgoed maar zijn missie is tegenwoordig alles te willen wat grote broer heeft, wat dus soms vuurwerk geeft.

Enige houten speelgoed dat we hebben is ikeakeukentje en paar steekpuzzels.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 12:46

Cruz zn keukentje is idd ook hout, al hebben we ook een plastic boven staan. Hij speelt met allebei even graag. :j

Ga wel neuzen bij ilovespeelgoed.

Lau, die speelgoedwinkel bij Kids in de buurt, heeft die ook mooi spul?

Ga familie om Duplo vragen want hoe meer je daar van hebt hoe leuker het is idd :D Boeken zijn ook altijd goed. Wil voorkomen dat hij echt bakken met ellende heeft dus probeer dat wel te sturen.

Hobbelpaard hebben we ook, die is nog van mij geweest. Heeft opa voor mij gemaakt <3

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 12:50

Keet

Re: Baby en kinderkleding #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 12:51

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 13:54

litilaura schreef:
Way to play! Met grimms auto's en reduga grez boompjes top combi

Een wobbel als je die nog niet hebt

Haba kullerbü/rollebollen is hier een groot succes en daar zitten ook auto's bij en daar heb je ook kleine uitbreidingen van dus altijd wat om aan je visite te vragen.

Dit kende ik niet, maar wat super leuk! Mini wordt pas 2 in september, maar ik houd het hele jaar door een lijstje bij met wat ik tegenkom, deze gaat er op!
Een shetlander is verder natuurlijk het beste idee, maar die van mij zoekt het maar uit met m'n fjord als ie wil rijden, is ook maar 2 turven hoog :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 14:32

Voor de naaisters: ersatz patroonpapier. Wat een verademing!!

Voor de rest: Hema rompers in de sale!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 14:35

Grimms en ostheimer wordt hier ook vaak gepakt. Erg leuk en mooi ook

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 15:09

MarcoBorsato schreef:
Voor de naaisters: ersatz patroonpapier. Wat een verademing!!

Voor de rest: Hema rompers in de sale!

Hema al leeg geroofd. :j

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 15:16

Ja dat gebruiken wij ook op les :)

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 15:21

hier ook de Hema al leeg geroofd haha. die Bamboo rompers zijn zo fijn! en weer erg leuke zomer prints!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-19 15:23

Pantykous schreef:
Cruz zn keukentje is idd ook hout, al hebben we ook een plastic boven staan. Hij speelt met allebei even graag. :j

Ga wel neuzen bij ilovespeelgoed.

Lau, die speelgoedwinkel bij Kids in de buurt, heeft die ook mooi spul?

Ga familie om Duplo vragen want hoe meer je daar van hebt hoe leuker het is idd :D Boeken zijn ook altijd goed. Wil voorkomen dat hij echt bakken met ellende heeft dus probeer dat wel te sturen.

Hobbelpaard hebben we ook, die is nog van mij geweest. Heeft opa voor mij gemaakt <3

Dat is een geweldige speelgoedwinkel!!
Haal er alles. Vaak net een tikkeltje anders dan het standaardspul.

Wat ook leuk voor hem is, is Kapla. Kan al heel snel. En mooi van hout.

Hier ook zo min mogelijk plastic. Het lawaai plastic wat we hebben is gekregen of van mij nog van vroeger (speelgoedauto, kassa van Fischer price). Heb paar dingen wat lawaai maakt maar alleen het Little People vliegtuig daarvan speelt ze mee.
Meestal is het poppen, poppen, poppen, bouwen met Duplo, poppen, knutselen, poppen, Sylvanian huis, poppen :D

Wat balenDani! Gelukkig nog nooit zoiets gehad bij de groep. De administratie zijn meestal wel streng er op.

Ik wil ook nog wat grimms. Als il zie hoeveel ze speelt met de plantoys cactus. Dat blijft uitdagen.
Wobbel wordt ook dagelijks mee gespeeld.
Verder hebben we echt wel veel. Probeer nu meer van 1 ding te hebben.

Madam dr eigen gekozen outfit vandaag <3
Vest van alpacawol van Ralph Lauren, rokje Mingo, maillot MP Denmark, Longsleeve mini rodini en laarsjes van Momino

Afbeelding
Afbeelding

lisanne87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 15:29

__danielle__ schreef:
hier ook de Hema al leeg geroofd haha. die Bamboo rompers zijn zo fijn! en weer erg leuke zomer prints!

Fijner dan de stretch? :)

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 15:40

Ik heb zo'n zin in al dat speelgoed. Heb nu al een heel lijstje voor J's eerste verjaardagscadeau. :))

Mooi outfitje van Julia, dat vest ziet er superfijn uit!

Hier ook 3 Hema-rompers gehaald en dat gele vossentruitje. En zit me nu enorm in te houden, misschien ga ik nog wel een paar rompers bij bestellen. Ik ben ook echt fan van die bamboerompers, leuk voor onder 'n salopette van de zomer.

Ben er inmiddels achter dat mijn verkoper eerder ook iemand heeft besodemieterd, diegene kreeg uiteindelijk wel het geld terug. Ik hopelijk ook. Admin van de groep is er ook mee bezig. :j

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-19 15:54

Dani: dat vest is een topper idd :)
Super warm en zacht van Alpaca en Merino wol. Keer in Roermond in de final sale gekocht. Was normaal €300,- (voor kinderkleding 8)7 ) en toen voor €30,- mee kunnen nemen.
Als het maar even kan wil ze deze aan en gaat nu al zeker een jaar mee.

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 16:07

lisanne87 schreef:
__danielle__ schreef:

Fijner dan de stretch? :)

Zeker voor in de zomer vind ik van wel, heb het idee dat ze luchtiger en dus fijner zijn met de echt warme dagen. Ninthe had het afgelopen zomer beduidend koeler in die bamboo rompers dan in de "gewone" stretch, al heb ik die ook hoor.

lautje, wat ziet Julia er prachtig uit vandaag!

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 16:12

Plaatje weer Lau! Ik ga van t weekend naar Kids, dan rij ik even bij die winkel langs :j

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 16:19

Die bamboe rompers van Hema zijn fijn idd. Die stretch ook. Bamboe lijkt me idd wel koeler dan die stretch want dat is best een dikke stof.
Maar ik doe de peuter alleen in de winter rompers aan. In de zomer draagt ie alleen een onderbroek als ondergoed.

Hier de bestelling van adorablekidz en smallable binnen, echt mooi spul! Heb shirts van bobo en 1 van tinycottons, die van TC lijkt wel echt reusachtig uit te vallen. Misschien voor op de groei dan :P
Nu wachten tot kind wakker wordt om te passen :Y)

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 16:24

Bamboe is in de zomer idd een stuk koeler dan de stretch. Ze waren heerlijk op vakantie in Spanje, daar heeft hij hele dagen enkel in zn bamboe romper of zn zwemkleding gelopen.

Emoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 17:42

Lautje wat een stijlvol dametje al haha, ze weet het leuk uit te zoeken. Dat vestje ziet er idd heerlijk uit!

Panty wij hebben aan iedereen Duplo gevraagd voor dl dr verjaardag. Ze werd dan nog maar 1 maar kan voor de 2e ook nog natuurlijk. Wobbel wil ik hier voor de 2e verjaardag.

Ik houd ook van houten speelgoed. Heb ook wel plastic en dl speelt met allebei net zo graag. Ze houdt van autootjes (heeft ze van dr mama) en van kettingen en lekker tutten (heeft ze zeker niet van mij) dus ben benieuwd hoe zich dat verder ontwikkeld :D

Thanks voor de tips van de hemarompers! Zijn hier ook favorietjes. Al heb ik ook hele schattige van de h&m en die vind ik ook fijn, alleen iets minder zacht.

Ik wil ook weer naaien maar hoe doe je dat met een klein kind? Zodra ik ook maar aan tafel ga zitten wil dl op schoot, alleen spelen vind ze nog heel moeilijk. Nu ook alweer sinds zaterdag flink ziek, voor de 2e keer al. Dus nu vooral heel hangerig en veel slapen...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 17:51

Ik naai in de avonden als O slaapt of overdag als mijn partner vrij is, dan neemt hij O mee op sleeptouw.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 17:57

Even tussendoor, veel zitten naaien vandaag. Synne speelt rustig even zelf. En anders naai ik als ze slaapt. Gister op les broekje en shirtje geknipt, vandaag broekje afgemaakt en morgen shirtje.

Of als Ruud er is naai ik

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 18:05

Meestal als ze slapen. Of zet haar in de kinderstoel er naast voor een poosje.
Gup taalt er niet naar dus dan kan het gewoon

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-19 18:19

Afbeelding
Net deze topper binnengekregen via Facebook. Zat al heel lang te azen op dit Mingo vest. Hij is nog wel (erg) ruim maar lijkt mij zo’n heerlijk knuffelvest <3

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 18:45

Mooi vestje!
Ik vind de Hema rompertjes echt geweldig. Leuke printjes, betaalbaar en fijne stofjes! Hier dus ook aardig ingeslagen.