Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Siesjuh schreef:Het dwingen tot eten schijnt zelfs tot eetstoornissen te leiden.
Hier wordt alles minimaal 2 tot 3 happen geproefd en als je het echt niet lekker vindt, kan gebeuren. Je merkt ook echt wel aan een kind of het is omdat ze er geen zin in hebben of dat ze het echt niet lusten. En in het laatste geval zorg ik gewoon voor iets anders. Ik ben ook zo opgevoed en het merendeel lust ik gewoon. Maar eten moet leuk zijn en geen drama, daar koopt niemand wat voor.
En wordt er gekliert? Prima, dan eet je maar niet. Ik zou zelfs zo ver kunnen gaan dat er niet meer gedekt wordt voor diegene. Eigen keuze of je eet of niet, ik heb geen honger.
Overigens is het ook helemaal niet raar dat kinderen vaak het eten nemen om zich mee af te zetten, aangezien dat 1 van de weinige dingen is waar ze compleet controle over hebben. Er zullen maar weinig ouders zijn die het er met een trechter in duwen. Maar net als al het andere gedrag is dat ook goed om te buigen als je maar consequent bent.
Ik vind het overigens best wel erg wat sommigen hebben moeten doormaken met eten vroeger...dan ben ik toch blij dat mijn ouders er nooit een punt van hebben gemaakt.
Sorro schreef:Ik moest als kind verplicht melk drinken van mijn oma bij het avondeten. Daardoor heb ik nu een aversie tegen melk ontwikkeld.
Mijn moeder heeft vroeger in een kamp gezeten, meende bij nonnen, waar ze zelfs de schaal van eieren moest opeten.
Siesjuh schreef:Ja er zijn zat dingen die ze 'schoon' uit de hand kunnen eten. Kunnen ze daar lekker mee oefenen. Ik heb ook een heel andere definitie van lekker eten...
Weet je wat ik ook echt niet kan hebben...van die slabbetjes van plastic met zo'n bak eraan...dat als kind iets uit de mond valt, je het er zo weer in kan stoppen. Echt, ik kan alles hebben hè, maar daarvan ga ik echt kokhalzen
Siesjuh schreef:Ja, die dingen bestaan echt... https://www.tinygiggles.nl/Silicone-Sla ... -Teddybeer
Ik weet overigens niet of het de bedoeling is om ze weer leeg te lepelen in het kind, maar ik heb het al teveel ouders zien doen