Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 23:31

Ik gebruik Parkmobile.
Misschien ook gierig gedrag trouwens. Ik gebruik liever die app omdat ik dan weet dat ik niet teveel geld in de automaat gooi op bepaalde parkeerplaatsen. :')

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 23:35

snuffie123 schreef:
Ik kom er door dit topic achter dat ik blijkbaar zeer onderbetaald ben en mijn ouders onze oppassen ook zeer hebben onderbetaald haha. Ik kreeg echt niet meer dan 15 euro voor een hele avond oppassen. En de oppas die op mij paste ook niet :')

Hoe zit dat met parkeerkaartjes? Ik neem aan dat je betaald en dat kaartje bij uitrijden in de parkeerautomaat stopt. Bij sommige komt die weer terug, maar kan die dan nog een keer gebruikt worden? :oo

Nee gaat om kaartjes waar je vooraf betaalt voor de tijdsduur die je verwacht nodig te hebben, die leg je achter de voorruit van je auto. Had je gedacht bv een uur weg te zijn maar ben je met 20 minuten al klaar zou je hem door kunnen geven aan iemand anders die ook maar een half uurtje nodig heeft vanaf dat moment. Dit mag alleen officieel niet en (mede?) om dat tegen te gaan moet je nu op veel plaatsen je kenteken invoeren en komt die op je kaartje te staan waardoor doorgeven dus niet meer werkt.

snuffie123

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 23:39

Ohh aha ja dat klinkt logischer. Ook stom eigenlijk dat dat niet mag. Uiteindelijk is er toch gewoon voor dat uur betaald...

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 11:12

Maar als je nou tweemaal geld kan vangen voor dezelfde parkeerplaats, wat zou jij dan doen? :D
Money makes the world go round.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 20:21

Kwam deze tegen. Vond hem hier wel passen.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 20:27

Kom niet af aan met....

Franciee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 20:31

Af komen met iets is Vlaams :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 20:34

Franciee schreef:
Af komen met iets is Vlaams :)

Raar taaltje >;)

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 20:40

Gelukkig heb ik hem niet zelf bedacht. _O-

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 21:05

En hebben jullie dat ook niet dat bij de allerbeste vriendschappen zelfs het eerste deel van de quote niet klopt? Met mijn beste vriendin heb ik het echt nog nooit over betalen, terugbetalen, wie betaalt wat, wie trakteert wanneer, etc gehad.
Dat gebeurt gewoon. :D Ik zou dus ook totaal niet weten hoe de balans ligt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 21:07

Dat gaat idd meestal gevoelsmatig gewoon goed..

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 23:33

Gini schreef:
En hebben jullie dat ook niet dat bij de allerbeste vriendschappen zelfs het eerste deel van de quote niet klopt? Met mijn beste vriendin heb ik het echt nog nooit over betalen, terugbetalen, wie betaalt wat, wie trakteert wanneer, etc gehad.
Dat gebeurt gewoon. :D Ik zou dus ook totaal niet weten hoe de balans ligt.

Dat heb ook. :j
Daarnaast: ik kan het vaak missen en ben dankbaar om dat te mogen delen met lieve mensen om mij heen.

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 15:28

Van de zomer werd ik uitgenodigd om pizza mee te eten met kennissen die op het huis en de beestenboel paste van andere kennissen . Heel gezellige avond gehad .

De huiseigenaren kwamen die avond thuis en vervolgens vraagt de nieuwe vriend van mijn kennis (waar letterlijk iedereen bijstaat) nog even vlak voor ze wilden vertrekken of ik de pizza nog even wil betalen ... zn vriendin ( mijn kennis dus) schaamde zich dood .
En niemand wist waar die kijken moest .

Ik had mijn eigen goed belegde broodjes meegenomen die avond . Als ik had geweten dat ik zelf nog even die pizza moest dokken had ik uiteraard bedankt ....

UtixoJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 00:37

Maar er is dus pizza besteld waar jij ook van hebt gegeten?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 01:11

Ik vind dat ook niet raar?

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 02:00

vinden jullie het echt niet raar?
ze werd uitgenodigd om mee te eten, als je uitgenodigd wordt om mee te eten dan is het raar als je ineens moet betalen ja.
als er nu was gezegd hee heb je zin om te komen iedereen besteld wel zelf zijn eten of neemt het mee is het anders.

zou wat zijn als je iemand uitnodigd om bijv een wijntje bij je thuis te komen drinken en vervolgens op het eind van de avond zegt nou dat is dan zoveel voor de fles wijn waar je van hebt gedronken :') _O-

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 05:07

Goh als we eten bestellen dan betaalt elk het zijne ja. Vinden wij zeker niet raar. Mee thuis eten vragen we geen geld voor.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 08:34

Ik vind het wel raar.
Zou zelf nooit verwachten dat iemand zijn eigen eten betaalt als ik iemand uitnodig.
Of je moet het van te voren met elkaar afgesproken hebben.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 08:37

Lieszje schreef:
Ik vind het wel raar.
Zou zelf nooit verwachten dat iemand zijn eigen eten betaalt als ik iemand uitnodig.
Of je moet het van te voren met elkaar afgesproken hebben.

Ik denk er precies zo over.
Als ik iemand uitnodig om te komen eten, dan wil ik graag dat die persoon komt om samen te eten, niet omdat ik dan mooi de kosten kan delen.

Als ik dan toch graag heb dat er kosten gedeeld worden dan zeg ik; Kom je naar mij, dan kunnen we samen pizza bestellen, ieder op eigen kosten.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 08:52

Dat vind ik ook wel een verschil. Als ik ergens ben en ze vragen: bestellen we wat te eten, dan vind ik het logisch dat elk zijn deel betaalt (dan in gesplitst per persoon of elk hetgene die besteld heeft.)
Als ik uitgenodigd ben om ergens te gaan eten, dan verwacht ik niet dat ik mijn deel moet betalen. Meestal nemen we dan een flesje wijn of een snoepmand oid mee.

Wij hebben een bepaalde vriendengroep, in totaal zijn we met 4 koppels, ondertussen hebben er twee koppels al elk twee kinderen, dus al een behoorlijke groep. Daar spreken we een aantal keer per jaar samen mee af, telkens in iemand anders zijn huis, en dan maken we iets te eten (bbq of steengril) en zorgt het koppel van het huis voor de drank en groentjes,en iedereen brengt zijn eigen vlees mee.
Of we bestellen iets van eten en elk betaalt zijn deel.

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 09:50

poes schreef:
Goh als we eten bestellen dan betaalt elk het zijne ja. Vinden wij zeker niet raar. Mee thuis eten vragen we geen geld voor.

Staat niet duidelijk of de pizza is besteld. Maar ze heeft zelf ook eten meegenomen waar iedereen van heeft gegeten dus ik vind het wel raar dat ze dan moet dokken.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 09:54

xU_Blinghx schreef:
poes schreef:

Staat niet duidelijk of de pizza is besteld. Maar ze heeft zelf ook eten meegenomen waar iedereen van heeft gegeten dus ik vind het wel raar dat ze dan moet dokken.

Waar lees jij dat iedereen van haar meegenomen eten gegeten heeft?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 10:07

Dat staat idd nergens, alleen dat ze eigen broodjes mee had genomen ;)

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 10:47

Ik ben ooit een keer uitgenodigd voor een doopfeest. Had een (duur) kado gekocht, en het was op ruim twee uur rijden vanaf ons huis.
Kregen we een week voor het feest bericht dat ze erg druk waren en geen tijd hadden om allerlei eten te bereiden. Dus de gasten werd verzocht om allemaal zelf wat te maken en mee te nemen.
Tja, dat ga ik dus principieel niet doen. Ben na de doop en het geven van het kado naar huis gegaan, heb het feest overgeslagen.

elinedeau95

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 10:56

Ik werd ooit op mijn vrije dag gebeld door een vriend dat die bij Ikea stond en zijn kast niet helemaal in zijn auto paste (verkeerd gemeten). Hij wilde geen bezorgkosten betalen want dat was te duur dus belde hij mij want ik had een grotere auto. De Ikea was niet echt bij mij om de hoek dus ik het hele eind van 50 km gereden om hem uit de brand te helpen. Alleen ik had niks gegeten dus ik zei dat ik nog graag even wat wilde halen waarop hij antwoorden: Kan makkelijk bij de Ikea. Daar aangekomen kast in mijn auto gegooid en even wat Zweedse balletjes eten.
Nou ik dacht ik doe een goede daad om hem uit de brand te helpen en kreeg s'avonds nog een uitgebreid dankje wel appje. Na het appje kwam een tikkie van 6 euro voor het eten bij de Ikea...
Zo wat was ik boos en vond het super asociaal. Stuurde een tikkie terug voor de benzinekosten :+