Dingen waarbij 'het muntje' wel heel erg laat viel..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 11:39

Je betaalt de helft van het stalgeld en mag dan in ruil "de helft van de tijd" het paard gebruiken.

Riddershow

Re: Dingen waarbij 'het muntje' wel heel erg laat viel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 09:33

Vorige week viel er bij mij ook een groot kwartje.. .Wie kent niet de film platvoet van vroeger? Waar Platvoet met zijn vriendjes Fladder, Bekkie, Punt en Cera op zoek gaan naar de groene valei.

Nouja vorige week waren we bij een Dino park en stond er een triceratops... en viel eindelijk het kwartje van Cera's naam...

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 11:50

Die naam wilde ik voor mijn dochter maar mocht niet. Cera vond ik zo lief <3

leestmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 12:04

musiqolog schreef:
Tja, die flap... dat kwartje viel wel toen ik op kamers ging en het huishouden zelf moest doen. Ik had er nooit bij stilgestaan, maar mijn moeder deed dat altijd. Ik ook nog, al geef ik maar eerlijk toe dat ik hem er binnen maximaal 5 minuten weer uit heb...

Ik ben grootgebracht met dekbedden en dekens vind ik onhandig. Ik ken ze eigenlijk alleen van logeerpartijen bij mijn grootouders. Op dekbedden kun je tenminste leuke prints zetten. Of had iemand van jullie vroeger een deken met een paard erop? :) O ja, en toen ik klein was kon ik er ook zo heerlijk in kruipen. Mijn moeder heeft me vast vaak slapend in het dekbed aangetroffen...

Ik heb inderdaad zo'n ouderwetse deken met een paard erop.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 12:29

Nee die mocht ik niet, ik had een beige en een oranje -O- en om het af te maken een ribbeltjessprei.

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 20:13

Het viel me vandaag ineens op dat bij de verkeersinformatie (tenminste bij Skyradio maar ik gok bij andere radiostations ook) de volgorde van de wegen gewoon oploopt, zodat je weet of 'jouw' snelweg nog genoemd moet worden. Pling :)*

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 20:15

Haha, dat had ik ook pas na een redelijke tijd door!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 20:28

Ow... hoor je m vallen. Dat wist ik niet

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 20:41

Hetzelfde als toen ik bij het KLPD ging werken dat bij de nummering langs de snelweg l of r staat en dat dat voor links en rechts staat i.v.m. pech of ongelukken 8)7

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 20:42

Lynn_Nikita schreef:
Ow... hoor je m vallen. Dat wist ik niet

_O-

mamajolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 14:51

Marrie_L schreef:
Het viel me vandaag ineens op dat bij de verkeersinformatie (tenminste bij Skyradio maar ik gok bij andere radiostations ook) de volgorde van de wegen gewoon oploopt, zodat je weet of 'jouw' snelweg nog genoemd moet worden. Pling :)*

Klopt, maar wel goed op letten want hieronder 2 verschillende oplopende nrs:

Hier kijken ze alleen naar het eerste nr
A1
A10
A2
A6
A7
A79
A9

Vaker is het wel:
A1
A2
A6
A7
A9
A10
A79

Maar wel goed blijven luisteren dus :D (het ligt denk ik aan hoe de computer het lijstje sorteert en de voorlezer het voor 'zijn/haar neus krijgt).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 15:44

Bij ons is het per stad. Van en naar Brussel, van en naar Gent, van en naar Antwerpen. En dan aanvullend richting NL, richting Frankrijk, enzovoorts.

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 18:26

Ik kwam er zojuist achter dat wanneer je op bokt mobiel zit je dmv het pijltje rechts naast de gebruiker meer info kan zien.
Wat je dus normaal standaard ziet als je op computer bokt, maar op mobiel op pijltje moet klikken om het te zien..
ik zit al meer dan een jaar op bokt mobiel en ging altijd naar het profiel van de gebruiker om bv de woonplaats te zien :')

_Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 18:29

Ivy_ schreef:
Ik kwam er zojuist achter dat wanneer je op bokt mobiel zit je dmv het pijltje rechts naast de gebruiker meer info kan zien.
Wat je dus normaal standaard ziet als je op computer bokt, maar op mobiel op pijltje moet klikken om het te zien..
ik zit al meer dan een jaar op bokt mobiel en ging altijd naar het profiel van de gebruiker om bv de woonplaats te zien :')

:)*

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 20:10

Ivy_ schreef:

Telefoon een kwartslag draaien doet hetzelfde :D krijgt het dezelfde lay-out als op computer.

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 21:55

Oh ik draai mn telefoon eigenlijk nooit een kwartslag, staat ook niet ingeschakeld haha.. Maar goed om te weten! :o

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 22:46

Ik kwam er bij toeval vandaag achter dat het schuifje wat in de autodeur zit dat dat is om de auto helemaal te vergrendelen van binnenuit. :+
Ik dacht dat dat was om de buitenspiegel te verstellen. Terwijl ik weet dat links naast het stuur zit. :')
Ik vond het al gek dat je deze auto niet van binnenuit helemaal kon vergrendelen. Maar het is nooit in me op gekomen om eens aan dat schuifje te duwen. :7

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 09:26

Sannert schreef:
Ik kwam er bij toeval vandaag achter dat het schuifje wat in de autodeur zit dat dat is om de auto helemaal te vergrendelen van binnenuit. :+
Ik dacht dat dat was om de buitenspiegel te verstellen. Terwijl ik weet dat links naast het stuur zit. :')
Ik vond het al gek dat je deze auto niet van binnenuit helemaal kon vergrendelen. Maar het is nooit in me op gekomen om eens aan dat schuifje te duwen. :7

Wat voor schuifje?

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 09:46

Tink89 schreef:
Sannert schreef:

Wat voor schuifje?

Zo'n knopje meer wat je naar boven en naar onder kan schuiven.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 10:25

Sannert schreef:

Bedoel je niet het kinderslot? Wij hebben geen schuifje in de deur, wel een knopje om alle deuren te vergrendelen.

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 10:37

Denk dat jullie wel hetzelfde bedoelen, een knopje / schuifje in de buurt van de knopjes van de elektrische ramen, waarmee je alle deuren vergrendeld.

Het kinderslot is voor zover ik weet per (achterste)deur instelbaar, dat deze deur niet van binnenuit opengemaakt kan worden maar enkel vanaf buiten.

Thenexttry

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 10:55

Nu even snel onder het werk door, omdat ik een factuur aan het maken was.

Moest invullen bij 1 onderdeel:
Prepaid

en dat is natuurlijk "Van te voren betaald" :)* :)*

vandaar dus prepaid telefoon

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 11:30

Zwerte schreef:
Sannert schreef:

Bedoel je niet het kinderslot? Wij hebben geen schuifje in de deur, wel een knopje om alle deuren te vergrendelen.

Nee kinderslot zit achter als je de deur open doet bij ons. Ik bedoel aan de bestuurderskant en dan naast het hendeltje om de deur te openen.

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 11:31

Je bedoeld dat pinnetje wat ook omhoog springt als je de auto van het slot haalt?

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 11:53

Nee, sommige auto's hebben een knop dat je alle autodeuren kunt vergrendelen. Deze zit bij de meeste auto's naast de knoppen van de (elektrische) ramen. Daar zit ook soms het knopje om de elektrische ramen vergrendelen. Mijn auto heeft overigens de deurvergrendelknop in het middenpaneel zitten.

Tegenwoordig kun je bijna alle auto's van binnenuit vergrendelen. Overigens vergrendelen sommige auto's zich geheel als je het "vergrendelknopje"(dat knopje wat open/dichtgaat omhoog/naar beneden gaat als je hem open/dichtdoet) "dicht" doet.