Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nayomie

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 23:32

Hmm dan hoop ik voor je dat het komende tijd toch beter gaat worden :(:)

sannxxelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 01:13

Mijn vriend heeft vandaag weer een uur staan wachten op een treinrit naar school van 5 minuten. :+ Hij had nog geluk blijkbaar, we spraken nog een mevrouw die voor ons al een uur stond te wachten. Vervolgens kon hij de volgende twee treinen niet in, want die zaten stampvol. Kon letterlijk niemand meer bij, en perron stond nog steeds vol.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 07:11

Gisteren 15 minuten later thuis terwijl het op papier hetzelfde als voorheen zou moeten zijn. Dit lag aan de bus die nu een langere rit maakt en niet meer vanaf het station vertrekt, maar het station als tussenstop heeft.
Erg vervelend en slecht gepland alsdit dagelijkse kost wordt.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 08:43

Yeahhh na 4 dagen ramp en gezeur eindelijk goede ov dag!! Heb alleen wel 2 metro's eerder genomen dus ben nu 3 kwartier te vroeg op werk _O-

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 09:59

Niks is leuker dan 3 minuten overstaptijd terwijl de bus standaard 5 minuten vertraging heeft. :+ Ben ik dus 1:45 onderweg in plaats van 1:15. :')

Ik blijf wel in bed liggen tot na de spits. *\o/*

Arantes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 10:50

Echt top als ze omroepen dat de trein naar Utrecht niet verder rijdt dan Alphen ad Rijn, 1 seconde nádat hij al is vertrokken (op de borden stond niets). Als ze het nou iets eerder hadden gezegd had ik via Amsterdam zuid kunnen gaan, dat is dezelfde reistijd als mijn rechtstreekse trein _-:(
Nu maar hopen dat ik nog op tijd op school ben..

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 12:56

Ik had Arriva getwitterd dat de bus zo verschrikkelijk slecht aansluit op de trein, kreeg zo'n belachelijk antwoord _O- namelijk dit:

Afbeelding

Ik lach me rot. Er gaat één bus naar mijn dorp toe. De bus die zo slecht aansluit :') alternatief reisadvies. Lopen vanaf Leiden dan? _O-
Over Alphen zou op zich kunnen. Maar dan heb ik 3 overstappen en die bus sluit ook ruk aan.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 13:09

_O- net zoiets als bij mij. Er stopt een bus notabene vóór mijn deur die heel mooi aansloot op de ic. Nu ging ik meestal met de auto naar een kleiner station omdat ik daar gratis mag parkeren. Maar. Ik had dus 4 opties om op school te komen in een uur.
Huidige situatie: ik de vertrektijd van de ic is zodanig vervroegd dat ik dat met de bus niet meer red. Van Arriva moet ik ineens 15-20 min lopen naar een totaal andere bushalte om de ic nog te redden. Daarbij is de ns sprinter veranderd in een veel kleinere (en dus té kleine) Arriva stoptrein. Ik mag in de spits dus staan tegenwoordig Frustratie alom hier.

Sequinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 13:21

Haha, dat is echt een beetje een ongelukkig antwoord :').

Ik ga vandaag voor het eerst reizen met de nieuwe dienstregeling, hoop dat ik eraan denk dat ik in den Bosch overstap en niet in Tilburg, anders moet ik twintig minuten langer wachten :+

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 13:23

ik neem elke dag lijn 39 :D die is niet veranderd idd. 133 ook niet. 139 is idd nieuw maar die rijd maar 3 keer per dag..

Vanochtend met lijn 39, komen we op Zuidhorn Station, steekt er ineens een meisje over, voor de bus langs.. wij bovenop de rem maar het was al te laat, ruit van de bus kapot, voorkant helemaal ingedeukt.. ik race de bus uit naar dat meisje (zat helemaal voorin) buschauffeur achter mij aan. Wou ze gewoon opstaan :Y) toch maar even verteld dat ze beter kon blijven liggen, ze wist niet was voor dag het was dus dat leek ons niet zo slim. Ambu gebeld, andere chauffeurs erbij, politie kwam langs dus die kwam helpen. Is uiteindelijk opgehaald door de ambu.

Wat is dan mijn irritatie: mensen die ''maar ik moet naar mijn werk, kunnen jullie niet een beetje opschieten?'' zeggen, auto's die gaan lopen toeteren terwijl ze zien wat er is gebeurd, of mensen die doodleuk gaan staan foto's maken. Echt aargh.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 13:32

TerraHowrse schreef:
ik neem elke dag lijn 39 :D die is niet veranderd idd. 133 ook niet. 139 is idd nieuw maar die rijd maar 3 keer per dag..

Vanochtend met lijn 39, komen we op Zuidhorn Station, steekt er ineens een meisje over, voor de bus langs.. wij bovenop de rem maar het was al te laat, ruit van de bus kapot, voorkant helemaal ingedeukt.. ik race de bus uit naar dat meisje (zat helemaal voorin) buschauffeur achter mij aan. Wou ze gewoon opstaan :Y) toch maar even verteld dat ze beter kon blijven liggen, ze wist niet was voor dag het was dus dat leek ons niet zo slim. Ambu gebeld, andere chauffeurs erbij, politie kwam langs dus die kwam helpen. Is uiteindelijk opgehaald door de ambu.

Wat is dan mijn irritatie: mensen die ''maar ik moet naar mijn werk, kunnen jullie niet een beetje opschieten?'' zeggen, auto's die gaan lopen toeteren terwijl ze zien wat er is gebeurd, of mensen die doodleuk gaan staan foto's maken. Echt aargh.

Achterste ruit toevallig?

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 13:37

Nee, voorste.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 13:37

Oef dan is het wel een beste klap geweest :oo

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 13:41

Nayomie schreef:

Ja, ging erg hard! Zat net met dezelfde chauffeur in de bus (een andere bus :P ) en die wist te vertellen dat ze haar schouder uit de kom had en een zware hersenschudding. Valt me mee dat ze niet meer letsel heeft.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 14:23

TerraHowrse schreef:
Nayomie schreef:

Ja, ging erg hard! Zat net met dezelfde chauffeur in de bus (een andere bus :P ) en die wist te vertellen dat ze haar schouder uit de kom had en een zware hersenschudding. Valt me mee dat ze niet meer letsel heeft.

Pfff, gelukkig. Echt mijn nachtmerrie. Mensen letten zó slecht op in het verkeer :(

Hoe gaat het met jou?

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 14:31

Met mij gaat het goed hoor, ben alleen wel heel erg geschrokken natuurlijk.

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 15:07

Santigo_ schreef:
_O- net zoiets als bij mij. Er stopt een bus notabene vóór mijn deur die heel mooi aansloot op de ic. Nu ging ik meestal met de auto naar een kleiner station omdat ik daar gratis mag parkeren. Maar. Ik had dus 4 opties om op school te komen in een uur.
Huidige situatie: ik de vertrektijd van de ic is zodanig vervroegd dat ik dat met de bus niet meer red. Van Arriva moet ik ineens 15-20 min lopen naar een totaal andere bushalte om de ic nog te redden. Daarbij is de ns sprinter veranderd in een veel kleinere (en dus té kleine) Arriva stoptrein. Ik mag in de spits dus staan tegenwoordig Frustratie alom hier.

Ik neem aan dat je een IC hebt vanuit Heerlen of Maastricht? Die laatste is volgens mij maar 2 minuten vervroegd?

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 15:12

Nou this weer goed raak vandaag..

Vanochtend was er geen trein in Den helder. Dus te laat op school..
Nu mocht ik eerder weg om trein eerder te halen, 25 min vertraging. -O-

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 15:46

Als ik met de bus ga die vanuit Heerlen PeerAppel. Mijn vertrekt om 25 en 55, en doet er 10 min over geloof ik. Eerst stond de ic dan mooi te wachten in Heerlen en kon ik zo instappen. Nu red ik het net niet meer. Geloof dat ie nu al precies op het hele uur vertrekt? Ik kom in ieder geval nét te laat op het station...

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 15:49

Jahoor. En nu rijd ie niet verder dan schagen, en moet ik daar dus wachten op volgende trein.. Die 15 min vertraging heeft. Nóg langer wachten..

Kan ik niet naar peerd. Thanks NS.. :(

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 15:59

MarlindeRooz schreef:
edit: In leusden hebben ze het zo gedaan dat ze minimaal 4 bushaltes achter elkaar weggehaald hebben geloof ik? Waardoor ik nu in het donker 15 minuten moet lopen door een wijk die niet super verlicht is. Lekker door een parkje heen, helemaal alleen. Ja sorry liever niet!

Eerder was het 3 minuten... Maar nu rijdt er wel een buurtbus maar die rijdt maar 1 keer per uur. Waardoor ik 1 minuut sneller thuis ben. Maar dan hoef ik niet te lopen, alleen maar 5 minuten te wachten ergens.

Eerder was het elk halfuur een bus en die deed er dan 17 minuten over.

Ja, een deel van Leusden waar voorheen 77 reed wordt nu overgenomen door de buurtbus.. Waar maar 8 mensen inpassen en hij rijd ook nog eens maar 1 x in het uur. Briljante oplossing! :')

Ik fiets nu naar de groene zoom, is gelukkig maar ongeveer 10 minuutjes. Is helaas nogsteeds meer dan maar 1 minuut lopen |(

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 16:00

Bij ons hebben ze het vallaat op de kop gegooid en zat ik dus vanochtend in de verkeerde bus, die ging drachten in ipv naar Groningen. Ik vind het echt verwarrend nu en kan ook niet zomaar even de 304 pakken ipv 314 want ze stoppen nu op verschillende haltes..

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 17:12

Vandaag stopte door grote vertraging mn tram niet centraal station _-:( Mocht een halte eerder uitstappen en rennen om mn trein te halen!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 17:40

Oeps geen erg in gehad dat de bussen in Groningen dermate anders rijden dat ik mijn trein niet meer haal. := Ben zo gewend dat er standaard 8x per uur of zelfs meer een bus langs komt. :=

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 19:15

In theorie zou ik in half uur van werk rhuis kunnen zijn... in theorie is dit nu weer 2 uur...