Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 18:00

Oh ik zie dat dat antwoord al gegeven is. :o

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 18:01

xSCWx schreef:
amkeVH schreef:
Echt geen idee meer sorry
Dan nog zo'n "juridische" vraag;
Normaal als jou hond iemand bijt/verwond moet deze ingeslapen worden.
Wat nou als iemand bij jou inbreekt, en jou (waak)hond bijt die inbreker in zijn been. Is dat dan alsnog zo. Of is dat toegestaan omdat die inbreker helemaal niet op jou terein mag komen. En hij dus illegaal bezig is.

(...)
Het blijft een lastig iets. Sowieso moet je iemand 3x vorderen je huis uit te gaan, en daarna mag je ze staande houden. Hoe krom is dat. In Amerika schieten ze je gelijk hun huis uit :+
Maar bij een hond die bijt wordt dus gekeken naar het hele plaatje en niet alleen 'hij bijt dus laat maar inslapen'.

Het is lastig en glibberig, omdat je in een flits moet beslissen.
Je hoeft als burger niet 3x te vorderen om het huis te verlaten: de politie hoort 3x 'halt of ik schiet' te zeggen.
Iedere burger mag iemand die in overtreding is, staande houden. Gewoon, zodra je iemand op heterdaad betrapt.

bruintje123

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 18:11

Ik heb geen idee betreft de hond. Maar ik wil wel inhaken op het vorderen.

Een inbreker hoef je nooit te vorderen.
Dat is gewoon voltooide huisvredebreuk.

Iemand die eerst met toestemming binnen was maar die je daarna weg Wilt hebben moet je 2 maal vorderen voordat je aan mag houden.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 19:10

Als je computer crashed en je hebt op dat moment een externe harde schijf op je laptop aangesloten. Kan het dan dat je externe harde schijf dan ook alles kwijt is?
Laatst bijgewerkt door Weggebokt op 16-08-15 19:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 19:41

Ja dat zou kunnen gebeuren ja

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 20:15

Waarom zijn mensen zo zuinig met complimenten. Ik krijg van de meeste mensen nooit complimenten terwijl ik ze wel geef. Niet echt leuk dat sommige nooit complimenten geven.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 20:19

Bambi1995 schreef:
Waarom zijn mensen zo zuinig met complimenten. Ik krijg van de meeste mensen nooit complimenten terwijl ik ze wel geef. Niet echt leuk dat sommige nooit complimenten geven.

Tja kwestie van karakter. Ik ben ook spaarzaam met complimenten waar mijn vriend er 10 per minuut geeft bij wijze van spreken. Je moet ook niet iets doen puur voor het compliment of er één geven in de hoop dat je er één terugkrijgt.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 20:43

Knert schreef:
Eeuh dat was een helikopter om het slachtoffer naar een geheel ander ziekenhuis te brengen.

Er worden alleen kleine kinderen met de traumaheli meegenomen, een slachtoffer past simpelweg niet.

Verder, als jij gaat rijden zonder rijbewijs breng je anderen in gevaar. Leuk dat je dan wellicht wat eerder bij de SEH bent maar voor hetzelfde geld rijd je iemand aan en komt een gezin om het leven. Daar wordt echt wel zwaar aan getild hoor. :\

Wbt complimenten geven, dat is ook iets waar ik gewoon niet aan denk :+ Niet omdat ik iemand niet aardig vind maar het is gewoon geen gewoonte.

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 20:50

Als ik een compliment geef dan meen ik het ook echt. Zo wil ik ook behandeld worden met een echt compliment dus zo behandel ik anderen ook.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 20:51

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 20:55

bruintje123 schreef:
Gelukkig passen er ook volwassen in de trauma heli.
Het is niet ruim maar past wel.

https://www.umcg.nl/NL/UMCG/Afdelingen/ ... fault.aspx

Gek, ik heb toch echt geleerd dat patiënten eigenlijk altijd met de ambulance gaan, tenzij het om baby's gaat of hele kleine kinderen die op schoot kunnen. Misschien omdat een patiënt naar de SEH moet en dat dat dan te lang duurt? Dus dat ze alleen iemand meenemen als hij echt ergens in the middle of nowhere ligt en het met de ambulance véél langer zou duren.

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 21:08

Goh ik had laatst toevallig ook info gezocht over traumaheli's, maar ik had gelezen dat die vooral ingezet werden bij zeer ernstige ongelukken waarbij echt een arts nodig was ipv een ambulancebroeder. Dus dat het niet zozeer nodig was voor de patiënt te vervoeren maar voor de arts die erin zit ter plaatse te krijgen?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 21:15

Dat klopt ook free.
De artsen in een trauma heli zijn verder opgeleid en mogen meer handelingen verrichten.
Dat is de grootste reden dat de trauma heli vliegt.
Vaak gaat die arts met de gewone ambulance naar het dichtbij zijnde ziekenhuis.
Maar vinden ze het het noodzakelijk kan er wel een volwassenen mee.

Toevallig hier een maandje of 2 geleden een paar straten verderop nog gebeurt.
Jonge man van 27 tegen een boom.
Die is met de heli naar Nijmegen gegaan. Maar helaas daar overleden.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 21:28

Kan een paard de dressuuroefeningen die hij kent ook verleren als dat niet meer met hem wordt gedaan?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 21:37

Mijn ervaring is van niet.
Wel de fijn afstemming. Uiteraard vaak ook omdat de spieren het niet meer gewend zijn.

Maar ik heb gemerkt bij paard op pensioen die alleen nog maar buiten ritjes maakte hij zo een travers liep of wat ook.
Zonder twijfel begreep hij de hulpen

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 21:40

Haha ja ik heb wel eens een dressuurpaard gereden dat was omgeschoold naar western. Ik ben niet zo'n goede ruiter dus blijkbaar gaf ik een rare hulp: hij viel op een gegeven moment in draf wat naar binnen dus ik gaf wat been aan de binnenkant. Begint die knol ineens schouder binnenwaarts te lopen :') Je kon me opvegen, hahaha

vanspeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 00:01

Magrathea schreef:
Haha ja ik heb wel eens een dressuurpaard gereden dat was omgeschoold naar western. Ik ben niet zo'n goede ruiter dus blijkbaar gaf ik een rare hulp: hij viel op een gegeven moment in draf wat naar binnen dus ik gaf wat been aan de binnenkant. Begint die knol ineens schouder binnenwaarts te lopen :') Je kon me opvegen, hahaha

Vind ik niet heel vreemd... als westernruiter rijd ik echt wel schouderbinnenwaarts hoor :')
That said, paarden onthouden dat soort dingen echt wel ja. Heb mijn paard toen ze een tijdje stilstond wat kleine kunstjes aangeleerd, en ze kent nog steeds 'kus' [mijn wang zacht aanraken met haar neus], ondanks dat het jaren geleden is dat ik dit regelmatig met haar deed :j

Bambi1995 schreef:
Als ik een compliment geef dan meen ik het ook echt. Zo wil ik ook behandeld worden met een echt compliment dus zo behandel ik anderen ook.

ja, mee eens! Ik geef wel sneller een compliment over iemands uiterlijk ['goh wat zit je haar leuk vandaag!' of 'dat jasje staat je echt goed!'], maar dan moet het me wel echt opvallen. Maar complimenten geven over andere dingen zoals iemands capaciteiten of karakter vind ik moeilijker, want wanneer is het juiste moment ervoor... Plus ik krijg ze zelf ook nooit, dus dat helpt denk ik ook niet.

Verder heb ik het idee dat het [ondanks dat het idd van het karakter afhangt] ook een beetje in de volksaard zit. Nederlanders vind ik over het algemeen niet zo complimenteus :')

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 00:04

Mensen lijken complimenten soms ook niet aan te willen nemen... ik tegen klasgenoot: leuke laarsjes! Zij: maar ze zijn wel al oud hoor.

Glimlach gewoon en zeg dankje oid :P

vanspeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 00:11

EskeGirl schreef:
Mensen lijken complimenten soms ook niet aan te willen nemen... ik tegen klasgenoot: leuke laarsjes! Zij: maar ze zijn wel al oud hoor.

Is ook best moeilijk! Zeker als je issues hebt met zelfvertrouwen. Ik vind het zelf nog steeds lastig, maar heb mezelf voorgenomen om gewoon 'dankjewel' te zeggen inderdaad, ook als ik het er niet mee eens ben :D

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 11:29

EskeGirl schreef:

Ooh ja dat herken ik bij mijn tante. Zegt mijn moeder wat heb je een mooi shirt aan. oooh die is al heel oud zegt ze dan. Nooit iets van Dankjewel. Echt raar.

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 12:57

Liekess schreef:
JunkDeLuxe schreef:
Weet je wat ik me afvraag :+

Wat als je alle stekels uit een cactus trekt? Groeien die dan terug, sterft de cactus af, of leeft ie verder zonder stekels?

En een waterkoker, mag/kan je daar ook melk in koken?

:+

De cactus kwestie weet ik niet te beantwoorden (wel goede vraag trouwens :') )
Maar wat de melk betreft: ik weet uit ervaring dat je melk wel kan koken in de waterkoker, mits je er genoeg in doet! Ik had er te weinig ingedaan (voor alleen een kopje chocomelk voor mezelf :+ ) en toen verdampte de melk en begon de waterkoker te roken...

Haha bedankt voor je antwoord!
Ik kook dus nooit geen melk meer op het gasvuur vanaf nu haha.

Seventeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 14:19

Ik had net een discussie over de Victoria Secret Angels, is het; Eens een Angel, altijd een Angel. Of moet je je elk jaar weer kwalificeren om als Angel mee te lopen?

En hoe heet die fobie alweer dat je bang bent om gelukkig te zijn?

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 14:34

Angst om gelukkig te zijn heet cherofobie.

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 22:34

Weet iemand hoe het werkt met tatoo's op handen, en werk.
Ik zit er namenlijk aan te denken eentje op mijn hand te zetten/ beginstuk duim. Niet heel groot.
Maar hoe zit dit met eventueel toekomstige banen? Ik heb daar totaal geen verstand van.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 22:35

Icecrystal schreef:
Wat een komisch topic!

Zo kwam ik er laatst voor het eerst achter dat horeca staat voor; hotel, restaurant, café :+

Haha. Ook nooit geweten.