Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 16:43

Ik betaal £825 (dat is op het moment blijkbaar 1,186 euro) kale huur voor een appartement in het souterrain met 1 slaapkamer en 1 kamer die te klein is om een slaapkamer te heten en dus de inloopkast is geworden. Wel midden in het centrum van een toch redelijk dure stad, maar toch belachelijk duur eigenlijk.

Mag ik me melden? :D

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 17:10

Eulogy schreef:
Ik betaal £825 (dat is op het moment blijkbaar 1,186 euro) kale huur voor een appartement in het souterrain met 1 slaapkamer en 1 kamer die te klein is om een slaapkamer te heten en dus de inloopkast is geworden. Wel midden in het centrum van een toch redelijk dure stad, maar toch belachelijk duur eigenlijk.

Mag ik me melden? :D

Welkom!
Dat is echt duur! Mag ik zo brutaal zijn om te vragen hoe je zoiets bekostigd? Krijg je daar meer loon?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 17:19

Ja, de lonen liggen hier ook wel wat hoger ja (en lagere belastingen, hoewel dat met mijn inkomen nog niet echt een verschil zal maken). Sociale huur is hier niet echt een ding dus je hebt sowieso niet echt een keus - om die reden dragen m'n ouders maandelijks nog £75 bij. Het is heel duur ja, vooral in deze regio, als ik het met Nederland vergelijk... De huizenmarkt staat hier geloof ik ook echt op instorten dus ik wacht nog maar even met kopen.

Vrienden van me betalen met z'n 2en bijna 1,700 euro (£1200) voor een nieuwbouw appartement met 2 slaapkamers. Belachelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 17:53

Jemig :oo , wat een geld

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 19:09

Zo eej, wat duur :oo

Ik ben dan maar echt verwend met de €250,- voor 90 m2.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 20:20

Maar dat telt dan ook niet helemaal kayleigh :P

Wij betalen €460 voor 3 slaapkamers, twee onder een kap en een grote tuin :)

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-15 20:47

Leuk, nog een Kayleigh hier! Onze naam zie je niet zo vaak op deze manier.

Super leuk dat jullie het topic levend houden, was zelf even weinig op bokt.

Woon er inmiddels een jaar en bevalt nog steeds super. Betaal qua huur ook echt weinig in vergelijking maar ook bij ouders dus niet echt te vergelijken. Betaal 350 euro voor 30m2 sta caravan :D
Grootste voordeel is dat ik 50m van m'n paard af woon.

Hier in het dorp is het als je alleen bent lastig om wat te huren ivm de prijzen. Zijn wel goedkopere appartementen maar dan moet je echt lang ingeschreven staan. Ik ben pas 21 dus ga nog niet kopen, in de toekomst wel van plan.

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 00:41

Ik ga emigreren naar Groningen! (niet echt hoor, ga verhuizen naar Tilburg :+ )

Ga aankomende vrijdag een appartement van 55m2 bezichtigen en daar mag ik 700 in de maand voor neerleggen haha. 1 slaapkamer.
Samenwonen met vriendlief is leuk, maar alles is zo duur! Dus ik volg gezellig mee :D

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 06:33

Pfff wat een bizarre huurprijzen worden hier genoemd.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 07:28

ZoeyDercks schreef:
Ik ga emigreren naar Groningen! (niet echt hoor, ga verhuizen naar Tilburg :+ )

Ga aankomende vrijdag een appartement van 55m2 bezichtigen en daar mag ik 700 in de maand voor neerleggen haha. 1 slaapkamer.
Samenwonen met vriendlief is leuk, maar alles is zo duur! Dus ik volg gezellig mee :D

In deze omgeving is het ook allemaal rond 700 voor 1 slaapkamer!
Maar jullie gaan samenwonen? Dat scheelt dan wel weer in de kosten!

Vind het soms net lijken of alle prijzen gebaseerd zijn op 2 inkomens. :+

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 07:42

Samen wonen scheelt volgens mij zoveel. Alles kunnen delen

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 08:09

Nou in Groningen zelf zijn dat ook de meer gangbare prijzen. Ik woon in een dorp zonder supermarkt en andere voorzieningen, dat zit 4 km verderop haha.

Vandaag weer klussen, de kozijnen in de kamer en keuken aflakken en de foutjes bijwerken. We hebben ook de schouw uit de kamer weggesloopt, dus we hopen dat die aan het einde van de dag in de voorstrijk staat. We willen dit weekend eigenlijk over, maar dat moet lukken, de woonkamer en keuken zijn vandaag klaar als het goed is (op de schouw na, maar dat maakt het niet onbewoonbaar :D ).
Slaapkamer doen we nog niks aan, die is in redelijke staat. Badkamer wordt nog vernieuwd door de woningbouwvereniging.

Zo :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 09:01

De normale huurprijzen hier vind ik echt belachelijk. Ik woon in Zeeuws-Vlaanderen, dus écht geen spetterend gebied :+ Huurprijzen van 600 tot 1200 euro is echt helemaal niks geks voor een appartement waar je enigszins je spullen in kwijt kunt. Dat kan ik niet betalen met m'n eigen loon, dan moet je inderdaad al gaan samenwonen... Of op een houtje bijten...

Mijn vriendin kan bijvoorbeeld niet op zichzelf wonen omdat de enige betaalbare (€500,-) appartementen nooit beschikbaar zijn. Vind ik heel sneu, want ze werkt wel gewoon en wil ook graag de volgende stap in haar leven zetten.

Succes met klussen, Sharon!

Hier is vanochtend om 7:15 de droger geleverd! :D *\o/* Kan ik eindelijk wasjes draaien!
Gister is m'n stiefpa wat spullen komen brengen, o.a. de koelkast. Die is helemaal beschimmeld geraakt in de opslag dus die heb ik gisteravond laat nog grondig gepoetst. Hij staat nu open, te luchten en te acclimatiseren voordat we hem kunnen gebruiken.
Verder is de eettafel + 6 stoelen gebracht en nog een kastje. Kan ik weer lekker verder met uitpakken :P

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 09:13

Goed bezig ! Succes in deze hitte haha :))

Sommige huurprijzen zijn echt niet normaal :wow: Hier in Groningen zit je rond de 370/400 euro voor 1 persoon...

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 09:14

Ik heb weer eens gereageerd op het appartement dat ik graag wil, sociale huur dan wel, maar die zou nog geen 450 euro exclusief kosten voor 90m2, 3 slaapkamers en alles pas gerenoveerd. Sommige mensen betalen echt heel veel, vind trouwens die 350 euro voor een sta caravan van 30 m2 van je ouders toch wel veel geld maar das mijn mening hihi.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 09:15

Hopen dat het wat wordt !

Ik ga vandaag ook maar weer s op huizen reageren :)) en ondertussen spulletjes kopen :list:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 09:42

Meestal is het wel zo dat als de huurprijzen ergens hoger liggen, de lonen daar ook hoger zijn (zoals bijvoorbeeld in de Randstad, gok ik?). Ik woon overigens ook samen, dus die £825 is £412 pp. Toen ik alleen woonde kon ik alleen een kamer in een house share betalen, ik snap echt niet hoe mensen die niet samenwonen dat doen in bepaalde regio's inderdaad.

Sociale woningbouw bestaat hier ook vrijwel niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 09:47

Ik heb geen idee of de lonen in de randstad bijv. hoger liggen dan elders. Ik denk het haast van niet, of in ieder geval nihil verschil, want je hoort vaak dat mensen die in de randstad wonen echt samen full-time moeten werken om alles te bekostigen...

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 09:56

Ik kan me bijvoorbeeld met mijn 30/35 uur baantje in mijn eentje gaan redden, en zou in feite nog gewoon 300 euro zeker kunnen sparen/overhouden. En dan heb ik echt maar een simpel baantje. Woon in het Zuiden.

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 10:56

Hoeveel hadden jullie gespaard voor je het huis uit ging?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 10:59

Niet := had hooguit 500 euro en dat was het. Moest met nodige spoed uit huis , vloer hadden ouders eerst betaald

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 11:12

Heb nu 5500 euro ongeveer, helaas tussendoor weer 1000 euro aan een vakantie uitgegeven haha *oeps*.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 11:16

Ik had 10.000 euro. Dat had ik gespaard toen ik nog met mn ex was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 11:25

Ik hoor toch vaak wel dat de lonen in het zuiden en noorden lager liggen. Hier is dat ook zo, de broer van mijn vriend doet hetzelfde werk als ik maar dan in een senior rol (accountancy - bovendien werkt hij op de finance afdeling van een 'normaal' bedrijf en ik bij een accountantskantoor, over het algemeen zou hij in die sector sowieso meer verdienen dan ik) en verdient niet zo gek veel meer dan ik (hij is 25, ik 20, hij heeft gestudeerd en nu bijna z'n accountancy kwalificatie binnen, ik doe dit werk pas een jaar en moet nog beginnen met m'n kwalificatie). Maar ja, waar hij woont (Zuid-Wales) staan 2 onder 1 kap woningen met 3 slaapkamers te koop voor zo'n £170k, hier is dat toch minstens het dubbele.

Ik had een spaarrekening van €15.000 toen ik op mezelf ging. Dat was overigens wel geld dat m'n ouders door de jaren heen voor me gespaard hadden - niet zelf gedaan dus. Zonder had ik het denk ik niet gered, ik heb daar m'n auto en eerste jaar autoverzekering voor kunnen kopen en de borg en alle meubels voor ons appartement :j

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 11:29

Ik had 3000€, heb nog 1000€ gekregen van mijn moeder voor meubels. Intussen ook nog 500€ van haar geleend, want alles was echt op. Op dit moment kan ik ook niet echt sparen, maar ik kom rond.. :)

Heb wel nog geen bed aangekocht (slaap nu op matras op de grond). :')