Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 15:19

unihorses schreef:
zo he... moest onderdeel voor me auto net gemaild, 2 minuten later 3 mails terug en ga het zo ophalen :D

leuk! *\o/*

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 15:27

Ik vond net een mini shetland hoofdstelletje van mijn aller eerste pony, zo schattig! :D ga hem even mooi poetsen en een nachtje in de olie zetten en dan te koop aan bieden. Ben benieuwd. :)

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 16:53

Veertje11 schreef:
unihorses schreef:
zo he... moest onderdeel voor me auto net gemaild, 2 minuten later 3 mails terug en ga het zo ophalen :D

leuk! *\o/*

sneu ben ik zeg....
hij vet aardig uitleggen hoe en wat en dat ik die kabel mee moest brengen enzo... kon het pootje weer terug gebogen worden en zat hij er niet vergenoeg omheen... en die man vond het niet eens een probleem dat ik uiteindelijk niets van hem kocht gelukkig . :(:)

Meloen

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 21:20

Ik heb wat dressuurdekjes op MP gezet.
Ben de schuur aan het opruimen. En hiervan ga ik sparen voor nieuw tuig.

In ieder geval...nu allemaal biedingen. En toevallig biedt er iemand 50 cent over een dekjes heen waar een andere bieder ook op geboden heeft. De eerste bieder heeft op paar dekjes geboden en wordt op dezelfde dekjes overboden door een andere bieder.
Krijg ik een mail: "wel heel toevallig"

Tja... Mensen worden echt paranoïde zeg. Overbieden met 50 cent. Dat doe ik echt zelf :roll:
Dat is toch niet de moeite.... Jonge jonge. En gaat ook om bedrag van 5,50. :')

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 21:29

Mag ik in een privé bericht de link van je advertentie?

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 21:32

Meloen schreef:
Ik heb wat dressuurdekjes op MP gezet.
Ben de schuur aan het opruimen. En hiervan ga ik sparen voor nieuw tuig.

In ieder geval...nu allemaal biedingen. En toevallig biedt er iemand 50 cent over een dekjes heen waar een andere bieder ook op geboden heeft. De eerste bieder heeft op paar dekjes geboden en wordt op dezelfde dekjes overboden door een andere bieder.
Krijg ik een mail: "wel heel toevallig"

Tja... Mensen worden echt paranoïde zeg. Overbieden met 50 cent. Dat doe ik echt zelf :roll:
Dat is toch niet de moeite.... Jonge jonge. En gaat ook om bedrag van 5,50. :')

Je zal verbaasd zijn hoeveel mensen dat wel doen -O-

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 22:41

Ja maar... Met 50 cent? Wat zou me dat opleveren?
Maar te gek voor woorden eigenlijk...

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 22:58

Meloen schreef:
Ja maar... Met 50 cent? Wat zou me dat opleveren?
Maar te gek voor woorden eigenlijk...

een euro :+ kan je een hamburger van halen je bent rijker dan je denkt :D

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 23:36

Hahahaha! Nou inderdaad :D
Kan ik rondje Mac van doen. Wie het kleine niet eert..

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 23:42

Meloen schreef:
Hahahaha! Nou inderdaad :D
Kan ik rondje Mac van doen. Wie het kleine niet eert..

wel op het fietsje :+ al heeft die ook onderhoudskosten :+

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 23:43

Mensen die slechts €0,50 hoger bieden reageer ik niet op. Ik vind het zo flauw om zo'n flutbedragje meer te bieden dus uit principe ga ik dan vaak toch voor degene die het 1 na hoogste bod heeft geplaatst.

Vanmiddag mijn dressuurzadel verkocht. Zij blij met haar nieuwe zadel en ik blij dat ik hem kwijt ben. Weer een fijne ervaring rijker.

Ik heb momenteel onder anderen een mountainbike te koop staan op MP. Ding is nog prima, stevig frame met voor- en achtervering. Alleen de versnellingen moeten gerepareerd worden, deze zijn niet goed meer.
In de advertentie heb ik een vraagprijs van €40,- staan met het idee dat ik dan eventueel nog kan zakken naar €30,-.
Kreeg ik vanavond een mail met alleen de volgende tekst:

Citaat:
voor 10,-

Zonder aanhef of groet, alleen die twee woorden. Ik ben niet van plan te reageren hoewel de verleiding heel groot is om te antwoorden dat hij/zij daar de wielen voor mag hebben.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 00:10

Voor een kennis van ons wat op MP gezet (heeft geen account en wil die ook niet).
Betreft een antenne voor een elektrische antenne van Mercedes. Ding is helemaal nieuw en kost bij de dealer € 70.-

Maar pffff wat trek je daar een apart en zeer vervelend vol op aan zeg.
Bedragen van € 10.- incl. verzenden is blijkbaar heel normaal. Uhhh wat dacht je zelf. En dan van die (slecht Nederlandse) berichtjes van "ja maar"..... Ik moet er 230 km voor rijden.....Uhhh je wilt toch verzenden?
Nee ja maar..... In het buitenland zijn ze goedkoper..... Nou heel veel succes en dan koop je ze lekker daar. Ben daar dan zo klaar mee.
En nee niet 1 maar allemaal van die vage (sorry mag het niet zeggen, buitenlandse) personen.

Zelf hebben we er nieuwe ramen op staan, dubbel glas, 4 stuks van dezelfde maat (72*118cm).
Kreeg ik gisteren een bod van € 20.- op alle 4 de ramen.
Nou sorry ik hoef er niet veel voor te hebben, maar € 5.- per raam? Nee dan leef je echt in een fantasie wereld.
Ben dus ook niet akkoord gegaan met z'n bod, en dat ook netjes gemaild.
Nou ik moest maar een richtprijs erin zetten volgens hem, wat zo kon hij geen koopjes jagen.
Maar hij wilde wel weten wat ik ervoor wilde hebben.
Wat mij betreft € 100.- voor alle 4 samen, is een koopje 25.- p/st. Nieuw kosten ze 3x zoveel per stuk (en ze zijn ook nieuw).
Nee dat was te veel voor hem, hij had niet meer geld. Tja jammer heb hem maar succes gewenst met z'n zoektocht.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 00:26

Koopjesjagen? :')
Ramen zijn niet bepaald het eerste waar ik aan denk bij koopjesjagen.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 00:31

Jadeleigh263 schreef:
Bijna alles is nu tegenwoordig unisex..

En trouwens eenvrouwencolbert is getailleerd en de schouder breedte is ook anders

Een echte man zou dus nooit ib eenvrouwen colbert kunne komen, al alleen omdat mannen bredere schouders hebben .. :')

Nee hoor, het wordt nog steeds vaak met de kant van de knopen aangegeven wat voor vrouwen of mannen bedoeld is. Broeken ook bijvoorbeeld. Een colbert hoeft helemaal niet getailleerd te zijn, daar zijn gewoon verschillende modellen in. En wat is een "echte man"? Ik ken zoveel mannen die smaller en kleiner zijn dan ik, die zouden verzuipen in mijn colbert ;-)
Niet om banketstaaf te doen hoor, maar wat jij allemaal schrijft klopt gewoon niet. Die persoon heeft echt wel een punt. Maar... dan moet je niet op mp kopen of gaan passen. Knopen had ie kunnen zien op de foto's. Geen garantie, verzonden is verkocht en geen recht van retour bij particulieren. Gewoon niks mee doen joh, ga je zeker niet lopen verantwoorden voor zoiets.

En Jolien87, op alles kun je koopjesjagen. Product maakt echt niet uit. Tis maar net wat je nodig hebt, sport om het zo goedkoop mogelijk te krijgen!

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 00:51

Jadeleigh263 schreef:
Bijna alles is nu tegenwoordig unisex..

En trouwens eenvrouwencolbert is getailleerd en de schouder breedte is ook anders

Een echte man zou dus nooit ib eenvrouwen colbert kunne komen, al alleen omdat mannen bredere schouders hebben .. :')

Zelf zou ik wel netjes een berichtje terug schrijven dat het echt bedoeld is voor een man en ook gedrage is door een man. Als de kooer dan nig steeds blijft zeuren, dan zou ik er niet meer op igaan :p

Lol, dan ben ik schijnbaar niet met een echte man getrouwd. Waar komen die 5 kinderen dan vandaan?

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 10:17

Jolien87 schreef:
Mensen die slechts €0,50 hoger bieden reageer ik niet op. Ik vind het zo flauw om zo'n flutbedragje meer te bieden dus uit principe ga ik dan vaak toch voor degene die het 1 na hoogste bod heeft geplaatst.

Vanmiddag mijn dressuurzadel verkocht. Zij blij met haar nieuwe zadel en ik blij dat ik hem kwijt ben. Weer een fijne ervaring rijker.

Ik heb momenteel onder anderen een mountainbike te koop staan op MP. Ding is nog prima, stevig frame met voor- en achtervering. Alleen de versnellingen moeten gerepareerd worden, deze zijn niet goed meer.
In de advertentie heb ik een vraagprijs van €40,- staan met het idee dat ik dan eventueel nog kan zakken naar €30,-.
voor 10,-

Zonder aanhef of groet, alleen die twee woorden. Ik ben niet van plan te reageren hoewel de verleiding heel groot is om te antwoorden dat hij/zij daar de wielen voor mag hebben.[/quote]

[quote]
Terugmailen: nee
:P

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 10:54

Wow jees, er zijn genoe winkels die nu unisex colberts verkopen. Maar mijnvriend past echtniet in mijn blazer, en mijn vader al helemaal niet. En ofcourse geld dat niet voor elke man, maar ik ken geen een man, uit mijn omgeving die maat. 36/38. Past van mijn blazers puur alleen omdat ze al bredere schouders hebben. :)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 11:15

Martie schreef:
Jolien87 schreef:

voor 10,-

Zonder aanhef of groet, alleen die twee woorden. Ik ben niet van plan te reageren hoewel de verleiding heel groot is om te antwoorden dat hij/zij daar de wielen voor mag hebben.

Citaat:
Terugmailen: nee
:P

De verleiding is groot om te reageren maar ik heb geen zin om me te verlagen tot dat niveau. Als het nu een goed bod was geweest maar dat kan ik nou ook niet zeggen. Dus ik ga er ook geen moeite in steken door te antwoorden.

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 11:20

Kan ik me goed voorstellen, Jolien.
Zo'n bod is het type: "Niet geschoten, altijd mis." Nou, dit keer was het mis.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 11:51

Ach ja, ik lach me ook rot om de reacties van mensen op mijn oude auto.
Tis een cinquecento die ik vorig jaar voor 500 gekocht heb, dus ik hoef er niet veel voor te hebben maar hij rijd verder nog super en niet te veel KM's gemaakt. dus ik vind 350 dan best een redelijke prijs.
Nou de reacties van: voor 100 euro haal ik hem nu op kan ik niet meer op 2 handen tellen... Hallo? Koop dan een fiets ofzo.. bij de sloop krijg ik er nog meer voor..

Maar gelukkig ook goede ervaring erbij. gister reactie van iemand die graag een dekje wilde kopen. geld er meteen op en gaat zo op de post.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 13:34

Ja dat 0,50 cent gedoe het is echt heel irritant als je iets wilt verkopen. Oké het is tweedehands dus dan is het goedkoper maar een bod van 5,- als je er zelf meer dan 200 euro voor betaald heb vind ik dan een beetje raar

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 14:53

Kom er ook net achter dat er foto's van mij op MP worden gebruikt, van Kharamel met Eskadron set. (die worden op aanvraag gemaild, staan voor zover ik weet niet openbaar op MP)
Even voor alle duidelijkheid, ik verkoop geen van mijn sets. Mocht ik dat wel doen, dan maak ik foto's zonder paard. :j

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 15:02

Marktplaats is weer bezig... Ik krijg zojuist mail dat mijn bod is verwijderd door de verkoper. Het was het hoogste bod op de advertentie. Zit nu zelf te denken dat de verkoper mij misschien heeft geprobeerd te mailen maar dat de boel weer eens niet is aangekomen... Ik kan namelijk niet echt een reden bedenken waarom je anders het hoogste bod zou weggooien en de rest laten staan.

SuzieQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 15:02

Ik lees hier altijd mee en een tijdje terug zag ik dat een aantal van jullie ook op Ebay verkopen. Nu wil ik zelf ook graag gaan verkopen op Ebay, omdat ik heel erg fijne ervaringen heb met Duitsers, Engelsen en Belgen (geen gezeur, wanneer ze beloven het geld over te maken doen ze dat ook meteen etc.).

Afin, ik heb dus een aantal keer geprobeerd artikelen te plaatsen op ebay.co.uk. Helaas krijg ik dan de melding dat ik minstens 10 positieve feedback als verkoper moet hebben als buitenlander. Hierdoor ben ik afgedropen naar ebay.nl. Het probleem is alleen dat deze geplaatste artikelen op geen enkele (normale) manier duidelijk te zien zijn op de buitenlandse Ebay-sites. Ik baal hier echt flink van!

Hebben jullie hier ook last van gehad en hoe kan ik dat oplossen?

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 15:06

Je adres naar een engels adres veranderen, dan ziet Ebay je niet meer als buitenlander?