Bloggers/Vloggers op Bokt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Chans

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 20:22

Ik moet weer een hele hoop bijlezen hier ;) jullie gaan hard. Ik ben laatst bezig geweest met lightroom via de tutorials van Marit. Ik ben er serieus over aan het denken om Photoshop en lightroom aan te schaffen, maar het is best wat geld. Zijn deze programma's echt de mooiste waard om aan te schaffen voor een hobby fotograaf?

romancehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 20:24

Heeft mij ook even tijd gekost voor het gekoppeld zat bij bloglovin, maar het gaat jullie lukken :)

Ik heb vandaag een foto Tutorial ! Foto Tutorial : dubbele vlecht !!

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 20:34

Chans schreef:
Ik moet weer een hele hoop bijlezen hier ;) jullie gaan hard. Ik ben laatst bezig geweest met lightroom via de tutorials van Marit. Ik ben er serieus over aan het denken om Photoshop en lightroom aan te schaffen, maar het is best wat geld. Zijn deze programma's echt de mooiste waard om aan te schaffen voor een hobby fotograaf?

Hmm, dat is lastig. Het is maar wat je wil. Voor mij zijn het echt de beste programma's die er maar zijn. Maar het ligt eraan wat je wil qua bewerkingen. Wat voor foto's maak je/hoe vaak en welke bewerkingen wil je toepassen? :)

Charles

Re: Bloggers op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 20:40

Ik gebruik als 'semi-prof' uitsluitend Lightroom. Ik kom daar prima mee weg omdat ik geen fashion-achtige fotografie doe. Vlekjes wegwerken enzo voor portretten doe ik gewoon in Lightroom. Ik zweer erbij :)

talievlietie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 20:41

Och ik ken dat van om de 5 min kijken hoeveel kijkers er waren :')

Chans

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 20:43

Ik maak vooral natuur foto's en probeer mijn reizen vast te leggen maar dan niet met typische toeristische kiekjes. Vroeger 'had' ik Photoshop en was er helemaal weg van en merk dat ik het toch wel mis want de programma's die ik nu gebruik kunnen lang niet alles of werken niet zo gemakkelijk.
Ook begin ik langzaam aan met portret foto's van mezelf met de afstandsbediening en zou die toch ook graag bijwerken etc

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 20:46

Dan zou ik Lightroom aanraden, vind ik fijner in het gebruik en voor wat jij hierboven omschrijft is het heel fijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 21:08

Ik vind Lightroom fantastisch. Of je nou fashion foto's maakt of natuurfoto's. Echt een aanrader!

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 21:21

Natuurfoto's is Lightroom echt geweldig voor! Ik raad je aan de proef versie te downloaden, danken je 30 dagen proberen en kijken of het echt aansluit bij wat je wil :) Voor natuurfoto's gebruik ik Photoshop eigenlijk helemaal niet. Natuur hou ik graag zo 'natuurlijk' mogelijk en werk dus weinig met echt effecten.

BalouArera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 21:25

Haha, dat de hele tijd kijken of ik nieuwe bezoekers heb ken ik wel haha. Alleen hou ik het nu bij via Statcounter en dat heb ik alleen op de laptop, op school kan ik dat niet via mijn telefoon bekijken, dus kan ik mijn bezoekers alleen 's avonds bekijken. Wat wel even afkicken!
Wat leuk dat je post nu zo hoog staat op google Janneke!

China glaze - This is tree-mendous

EllisL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 22:19

Hèhè tis gelukt!
Zouden jullie hem willen volgen (a) geen idee hoe ik er een link wegzet.

Morgen ga ik weer recente Posts van anderen bekijken :-)

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 23:33

@ Chans: zo'n afstandsbediening is fijn hè! Ik maak bijna al mijn foto's met statief en afstandsbediening, stukken makkelijk dan dat ik steeds bij iemand moet bedelen om foto's te maken. :')

Chans

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 07:46

@Marit ik heb inderdaad de proefversie al even in gebruik :)

@Saar ja die dingen zijn geweldig!

Bedankt voor de tips iedereen ik ga er nog even verder mee spelen en dan beslissen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 09:41

Ik maak al mijn foto's met mijn iPhone, maar ik wil toch eens kijken of ik een andere, beter camera kan vinden.
Zou heel graag macro foto's willen maken, vaak zie je de glitter of shimmer dan vele malen beter.

Nu zag ik dat er voor een iPhone opzetstukjes zijn waarmee je betere foto's kunt maken, olloclip (of iets in die trant).
Iemand hier daar ervaring mee?

Forest of the Dead

talievlietie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 10:37

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 12:01

Hoihoi allemaal, al een tijdje loop ik met het idee rond om te gaan beginnen met bloggen en ben nu verschillende ideetjes op papier aan het zetten voor een naam, onderwerpen en dergelijken. Misschien nu eindelijk het idee eens omzetten naar realiteit. :)
Ik vind het ontzettend leuk en inspirerend om jullie mooie blogs te lezen en te bekijken. Ik vroeg mij af of jullie reacties op jullie posts waarderen of juist niet?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 12:14

Jaaa, juist wel! Ik zag laatst dat een van mijn blogs de afgelopen 2 weken zo'n 160 keer is bekeken en ik heb 1 reactie gekregen. Zou het best leuk vinden als er meer mensen reageren!

Maar Naborah, waarom zou je niet gewoon beginnen met bloggen? Toen het bij mij weer begon te kriebelen heb ik gewoon een gratis blog aangemaakt en hoppaaaa, binnen een paar uur stond het eerste verhaaltje online :D Als ik straks eventueel mijn blog wil koppelen aan de webshop, of aan een ander project waar ik nu nog aan werk, dan ga de boel overzetten. Maar tot nu toe vind ik het fijn dat ik mijn idee uit kan werken, kan kijken of mensen het leuk vinden om te lezen en ik betaal er niets voor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 12:20

Reacties zijn altijd leuk vind ik, hoe meer hoe beter :D
Vaak krijg je ook zelf meer bezoekers door op andere blogs te reageren.

Ik zou gewoon beginnen, dat is het voordeel van een blog.
Het is je eigen stukje internet en je kunt ermee doen en laten wat je wilt :D

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 12:29

Dan zal ik in het vervolg ook eens een reactie achterlaten bij jullie!
Vanavond zal ik er eentje beginnen, gewoon doen is misschien toch wel de beste manier, dankjullie :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 12:32

Ja, gewoon doen, leuk! Zowel het achterlaten van reacties, als het starten van je blog :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 12:33

talievlietie schreef:
Nieuwe post vandaag! Nagellakjes weer :)

Leuke post, ik zou alleen wel zorgen dat de achtergrond voor je foto's egaal is.
Dan komt het onderwerp van je foto's stukken beter uit ;)

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 12:34

Hi! Ik heb ook een blog, heel anders dan de meeste blogs hier, maar voor wie het interesseert:

http://www.meltingsnowman.blogspot.co.uk

Hij zit ook aan Bloglovin' gekoppeld, dus followen maar! En ik ga vanavond even op verschillende van jullie reageren :)

Chans

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 13:34

Naborah gewoon beginnen met bloggen als je daar zin in hebt, een blog is zo gemaakt :)

En ja reacties zijn leuk, ik ben er altijd heel blij mee en ik reageer ook altijd op reacties (plus ik bezoek de website van die persoon ook even terug)

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 13:35

Wow rustig aan dames, ik kan bijna niet meer volgen :)

Net even 2 post voor bereid voor donderdag en vrijdag.
Gisteren weer lekker veel bezoekers gehad, wat super fijn is :)

talievlietie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 14:18

@anc dankjewel! Jaa zal ik de volgende x aan denken :)