Toekomstige studenten HBO

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 18:57

Gefeliciteerd iedereen! :D

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 16:31

Hoe is het hier met iedereen? :)

Marielle_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 17:01

Ik ging de vakantie in door mijn propedeuse op een 5,2 op de laatste herkansing te missen. Inmiddels ben ik weer een beetje bekomen :D

Niet zo in de stemming geweest, maar alsnog top voor de mensen die hem wel gehaald hebben +:)+ En met 'gewoon' overgaan is ook niet zoveel mis, dat lukt niet iedereen :j Ondanks dat sommige mensen er misschien keihard voor gewerkt hebben maar het toch niet lukte :(:)

Goldwynn

Re: Toekomstige studenten HBO

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 17:17

Hier ook de P binnen ^^. Succes voor diegene die nog in augustus terug moeten, maar hier is het vakantie vieren in ieder geval al lang en breed aan de gang :'}

WoodyThePug

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 15:47

Jongens, ik ga bio informatica doen aan de hanze.. Ik kan niks vinden over een laptop, weet iemand of je die nodig hebt, en wat voor een je dan moet hebben?

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 19:35

De richtlijnen verschillen per opleiding. Ik kon de minimale vereisten vinden op de site waar ik ook mijn boeken kan bestellen.

Maar ik zou echt niet meer weten wat allemaal, ja minimaal i5 processor, batterij van minimaal 2 uur, maar er waren nog 7 tal van die technische eisen bij mijn opleiding. En jou opleiding klinkt qua naam alleen al veel technischer dan de mijne, dus zou zomaar kunnen dat je een meer geavanceerde computer nodig hebt.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 21:15

Iedereen nog aan t genieten van de laatste week vakantie?!

Hier nu sinds vorige week klas+rooster bekend, maar mijn rooster is echt een gaten kaas! Soms volle dagen van 9 tot 18, andere dagen maar 1 college/practicum en andere dagen weer 1 college om 9 en dan de volgende pas om half 5. Maar goed in het algemeen weinig contact uren, veel zelfstudie en elke week een ander rooster, dus goed plannen in de tussen uren en wie weet zijn de vrije dagen dan ook wel echt vrij (en dat zijn er toch ook best wat!). :)

Zin om weer aan de studie te gaan? :D

En voor wie propedeuse behaald hebben, wanneer hebben jullie de uitreiking? Wij pas in oktober...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 21:21

Ik ga weer terug naar mijn oude studie en dat betekend dat ik nu vierde jaars ben en dus kan afsturen! Jaartje iets anders doen heeft me goed gedaan :)

Heb wel mijn propedeuse behaald van mwd dus dat is een ervaring erbij :) wij hebben ook pas uitreiking in oktober.. volgens mij is dat normaal.

Volgende week al kennis met stage en de week erna weer volop aan de bak!

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 09:39

Ik krijg donderdag pas te horen in welke klas ik zit en dus ook hoe mijn rooster wordt. En mijn p-uitrijking is 10 september :)

EllisL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 10:02

Ik heb nog twee weekjes voor ik terug naar school moet :P
Mijn P-uitreiking is ook in oktober :)

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 11:45

Mijn P-uitreiking is halfverwege september al, mijn zusje een week na mij in september (16 en 24e).. Zie op het moment wel net zoveel tegen school op als ik vorig jaar voor m'n studie deed, opnieuw als de dood dat ik het niet kan.

En sommige van m'n boeken.. gewoon.. help. Niet grappigmeer. Giga groot, dik volledig Engels boek..

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 22:46

Jeeeeeeeeeeeeeeeeeej ik heb vandaag mijn herkansing gehaald met een 7,6 en dat betekent dat ik ook mijn propedeuse van Ergotherapie binnen heb! *\o/*
En dat ik vandaag officieel gestopt ben. :+

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 22:48

Haha, gefeliciteerd!! Wat ga je nu doen?

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 23:35

Dankje! :D
Ik ga nu Verpleegkunde duaal richting GGZ doen. :) Wel op dezelfde school. :))

_Kelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 09:00

Aah jongens ik heb jullie zooooo onwijs verwaarloosd haha het spijt me! Ben ook al maanden niet meer op bokt geweest, hoe is het allemaal met jullie? En met de studie?

_Kelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 09:02

@Quir Onze propedeuse uitreiking is ook pas in oktober! Zijn er veel mensen die hem in een keer gehaald hebben dit jaar?

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 09:15

Ik heb alle punten gehaald vorig jaar! En onze p uitreiking was ergens halverwege juli.

Mijn rooster is ook gigantische gatenkaas :') veel minder uren dan vorig jaar geloof ik

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 12:28

Ik heb mijn ook in een keer cum laude gehaald! Grappig eigenlijk dat er zoveel verschil in uitreiking kan zitten, maar meeste toch wel Oktober dus. :)

Marit, dat is mijn rooster ook! Al kwam ik gisteren wel tot de ontdekking dat vorig jaar onze onderwijsgroepen (onbegeleid) wel al ingeroosterd waren en we dat dit jaar zelf moeten doen, daarom zal het rooster ook wel veel leger lijken. Haha.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 12:35

Ik krijg niet eens een uitreiking..
Ik mag mijn P ophalen aan de balie van mijn opleiding op vertoon van mijn ID :+
Komt waarschijnlijk doordat ik deeltijder ben..

Volgende week begin ik, heb er wel weer beetje zin in!! :):)
Half jaartje theorie en dan stage (na operatie).

Gezien ik volgende week zondag op vakantie ga en dus 3 lesdagen mis (3 weken dus) ben ik vooruit aan t werken.. Pff :+ Wat een werk zeg, haha.
Maar wel heel boeiend!! Denk dat ik nog wel wat mee neem op vakantie.

Loki, wat leuk! :D Ik studeer ook verpleegkunde, maar zou graag de AGZ kant kiezen in het 3e jaar.
Maar begrijp ik uit je reactie (duale studie) dat je ook een baan hier in hebt?? :)

_Kelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 13:34

@Quir wow cum laude wat goed zeg! Heb de vakken voor het komende semester is bekeken, ontzettend veel marketing ik word er echt mee doodgegooid.. verder nog wat vage dingen als gamification en ict.. Ik dacht toch echt dat ik communicatie deed en niet een of andere nerd opleiding |( |( |( Zijn er mensen die SPSS al gehad hebben of ook nog gaan krijgen dit jaar? Ik ben er best wel bang voor, heb gehoord dat het redelijk pittig is -O-

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 13:51

Aantal jaar geleden heb ik wel met spss gewerkt, vond het begin even pittig, maar als je eenmaal door hebt is het goed te doen!

Februari start ik als alles rond is met de minor (onder)wijs in wetenschap. Enorm veel zin in! Wil heel graag de medische wetenschap/onderzoek in en met deze minor ga je een klein onderzoek doen in het vak gebied wat jij wilt of de opleiding is. Kan individueel en in (kleine) groepen. Ik ga het dus individueel doen, omdat ik daarnaast nog gewoon het tweede jaar moet volgen. Minor heeft 4 contacturen per week en 4uur met de begeleider, dus dat moet goed doen zijn!

Nu nog hopen dat alle instellingen akkoord gaan en ik een definitieve go krijg van de examen commissie. :)

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 21:39

Wat leuk dat je je minor al mag doen Quir.

Ik heb mijn p ook. Wij hebben geen uitreiking zijn te weinig die het hebben, dus nu gewoon bij de balie halen.
Leuk om de verschillen te lezen van scholen.

Ook mij rooster is gaten kaas..
Maandag beginne met half 9 tot half 6. Maar van 12 tot 4 tussen uur en nog ergens pauze.
Goed begin van het jaar...

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 22:28

Oh fijn begin van het jaar inderdaad. Ik mag maandag van kwart over twee tot half vijf, maar s ochtends eerst nog melden bij de trombose dienst. Ook fijn begin, Mja t kan er ook nog wel bij... gelukkig was andere afspraak bij internist wel al week verzet.

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 19:20

Vandaag te horen gekregen dat het tentamen waar ik een 5,4 voor mijn her had nog 2 keer kan herkansen. Helaas was het het tentamen van de laatste periode dus ik mag eind van dit schooljaar pas weer herkansen, en daarna de eerste week na de zomervakantie. Nog een JAAR wachten dus! Als ik het niet haal 2 jaar verspilt... Baal echt. -O-

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 19:25

Bij mij begint het morgen weer! Morgen introductiedag in Arnhem, vrijdag in Nijmegen. Nu alleen nog even uitzoeken hoe ik er met de trein en bus moet komen :')