Rare opmerkingen van klanten deel II

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 11:04

Mag ik ook even reageren? Ik werk in een schoenenwinkel en daar hoor ik ook het een en ander.

Ik: "Voor gebruik de schoenen wel goed even inspuiten"
2 puberale mannen: "jaja, spuiten kunnen we als geen ander" gevolgd door hard gelach..
-O-

En laats mijn collega:
Collega helpt minder mobile man in een nieuw paar schoenen
Collega: Oh, ik zie het al, deze zijn te groot. U glijd er veel te gemakkelijk in.
Man: Oh, de meeste vrouwen zien dat altijd als positief (met wannabe sexy grijns op zijn gezicht)

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 13:37

Ieuwwwww :r
Daar zou je bijna bang van worden :=

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 14:15

zap schreef:
Klant: 'Zo, jij bent dik geworden'.
Ik stond haar met mijn mond open aan te kijken: :?
Klant: 'Ja, je bent echt dik geworden'.
Ik nog steeds helemaal flabbergasted
Klant: 'Jaa, echt :j'.
Ik stond ondertussen nog steeds aan de grond genageld en mijn collega heeft de bestelling voor die klant gepakt (shag)

Normaal weet ik echt wel wat ik terug moet zeggen, maar stond echt met mijn mond vol tanden. :Y)

Beláchelijk. Ik had vorige week ook zoiets. Stond samen met mijn moeder in een kledingwinkeltje en mijn moeder was een broek aan het passen. Dus ik zei: "Nou mam, als u hem past, kom ik er natuurlijk nooit in! Jammer!" (mijn moeder heeft broekmaatje 34/36 en ik 40), zegt de verkoopster: "Ja, jij bent natuurlijk wel een stuk dikker dan je moeder." Excuse me?! -O- Nu kan ik veel hebben maar vond dit niet echt normaal.

c_esther

Re: Rare opmerkingen van klanten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 15:25

Nou, als iemand me dat zou zeggen zou ik echt meteen weggaan uit die winkel. en alles laten liggen. Ik zou ook nooit meer daar terugkomen.Dat is echt onbeschoft.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 15:31

Ach, als het waar is. Daar haal ik m'n schouders voor op. :')
Maat 34 en maat 40 is toch ook een verschil?
Sommige mensen denken niet na en gooien het er gewoon uit, zijn zich vervolgens ook niet bewust van de belediging, zien het slechts als constatering.
En aangezien jullie allemaal offended zijn zijn jullie waarschijnlijk ook niet het type mens dat zegt 'joh, wat is dat nou weer voor poedersuiker?' Dus mevrouw weet nu waarschijnlijk nog steeds niet dat het niet gewaardeerd werd. :')

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 16:25

Nissima schreef:
zap schreef:
Klant: 'Zo, jij bent dik geworden'.
Ik stond haar met mijn mond open aan te kijken: :?
Klant: 'Ja, je bent echt dik geworden'.
Ik nog steeds helemaal flabbergasted
Klant: 'Jaa, echt :j'.
Ik stond ondertussen nog steeds aan de grond genageld en mijn collega heeft de bestelling voor die klant gepakt (shag)

Normaal weet ik echt wel wat ik terug moet zeggen, maar stond echt met mijn mond vol tanden. :Y)

Beláchelijk. Ik had vorige week ook zoiets. Stond samen met mijn moeder in een kledingwinkeltje en mijn moeder was een broek aan het passen. Dus ik zei: "Nou mam, als u hem past, kom ik er natuurlijk nooit in! Jammer!" (mijn moeder heeft broekmaatje 34/36 en ik 40), zegt de verkoopster: "Ja, jij bent natuurlijk wel een stuk dikker dan je moeder." Excuse me?! -O- Nu kan ik veel hebben maar vond dit niet echt normaal.

Huh, maar dat is toch ook daadwerkelijk een verschil :? Waarom is het zo'n taboe om dat dan uit te spreken? Dat is toch hetzelfde als dat iemand zegt: maar jij bent een stuk dunner dan zij' in de zelfde context, was het dan ook erg geweest?

Ik denk idd dat je dit niet moet zien als belediging.

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 16:41

Nouja, dat het een verschil is zal Nissima zelf ook wel weten, maar een verkoopster hoort dat gewoon niet uit te spreken 8)7 Ik zou het zelf ook als een belediging zien en gelijk de winkel uit lopen.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 17:02

De verkoopster hoeft zich helemaal niet ongevraagd in het gesprek te mengen eigenlijk :=

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 17:13

Buiten dat 34 en 40 een verschil is! Maat 40 is toch helemaal niet dik! :\
Vind het echt ronduit een rotopmerking en ik had er wel wat van gezegd!

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 18:18

Ho het was helemaal niet mijn bedoeling om zo'n rel op te zetten haha :=
verootjoo schreef:
Huh, maar dat is toch ook daadwerkelijk een verschil :? Waarom is het zo'n taboe om dat dan uit te spreken? Dat is toch hetzelfde als dat iemand zegt: maar jij bent een stuk dunner dan zij' in de zelfde context, was het dan ook erg geweest?

Ik denk idd dat je dit niet moet zien als belediging.

Het is ook daadwerkelijk een groot verschil, en ik ben er ook niet echt door beledigd. Vond het alleen niet echt kunnen dat de verkoopster het zegt. Als een vriend(in) het was geweest, was het wat mij betreft al wat anders geweest, maar het is toch ook deels de taak van de verkoopster dat je je comfortabel voelt in een winkel? Daar horen m.i. dit soort uitspraken niet bij :o

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 18:21

Flying_Angel schreef:
Buiten dat 34 en 40 een verschil is! Maat 40 is toch helemaal niet dik! :\
Vind het echt ronduit een rotopmerking en ik had er wel wat van gezegd!

Ik zeg ook niet dat maat 40 dik is, maar wel dikker dan maat 36. Maar het woord 'dik' is blijkbaar heel negatief geladen.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 18:32

Jij zegt dat ook niet, maar de woorden die de verkoper gebruikte impliceerde ik zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 19:37

wat voor reacties hebben mijn mede-ah-collega's gekregen op de bonuskaart? - dat hij zo traceerbaar is - dan bereid ik mij even mentaal voor op morgen (a)

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 22:22

Niet van een klant maar ik was vanochtend in het ziekenhuis van de POS (gesprek voor operatie), zat in de wachtruimte. Toen kwam er een medewerker met stiften enzo naar me toe. ''Hier kan je kleuren''.. Ik dacht echt wtf _O- is dit een grap.. Ik zie er wel jong uit (ben 20) maar zie er niet uit als 8 ofzo. :')

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 22:27

XD. En wat zei je terug?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 22:28

"Ik mag niks aannemen van vreemde mensen van mijn mama :( "

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 22:30

ik zei: oke wtf :') maar verder niks sliep nog half. :=

zusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 00:21

Pinautomaat op het werk is beetje stuk... pasjes gaan er scheef in!
Staan er twee jongens bij de kassa, zegt er ééntje: "nja hij heeft wel vaker moeite met dingen recht in een gleufje stoppen" met zo'n fout lachje er bij xd

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 10:55

Dat had ik pas ook, die jongen had zo snel niet door hoe z'n pas erin moest en toen zei z'n vriend ook zoiets. :')
Ik meteen een knalrode kop natuurlijk. ^)

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 11:10

Hahaha op een of andere manier kan ik dat soort flauwe puberhumor wel waarderen :')

zusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 11:11

Ja ik ook wel hoor ;)

0316Meisjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 11:19

ahah die puberhumor kan k ook waderen ( ben zelf ook n halve :P) maar vind het echt niet kunnen als een medewerker zegt dat je dikker bent dan een ander. of dat een klant het zegt.

Ikzelf zit ook behoorlijk aan de maat. kan hier helaas niks aan doen. maar als je broeken aan het passen bent en de medewerker zegt, ik zou een maatje groter proberen zal ik dat wel waarderen..

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 11:30

Dan zei ik altijd "Ik vind het een beetje op het smalste, ik ga u vrijblijvend het maatje groter geven, zodat u kan vergelijken"

Maar tegen iemand zeggen dat ze dik is :n Ik heb als verkoopster vaak genoeg op mijn tong moeten bijten, dat is onaanvaardbaar

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 11:45

Ik was gisteren samen met 2 klasgenoten op zoek naar sponsoren. Dus in principe waren wij klanten.
Maar we hebben mensen gesproken....Excuse me, maar daar zou ik nooit geen klant weer willen zijn.

Bij de ene winkel: Kunnen we iemand spreken die gaat over sponsoring vanuit uw bedrijf?
-- Nee, die is er niet. Maar u mag uw mail achter laten. Hoort u niets zijn we niet geinterreseerd.

Pardon? Zo moeilijk is het toch niet om ff te laten horen, dat u het niet wilt doen??

Dat dachten we hoor.... we zeiden het niet!

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 12:13

Ik sta sinds kort weer in een winkel, maar dat gebedel begint me nu al de keel uit te hangen. Je wil niet weten hoeveel mensen er langs komen voor weer een goed doel. En net als iedereeen hebben de winkels het ook moeilijk met deze economie. Dus eigenlijk kan ik het antwoord prima begrijpen.