Stom

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 12:09

Ik heb dat juist met die plastic wokkel-elastieken. Daar trek ik mijn halve haar mee uit.
Ik heb die stoffig-achtige buitenkant zonder metalen clipje, daar trek ik alleen ooit iets mee uit als ik het in een hele erge rommelknot heb gedaan zonder het eerst goed uit te borstelen.

Ik vind mijn wafelijzer stom.... Ik krijg mijn wafels er niettttt uit.
Het zijn anti aanbakplaten en ik spuit er eerst al wat olie op.

Edit: wel heeel veeeel puntjes...

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Stom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 12:11

Ik heb ze ook zonder metalen klipje maar als ik een half staartje maak blijft het daar dus al vaak in vast hangen. :x

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 12:16

Ik werd zelf ook gemotiveerd om de elastiekjes even te laten krimpen. Heb er niet zoveel want deze rekken niet zo uit (koop ze altijd bij de Plus).

Before
Afbeelding

After
Afbeelding

MissyNr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 12:57

Oeh nice, ik ga het ook uitproberen :)

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 13:19

Ik heb dus wel stoffen elastiekjes, maar tegen de tijd dat ze uitgelubberd zijn, zit er ook wel een knoedel haren omheen gedraaid dus gooi ik ze toch weg (lang leve krullen).

Maar ik dacht: elastiek is elastiek toch? Dus ik heb de proef op de som genomen en vond 3 donkerbruine licht uitgelubberde elastiekjes, duidelijk meer uitgelubberd dan de lichtbruine (uit dezelfde verpakking):
Afbeelding

En na kokend water eroverheen:
Afbeelding

Dus ook met stoffen elastiekjes werkt het.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 13:23

Dan ga ik het ook gewoon es proberen. :D

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 13:30

Ik vraag me dan altijd af wie zoiets uitvind :+

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 13:37

_Karlijn schreef:
Ik heb dus wel stoffen elastiekjes, maar tegen de tijd dat ze uitgelubberd zijn, zit er ook wel een knoedel haren omheen gedraaid dus gooi ik ze toch weg (lang leve krullen).

Maar ik dacht: elastiek is elastiek toch? Dus ik heb de proef op de som genomen en vond 3 donkerbruine licht uitgelubberde elastiekjes, duidelijk meer uitgelubberd dan de lichtbruine (uit dezelfde verpakking):
[ Afbeelding ]

En na kokend water eroverheen:
[ Afbeelding ]

Dus ook met stoffen elastiekjes werkt het.

Oh top!!

Ik heb het ook wel eens met van die satijnen scrunchies geprobeerd; die gebruik ik s nachts vaak.
Die lubberen dan wel sneller weer uit maar het maakt ze iig weer een tijdje bruikbaar!

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 13:44

Dat is met die kabel elastiekjes net zo, die lubberen daarna ook weer uit en tzt moet je toch wel weer een keer nieuwe kopen, maar je kan de levensduur wel rekken op die manier.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 13:44

Toch eventjes beter voor het milieu.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 13:47

Ja het werkt niet eeuwig haha. Maar het helpt inderdaad eventjes!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 15:29

Wat leuk om te zien dat mensen succes hebben met de elastiekjes. Karlijn heb jij toevallig donkerbruin haar?

De elastiekjes waar het allemaal mee begon zijn stoffen elastiekjes waarvan het elastiek wat de kern vormt losliet bij het punt waar de boel aan elkaar zit (geen metalen klemmetje maar zeg maar waar de stof die om het elastiek heen zit aan elkaar gesmolten is) en daar dus alleen nog stof zit zonder elastiek er in. Elastiekjes die ik nieuw van het kaartje haalde. En dat vind ik toch wel stom.
Gisteravond was ik in een superopruimende bui en heb ik de badkamerkast eens aangepakt. Waarbij ik alle kaartjes met elastiekjes verzameld heb en ze allemaal op één kaartje wilde doen. Waarbij er een paar dan lostrokken (nog wel stof maar geen elastiek er meer in, zoals hierboven omschreven) bij het overzetten van de ongebruikte elastiekjes van hun eigen kaartje op een ander kaartje met andere ongebruikte elastiekjes.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 15:57

Koper schreef:
Ik vind het stom, en daarnaast ook hoogst verdacht, dat jullie doen alsof gekookt iets zegt over de temperatuur van het water. Ik heb net thee gezet, met kokend water. Als ik datzelfde water, wat gekookt is, over een half uur weer zou gebruiken zonder het eerst weer aan de kook te brengen kan ik er toch hooguit ijsthee mee maken :Y)

Ik ben team koper :))

Ik moest babyvoeding maken met gekookt water , dus ik vroeg aan die vrouw ( sarcastisch natuurlijk!) en hoe warm moet dat dan zijn?

Die snapte me ook niet

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 16:04

Het was een serieuze vraag. Mede doordat ik ben opgegroeid in een land waar je water eerst moest koken voordat je het kon drinken is het voor mij logisch dat gekookt water allerlei temperaturen kan hebben. Voor babyvoeding lijkt het me ook vrij belangrijk dat het een passende temperatuur heeft. Nog afgezien van het semantische verschil tussen kokend en gekookt.
En ook omdat ik oprecht niet wist bij welke temperatuur plastic elastiekjes het beste reageren.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 16:05

Kokend water = duidelijk
Gekookt water = kan zelfs ijs zijn :+

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 16:06

Of glas

sorry

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 16:09

Ik weet niet of dit stom of slim is...hij mag niet op de planten kauwen. Dit was zijn oplossing.
(daarna ook meteen weggehaald)
Afbeelding

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 16:20

Och gossie, hij wil het écht heel graag :(:)

Heb je 'm nu wel kattengras gegeven, of iets anders waar hij van mag vreten? Z'n eigen plant, zeg maar?

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 16:23

Heeft ie wel gehad, maar nooit interesses in getoond, dus is dood nu :+ ik heb wat catnip spray over zn favoriete knuffel gespoten en die wordt nu helemaal afgelebbert :')

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 16:37

Telpeva schreef:
Dat is met die kabel elastiekjes net zo, die lubberen daarna ook weer uit en tzt moet je toch wel weer een keer nieuwe kopen, maar je kan de levensduur wel rekken op die manier.

Nee, krimpen, niet rekken.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 18:13

Je rekt de levensduur door ze te laten krimpen :D

@ Koper: ik heb geverfd middenbruin haar, vanwaar de vraag? :D

Je (nee, ik) lees(t) ook vaak: ontstoken ogen kun je schoonmaken met een watje met kokend water. Ehh nee, doe maar even afkoelen, zowel voor de vingers als voor de ogen prettiger :=

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 18:16

_Karlijn schreef:

Vanwege de kleur elastiekjes, en het niet uitgelubberd zijn van het lichtere elastiekje. Ik heb bij voorbeeld schuifspeldjes in de kleur van mijn haar en vroeg mij bij het zien van jouw foto af of jij een vergelijkbare tactiek hebt voor haaraccessoires.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 18:19

_Karlijn schreef:
Je rekt de levensduur door ze te laten krimpen :D

Je (nee, ik) lees(t) ook vaak: ontstoken ogen kun je schoonmaken met een watje met kokend water. Ehh nee, doe maar even afkoelen, zowel voor de vingers als voor de ogen prettiger :=

Ach met kokend water denk je in ieder geval niet meer aan de ontsteking in je ogen :D

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 18:21

Katten die aan planten zitten zijn ook (voor heel korte duur, uiteraard) stom. Mijn kat zit nóóit aan planten, en nam laatst gewoon een hap uit een van m'n lievelingsplanten #) gewoon om de volledige hap vervolgens uit te spugen.

Afbeelding
Je ziet die hele linkerpunt boven missen.

Overigens is ze wel gek op kattengras, dat heb ik haar vorig jaar december voor het eerst gegeven. Na echt een dag of 3 plezier, bleef er een grasje achter het zachte gehemelte zitten, ze stopte niet meer met kokhalzen en gal en schuim braken, werd in 5 minuten echt een zielige kat omdat ze zo beroerd was, en moest ze met spoed naar de DA, opname, narcose, scopie (1e Kerstdag, natuurlijk {:)-:( ). Nu durf ik het niet meer te geven... want dat was ook heel stom (en zielig).

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 18:22

Koper schreef:
_Karlijn schreef:

Vanwege de kleur elastiekjes, en het niet uitgelubberd zijn van het lichtere elastiekje. Ik heb bij voorbeeld schuifspeldjes in de kleur van mijn haar en vroeg mij bij het zien van jouw foto af of jij een vergelijkbare tactiek hebt voor haaraccessoires.

Aha, nee ik heb een pakje met 50 elastiekjes in verschillende bruintinten, en eigenlijk per toeval vond ik 3 donkerbruine uitgelubberde en pakte ik net zo toevallig een lichtgekleurde ongebruikte voor de foto :D