Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 21:47

Een mogelijk kapot snoer kan ook nog een rol spelen. Toen ik nog naar school gingen , deden veel stopcontacten het daar ook niet. Mij accu was bijvoorbeeld al slechter en het zal uiteindelijk wel met elkaar te maken hebben. Mijn laptop ging ook stuk , moederboard had ook een crash gehad. Laten repareren om in ieder geval de belangrijkste bestanden eraf te kunnen halen die ze hadden terug gevonden. Daarna leek het probleem even verholpen , maar al snel kwam het terug en heb ik toch maar een nieuwe gekocht. Ik was ook een laptop nodig , en zonder kon ik de opleiding niet doen. Nu is het geen Apple , maar ik wil ook zeker wel een dergelijke laptop.

Je kan ook nog eens kijken op betrouwbare sites die Apple producten aanbiedt voor een lagere prijs ( zijn dan licht tot zwaar gebruikt). Mijn zusje koopt ook geen nieuwe Apple producten omdat dat niet te betalen is. Ze is wel erg tevreden met deze site en de producten bevallen goed ondanks dat ze al licht gebruikt zijn.

En misschien wel handig om niet alles gelijk op internet te zetten , je wilt niet dat een verzekering zo maar hier opkomt ( al is de kans klein) en vervolgens terug lezen dat er enigszins weet was dat de stopcontacten op school niet goed zijn. Verzekeraars zoeken graag elk excuus om maar niet hoeven te betalen wat dat betreft :+

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 22:04

[***] schreef:
Warboel schreef:

Wij hebben curved ultra wides (weet even niet zeker of het super ultra wides zijn) op werk :) wil je wat weten?

Super wides zijn 34 vaak inch op de diagonaal en super ultra wide 49 inch, klein verschil dus. Werkt wel heel fijn hoor als je eraan gewend bent (wel zorgen voor veel ruimte!).

Ja 49 inch bedoel ik idd! Ik heb nu 34 en ik ben aan het kijken voor een upgrade naar 49. Voor gamen en thuiswerken, maar ik vind het nog best moeilijk uitzoeken := ik blijf ook een beetje hangen in de reviews. Dus ik dacht misschien heeft iemand hier er ervaring mee

wyoming

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 23:37

Dochter heeft weer koorts, ik wilde eigenlijk gaan slapen maar nu durf ik dat niet. Echt heel vervelend want ik ben moe.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 23:39

Cambionn schreef:
Merlen schreef:
De stopcontacten van de school,dochter had dat begin van het schooljaar al eens laten vallen dat niet alle stopcontacten werkten.
Daarom dat ze de laptop die dag in een stopcontact onderaan de werktafel had ingestoken wat dus,nu blijkt,ook niet goed meer was.
Dan zou eigenlijk de school aansprakelijk moeten zijn, en hun verzekering moeten het vergoeden. Als al bekend is dat het electrisiteitsnetwerk slecht is en ze er niks aan dpen is dat gewoon nalatigheid.

Weet alleen hoe erg een gevecht dat zou worden.

fleurtjeuh schreef:
Nieuwere generatie i5 is vaak vrij vergelijkbaar met de vorige generatie i7
Ik ga hier toch niet helemaal in mee, of je moet het over écht oude generaties hebben. Genoeg i7's die echt wel over een i5 komen, ook de nieuwere modellen.

Daarbij zijn de nummers en letters achter het chiptype erg van belang. i5 en i7 is eigenlijk niet héél veel zeggend. Ff als voorbeeld: mijn i5-6600K draait bijv. met 16GB DDR4 en een GTX1080 nieuwe games (o.a. Hogwarts Legacy) nogsteeds met minimaal 30fps. Toch is het een oudje uit de 6e generatie. Average-Joe moet echter niet een i5'je gaan kopen om op te gamen nu puur omdat mijne dat kan :+ . Genoeg nieuwere moddelen waar je dat niet mee moet proberen, omdat dat de low- tot midrange modellen zijn en niet overklokbaar.

In feite, zelfs als je benchmarks van specifieke CPU's weet moet je opletten en kun je niet 1-op-1 eindscores vergelijken, omdat er verschillen in bijv. single-core en multithread performance kan zitten (om maar iets te noemen, er kan vanalles zijn).

Puur met de info "i7" kun je dus niet zeggen dat iets vergelijkbaar is. En er zitten echt wel verschillen tussen i5 en i7 chips.

Heb je helemaal gelijk in.
Maar volgens mij vraagt Merlen geen zware dingen van de laptop en moet hij 'gewoon' simpele dingen kunnen.
En ik denk dat degene die ik linkte daar prima geschikt voor is, voor een prima prijs.

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 23:46

Ik wil maandag mijn huisarts bellen om te vragen of het mogelijk is om bloed te prikken, maar ik stel het eigenlijk al jaren uit omdat ik bang ben dat ik niet serieus genomen word :+
Ben er nu alleen wel echt klaar mee dus ik moet mezelf gewoon ff een schop geven :')

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 00:33

fleurtjeuh schreef:
Maar volgens mij vraagt Merlen geen zware dingen van de laptop en moet hij 'gewoon' simpele dingen kunnen.
En ik denk dat degene die ik linkte daar prima geschikt voor is, voor een prima prijs.

Ik niet,maar mijn dochter wel.
Deze met i7 processor had ik ook aangeschaft voor de fotobewerkingprogramma's van mijn dochter.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 00:46

Vuurwerk...

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 01:17

Ik sta bij de FEBO en wil gewoon graag een broodje kipburger en een rundvleeskroketje uit de muur trekken maar het contactloos pinnen wil niet en er is geen poedersuiker moment dan dit hier en nu. |(

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-23 01:18

Naar een concert geweest vanavond en had beter met een koptelefoon op het kerkhof kunnen gaan zitten. Nog nooit zo'n dood publiek meegemaakt. Durfde niet mee te zingen en in plaats van dat ik nu energized ben door de muziek ben ik sociaal leeggelopen op mijn medepubliek.

Heerlijk joh. Had liever de nieuwe Sims geprobeerd. :')

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 02:08

Merlen schreef:
fleurtjeuh schreef:
Ik niet,maar mijn dochter wel.
Deze met i7 processor had ik ook aangeschaft voor de fotobewerkingprogramma's van mijn dochter.
Dan heb je idd wel profeit van een betere CPU. Ook meer RAM (werkgeheugen) is dan niet verkeerd. Zeker als je met hoge resolutie foto's werkt. Dat met meerdere layers loopt snel op.

Overigens is het verschil tussen (vergelijkbare range, hele volgende stuk gaat daarvan uit) i5 en i7 voor Average Joe ook merkbaar in mijn ervaring. De i5's zijn prima, maar de i7's zijn wel merkbaar sneller. Op een "niet nodig maar wel fijne luxe" manier. Weet niet of het nu nog zo is, maar toen ik naast mijn studie bij de MediaMarkt werkte was het verschil in verkoopprijs tussen i3 en i5 veel groter dan tussen i5 en i7, en kon je voor dat geld vaak beter een i7 halen.

Anyways, we gaan nu wel heel erg off-topic. Merlen's kapotte laptop blijft hoe dan ook ruk. Hopenlijk dat de school tegemoed komt en daarna ook meteen hun stopcontacten fixed. Als de boel zo gefrituurd wordt van iets inpluggen is hardware van studenten omzeep helpen niet het enige probleem. Dat moet ook enorm brandgevaarlijk zijn.

xPabloBokt schreef:
Naar een concert geweest vanavond en had beter met een koptelefoon op het kerkhof kunnen gaan zitten. Nog nooit zo'n dood publiek meegemaakt. Durfde niet mee te zingen en in plaats van dat ik nu energized ben door de muziek ben ik sociaal leeggelopen op mijn medepubliek.

Heerlijk joh. Had liever de nieuwe Sims geprobeerd. :')
Oef da's balen. Waar was je heen?.

Coco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 04:17

Aan mijn verkoudheid, dat slaapt niet zo lekker

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 07:59

Ik heb mij bedacht dat het best lekker zou zijn om met oudjaar met de honden in een (vuurwerkvrij) huisje te zitten op de veluwe ofzo. Mooi op tijd :Y)

Maar moest er nog iemand zijn met tips hou ik me aanbevolen. Liefst 2 nachten van 31/12 tot 02/01. Ik google nog even verder

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 08:14

Schuur_ schreef:
Ik heb mij bedacht dat het best lekker zou zijn om met oudjaar met de honden in een (vuurwerkvrij) huisje te zitten op de veluwe ofzo. Mooi op tijd :Y)

Maar moest er nog iemand zijn met tips hou ik me aanbevolen. Liefst 2 nachten van 31/12 tot 02/01. Ik google nog even verder

Via natuurhuisjes boek ik altijd wat op de Veluwe.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 08:42

Mijn telefoonlader. Op het moment dat je de draad er in doet, geeft ie aan te laden. Maar zodra je denkt dat ie klaar is, heeft ie niks gedaan. Heel irritant ( moet gewoon de andere lader pakken, maar heb niet altijd zin om steeds te lopen en te wisselen). En het feit dat de opslag out of the blue ineens vol zit. En mijn vriend en ik erachter komen dat hij een telefoon heeft met 128 GB en die van mij 64GB ( beetje laat, we hebben ze al bijna vijf jaar :D iPhone 8). En dat terwijl we ze tegelijk en voor dezelfde prijs, bij dezelfde winkel hebben gekocht.

En ik erger me wild aan mijn eigen laptop. Die is inmiddels ook antiek met zijn ruim tien jaar (en een batterij en nieuwe harde schijf verder). Traag met factor tien, Office 365 wil niet (snap er niks van) en eigenlijk is de boel gewoon aan vervanging toe. Maar ja, mijn jonge paard staat al een poos in training(iets met een meningsverschil over welke studierichting hij zou moeten volgen. Ik opteer rijpaard, hij heeft lang iets anders in het hoofd gehad _O- ) en ik begin er wat op leeg te lopen. Kan het geld maar een keer uitgeven. Gelukkig is deze maand qua salaris een hele fijne en hoeven er weinig cadeaus meer gekocht te worden. En in geval van nood kan ik mijn werklaptop gebruiken, maar dat doe ik liever niet voor privézaken.

Nou dat zijn een hoop (futiele) ergernissen op de vroege ochtend. Straks eerst maar naar puppycursus, daar word ik blij van :j

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 10:49

Hond is een nacht logeren om te kijken of het lukt als we op vakantie gaan.
Vannacht 2 schreeuwende katten voor de slaapkamer gehad. En ik wil hem ook ophalen.
Erger mij aan mezelf dat ik een watje ben met dieren.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 11:00

Schuur_ schreef:

De echt stille accommodaties zullen nu vrees ik al vol zitten, ik boek altijd uiterlijk in april om nog een plek te hebben met oud en nieuw.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 11:13

De kat die het lichtsnoer om mijn bed met de helft heeft ingekort :7

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 11:34

Ik heb een platenbon gekregen voor sinterklaas maar er zit geeneens saldo op. :')

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 11:47

Ik erger m aan de storing waar mijn man heen is. Hij moest alleen even heen om wat opnieuw op te starten. Is inmiddels 2 uur later en hij is nog niet thuis. Denk dus dat ie wel een flinke storing aan het verhelpen is, en dat terwijl ie de hele week ook al ziek is geweest en ik het al geen goed idee vond dat ie überhaubt storingsdienst ging draaien dit weekend

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 12:06

fotolijstje schreef:
Ik heb een platenbon gekregen voor sinterklaas maar er zit geeneens saldo op. :')

Dat is ook een manier om niet met lege handen te komen :')

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 12:33

Ik wil mijn ogen laten laseren en mag 2 x 2 weken mijn lenzen niet in. Ik heb mijn bril op vanaf woensdag en word echt totaal gek. Het staat niet mooi, doet pijn omdat 'ie net te strak zit.. UGH

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 14:55

Vriendin zit in zo'n extreme situatie (kiezen tussen familie of haar liefde) en ik kan haar niet helpen. We hebben er zoveel over gepraat maar buiten dat kan ik haar niet helpen. Ik kan niet zeggen dat ik het echt snap of begrijp want niemand kan zich inleven in deze situatie. En het is zo poedersuiker en zo heftig. Ik wil haar gewoon gelukkig zien maar dat gebeurt voorlopig niet meer.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 15:13

Fotolijstje dat is een sneu cadeau?

Echtgenoot al terug van de storing?

Castilja sterkte.

Nyaleti wat lastig. Enige wat je kan doen is je vriendin steunen en luisteren.

Zo hond ophalen (met scootmobiel) en het regent (alweer).

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 16:15

Dat het hier nooit op houd

Harleys wonde waar ineens terug wildvlees op zit
Schoonvader kanker
Merrie achteruit
Schoonvader kankervrij verklaard, alleen nog heel traject tegemoet, schoonoma kanker
En nu mijn andere ruin op 3 benen

ElfBeau_067

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 16:27

Sterkte Gusti Bill, hopelijk houdt het bij jou wel een keer op :knuffel: