Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Re: Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 18:00

Zo, verlanglijstje ook gemaakt :D

DWitzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 19:50

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 20:20

Goede. Ik doe daar ook aan mee, maar heb een apart verlanglijstje gemaakt bij de lootjes. Met andere boeken. Dus dat bijt elkaar niet.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 20:28

Afbeelding

Deze beantwoord ik even hier, want ik kan alleen maar antwoorden door dingen toe te voegen aan de lijst. En dat voelt zo onpersoonlijk.
Plus dat deze vraag misschien ook wel leuk is voor iedereen :D

Voor mij: cliché, maar ik laat me verrassen. Als ik lees dan doe ik dat graag met een kop thee of ijsthee. Altijd groene thee, vers of uit een zakje maakt niet uit. Ik heb een voorkeur voor zoete fruitsmaken, zoals die van de ah groene thee met mango en perzik. En ik heb pas de kruidenthee kaneel/munt ontdekt, ook erg lekker. Maar verse groene thee met fruit is ook prima. De Sweet love of Mona lisa mix bijvoorbeeld. Verder is een stukje chocola daarbij altijd goed. Zelfs in de zomer :))
En ik heb de boekenleggers ontdekt.
Ik arceer niks in mijn boeken, dat is zonde. Maar iets om te personaliseren vind ik dan wel weer tof. Buiten de boeken ben ik veel bezig met natuurinclusief paardenhouden, teken ik mandala’s en speel ik muziek. Hebbedingetjes daarvoor zijn ook altijd goed.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 23:11

Ik vul het verhaal op lootjestrekken vrijdag of zaterdag even in :D

DWitzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 09:42

Vraagje voor de Zomergroep, Gaan jullie op vakantie deze zomer en als ja wat ga je doen.

Voor mijzelf geldt dat ik van 25 april tot 2 mei een weekje met mijn moeder naar Corsica ga, we gaan het hele eiland rond met een huurauto, slapen elke nacht ergens anders (zelf gereserveerd) in vooral kleine accommodaties. We willen wandelen, relaxen, stadjes bezoeken, lekker eten/drinken, gewoon genieten van wat we tegenkomen. Goede mogelijkheid misschien ook wat van de extra's voor mijn lootje te scoren!
Dan werk ik de zomermaanden gewoon om vanaf 30 augustus 2 weken met mijn man op vakantie te gaan, we gaan dan met een camperbusje op pad. Doel daar is naar Wales te gaan, heen via Dover, rondje Wales en terug vanaf Hull. Beetje zelfde doelen als hierboven bij Corsica. En uiteraard Engelse Bookshops door :+

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 17:46

Haha, ik ben mijn lootje al aan het stalken. Maar mijn eigen pagina op lootjestrekken is nog niet gevuld _O-

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-25 10:42

Ik ga deze zomer waarschijnlijk niet op vakantie. Het is altijd lastig om oppas voor de paarden te vinden. Het nadeel van alles in eigen beheer hebben. Hopelijk gaat het toch lukken en kunnen we nog een paar dagen ergens heen. Dan zal het iets zijn dat max 5 uur met de auto rijden is. Luxemburg, Duitsland, Waddeneiland. Zoiets.
En als we wat gaan doen gaan we vaak rondrijden, stadjes of dorpjes of andere bezienswaardigheden bezoeken. Rondje wandelen, of lekker relaxt boekje lezen (manlief op de ipad tv kijken :+ ). En altijd uit eten. Wij koken nooit op vakantie. Uit eten is voor ons echt iets dat bij vakantie hoort. Hoeft niet elke keer uitgebreid. Maar lokale specialiteiten en het gevoel dat je zelf niet hoeft te koken geeft voor mij een echt vakantiegevoel.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-25 22:28

Ik heb m'n lootje ook! :D

Reisplannen zijn eindelijk concreet haha: ik heb (met mijn beste vriendin) Spanje geboekt, de Costa Brava! Dus één of andere roman based in Spain is altijd leuk, ik ben 15 juni weer terug dus dan kan ik nog fijn nagenieten :D

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-25 22:32

Ik heb zelf de vragen nog niet eens beantwoord :')
  • Wie ben je?
  • Wat lees je graag? Welke genres/auteurs?
  • Ga je op vakantie, en ben je ergens specifiek naar op zoek?
[/list]

Ik ben Marjolijn, Marjo in het kort. 31 jaar oud, en ik woon samen met mijn twee katten op een gezellig appartement.
Ik lees het liefste fantasy, romance en historische fictie. Enkele favoriete auteurs zijn Elsie Silver, Kristin Hannah en Sarah J Maas.
Smut in een boek vind ik heerlijk, en ik geniet dus echt van series zoals Windy City, Chestnut Springs etc. Ook m/m romance vind ik leuk om te lezen overigens.

Ik ga voorlopig nog niet op vakantie. In het najaar (september) ga ik naar Wenen met mijn ouders en zus, en daaromheen wellicht nog wandelen in Oostenrijk of Duitsland. Verder eigenlijk nog geen plannen :D .
Ik begin in mei met een nieuwe baan en daarvoor moet ik nog een opleiding volgen die 3-4 maanden duurt.
In april wel 2,5 week vakantie voordat ik start, dus die tijd pak ik om mijn huis en balkon op orde te krijgen, zodat ik daarna lekker buiten kan zitten :D

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-25 08:17

Ik ga half juli samen met mijn ouders, de twee honden en een broertje op vakantie naar Zweden en Denemarken voor 2,5 week. We gaan naar vier verschillende plekjes in de natuur, maar zullen ook een aantal mooie steden bekijken (sowieso Kopenhagen en Göteborg). Ik zal zeker 's avonds ook veel kunnen lezen, dus ben van plan wel een aantal boeken in te pakken. Iets gebaseerd op Scandinavië zou zeker goed passen haha.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-25 08:28

Ik heb als vakantie een weekend weg op de planning staan. Drie dagen te paard de natuur in <3

Voor de rest heb in in de lente en het najaar ook zo'n 'paar dagen paardrijden'. Maarja, das geen zomer hè? ;)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-25 12:53

Nu de lootjes verdeeld zijn ga ik mijn best doen om elke week een paar vragen in het topic te gooien om een beetje activiteit te behouden en elkaar nóg beter te leren kennen :D

Citaat:
De vragen van week 15
1. In welke taal moet jouw boek geschreven zijn?

2. Welk genre wil jij deze zomer graag oppakken, en welk genre is echt niks voor jou?

3. Staan er nog titels hoog op jouw verlanglijstje?

DWitzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 15:11

1. NL heeft verre weg mijn voorkeur, evt in het engels als het een must read is die niet in het NL vertaald is
2. iets makkelijks, ben erg druk met werk en privé, dus wil niet te veel nadenken bij het lezen, vakantiethrillers ofzo 8-)
3. Kijk eens op mijn Goodreads, daar staat vast wat geschikts tussen!

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 20:50

1. Ik lees eigenlijk alleen Engelse boeken.

2. Ik lees graag young/new adult boeken of romantische verhalen. Qua thema zou ik iets dat zich afspeelt in de Scandinavische landen wel leuk vinden om tijdens mijn vakantie te lezen haha. Ik lees zelf echt geen horror of thrillers.

3. Ik heb niet specifiek titels die ik echt op mijn verlanglijst heb staan. Op Goodreads bij mijn 'want to read' lijst heb ik titels gezet die mij leuk lijken, maar dit is echt geen must. Een ander boek waarvan mijn santa denkt dat het écht past is zeker net zo welkom!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 21:48

1. Ik lees alleen Nederlands.
2. Een goede thriller of fantasy/young adult. Ik lees ook graag over de 2e wereldoorlog of andere historie, maar dan wel als roman geschreven. Mag wel waargebeurd zijn, maar wel lekker leesbare schrijfstijl. Simone vd Vlugt is daarin mijn favoriet, maar haar historische drama’s heb ik allemaal al. Dus daarin laat ik me wat andere schrijvers betreft graag verrassen.
3. Ik heb het verlanglijstje bij de lootjes ingevuld. Daar staan boeken op die me heel goed lijken en nog niet op andere lijstjes staan. Maar een ander goed boek is zeker welkom!

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 07:10

1) Ik lees in het NL en ENG

2) Thrillers zijn niet echt iets voor mij. Ik ben eerder van de historische romans, fantasy, YA, oorlogsverhalen, paranormale horror en afhankelijk van het onderwerp waargebeurde verhalen :)

3) Oei, veel te veel om op te noemen haha!

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 10:57

Wat een rust hier :D Hoe gaat het met jullie?

Ik ben op dit moment bezig in 'de vergeten vrouwen' van Kristin Hannah. Is een fictie boek, maar wel met de nadruk op de Vietnam-oorlog én de vrouwen die daar aanwezig waren. Indrukwekkend boek! En bij deze dus ook een kleine kanttekening bij mijn wensenlijstje: oorlogsboeken mogen wel. Liever niet over de tweede wereldoorlog, want dat komt nog wel erg dichtbij ;)

Marjo schreef:
Nu de lootjes verdeeld zijn ga ik mijn best doen om elke week een paar vragen in het topic te gooien om een beetje activiteit te behouden en elkaar nóg beter te leren kennen :D

Citaat:
De vragen van week 15
1. In welke taal moet jouw boek geschreven zijn?

2. Welk genre wil jij deze zomer graag oppakken, en welk genre is echt niks voor jou?

3. Staan er nog titels hoog op jouw verlanglijstje?

En ik maar denken dat ik deze vragen al beantwoord had... Maar dat is waarschijnlijk in mijn hoofd geweest ;)

1. Geen verrassing: Nederlands ;)
2. Er is zoveel te lezen! Ik heb geen specifiek genre wat ik graag wil oppakken. Thriller, fantasy, roman...
3. Het nieuwe boek van Kim Michele Richardson, Dochter van de libelle!
Geen idee of hij zo sterk is als het eerste boek, maar daar komen we maar op 1 manier achter ;)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-25 13:06

Kookaburra; mocht je ooit wel toe zijn aan een boek over de WOII, dan kan ik je de Nachtegaal van Kristin Hannah ook echt aanraden. Dat gaat over twee vrouwen die op hun manier bijdragen aan het verzet in met name Frankrijk :)

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 13:36

Dank voor de tip Marjo!

DWitzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 19:44

HI, tja ik ben net terug van een weekje Corsica met mijn mams. Was heel erg fijn om er samen even uit te zijn na de hectische 3 maanden van het overlijden van mijn vader. Best veel gelezen, had wat van Lars Kepler op de e-reader gezet, en na de eerste ook bijna een tweede uitgelezen... Begonnen met Slaap, maar bleek een soort van serie te zijn die je ook los kan lezen, dus nu bijna klaar met Getuige, die eigenlijk voor Slaap komt... Ben al wel benieuwd naar het vervolg van slaap, maar die heb ik (nog) niet, denk wel dat ie die als e-book ga kopen :j Vandaag weer aan het werk geweest, eigenlijk een vrije dag, maar morgen audit en daarom wel fijn om even bij te lezen enzo. Dus productie (melkfabriek) draaide wel, maar ik was alleen op kantoor, muziekje aan en lekker meters kunnen maken, fijne start dus na de vakantie!

DWitzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 19:47

Oh en ik ben al best ver met de extra's, zoek alleen nog het perfecte boek

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 22:20

Kookaburra schreef:
Wat een rust hier :D Hoe gaat het met jullie?

Ik heb het zo druk met werk dat ik al een hele tijd weinig heb kunnen lezen helaas :'( ben al een tijdje bezig met You've Reached Sam.

Binnenkort ga ik een weekje met mijn moeder naar Zeeland en daar hoop ik wat meer te kunnen lezen.

Ben wel al begonnen met een boek en extra's zoeken :)

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 07:18

Stalken en zoeken zijn hier ook volop aan de orde.
Qua boek weet ik het wel (denk ik, haha). Nu de extra nog! :D

Wat vinden jullie fijn qua extra bij zo'n zomereditie? Moet dat echt met de zomer te maken hebben, hebben jullie wel/niet graag iets eetbaars, moet het met lezen/boeken te maken hebben, mag er iets voor de (huis)dieren bij zitten, ....?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 08:58

Ik vind alles leuk :+
Enige dat me bij nader inzien niet handig lijkt is chocola vanwege de warmte.